Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

Så koselig drøm! :rødme: Bortsett fra at de på jobben ikke trodde noe på at du hadde fått barn, da. :fnise:

Blir spennende å se hva det blir! Når skal du på ordinær UL? Jeg har hatt guttefølelse lenge, men har drømt at det er jente, og derfor fått mer og mer jentefølelse, men i min mage var det en liten gutt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Rosa76 :)

Takk for svømmeturen i går. Det er alltid litt slit å starte, men utrolig godt når man er ferdig å svømme.

Sover ufattelig godt etter en tur i svømmehallen.

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Koselig drøm :) Du skal se du får et friskt nydelig barn, må bare vente litt til :klemmer:

Drømmer er de rareste ting, de sier jo det at gravide får veldig mye rare drømmer, ting som virkelig ikke henger på greip...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hva det blir! Når skal du på ordinær UL? Jeg har hatt guttefølelse lenge, men har drømt at det er jente, og derfor fått mer og mer jentefølelse, men i min mage var det en liten gutt. :hjerte:

Gratulerer så mye med en liten gutt i magen :klemmer:

Ordinær uke er om 2 uker når jeg er 19 uker på vei. Gleder meg slik og håper de kan se kjønn da :rødme: Jeg aner ikke hva jeg har i magen engentlig, avogtil føler jeg det er ei jente og avogtil gutt så blir spennende å se hva det er.

Hei Rosa76 :)

Takk for svømmeturen i går. Det er alltid litt slit å starte, men utrolig godt når man er ferdig å svømme.

Sover ufattelig godt etter en tur i svømmehallen.

Ha en fin dag :klemmer:

Selv takk :klemmer: Kjempe deilig å svømme synes jeg, og så er det veldig deilig etterpå og jeg også sover veldig godt natten etter.

Koselig drøm :) Du skal se du får et friskt nydelig barn, må bare vente litt til :klemmer:

Drømmer er de rareste ting, de sier jo det at gravide får veldig mye rare drømmer, ting som virkelig ikke henger på greip...

Takk :klemmer: Jepp, må nok bare smøre meg med tålmodighet, er snart halveis da og det er kjekt å tenke på.

Men da er det legge tid for meg :natti: Skulle så gjerne ha oppdatert meg mer i deres dagbøker også, men tiden strekker ikke til. Får ta det igjen i helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 uker i morgen, snart er jeg halveis :rødme:

Til info er forsteret i magen 17 cm i følge babyverden og ca 180 gram. Huden til fosteret er tynnt og gjennomsiktig og uten underhudsfett. Han eller hun vifter med tærne og øver på pustebevegelser. Fosteret kan allerede nå reagere på lyd utenfor kroppen til mor.

Unnfangelsen finner sted omkring: 16. oktober 2009

Hjertet begynner å slå: 10. november 2009

Embryoet beveger seg: 4. desember 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 11. desember 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 11. desember 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 25. desember 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 1. januar 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 8. januar 2010

Fosteret svelger og tisser: 22. januar 2010

Tid for ultralyd: 29. januar 2010 (ikke før om to uker for meg)

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 5. februar 2010 (mener veldig sikkert at jeg allerede kjenner liv :rødme: )

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 19. februar 2010

Fosteret begynner å høre: 12. mars 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 9. april 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 14. mai 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 20. juni 2010

Antatt termindato: 11. juli 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i mores, og oppdaget forskrekket at jeg har gått opp nesten en kilo på en uke??? :vekt: Fortsetter jeg den framgangen hver uke så blir jeg stooooooor :gjeiper: Vet jo at det er naturlig å legge på seg men litt beskymret blir jeg likevel. Jeg spiser sunt og synes ikke jeg spiser så veldig mye mer, men klart jeg trener jo mindre enn før jeg ble gravid så det har nok litt å si. Mest magen som har poppa ut denne uken, den har nå blitt ganske så "spiss" og hard. Men koselig med mage da :rødme: så jeg får vel la være å beskymre meg :sjenert:

Jeg er veldig sliten etter har arbeidsuke, så jeg er vanvittig glad for det er helg nå :veslejenta: Mannen er like sliten han også så det blir nok tidlig kveld og sove lenge i morgen. Deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Milla :klemmer:

Var å handlet på butikken i sted og overså Cola'n og gikk hjem og ordna meg Smoothie i stedefor. Supergodt og sunt :)I dag lagde jeg en Smoothie med frosne bringebær, jordbær og blåbær med ren eplejuice, banan og biola yougert. NAM!! Syrlig, men det liker jeg :gjeiper:

Skal komme meg ut å gå en tur nå tenker jeg, og i morgen blir det vel en tur på langrenn. Deilig med helg!!

