Gå til innhold

Miss moneypenny skal bli mamma!


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Hehehe fikk han det ja? Var nok en som ville kose litt med pappa'n sin :P

Ja det var kjempegodt å få se henne igjen på UL, hun har lagt seg med hodet ned, og det var godt å vite. Det ble ikke noe bilde denne gangen, hun er ikke interessert :fnise: Morkaka lå greit, jeg har jo tenkt masse på det men jordmora sa at det eneste som kan være dumt med morkakas plassering er hvis den ligger foran et eller annet (husker ikke :sjenert: ).

Jeg syns også det er vanskelig å velge blant "store" ting til babyen, som seng, madrasser, bilstol, vogn, stellebord, osv. Det er jo en vanvittig jungel! Når det gjaldt vogn og bilstol orka jeg ikke sette meg inn i alt, så jeg gikk for det som var best i test. Seng har vi arvet, så der hadde jeg ikke noe valg ;) Stellebord har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe, siden vi har en skap i akkurat passe høyde, med veldig bred overflate. Tar bare en stellemadrass på toppen. Og madrasser til vugge og seng har jeg endelig klart å finne, skal kanskje kjøpe i dag når samboeren kommer hjem fra jobb. Men vugga er kortere enn "standard vugge-mål" så jeg må kutte av litt av madrassen, men hun i butikken sa at det går fint.

Nå ordna det seg endelig med lånekassa også, så nå kan jeg handle de siste småtinga jeg mangler til lille nurket! Kjøpte en helt nydelig liten sparkedrakt på cubus i går, men syns at det er veldig lite sparkebukser i butikkene! Mest bukser uten ben :(

Hvordan går det med deg og redebygging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest litaågo

Så godt å se henne igjen og vite at alt er bra :rødme:

Innkjøp og oppussing av barnerommet har da kommet i gang, men enn så lenge har det vært mest kikking og prating. Som du sier - det er jo en vanvittig jungel der ute og mye å velge mellom. Greit med ting man kan arve (på godt og vondt). Hadde kanskje trodd at vi skulle få arve noe, i alle fall få spørsmål om å kjøpe igjen noe, men enn så lenge ser det dårlig ut :lete: Utstyr til babyen skal det uansett alltids bli :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se henne igjen og vite at alt er bra :rødme:

Innkjøp og oppussing av barnerommet har da kommet i gang, men enn så lenge har det vært mest kikking og prating. Som du sier - det er jo en vanvittig jungel der ute og mye å velge mellom. Greit med ting man kan arve (på godt og vondt). Hadde kanskje trodd at vi skulle få arve noe, i alle fall få spørsmål om å kjøpe igjen noe, men enn så lenge ser det dårlig ut :lete: Utstyr til babyen skal det uansett alltids bli :jepp:

Ja det er rart med det, men utstyret til den lille får man alltids skaffet :) Men litt rart hvis du kjenner mange med småbarn, og ikke har fått tilbud om å arve noe da.. her har jeg egentlig litt motsatt problem, alle forventer at jeg skal bruke ting de kommer med. Vi fikk seng og vugge av svigerfar, og det var jo snilt. Jeg hadde tenkt å kjøpe sprinkelseng, men da fikk jeg ikke muligheten til det. Men jeg er takknemlig for senga da, den ble fin med ny maling :) Men så kom dama hans her om dagen og sa at hun hadde jo sagt hele tiden at hun skulle skaffe bilstol, og syns det var dumt at jeg hadde kjøpt. Men bilstol er en så viktig ting at der velger jeg jaggu selv.. Det har jeg vært fast bestemt på fra starten, at der skal jeg ha NY, og den beste. Jeg gambler ikke med lille tulla når jeg endelig kan få henne og passe på henne...

