Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for tips Susan Sto Helit, og takk for gratulasjoner jenter :klemmer:

Ja tenk at jeg er 18 uker :rødme: Og ny bilde på tickeren, jippiiii!!! Deilig å tenke på at man snart er halveis.

Trur det blir feiring med kina mat i dag :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake å oppdaterer meg på nett etter fartet masse i helgen :)

Jeg har kjent liv i magen et par uker nå, små spark som bare har blitt tydeligere og tydeligere for hver dag og jeg elsker følelsen :rødme: Og i går så trur jeg jammen jeg kjente det utvendig også. Jeg satt å pressa litt på magen der jeg kjente spark tidligere og plutselig så kjente jeg det såpass utvendig også at jeg skvatt. Jeg vet det er tidlig, men jeg kan ikke forstå at det er noe annet heller. Gleder meg til mannen også kan få kjenne sparkene!

Ellers er det fine dager :) Jeg ser ut til å bli sprekere og sprekere og storkoser meg med magen som blir større og større. Men nå måååå jeg ha mer klær, så denne uken SKAL jeg komme meg ut på shopping.

Fortsatt fin søndagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke umulig at du kjente det utvendig når du er 18 uker på vei. ;)

Så koselig!

Jeg gleder meg til vi kommer dit, for da kan mannen og den kommende storebror kjenne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 18 veker! :strix:

Så herlig at du har begynt å kjenna spark - det er ein fantastisk følelse! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake å oppdaterer meg på nett etter fartet masse i helgen :)

Jeg har kjent liv i magen et par uker nå, små spark som bare har blitt tydeligere og tydeligere for hver dag og jeg elsker følelsen :rødme: Og i går så trur jeg jammen jeg kjente det utvendig også. Jeg satt å pressa litt på magen der jeg kjente spark tidligere og plutselig så kjente jeg det såpass utvendig også at jeg skvatt. Jeg vet det er tidlig, men jeg kan ikke forstå at det er noe annet heller. Gleder meg til mannen også kan få kjenne sparkene!

Ellers er det fine dager :) Jeg ser ut til å bli sprekere og sprekere og storkoser meg med magen som blir større og større. Men nå måååå jeg ha mer klær, så denne uken SKAL jeg komme meg ut på shopping.

Fortsatt fin søndagskveld :klemmer:

Åh, så deilig med spark. :) Sprekere og sprekere sier du, betyr det at all kvalmen og sånn er over nå? Grattis med 18 uker. Blir det UL denne uken/neste uke?

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig med spark. :) Sprekere og sprekere sier du, betyr det at all kvalmen og sånn er over nå? Grattis med 18 uker. Blir det UL denne uken/neste uke?

:goodbye:

Kvalmen er ikke helt over da, men er ikke så ofte kvalm lenger. Så lenge jeg sover godt om natten og ikke sliter meg helt ut (stresser) så går det fint :)

UL er nå på fredag ja, gleeeeeder meg til å hilse på nurket igjen :rødme:

Ellers hadde jeg mitt første møte med jordmor i dag, kjempe hyggelig dame. Var der en time, pratet mye om formen min og om kosthold/trening ++. Ellers tok hun urinprøve for å sjekke proteiner++, blodprøve for å sjekke jernlageret og så målte hun blodtrykket mitt (110/60). Alle prøvene var vist kjempefine :) Høydepunktet var når jeg fikk høre hjerteslagene på lille nurket som lå på rundt 145 slag i minuttet.

Etterpå dro jeg og Fantoragen på shopping, og i dag gikk vist kortet varmt :gjeiper: Fant 3 stk gravidbluser til 70% på Polarn o Pyret :tommelsmil: Sjelden jeg finner noe på salg, men i dag hadde jeg flaks for omtrent alt som hang på salg stativet var i min størrelse! Ellers fant jeg også klær på Only og HM.

