Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok

Rosa76

Anbefalte innlegg

Godt å høre at du bare koser deg med prøvingen om dagen :) Det er jo igrunnen det eneste fornuftige...selv om det er fryktelig vanskelig å ikke kave seg opp :sjenert:

Jeg var på besøk hos en venninne her om dagen som har en 1-åring. Ble litt matt da kjente jeg... Er jeg virkelig klar for følge med på et slikt tempo?? :omg:

Men når de smiler til deg og ler...det finnes ikke noe bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig å klare å slappe av selv etter EL! Er ganske avslappet selv akkurat nå, men vet ikke hvor lenge jeg kommer til å være det. Hadde vært så deilig å slippe alt stress og unødvendig tenking.. :jepp: Dagene går så utrolig mye fortere når man har andre ting å tenke på. Synes nettopp at mensen kom, og så er EL like rundt hjørnet. Herlig! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Gullfia :) Ja jeg vet alt om å bli litt vel ivrig med prøvingen ja, og er glad for at jeg har klart å roe meg litt ned :filer: Hehe, jeg har også fortsatt litt frykt forbundet med det å skulle snu om livet og plustselig følge tempoet til et barn :fnise: Men lysten er heldigvis blitt større nå, så gleder meg slik til jeg blir gravid og får et lite knøtt :rødme:

Hei Bestee! Hadde vært fint om du fikk EL nå, da hadde vi ligget ganske likt i løypa :jepp: Ha noen fine dager med :sengekos:

Vel, da er jeg 4 DPO. Alt for tidlig til at man skal kjenne noen tegn til graviditet :lete: Men litt rar er likevel kroppen min i dag. Jeg har menslignede "smerter" i mage / underliv og fryser veldig (gufsen). Men jeg er ikke så lettlurt lenger... etter vært gjennom et par prøveperioder hvor kroppen har lurt meg på mange måter, så det trenger absolutt ikke være tegn på graviditet. Det jeg lurer litt på er om det kan være Wild Yam som gjør det, for begynnte på det i går.

Er det noen av dere som er innom her innimellom som har prøvd Wild Yam, og fikk dere noen "bivirkningener" av det? Tar gjerne imot deres erfaringer :klem:

Dagens :hjerte: liste

Bra dag på jobb

Kjærligheten blomstrer og prøvingen går sin gang uten stress :rødme:

Venninde kveld hvor vi skal vandre langs akerselven for å se på lysshow :foto:

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å lese at du er så avslappet til prøvingen for tiden. Føler meg veldig avslappet selv, og det er deilig. :Nikke:

Fin liste! :tommelsmil:

God helg - kos deg masse! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryser har jeg og gjort siste uken, kan være fordi det faktisk er høst og kaldt :sjenert: eller fordi jeg har en :babysmokk: i magen :nigo:

Stod og frøys på jobb her tidligere i uka da kollegaen min sier: Du er sikkert gravid... Og han og alle andre på jobb tror jeg ikke har lyst på barn enda, så visste ingenting om at vi faktisk prøvde. Et par dager senere lyser CB digital mot meg: GRAVID :bolledeig:

Så kaster litt :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: og krysser alt jeg har for at det klaffer for deg denne PP.

Jeg trenger noen å ha litt panikk sammen med :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rosa76!

Hvordan går det i jakten på symptomer, og når er IKM?

Sender over masse babystøv :strix: og lykke til :)

Her kom tanta i går, så nå starter jakten på EL her igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig å lese at du er så avslappet til prøvingen for tiden. Føler meg veldig avslappet selv, og det er deilig. :Nikke:

Fin liste! :tommelsmil:

God helg - kos deg masse! :klemmer:

Tusen takk Happy Feet :klem: Håper du har hatt en fin helg også!

Ja det er godt å ikke være så stresset for det er jo ikke bra for kroppen. Litt spent på om jeg klarer å være like rolig siste uken mot IKM, men jeg håper det :sjenert: Jeg får vel sørge for å finne på masse slik at jeg ikke sitter å tenker for mye :lete:

Hei Rosa76!

