Gå til innhold

Bestees Mission B.A.B.Y


Bestee

Anbefalte innlegg

Så spennende lesing det er her om dagen Bestee :popcorn:

Krysser så mye fingrene for at du har lyktes denne gang :klem: Tegnene høres iallefall veldig lovende ut...

Hos meg er det ikke mye spenning om dagen, gleder meg bare til PP2 kan starte for alvor. Imens koser jeg meg med masse trening, må benytte meg mens jeg kan gjøre akkurat som jeg vil :)

Ha en fin dag, og håper jeg snart får positiv lesing her inne :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Rosa! :)

Ja, det er utrolig spennende om dagen! :jepp: Og jeg som trodde dagene gikk sakte før! Er bare 9 dpo, kjennes som tiden har stoppet helt opp jo.. :fnise:

Synes du er veldig flink som klarer å få tiden til å gå ved å trene. Er jo sunt samtidig som det tar tankene bort fra dette stresset for ei stund. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må seia at dette høyrest veldig lovande ut! :hoppe: Det met den høge tempen din, ser eg på som eit veldig bra tegn også. Tempen min i lutealfasen var også høgare enn nokon gang før, den syklusen eg var gravid. Og tempen fortsatte å halda seg like høg, heilt fram til IKM. Har du ein link til charten din forresten? Hadde vore gøy å studert den litt! ;)

Kryssar fingrane for deg! :tommelopp: Eg har stor tru på at det går veien for deg denne gangen!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lastet ned tempsjemaet mitt fra pernille.info. Får dessverre ikke lastet opp den filtypen her.

Men er ikke så mye å se på uansett, det er svært ufullstendig. Har bare tre temper etter EL hittil (de jeg skrev over her), så er jo ikke all verdens å gå etter enda men.. Lenge leve trua! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lastet ned tempsjemaet mitt fra pernille.info. Får dessverre ikke lastet opp den filtypen her.

Men er ikke så mye å se på uansett, det er svært ufullstendig. Har bare tre temper etter EL hittil (de jeg skrev over her), så er jo ikke all verdens å gå etter enda men.. Lenge leve trua! :tommelsmil:

Ok, då så! ;) Eg brukte tempeskjema frå Fertility Friend. Synst det fungerte veldig greit. Er det det du brukar også, eller er det eit anna tempeskjema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er et annet tempskjema. Bruker Exel. :) Det er det samme sjemaet som ligger ute som eksempel på pernille.info. Er veldig fornøyd med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er et annet tempskjema. Bruker Exel. :) Det er det samme sjemaet som ligger ute som eksempel på pernille.info. Er veldig fornøyd med det. :)

Ok, eg har ikkje høyrt om det tempeskjemaet. Skal sjekka det ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 11 dpo, og ting begynner for alvor å bli spennende. Jeg har ikke hatt muligheten til å ta tempet i dag eller i går, men symptomene er i alle fall de samme som de har vært.

Jeg begynner alltid å spotte 12 dpo, så jeg vil si at morgendagen kommer til å bli sjebnesvanger. :sukk: Den lyse brune utfloden holder seg fortsatt borte da heldigvis.

På morgenen i dag drømte jeg at jeg gikk på do, og at det kom rødt, friskt blod ut. Herregud for en fæl drøm! Jeg har heldigvis evnen til å vekke meg selv når jeg har mareritt, så våknet heldigvis ganske fort.. :ler:

Tok en billigtest og en EL-test i går selv om jeg vet at det er aaltfor tidlig uansett.. :rodme: Trenger jeg å fortelle at de var negative? :fnise:

Håper dere har en kjempe fin helg, snupper! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at symptoma fortsatt er på plass! :) Det blir kjempespennande i morgon altså. :hoppe: Tenk om spottinga held seg unna - då er det vel liten tvil om at det er noko på gang? Eg trur du er gravid - eg berre føler det på meg! :nigo:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spottet noe enda i dag, men da jeg sjekka livmortappen da jeg stod opp fikk jeg sånn lyse, lyse brunt sekret på fingeren. Kan vel kanskje kalle det beige.:tristbla:

Var på do akkurat nå, og da fikk jeg bittelitt klart rødt blod på fingeren (fra livmortappen). Så nå venter jeg bare på at spottingen skal sette i gang for fullt.