Er trim med shopping også, så sovner vel godt i natt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shoppa foressten til babyen i dag :) 6 stk body'er i nøytrale farger som passer uansett kjønn (Ett sett i hvitt&grått og ett i hvitt&brunt). Og så titta jeg litt på vogn, akkurat der har jeg IKKE peiling. Etter UL fredag så kommer jeg og mannen sannsynligvis til å se litt mer etter hva vi vil ha, for kan jo ta tid før vi finner vognen som passer for oss og så er det jo noe som heter bestillingstid også.

Har dere jenter noen tips til vogn? Evt hvilken vogn har dere bestemt dere for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med shopping! :)

Vi har kjøpt Bugaboo Cameleon. Jeg hadde egentlig ikke vurdert den en gang, fordi jeg trodde det var en byvogn, og vi bor landlig til. Men det var faktisk den de anbefalte til vårt bruk. Man kan nemlig snu hjulene slik at de store er foran og da kommer den frem "over alt". Det er lurt å sette seg ned å skrive ned hvilke kriterier man har. Vi ville ha en vogn med gode hjul, som var lett, enkel å legge sammen, en som man kunne sette bilstolen på og som sportsdelen var vendbar på slik at man kan velge om du og barnet skal se hverandre eller om barnet skal se ut. Denne hadde alt dette pluss at den kan klikkes frem og tilbake i ørti forskjellige posisjoner, har stor handlekurv og stor bagdel. Sportsdelen er kanskje litt liten, men, vi får se. Denne er ikke akkurat den billigste vognen på markedet desverre, kremt.. Det er kanskje et minus at man må ta av bagen / stolen for så å slå sammen understellet, men det blir utrolig lite da! De vognene som man bare bretter sammen var jo store drog. Går vel ikke an å få i både pose og sekk. ;) En annen morsom ting med denne vognen er at man kan bytte ut trekkene på den. Jeg vet ikke om vi kommer til å gjøre det noen gang da, men vi har i hvert fall muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha TFK Joggster twist. Det eneste minuset på den vogna er at du ikke har vendbar sportsvogn, ellers har den alt jeg ønsker meg. Den er liten når den er slått sammen og bagdelen er en av de største på markedet. Vi har en brio kombi fra før av, som jeg ikke anbefaler... En grunn til at vi skal ha ny vogn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei jenter, tusen takk for vogn tips :klemmer:

Jeg har summert følgende kriterier som er greit å tenke på ved anskaffelse av vogn:

Type vogn? Kombi, Duo, Bagvogn, Joggevogn etc. Mye å velge i...

Brukbar til terreng / snø?

Trenger håndbrems?

Vendbar sittedel?

Barnet sove i vognen?

Lufthjul eller ikke?

Greit med lufthjul og store hjul hvis man kjører mye i terreng

Mulig ta av hjul?

Vekt og str viktig?

Mye ut og inn av bil?

Får vognen plass i bilen?

Får ta en diskusjon med mannen om hvilke kriterier som er viktige for oss, og så titte litt rundt i forettninger for gode råd :)

Ordentlig sliten i dag :sukk: Straffen for en litt hard dag i går med full arbeidsdag og med litt for ambisiøs kokking på kjøkkenet som både ble mislykket og tok alt for lang tid før vi tok storrydding i en bod vi har. Var helt utslitt når vi var ferdig halv ti og hoppet rett i seng. Men henger tydeligvis igjen i dag. Ente med tårevåt middag for jeg var så sliten og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg... Men men, får vel legge meg og håpe det blir bedre dag i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var helt utslitt når vi var ferdig halv ti og hoppet rett i seng. Men henger tydeligvis igjen i dag. Ente med tårevåt middag for jeg var så sliten og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg... Men men, får vel legge meg og håpe det blir bedre dag i morgen :klemmer:

Uff, :klemmer: håper det har vært bedre i dag da :)

Masse lykke til på UL i morgen - jeg tipper som sagt :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...