Hvordan går det i jakten på symptomer, og når er IKM?

Sender over masse babystøv :strix: og lykke til :)

Her kom tanta i går, så nå starter jakten på EL her igjen :)

Jakten på symteomer er egentlig et ganske kjedelig kapitell da det er lite som skjer på den siden om dagen :sjenert: Er vel ganske som jeg pleier å være før TR. Litt tregere mage bare, men det lurer jeg på kan komme av Wild Yam. Kroppen er egentlig ganske lik forrige PP, bare at jeg ikke har vært kvalm. Kvalmen forrige PP var helt sikkert psykisk, sikkert spenningen som gjorde det. Denne PP har jeg heldigvis vært litt roligere og kvalmen har holdt seg borte også.

Takk for babystøv :klem: Og masse lykke til i jakten på EL hos deg, krysser fingrene for at det klaffer for deg snart igjen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryser har jeg og gjort siste uken, kan være fordi det faktisk er høst og kaldt :sjenert: eller fordi jeg har en :babysmokk: i magen :nigo:

Stod og frøys på jobb her tidligere i uka da kollegaen min sier: Du er sikkert gravid... Og han og alle andre på jobb tror jeg ikke har lyst på barn enda, så visste ingenting om at vi faktisk prøvde. Et par dager senere lyser CB digital mot meg: GRAVID :bolledeig:

Så kaster litt :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: og krysser alt jeg har for at det klaffer for deg denne PP.

Jeg trenger noen å ha litt panikk sammen med :sjenert:

Gratulerer så mye Gullfia, det var fantistiske nyheter :hoppe:

Hadde vært kjekt om jeg også hadde lyktes i denne PP ja :rødme: Da kan vi dele glede og sikkert også litt panikkfølelse innimellom :fnise:

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å kaste masse babystøv! :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Krysser alt jeg har (ikke beina helt enda) for at dette er den magiske måneden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Mirabella76 og Bestee :klem:

Da er det 8 DPO. Begynner å merke at IKM nærmer seg og at spenningen stiger :lete: Sliter med at det er litt rolig på jobb om dagen, og spesielt i dag syntes jeg dagen går så sakte og det fører til at jeg tenker alt for mye på prøvingen :sukk: Gleder meg til jeg kan dra hjem og kaste meg rundt med alt jeg skal, iallefall ikke planer om å sitte rolig å gruble...

Ellers så har jeg ingen følelse på at jeg er gravid :sjenert: Har bestemt meg for å ikke teste før tidligst lørdags formiddag. Krysser fingrene, men er forberedt på at det kanskje ikke har klaffet denne gangen heller. Men håpe håpe håpe :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg innrømmer det!!! Jeg er ikke like rolig lenger :sukk:

Nå er det 9 DPO og jeg merker spenningen og jeg tenker mer og mer på om jeg er gravid eller ikke :lete: :lete: Og tiden går saktere og saktere, en dag føles som en uke...

Jeg legger merke til hver eneste stikk i magen. Oi, der stakk det.. Tenk om... Også fryser jeg også, ja kan det være? Gjesp, hmm så trøtt jeg er, er jeg gravid eller er det bare fordi jeg la meg litt sent i går? Oi, metall smak i munnen jo. Jippi er jeg gravid eller har jeg bare dårlig morgenånde?? Jeg må vist på do igjen jeg, hmm har jeg ikke vært på do litt mange ganger i dag?

Og slik går no dagan :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg innrømmer det!!! Jeg er ikke like rolig lenger :sukk:

Nå er det 9 DPO og jeg merker spenningen og jeg tenker mer og mer på om jeg er gravid eller ikke :lete: :lete: Og tiden går saktere og saktere, en dag føles som en uke...