Våkna i natt og hadde vanvittig vondt i magen, ble skikkelig redd. Kjentes ut som det var livmora, og det var ikke rier, også kom det ikke mer enn et spark, så ble det helt stille her. Ble helt hysterisk! Men det gikk over etterhvert, også sovna jeg igjen. Så nå venter jeg bare på at hun skal starte med den vanlige trimmen sin :sjenert: Utrolig hvor bekymra man skal bli når man plutselig har noe som betyr mer enn alt annet i hele verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo
Ja det er rart med det, men utstyret til den lille får man alltids skaffet :) Men litt rart hvis du kjenner mange med småbarn, og ikke har fått tilbud om å arve noe da.. her har jeg egentlig litt motsatt problem, alle forventer at jeg skal bruke ting de kommer med. Vi fikk seng og vugge av svigerfar, og det var jo snilt. Jeg hadde tenkt å kjøpe sprinkelseng, men da fikk jeg ikke muligheten til det. Men jeg er takknemlig for senga da, den ble fin med ny maling :) Men så kom dama hans her om dagen og sa at hun hadde jo sagt hele tiden at hun skulle skaffe bilstol, og syns det var dumt at jeg hadde kjøpt. Men bilstol er en så viktig ting at der velger jeg jaggu selv.. Det har jeg vært fast bestemt på fra starten, at der skal jeg ha NY, og den beste. Jeg gambler ikke med lille tulla når jeg endelig kan få henne og passe på henne...

Våkna i natt og hadde vanvittig vondt i magen, ble skikkelig redd. Kjentes ut som det var livmora, og det var ikke rier, også kom det ikke mer enn et spark, så ble det helt stille her. Ble helt hysterisk! Men det gikk over etterhvert, også sovna jeg igjen. Så nå venter jeg bare på at hun skal starte med den vanlige trimmen sin :sjenert: Utrolig hvor bekymra man skal bli når man plutselig har noe som betyr mer enn alt annet i hele verden!

Bilstol er vel det jeg har vært fast bestemt på å gå til anskaffelse av selv også, men hyggelig at det er så mange rundt som vil bidra. Har noen fantastiske svigerforeldre som har sagt at de gjerne vil bidra, så utstyr skal det uansett bli :)

Hmm.. Så rart det der med magen. Håper du har kjent mange gode spark i ettertid :rødme: Trim er et godt ord ja, her turnes det også rundt for alle penga i perioder :) Det er fullt forståelig at du ble urolig, men håper i alle fall ting går bedre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstol er vel det jeg har vært fast bestemt på å gå til anskaffelse av selv også, men hyggelig at det er så mange rundt som vil bidra. Har noen fantastiske svigerforeldre som har sagt at de gjerne vil bidra, så utstyr skal det uansett bli :)

Hmm.. Så rart det der med magen. Håper du har kjent mange gode spark i ettertid :rødme: Trim er et godt ord ja, her turnes det også rundt for alle penga i perioder :) Det er fullt forståelig at du ble urolig, men håper i alle fall ting går bedre nå!

Jada, har kjent masse etterpå, så jeg er rolig igjen nå :) Var nok noe med at det var natt også, da føles alt så mye mer dramatisk ;) åssen er formen din nå a? jeg merker at jeg begynner å bli tung, det er vanskelig å snu seg fra den ene siden til den andre, og rett og slett ubehagelig å ligge i senga! Stod opp da samboeren reiste på jobb i dag, men sovna på sofaen og våkna 5 timer senere :fnise: får stå på litt i kveld med maling av vugge og seng, og litt annet, så jeg ikke føler at jeg bare har vært lat når natta kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Godt å høre at du har fått mange beroligende spark i ettertid :jepp:

Formen min er egentlig helt topp :) Litt tungt er det nok når jeg skal snu meg i senga, men føler meg ikke tung i kroppen ellers. Du har jo ellers all rett til å begynne å føle at ting er tungt! Du regnes vel snart som høygravid nå?! Og det betyr at det ikke er lange stunda igjen :)

Godt å ha den muligheten at man kan sovne igjen :søvn: Skjønner at du føler på at du bør ha gjort noe produktivt i huset i løpet av en dag, men ikke slit deg ut heller :) Noen ganger trenger man slike roligere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at du har fått mange beroligende spark i ettertid :jepp:

Formen min er egentlig helt topp :) Litt tungt er det nok når jeg skal snu meg i senga, men føler meg ikke tung i kroppen ellers. Du har jo ellers all rett til å begynne å føle at ting er tungt! Du regnes vel snart som høygravid nå?! Og det betyr at det ikke er lange stunda igjen :)

Godt å ha den muligheten at man kan sovne igjen :søvn: Skjønner at du føler på at du bør ha gjort noe produktivt i huset i løpet av en dag, men ikke slit deg ut heller :) Noen ganger trenger man slike roligere dager.