Ha en super helg jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Milla :klemmer:

Var å handlet på butikken i sted og overså Cola'n og gikk hjem og ordna meg Smoothie i stedefor. Supergodt og sunt :)I dag lagde jeg en Smoothie med frosne bringebær, jordbær og blåbær med ren eplejuice, banan og biola yougert. NAM!! Syrlig, men det liker jeg :gjeiper:

Skal komme meg ut å gå en tur nå tenker jeg, og i morgen blir det vel en tur på langrenn. Deilig med helg!!

Ha en super helg jenter :klemmer:

Mmm.. Smoothie er godt! :jepp: Men jeg har aldri klart å lage en bra en hjemme - de blir alt for sure alle sammen :fnise: Sikkert fordi jeg ikke brukte ordentlig oppskrift. (Nå har jeg ikke blender lenger - den gikk dukken.)

Spiser/drikker det mest på sommer'n jeg av en eller annen grunn..

2 uker til vi får avklart om du har gutt eller jente i magen? :rødme:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med over 17 uker!! Blir spennende med ultralyd ja, du kan glede deg til det. Var helt fantastisk å se den lille bevege seg inne i magen min, helt utrolig! :rødme:

Hvis jeg skal tippe, så tror jeg det blir en :babygutt: ... men det trodde jeg på meg selv også, men der var det en jente :fnise:

Ha en fortsatt fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversikt tippelisten

Rosa76 :babyjente:

Happy Feet :babyjente:

Develina :babyjente:

LineGourmet :babyjente:

Mirabella76 :babyjente:

Becky1 :babygutt: (magefølelse :babyjente:)

Neytiri :babyjente:

Fantoragen :babygutt:

Milla :babyjente:

Jamp :babyjente:

Tinygirl :babygutt:

2 uker til UL, blir spennende å se hva det blir :rødme:

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med over 17 uker!! Blir spennende med ultralyd ja, du kan glede deg til det. Var helt fantastisk å se den lille bevege seg inne i magen min, helt utrolig! :rødme:

Hvis jeg skal tippe, så tror jeg det blir en :babygutt: ... men det trodde jeg på meg selv også, men der var det en jente :fnise:

Ha en fortsatt fin dag :klemmer:

Tusen takk :klemmer: Jeg gleder meg veldig til UL ja. Har allerede snikhilset på lille nurket da, klarte ikke holde meg lenger så bestilte privat UL og du har helt rett det var helt fantastisk opplevelse :rødme: Legen klarte ikke se kjønn da, så håper de kan gjøre det på ordinær UL når jeg er i uke 19.

Gratulerer så mye med jente tinygirl :babyjente: Jeg startet veldig med jentefølelse, mens jeg nå føler mer og mer at det er en gutt. Men jeg aner rett og slett ikke, så det er vel bare å vente og se.

Nå skal jeg komme meg bort fra PC'n og gjøre noe mer aktivt. Planen er å komme seg ut på ski, men kjenner at jeg er laaaaat i dag. Men jeg vet at det blir deilig å komme seg ut bare jeg kommer forbi den lange dørstokkmila :gjeiper:

Ha en fin søndag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det noen skitur på deg i dag? Her har det ikke blitt noen tur i dag, men i går var jeg ute med lille :hund:

Ha en fin søndag Rosa76 :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Fantorgangen og Milla :goodbye: Håper dere har hatt en fin søndag også. Håper TR holder seg unna Milla! :klemmer:

Jeg kom meg på skitur i dag og det var en kjempe fin tur på et par timer. Nordmarka er så vakker med smale løyper og snø på trærne. I dag gikk jeg sammen med mannen og det er ekstra hyggelig. Han var overrasket over at jeg var i såpass god form og det er egentlig jeg også... Skjer noe rart med engang jeg får ski på beina :gjeiper: Men veldig sliten nå da kjenner jeg så det kosta litt etterpå... Sovner nok veldig godt i natt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel ikke gått deg bort i skiløypene? :lete::)

Hehe, ikke akkurat :gjeiper: Har bare ikke så mye spennende å fortelle og så har jeg hatt litt å gjøre så da har det ikke blitt så mye KG-tid. I dag har vi vasket huset etter jobb, kjedelig men må gjøres og føles jo bra nå da.

Ellers så sender lille nurket i magen meg spark rett som det er og jeg synes det bare er helt :rødme: Magen popper mer og mer ut og jeg trenger seriøst mer klær! Men har ikke hatt så mye overskudd til shopping, men får vel komme meg ut i noen butikker snart... Er det bare meg som ikke er glad i shoppe klær??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...