Gå til innhold

Miss moneypenny skal bli mamma!


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Hmm... er helt ny her, så jeg aner ikke om jeg har gjort riktig for å opprette en graviditetsdagbok. Men det finner jeg ut etterhvert sikkert :)

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal skrive her, ønsket å opprette en dagbok for å skrive ned tankene mine, og ting jeg opplever i forbindelse med graviditeten, så jeg ikke sliter ut omgivelsene Det er litt rart å skrive det første innlegget, særlig siden jeg ikke vet om det blir postet sånn som jeg har tenkt. Men det er jo gøy å prøve!

Jeg kan jo skrive litt om meg selv da, jeg er 25 år, student, og har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Sluttet med ppillene for et år siden, og har ventet spent hver mnd siden, men blitt skuffa hver gang, helt til nå! Kunne nesten ikke tro det da mensen uteble og testen var positiv ;)

Selvom det er en "ønsket" graviditet, må jeg innrømme at jeg er litt sjokka! Hehe. Men veldig veldig veldig glad Samboern ble nok også litt satt ut med en gang, og det kan jeg skjønne. Det er jo en ganske spesiell følelse når man plutselig skal bli tre! Nå er jeg bare så redd for å gjøre noe galt, vil jo det beste for lille nurket i magen Har kjøpt en bok, så jeg får lese litt tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, ser at noen av smileysene forsvant i teksten... hmm... *grønn* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Da får jeg være den første til å si:

:duskedame: GRATULERER!!! :duskedame:

:klem:

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Congrats med den lille spiren! :happy:

*følge med videre*

PS: Du kom nok snart greit inn i både smileys og alt mulig annet her inne, blir sikkert minst like hekta som oss andre *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Så utrolig koselig at dere har skrevet her :)

Ser for meg at jeg kommer til å bli hekta ja, hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvordan jeg får lagt til link til dagboka mi? Har prøvd litt nå men det ble bare feil.. jaja får ta det i morra. Samboern har huset fullt av folk så jeg klarer ikke konsentrere meg om noe som helst uansett. Mulig at hormonene begynner å melde seg, kjenner at det irriterer meg at huset har vært fullt av folk hele uka, fra jeg kommer hjem fra jobb og til jeg legger meg, og hele søndag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på jobb, og var sulten hele tiden. Begynte å bli litt kvalm når jeg ble skikkelig sulten, løsningen ble en liten pose med nøtter som jeg spiste litt av når jeg hadde mulighet :) funka det! Var vel ikke sånn "ordentlig" kvalme da, regner med at det egentlig var litt psykologisk... hehe :)

Etter jobb var vi hos svigermor og fikk masse god mat og kake, mmm :) Må passe litt på hva jeg spiser da, siden jeg veier litt mer enn jeg ønsker i utgangspunktet. Får prøve å ikke legge på meg altfor mye, det er litt tidlig å begynne med det syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke tid til å skrive noe he i går, var på jobb hele dagen, også hadde vi besøk på kvelden. I dag skal jeg på besøk til ei venninne før jobb, det blir koselig :) Kjenner ikke så mye til at jeg er gravid enda, gleder meg til det begynner å skje litt mer. Samboern har kommet over sjokket, og nå gleder han seg til å få vite om det blir gutt eller jente. Jeg har en kjempesterk følelse av at det er jente, men det kan jeg umulig vite da, hehe :) Spiller jo ingen rolle da, blir overlykkelig uansett såklart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rød fisk (sånn som ørret og sånn) over 1kg, og laks maks en gang i uken... :(

I knooow! Er kjempegodt! Finnes derimot endel dumme tungmetaller i dem, som ikke er så bra for den lille...

Ha en strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, miss Moneypenny! :hallo:

Må få gratulere med spiren og dagbok. :danser: :danser:

Du kommer nok inne i alt av smileys m.m. raskt skal du se! ;)

Tips: Hvis du skal ha link til dagboka di nederst, må du legge den i signaturen din. Kopier linken til dagboka di, gå til "endre signatur" og lim den inn. Tvi tvi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært med noen venninner, hun ene har akkurat fått en liten baby (2 mndr siden), og den er jo sååå nydelig! Hun ga meg haugevis av bøker og div, så nå er det bare å lese :) Hun prata også endel om fødselen, kjenner at jeg gruer meg litt til det men... også blir jeg helt stressa av tanken på at jeg skulle tatt meg en tur til legen om ikke så lenge, men så har jeg ferie, og det var visst ikke mulig å bestille legetime nå på sommeren... Noe jordmor har jeg heller ikke tenkt på, vet egentlig ingenting om noenting :rødme: Også er jeg sååå redd for spontanabort! Men man får holde seg positiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på jobb igjen i dag da. Har ikke kjent noe spesielt til at jeg er gravid i dag, annet enn at jeg er sulten, sulten og atter sulten! Også stikking nederst i ryggen/ned mot rumpa. Aner ikke hva det er for noe, men sikkert vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært noen dager uten nett nå, vært på camping og litt forskjellig. Så nå var det litt godt å sette seg foran pcen igjen! Det har egentlig ikke skjedd så mye nytt, jeg er fremdeles ikke kvalm, og glad for det. Syns jo det er litt rart, men er veldig takknemlig for å slippe å studere doskåla :)