Sant det, men det blir fort ganske mange rolige dager :sjenert: men i dag tar jeg livet med ro, sov lenge, og har vært på butikken og kjøpt meg en pakke med påskeegg, som jeg har klart å smelle i meg allerede :P Og nå skal jeg ta en lang og god dusj :) Etterpå får jeg kanskje skrive litt på en oppgave. Ikke det morsomste jeg vet om men :filer:

Har du dagbok her inne forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo
Sant det, men det blir fort ganske mange rolige dager :sjenert: men i dag tar jeg livet med ro, sov lenge, og har vært på butikken og kjøpt meg en pakke med påskeegg, som jeg har klart å smelle i meg allerede :P Og nå skal jeg ta en lang og god dusj :) Etterpå får jeg kanskje skrive litt på en oppgave. Ikke det morsomste jeg vet om men :filer:

Har du dagbok her inne forresten?

Påskeegg, Freia sine? Har de kommet i butikken? :gjeiper: Tror kanskje jeg må en tur på butikken selv i såfall :lur: Lange dusjer er godt! Samboer er nok litt frustrert på meg innimellom og sier han skal installere polettmaskin, men det er jo bare sååå godt :fnise:

Lykke til med oppgaveskrivingen! Det er det å komme i gang som er verst (vanligvis) :jepp:

Noen dagbok har det forøvrig ikke blitt på meg her inne, har egentlig ikke helt følt for det, selv om tanken har streifet meg flere ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskeegg, Freia sine? Har de kommet i butikken? :gjeiper: Tror kanskje jeg må en tur på butikken selv i såfall :lur: Lange dusjer er godt! Samboer er nok litt frustrert på meg innimellom og sier han skal installere polettmaskin, men det er jo bare sååå godt :fnise:

Lykke til med oppgaveskrivingen! Det er det å komme i gang som er verst (vanligvis) :jepp:

Noen dagbok har det forøvrig ikke blitt på meg her inne, har egentlig ikke helt følt for det, selv om tanken har streifet meg flere ganger...

Hahaha den ideen hadde nok samboeren min også likt :fnise: særlig nå som jeg gjerne dusjer 2 ganger om dagen for å føle meg vel! Man vil da ikke komme på sykehuset og være ustelt... :sjenert: Barbere leggene begynner dermed å bli et helvete.. må vel snart ha hjelp til det! hehe.

Ja Freia sine ja, jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en pakke og spare den til senere da, bare ha den i hus tidlig siden de blir så fort utsolgt. Men det gikk ikke 5 min engang etter at jeg kom hjem før den var åpen :sikle: er vel da men er glad for at ingen ser :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+4 i dag!

Min snille mamma har ringt helsestasjonen og skaffet meg time hos jordmora ca halvannen uke før jeg har termin. Det var bra, for jeg har bekymret meg litt om hvordan jeg skulle gjøre det når jeg drar hjem til oslo for å føde, har tenkt å være i oslo fra ca 2 uker før termin, og er da ganske langt fra den jordmora jeg går til til vanlig. Men da er det en bekymring mindre :)

Sov ganske bra i natt også, magen er litt opp og ned, men ellers er formen bra! Kjennes ut som lille tulla driver å ommøblerer i magen min :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

:danser:

Danser litt for at du da er offisielt høygravid med "bare" 40 dager igjen :) Sikkert er det da i alle fall at møtet med prinsessa di nærmer seg.

Så snill og flink mamma du har! Sikkert veldig greit å få kontakt med en jordmor litt nærmere fødestedet vil jeg tro. Godt å ha noen å lufte tankene hos, også i innspurten :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser:

Danser litt for at du da er offisielt høygravid med "bare" 40 dager igjen :) Sikkert er det da i alle fall at møtet med prinsessa di nærmer seg.

