Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

Synes du virker veldig sunn jeg :jepp: Det er mer enn bra nok, så å "skjerpe deg" trenger du ihvertfall ikke. 5 kg halvveis i svangerskapet høres veldig bra ut. Er det ikke en 10-12 kg man SKAL opp? :) Keep up the good work. Sikker på at du er kjempefin som gravid. Jeg regner forresten med at birkenplanene ikke blir noe av? (eller har birken vært? følger ikke så godt med der :klø:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen jenter :goodbye: Takk for gode ord Becky1 :klemmer: Det er vel slik at noen uker så skjer det mer med kroppen enn andre og legger på seg mer enn andre uker. Så jeg får vel bare fortsette med å spise sunt og la naturen gå sin gang! Mannen synes jeg er veldig fin som gravid og det er jo godt å vite :rødme:

Siden det er helg så har jeg lyst å dele en snadder oppskrift med dere. Enkelt å lage, og sunn er den også :gjeiper:

"PIZZARULLER ALA ROSA76"

Grov pizzabunn

50 g gjær

4-5 dl lunkent vann

1 ss olje

1/2 ts salt

4,5 dl grov sammalt hvete (kan også bruke fin)

ca. 4,5 dl hvetemel

Fyll

1 glass pesto

3-4 stk vårløk

Lite glass soltørket tomat

Parmaskinke/spekeskinke (kan også bruke vanlig skinke)

Pepper

Revet ost

Bland deigen etter oppskrift og la den forhåndsheve et varmt sted en times tid. Del deigen i to og kjevle hver del ut til den er ca 1 cm tykk. Smør på et godt lag med pesto (halvt glass ca). Legg på skiver av parmaskinke. Strø over biter av soltørket tomat og oppkuttet vårløk. Avslutt med kvernet pepper.

Rull deigen forsiktig sammen til en stor pølse. Skjær den i skiver (3-5 cm tykke) og legg dem på stekeplate med bakepapir. Ca 9 stk pr brett. Settes til etterheving, ca 20 min. Strø over revet oss like før de er klar til å settes i ovnen.

Varm ovnen til 200 grader og sett brettet på midterste rille. Stek pizzabollene i 15-20 minutter.

Serveres varme eller kalde, gjerne sammen med en salat. :tommelsmil:

Man kan selvfølgelig lage de med det fyllet man ønsker, bare pass på at fyllet ikke har for mye veske og er for varmt for da blir det litt klin.... Et tips jeg har fått fra fantorgangen er at også de ferdig pizza deigene som du får kjøpt i butikken kan fint brukes, og nå har de også kommet i grov versjon!

Dette er mat som kan nytes med god samvittighet, og har masse fiber (kjekt for trege gravidmager :gjeiper: )

GOD HELG JENTER!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner forresten med at birkenplanene ikke blir noe av? (eller har birken vært? følger ikke så godt med der :klø:)

hehe, må nesten svare på dette også. Birkenplanene er lagt på hylla for i år ja, jeg har innsett min begrensning :gjeiper: Hadde aldri i verden klart å fullføre, og dessuten så er jeg såpass på vei da at jeg hadde følt at risikoen er for stor. Jeg får ta det igjen i 2011 evt 2012. Jeg er veldig fornøyd med de skiturene jeg har fått gått i vinter jeg :jepp: Men skal på fjellet birkenhelgen da, for mannen skal gå så da blir jeg støtteapperat for han heller. Heia mannen :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har vært såååå stille i dag, men nå fikk jeg et par spark fra han og jeg ble så glaaaaaad :rødme:

Synes han har blitt litt roligere med sparkene siste tiden, men regner med han har det bra likevel :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet over løsningen på utfordringen med å finne navn til barnet :gjeiper: Mammanett har noe som heter navnerulletten

Måtte jo bare teste den og den foreslo at vår kommende sønn skal hete Truls :fnise: Synes faktisk det var et ganske fint navn jeg da :jepp:

Flere som har lyst å prøve og se om de liker forslaget som kommer opp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk opp alternativene Melinda og Vegar på mine søk. (Må jo ta ett av hver.)

Vegar var ikke det aller verste, men Melinda er et sånt amerikans navn som jeg virkelig hater...

Nå, nei, ikke videre imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet over løsningen på utfordringen med å finne navn til barnet :gjeiper: Mammanett har noe som heter navnerulletten

Måtte jo bare teste den og den foreslo at vår kommende sønn skal hete Truls :fnise: Synes faktisk det var et ganske fint navn jeg da :jepp:

Flere som har lyst å prøve og se om de liker forslaget som kommer opp??

Haha! Om vi hadde ventet en gutt:

Alvald

Norrønt. "Alt, helt, den som har velde"

:fnise: Ha en fin fredagskveld Rosa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, her ble det Olof(!!) og Liv... Ikke så veldig imponert nei :fnise:

Sånne pizzaruller er veldig gode ja. Jeg har laga noen som er nesten helt like, og med mozarellaost på i tillegg tror jeg det var. Må snart lage de igjen kanskje...

Ha ei kjempeflott helg, Rosa :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysja meg, mange dårlige navneforslag gitt :fnise:

Tar det med ro i dag. Vært ute en bitte liten tur i snøværet, og nå koser jeg meg inne og forsøker meg på et nytt bakeprosjekt. Denne graviditeten som har gitt meg bakedilla trur jeg for aldri vært glad i å bake før :gjeiper: I dag er det Ingers Rugbrø jeg baker. Masse fiber, noe jeg ikke kan få nok av om dagen og hjelper mot treg mage.

I kveld skal jeg bort å spise Taco, nam! Der er også kjære tantebarnet mitt på 3 år, alltid kos å se han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: jeg fikk Dorte og Armand på den navnrulleten :ler:

Ikke aktuelt noen av de. Godt vi har funnet navn til vesla vår :hjerte:

Skal si man får for seg mange krative ting i graviditeten... har lest om flere som har hatt bakedilla... søstra til ei venninne sto og bakte som en gal rett før jul :tree:, da var hun ca 35 uker på vei :ler:

Ha en knall helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg kan ha fått litt bakedilla jeg også! :fnise:

Nå har vi fire forskjellige kakeslag i fryseren og det pleier vi aldri å ha ellers. Kjæresten er et kakemonster, så han storkoser seg i alle fall. :ler:

Ha en fin søndag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor kos å bake :ler: Problemet mitt er at jeg kan få lyst typisk på søndager, og har selvfølgelig aldri gjær liggende. Tørrgjær? Nei, det duger ikke - må ha fersk ja :gjeiper:

Ha en fin søndag Rosa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :goodbye: Ja det virker som baking fort kan bli en "bivirkning" av graviditet gitt :gjeiper: Begynner å bli fullt i fryseren, men fint for gjester da :gjeiper:

LineGourmet: hvordan merker du forskjell på baksten om du bruker tørr eller fersk gjær? Jeg bruker nesten bestandig tørr siden det er enklest.... :sjenert:

Hmm, planen var skitur i dag men nå lurer jeg på om jeg skal gå meg en lang tur istedefor.... Elsker gå på ski, men merker jo at jeg begynner bli tyngre og "latere" så er liksom så tungt å komme i gang. Må iallefall bestemme meg snart og komme meg ut en tur. Termometeret viser pluss 0,1 grad i dag. Selv om jeg elsker vinteren så begynner jeg faktisk og glede meg litt til vår også :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...