Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

Jeg syns baksten blir luftigere med fersk gjær. Men det funker helt fint med tørr også. Men syns det er "koseligere" på en måte og holde på med den ferske gjæren... :sjenert: hmm.. litt mer levende.. hihi

Jeg har fått med kjære ut på en liten tur i dag :duskedame:

- en hel halvtime faktisk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy at det er flere som har fått bakedilla her! :jepp: Jeg har tatt helt av etter at jeg ble gravid, har aldri brydd meg om det før. Synes du er veldig flink å trimme Rosa! Ski hadde jeg aldri i verden greid nå, selv om det frister veldig når det er så fint vær ute.. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på A-hus i forbindelse med studie om bekkenbunnen. Har blitt spurt i forbindelse med at jeg er førstegangsfødende og de trenger kartlegge hvordan bekkenbunnen påvirkes av graviditet og fødsel.

Hadde litt blandede følelser om jeg skulle stille opp eller ikke da jeg må gjennomføre flere gynekologiske undersøkelser, noe jeg bare hater :sjenert: Men kom fram til at det er en viktig undersøkelse som kan hjelpe mange kvinner i framtiden så da valgte jeg å delta. Det positive for min egen del er at jeg også lærer om bekkenet :) Undersøkelsen vil pågå etter fødsel også, og jeg har også valgt å delta i treningsstudie. Så er jeg heldig så vil jeg få veiledet trening hos fysio etter fødsel (halvparten får veiledet trening for å se om trening har effekt).

De tok også UL av bekkenet. Og når gynekologen var ferdig spurte hun om jeg hadde lyst å ta en titt på babyen. Selvfølgelig hadde jeg det :rødme: Han lå mest med ryggen til og slappa litt av, og alt så bra ut. Så nok engang at det ikke var det minste tvil om at dette er en gutt :babygutt: Kvaliteten på bildene var ikke så gode som på ordinær UL men fikk da sett litt iallefall og det var et kjekt gjennsyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro med en ekstra titt!

Jeg pleier å delta i sånne undersøkelser, selv om jeg må gjøre ting jeg ikke liker. Enkelt og greit fordi det kan hjelpe mange andre senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så flott med slike undersøkelser. Skjønner godt det med GU, det er ikke noe særlig, men når det er til hjelp for masse andre kvinner er jo det noe å tenke på mens man ligger der :)

Koselig med en ekstra liten UL :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på besøk hos min beste venninde i går. Hun er så glad på mine vegne og hadde strikket et kjempe fint sett med jakke, lue og sokker i bomull. Hun har ikke spesielt erfaring med strikke og hadde valgt et ganske så avansert mønster så hun har jobbet veldig hardt for å få det til. Blir helt rørt av hennes glede og omtanke og settet var helt nydelig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig :) Det er sånne gaver som virkelig varmer altså, at noen bruker tid på å lage noe fint til den lille. Mamma er i full gang med strikking, og sist fikk vi også noen strikkede sett fra bekjente, det er av de klærne vi har brukt aller mest :) Kjekt når man ikke strikker selv...

Koselig med en liten ekstrakikk av guttebassen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Så koselig med strikket sett, det må jeg få tyvtitte på en dag :)

Min svigerinne har like mye nedtellign som oss til UL fredag, for da skal hun starte på strikking i gutte eller jentefarge. Hadde vist et stort prosjekt om dagen, så er veldig nysjerrig på hva det er i alle fall...

Gleder meg til svømming i kveld, blir godt å bevege seg litt igjen.

Ha en fin dag så lenge :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig :) Det er sånne gaver som virkelig varmer altså, at noen bruker tid på å lage noe fint til den lille. Mamma er i full gang med strikking, og sist fikk vi også noen strikkede sett fra bekjente, det er av de klærne vi har brukt aller mest :) Kjekt når man ikke strikker selv...

Koselig med en liten ekstrakikk av guttebassen da :)

Gave som varmer det ja :) Hun har laget i str 50 da, så håper virkelig at lille gutt rekker å få brukt det litt før han vokser det ut. Blir nok settet han skal ha på seg når han skal hjem fra sykehuset tenker jeg :rødme:

Hei på deg :)

Så koselig med strikket sett, det må jeg få tyvtitte på en dag :)

Min svigerinne har like mye nedtellign som oss til UL fredag, for da skal hun starte på strikking i gutte eller jentefarge. Hadde vist et stort prosjekt om dagen, så er veldig nysjerrig på hva det er i alle fall...

Gleder meg til svømming i kveld, blir godt å bevege seg litt igjen.

Ha en fin dag så lenge :klemmer:

Har ikke fått det enda da hun hadde igjen et par justeringer, men så snart jeg får det skal du selvfølgelig få se :)

2 dager igjen til UL for deg, blir spennende å se om lille gutt får en kompis å leke med eller ei venninde å flørte med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har vært veldig rolig i magen siste tiden, og jeg klarer ikke la være å uroe meg :sjenert: Har var så innmari aktiv noen uker nemlig. Merker jo at det er litt bevegelse der fortsatt, men ikke så tydelig og ikke så ofte. Kan ha noe med at han ligger litt annerledes da, merker sparkene ofte kommer mye lenger oppe nå. Jeg elsker iallefall hvert lille spark jeg får av kjære gode gutten min :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikker på at alt er bra med lillegutt. :) Ha en fin kveld Rosa :goodbye:

PS: flott å være med i undersøkelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdaget nå at jeg har fått nytt bilde på tickeren :tommel: Nå er gutten min ca 500 gram og full lengde er rundt 28 cm :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han begynner å bli en stor gutt! :hjerte:

Sålenge du føler bevegelse må du ikke uroe deg. De snur litt på seg vet du, kanskje sparker han innover og da er det ikke så lett å kjenne det. :)

Det høres veldig spennende ut med de forskningsprosjektene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen har sannsynligvis funnet navnet til lillegutt :rødme: Men vi holder det for oss selv fram til etter fødsel for det kan jo hende vi ombestemmer oss så greit å ikke skape forvirringer.

Gleder meg til helg jeg nå, tilbringe tid med min kjære mann og sove lenge :strix: Jeg er fortsatt som nyforelsket om dagen, det er noe med det at vi har laget et barn sammen og de gode følelsene rundt det. Er veldig glad i å se at mannen er så engasjert han også. Vi har blant annet drevet å vurdert barnevogn sammen, så her om dagen dro han på eget iniativ alene til en butikk som fører barnevognen vi har lyst på for å høre litt mer om den. Det var ikke akkurat mange andre mannfolk uten følge i den butikken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig at dere har funnet navn! :rødme: Det har vi og, etter mye diskusjon frem og tilbake. ;) Var ikke så lett å bli enig gitt. Men det kan være lurt å holde det hemmelig ja, for plutselig så kan man ombestemme seg igjen.

Så kjærligheten blomstrer altså! :romeo: Ingenting er bedre enn det. Merker det jeg og, vi har hatt det så utrolig fint sammen etter at jeg ble gravid. Det er nok noe med å ha skapt et (to) kjærlighetsbarn sammen ja. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig mann du har :strix: tøft av han å dra til vognbutikken ;)

Skulle ønske min var sånn... eneste mannen har gjort er å være med på UL og så har jeg dratt han i butikken for å se på babyting :ler:

Tror ikke det har gått helt opp for han enda... vet ikke, men gleder seg gjør han nok så klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at mannen tar initsiativ til å titte på egenhånd.

Min mann får vondt i ryggen bare jeg nevner ordet butikk :fnise:

Men han må bare fint finne seg i å bli med å handle babyutstyr :)

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...