Så snill og flink mamma du har! Sikkert veldig greit å få kontakt med en jordmor litt nærmere fødestedet vil jeg tro. Godt å ha noen å lufte tankene hos, også i innspurten :jepp:

Ja mamma er helt topp :) Vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten henne! Høygravid ja, det kjennes på kroppen! Hehe. Sove er ikke komfortabelt lenger, puster lettet ut hver morra når samboeren står opp, da kan endelig jeg stå opp også uten å vekke han. Men han har blitt ganske vant til det nå tror jeg, jeg var oppe 7 ganger i natt uten at han registrerte det :fnise:

Åh tenk at vi snart har verdens fineste små troll :rødme: jeg gleder meg noe helt utrolig!! Samtidig begynner jeg å bli livredd for fødselen, ikke akkurat det at hun skal ut, men omstendighetene liksom. Når skal jeg ringe fødeavdelingen, blir jeg sendt hjem igjen, rekker samboeren frem i tide, må jeg vekke pappa midt på natta og få han til å kjøre meg, +++. Håper hun kommer i påska, for da skal samboeren være i oslo hos meg. Føler meg så mye tryggere når han er i nærheten! Selvom han ikke har peiling på det som skal skje. I går pakka jeg opp stelleveska jeg har bestilt på nettet, og det fulgte med stellematte og diverse. Han lurte på hva det var, og da jeg sa at det var til å skifte bleier osv med, ble han litt rar :) Og særlig da jeg sa på vei hjem fra sykehuset, da ble han litt grønn! "Ehh, mener du i bilen?" :fnise: Hahaha han har mye morro i vente! Du skulle sett han da jeg kom med sånn nesesuger som jeg hadde kjøpt på babyshop også! festlig!

Ble mye skravling det her, får komme meg opp til bøkene mine igjen, har endelig kommet meg på skolen i dag! Ha en fin dag da, håper formen din er bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Hehe... Her sover samboer også igjennom mine toalettbesøk, selv om det ikke er så mange av dem enda :)

Ja, nå er det ikke lenge igjen før du har prinsessa di her :rødme: Forstår at det sikkert begynner å komme litt flere tanker. Bor dere langt unna Oslo, så samboer har lang reiseveg? Skjønner at det sikkert er et ekstra stressmoment, men, så lenge jenta ikke kommer ut med et byks, rekker han det forhåpentligvis :jepp:

:fnise: Høres ut som om samboeren din har mye moro i vente. Er vel enig i at en nesesuger ikke høres særlig pent ut, men det er utrolig hva en kan vende seg til :)

Fikk du gjort noe særlig studier i går? Jeg hadde egentlig en relativt effektiv dag i går, men dagen i dag har bare flydd :lete: Avtaler midt på dagen, i 11-13-tida, er egentlig noe herk, for da er det ikke noe tid verken før eller etter til å starte med noe :filer: I alle fall føles det slik :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... Her sover samboer også igjennom mine toalettbesøk, selv om det ikke er så mange av dem enda :)

Ja, nå er det ikke lenge igjen før du har prinsessa di her :rødme: Forstår at det sikkert begynner å komme litt flere tanker. Bor dere langt unna Oslo, så samboer har lang reiseveg? Skjønner at det sikkert er et ekstra stressmoment, men, så lenge jenta ikke kommer ut med et byks, rekker han det forhåpentligvis :jepp:

:fnise: Høres ut som om samboeren din har mye moro i vente. Er vel enig i at en nesesuger ikke høres særlig pent ut, men det er utrolig hva en kan vende seg til :)

Fikk du gjort noe særlig studier i går? Jeg hadde egentlig en relativt effektiv dag i går, men dagen i dag har bare flydd :lete: Avtaler midt på dagen, i 11-13-tida, er egentlig noe herk, for da er det ikke noe tid verken før eller etter til å starte med noe :filer: I alle fall føles det slik :fnise:

Ja, vi bor ca 2 og en halv time unna, så jeg drar innover før påske, også kommer han i påska. Jeg har termin 1. påskedag. Men hvis hun ikke har kommet enda da, så må han hjem igjen og jobbe :(

Ja jeg kom meg på skolen i går og fikk skrevet litt på oppgava :) Dro hjem kl 2, og etter det var det sofa resten av dagen :sjenert: Og du har helt rett i det med avtaler midt på dagen, man bruker liksom morran på å gjøre seg klar, og når man kommer hjem er man sliten :fnise: Jeg må prøve å være litt flink i morgen, rydde vaske og skrive. Og spise SUNT! Har hatt skikkelig dårlig kosthold i det siste :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo
Ja, vi bor ca 2 og en halv time unna, så jeg drar innover før påske, også kommer han i påska. Jeg har termin 1. påskedag. Men hvis hun ikke har kommet enda da, så må han hjem igjen og jobbe :(

Forstår at du gjerne vil ha ham i nærheten om fødselen skulle begynne, så får håpe jenta deres skjønner det også og velger å melde sin ankomst i påsken :) Ellers skal han nok rekke det, men det er klart det er noe du vil tenke mye på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du gjerne vil ha ham i nærheten om fødselen skulle begynne, så får håpe jenta deres skjønner det også og velger å melde sin ankomst i påsken :) Ellers skal han nok rekke det, men det er klart det er noe du vil tenke mye på :jepp:

Ja, også blir det jo litt stress for han, så jeg håper han slipper å få seg en "bomtur" i påska, siden det er et stykke å kjøre.