Jeg legger merke til hver eneste stikk i magen. Oi, der stakk det.. Tenk om... Også fryser jeg også, ja kan det være? Gjesp, hmm så trøtt jeg er, er jeg gravid eller er det bare fordi jeg la meg litt sent i går? Oi, metall smak i munnen jo. Jippi er jeg gravid eller har jeg bare dårlig morgenånde?? Jeg må vist på do igjen jeg, hmm har jeg ikke vært på do litt mange ganger i dag?

Og slik går no dagan :fnise:

Bøyer meg i støvet for at du har klart å holde deg rolig så lenge! :jepp: Ellers kunne jeg ha skrevet resten av innlegget ditt selv. Det er akkurat sånn det blir i hvert fall siste uka før IKM! Man tror helt ærlig at man skal bli gal! Og så har man alltid et eller to "symptomer" man ikke har hatt de andre månedene, og da er det like før man annonserer graviditeten der og da. Personlig har jeg vært ganske så sikker et par måneder. :skratte: Men uansett må det jo klaffe en måned, så man kan jo ikke slutte å lete etter symptomer heller. Vi er evige optimister, heldigvis! :klem:

Uansett håper jeg at det du kjenner nå er ekte symptomer slik at du slipper å henge her inne stort lenger! :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: Jeg tror dette kommer til å bli lange, seige to uker framover for min del. Jeg har begynt allerede med å legge merke til at jeg ikke har ømme pupper enda. EL var i går (satser på) og jeg pleier å få ømme pupper fra EL. Jeg må bare formane meg selv til å :scorpis: og ikke bli høy på pæra.. kan jo vente noen dager da i hvert fall... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så godt å høre at det er flere som meg Bestee :klemmer:

Irriterende at jeg skal bli slik på "tuppa" uken før IKM, for jeg får jo ikke gjort noe fra eller til uansett. Og jeg har også helt nye symtomer hver syklus, skjønner ikke hvordan kroppen kan lure meg på den måten :sukk:

Planen i dag var at jeg skulle løpe meg en tur etter jobb. Men jeg blir så daff når jeg har såkalt "innbilt svangerskap" så er veldig i tvil om jeg skal orke. Blir såååå hjemmekjær uken før TR. Trur jeg skal ta meg sammen jeg, og bare komme meg ut, for vet jo at jeg kommer til å føle meg veldig bra etterpå :sol:

Ha en fin dag jenter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen i dag var at jeg skulle løpe meg en tur etter jobb. Men jeg blir så daff når jeg har såkalt "innbilt svangerskap" så er veldig i tvil om jeg skal orke. Blir såååå hjemmekjær uken før TR. Trur jeg skal ta meg sammen jeg, og bare komme meg ut, for vet jo at jeg kommer til å føle meg veldig bra etterpå :sol:

Kjenner meg her igjen altså! sender deg store :klemmer: uansett om TR ikke holder seg unna....men husk at så lenge ho ikke kommer er jo fortsatt håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg blir så daff når jeg har såkalt "innbilt svangerskap" så er veldig i tvil om jeg skal orke.

:hoho: Jeg må le - det er akkurat sånn jeg også er. :fnise:

Spennende tider her! Krysser fingrene for at det denne gangen ikke er 'innbilt svangerskap' som gjør at du er daff, men ordentlig svangerskap. :tommelsmil:

Skjønner godt at du blir på "tuppa" når det nærmer seg IKM, selv om du prøver å ikke være det. Er sånn jeg også. Jeg tenker bare på EL nå som det er EL-tider for meg. Den avslappede holdningen jeg hadde til det hele for en uke siden, er som blås bort... :sjenert: Nå etter EL blir det sikkert en avslappet uke igjen, så melder overanalyseringen av trøtthet, sult, pupper, luktesans, kvalme osv seg. Huff, ikke lett å være jente og prøver. :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kjenner meg her igjen altså! sender deg store :klemmer: uansett om TR ikke holder seg unna....men husk at så lenge ho ikke kommer er jo fortsatt håp :)

Tuuuusen takk for klemmen :smilyblomst: Ja jeg håper TR holder seg unna denne gang altså. Og gratulerer så mye med dagen Icechick, håper du har en kjempe fin dag :bursdag:

:hoho: Jeg må le - det er akkurat sånn jeg også er. :fnise:

Spennende tider her! Krysser fingrene for at det denne gangen ikke er 'innbilt svangerskap' som gjør at du er daff, men ordentlig svangerskap. :tommelsmil:

Skjønner godt at du blir på "tuppa" når det nærmer seg IKM, selv om du prøver å ikke være det. Er sånn jeg også. Jeg tenker bare på EL nå som det er EL-tider for meg. Den avslappede holdningen jeg hadde til det hele for en uke siden, er som blås bort... :sjenert: Nå etter EL blir det sikkert en avslappet uke igjen, så melder overanalyseringen av trøtthet, sult, pupper, luktesans, kvalme osv seg. Huff, ikke lett å være jente og prøver. :ler:

:klemmer:

Hehe, godt det er flere av oss :klem: Kom meg faktisk ut på løpetur i går da. Tok meg sammen og dro i marka rett etter jobb. Det gjorde utrolig godt for kroppen og hodet. Og så var det så fantastisk vær i går, og med sol, frisk luft og fuglekvitter må man bare bli i godt humør uansett hva man har av beskymringer :sol:

Jeg må nok bare innfinne meg med at det er naturlig å bli litt på "tuppa" uken før IKM. Trur det er vanskelig å få gjort noe med det. En dag så klaffer det forhåpentligvis da og jeg gleder meg slik til den dagen jeg kan stirre på positiv test :strix:

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går og i dag har jeg vært sååå utrolig trøtt, dette tiltross for at jeg har sovet over 8 timer og at det burde holde mer enn nok. I tilegg så går jeg på do hele tiden. Selv om jeg nettopp har vært på do så føler jeg at jeg fortsatt er tissetrengt :sjenert: Ikke nok med det, jeg har også oppblåst og treg mage. Ja treg mage har jeg slitt med i mange dager nå. Men tru ikke at det stopper der, neida! Svimmel er jeg også....

Ikke rart at fantasien løper løpsk :lete:, for dette opplevde jeg verken i PP1 eller PP2. Men etter hatt to prøveperioder tidligere hvor symtomene var helt forskjellig i begge to, så er det ikke så lett å si om det er kroppen som har det morro med meg og finner symtomer jeg ikke har hatt før for å lure meg :fnise:

Lurer nesten på om jeg skal svi av en graviditetstest i morgen selv om jeg egentlig hadde tenkt å vente til lørdag. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går og i dag har jeg vært sååå utrolig trøtt, dette tiltross for at jeg har sovet over 8 timer og at det burde holde mer enn nok. I tilegg så går jeg på do hele tiden. Selv om jeg nettopp har vært på do så føler jeg at jeg fortsatt er tissetrengt :sjenert: Ikke nok med det, jeg har også oppblåst og treg mage. Ja treg mage har jeg slitt med i mange dager nå. Men tru ikke at det stopper der, neida! Svimmel er jeg også....

Ikke rart at fantasien løper løpsk :lete:, for dette opplevde jeg verken i PP1 eller PP2. Men etter hatt to prøveperioder tidligere hvor symtomene var helt forskjellig i begge to, så er det ikke så lett å si om det er kroppen som har det morro med meg og finner symtomer jeg ikke har hatt før for å lure meg :fnise:

Lurer nesten på om jeg skal svi av en graviditetstest i morgen selv om jeg egentlig hadde tenkt å vente til lørdag. Hmm...

Oi, oi, så spennende :) Man blir litt gal av alle symptomene ja, det er i alle fall helt sant.

Sender over mengder med babystøv og er spent på hva testen vil vise

:strix::strix::strix: :strix: :strix::strix::strix::strix:

Lykke, lykke til :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh! Så utrolig mange spennende symptomer. Liker spesielt det med at du må på do hele tiden. Det er udiskutabelt veldig positivt!

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Lykke til med testing om du bestemmer deg for det! Venter i spenning! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...