Jeg har fremdeles litt stikkinger ned mot (i?) rumpa, som jeg ikke aner hva er. Også stikker det litt her og der i magen, men det er vel vanlig tror jeg? Må si at formen er bra!! Føler meg ikke så fin for tida men. Føler meg oppblåst og tjukk! Men men... det spiller ingen rolle for jeg skal få et lite nurk og ingenting annet er viktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått en tur :) fikk litt dårlig samvittighet av en skål med potetgull, så da måtte jeg gå en runde! Har regna ut BMI'en min, 27-28, ikke bra. Bli litt sunnere og mer aktiv! Ikke mer potetgull, sjokolade, brus, kake og is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er fremdeles ikke kvalm, og glad for det. Syns jo det er litt rart, men er veldig takknemlig for å slippe å studere doskåla :)

Jeg har fremdeles litt stikkinger ned mot (i?) rumpa, som jeg ikke aner hva er. Også stikker det litt her og der i magen, men det er vel vanlig tror jeg? Må si at formen er bra!! Føler meg ikke så fin for tida men. Føler meg oppblåst og tjukk! Men men... det spiller ingen rolle for jeg skal få et lite nurk og ingenting annet er viktig ;)

Hei Moneypenny! :hallo:

Velkommen hjem fra tur! Det gjorde vel godt tenker jeg. Artig med en tur bort. Så bra at du har sluppet unna kvalmen så langt, jeg ble ikke kvalm før rundt uke 11-12, men det kan jo være at du er så heldig at du slipper å oppleve kvalme i det hele tatt. :Nikke:

Jeg også hadde sånne stikninger som du snakker om da jeg var kommet ca like langt som du er nå. Tror nok det har mye å gjøre med at livmor og alt annet begynner å justere på seg, og forberede seg på alt som skal skje fremover. :)

Lykke til videre, :klem: fra Nilla.

PS: Har du vært hos lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen! :hei:

Må bare fortelle deg at jeg mener å ha lest en plass at legen helst vil ha gravide inn til førstekontroll +/- uke 8, så da blir jo uke 9 passende vil jeg tro. :)

Utover det så må jeg også få si meg enig med dine oppfatninger ang det å bo på bygda. Det gjør jeg og nemlig, og det er ingen selvfølge at det som selvfølgelig burde holde samme tilbud året gjennom, hver eneste dag, holder åpent på "normalt" vis i ferietider. Skjønner at de prøver å styre unna noe i romjula og påskehelga liksom, men sommerferien da, den er jo laaang! Jeg skal inn på min første "obligatoriske" UL 20. august, det er den alle gravide får tilbud om rundt uke 18. Uke 18 er valgt fordi det er akkurat da det er mulig å justere termin. Men min UL er lagt til uke 20, og jeg mistenker at det og kan ha litt med ferieavvikling å gjøre... Håper det ikke vil utgjøre mye da... Nå skal det jo nevnes at siden jeg skal ha tvillinger, så vil jeg jo sannsynligvis ikke gå til termin uansett, men allikevel da!

Puh, det ble et litt lengre avsnitt enn jeg hadde tenkt... :ler:

Det siste jeg skulle si var at når du da kommer til legen din, vil du få ei kjempefin svangerskapsbok som tar for seg svangerskapet uke for uke, og det er utrolig hvor godt den har truffet med å antyde når murringer, stikninger osv vil begynne å slå til. Jeg syns det har vært veldig beroligende å lese i denne, kanskje vil den bli til hjelp for deg og? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt helt super form! Weee :) Litt trøtt, men har det bra! Har klart å holde meg unna sjokolade noen dager også! Mistenker at det blir litt i morgen da, for da er det jentekveld med film osv :) Det blir koselig. Da jeg veide meg i dag veide jeg 76 kg. Det er ca det jeg har veid siden jeg fant ut at jeg er gravid, da har jeg altså ikke begynt å legge på meg enda! Heldigvis! Må være litt forsiktig, siden jeg har litt ekstra fra før.. leste om at mange som har noen ekstra kg fra før ikke går opp så mye, så jeg har tenkt å være veldig forsiktig med hva jeg putter i munnen, og håpe at det gjelder meg og :)

Natt til i går hadde jeg en grusom drøm! Drømte at jeg hadde fått nurket mitt, men at jeg ikke klarte å mate babyen, og mistet den i gulvet hele tiden, og måtte riste i den for å se om den levde! Huff :tristbla: ei som er redd for å bli en dårlig mamma tenker jeg! hehe. Så ille blir det vel ikke da :)

I dag skal jeg ikke på jobb før kl 4, så nå skal jeg spise frokost, gå en tur, ta en laaang dusj, og rydde og vaske litt i huset. Blir godt å dra på jobb med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra jobb for en time siden, til helt STRØKENT hus! Jeg har verdens beste samboer!! :)

Han er ute i kveld da, og jeg sitter her alene... merker at det er litt småkjipt men :( Vet det er ganske mange fine jenter der ute, og begynner som nevnt tidligere, å føle meg oppblåst og stygg! Men det nytter ikke å tenke sånn heller da, det er bare dumt av meg. Men jeg gleder meg til han kommer hjem :) Selvom jeg blir vekt av han, og skal opp kl 5 i morra for å dra på jobb... Men, tidlig ferdig på jobb i morra, og da skal vi kose oss!! Ble ikke noen jentekveld likevel. Håper bare at ikke broren hans eller kameraten skal være her hele kvelden, de pleier alltid å være det i helgene, og jeg syns det er litt slitsomt... kanskje litt smålig av meg, men jeg føler at jeg trenger litt privatliv iblant og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...