I dag har vi handla reiseseng, uro til senga, og ammepute :) Føler at jeg nesten er i mål nå! Mangler bare noen småting egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest litaågo

Ja, nå nærmer det seg plutselig med raske steg, så godt at du føler at du begynner å komme i orden. Sikkert veldig greit å føle at alt er i orden før du drar til Oslo :jepp: Her er det fremdeles mye som gjenstår, men så har jeg også en del flere uker enn deg igjen også :)

Ammepute er noe jeg er usikker på om jeg skal kjøpe. Noen sier at det var et skikkelig bomkjøp, mens andre ikke får prist den nok. Om ikke annet er sikkert ammeputa god å ha mens man er gravid. Hørt om flere som har brukt den langs magen når de sover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå nærmer det seg plutselig med raske steg, så godt at du føler at du begynner å komme i orden. Sikkert veldig greit å føle at alt er i orden før du drar til Oslo :jepp: Her er det fremdeles mye som gjenstår, men så har jeg også en del flere uker enn deg igjen også :)

Ammepute er noe jeg er usikker på om jeg skal kjøpe. Noen sier at det var et skikkelig bomkjøp, mens andre ikke får prist den nok. Om ikke annet er sikkert ammeputa god å ha mens man er gravid. Hørt om flere som har brukt den langs magen når de sover :)

Åh, smart! Det skal jeg prøve! Hun i butikken sa noe om at hun ikke fikk brukt sin, fordi hun hadde så lang rygg. Så det kan hende det er derfor? Tror ikke jeg har så veldig lang rygg, er ikke sikker :P

Nå har jeg fått satt opp reisesenga og, samboeren gjorde et forsøk her istad men ble forbanna for han fikk ikke de korte sidene til å stå av seg selv.. så han reiste til en kamerat, og ga f*** i hele greia. Så skulle jeg prøve da... fikk det til på første forsøk :sjenert: det kommer han til å få høre en stund :skratte: Nå må jeg få rydda litt her i huset, herlighet som det ser ut! Fullstendig bomba... men en god dusj først ja :jepp:

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest litaågo

:goodbye: Hvordan går det med deg? Hjelpes, du er jo snart i mål med graviditeten du :sjokkert: Synes plutselig at ukene går så fort jeg, mot for hva de gjorde :danse: Håper du koser deg med magen og at den ikke bare er tung og i veien :jepp:

Godt å høre at du har en praktisk sans i forhold til reisesenga, og så klart er det noe du kan gni inn hos samboeren din :skratte: Vanligvis er tålmodighet + en dose humor det man trenger :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Hvordan går det med deg? Hjelpes, du er jo snart i mål med graviditeten du :sjokkert: Synes plutselig at ukene går så fort jeg, mot for hva de gjorde :danse: Håper du koser deg med magen og at den ikke bare er tung og i veien :jepp:

Godt å høre at du har en praktisk sans i forhold til reisesenga, og så klart er det noe du kan gni inn hos samboeren din :skratte: Vanligvis er tålmodighet + en dose humor det man trenger :jepp:

Heisann du!! :)

Ja jeg vet, tiden går sykt fort! Har jo ikke så lenge igjen selv du, 10 uker +/-! Det går FORT!! Begynt å handle inn nå eller? hehe. Hvordan er formen da?

Her er den ganske bra egentlig, jeg må jo si at jeg faktisk er ganske heldig. Jeg har bare trøbbel med magen, har hatt det stort sett hele tiden. Men jeg jobber jo ikke nå, så det er ikke noe stort problem :) bekkenløsninga er også mye bedre!

Jeg har kjent noe merkelig i dag da, ganske vondt. Akkurat som en blanding av luft og mens-smerter, tror kanskje det var monster-kynnere av dimensjoner :fnise: varte ca 7 timer, på og av. Men nå går det bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...