Så da gikk det nok dessverre ikke allikevel. Hater at jeg skal ha sånne forhåpninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen skuffede timer er jeg igjen ved godt mot, faktisk ganske overrasket over meg selv. Hadde trodd jeg skulle knekke helt sammen ved negativ test denne gangen, i alle fall med tanke på alle symptomene jeg har trodd jeg har hatt.

Regner ikke med at TR kommer før om et par dager (18.), så forventet EL blir foreløpig 1. september. :)

Da er det bare å ønske PP 4 velkommen, og vi er enda en måned nærmere målet! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Uff, så synd. Du som hadde så mange lovande symptom denne gangen! Eg var faktisk nesten heilt sikker på at du var gravid no. Men det er vel enkelte som får ein liten blødning rundt det tidspunktet dei skulle hatt mensen, men som er gravide likevel? Så sjølv om håpet er lite, så synst eg ikkje du skal gi heilt opp før mensen kjem på ordentlig!

Du er flink som klarar å vera så optimistisk! For du må jo vera kjempeskuffa, sidan du hadde så mange symptom denne gangen. Eg kryssar iallfall fingrane for PP4, viss den dumme mensen dukkar opp innan få dagar! :tommelopp:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for trøstende ord, Mirabella! :klem:

Har kjøpt boka "På vei" av Gro Nylander. Der skriver hun at en evt implantasjonsblødning kan komme ca en måned etter forrige mens. Jeg trodde jo at de som har festeblødning pleide å få det rundt en uke etter EL. Men slik trenger det tydeligvis ikke å være. Hun skriver også at "omtrent 12 dager etter befruktningen er det helt omgitt av livmorens myke slimhinne." Så hvis ikke egget har gravd seg helt ned før ca 12 dager etter EL er det kanskje ikke så rart at mange har blødninger rundt IKM som de ikke kan forklare.

Uansett prøver jeg å la være å innbille meg selv at jeg er en av fåtallet som får en slik blødning. Blir bare veldig, veldig skuffet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette er jo altfor spennende - jeg var helt sikker på at du var gravid helt til jeg leste de siste innleggene dine. Godt at du holder motet oppe, tross alt er det helt normalt at det tar flere PP før det klaffer. Men jeg kjenner veldig godt igjen det med at forventningene gradvis bygger seg opp - og da er det helt naturlig og fullstendig lov til å være skuffa. :klem:

Krysser fingrene for at det er en festeblødning og ikke den hersens tanta!! :heks:

Hvis ikke; 1 - 2 - 3 - på det fjerde skal det skje!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette er jo altfor spennende - jeg var helt sikker på at du var gravid helt til jeg leste de siste innleggene dine. Godt at du holder motet oppe, tross alt er det helt normalt at det tar flere PP før det klaffer. Men jeg kjenner veldig godt igjen det med at forventningene gradvis bygger seg opp - og da er det helt naturlig og fullstendig lov til å være skuffa. :klem:

Krysser fingrene for at det er en festeblødning og ikke den hersens tanta!! :heks:

Hvis ikke; 1 - 2 - 3 - på det fjerde skal det skje!! :strix:

Hei Aïmi! :klem:

Ja, denne måneden har vært altfor spennende for min smak. Jeg har gått fra å være sikkert på å være gravid til å miste trua helt på fem minutter, og dagene har aldri gått såå saakte.

Jeg hadde uansett ikke forventet å blir gravid enda. Skal jo være ganske så heldig hvis man får det til innen 3 PP`r. Har lest at de fleste blir gravide mellom 4. og 10. PP, og vi trer inn i PP 4 nå, så da begynner det jo å bli realistisk å håpe på en positiv test om ikke alt for mange måneder! Statistikken sier jo faktisk at 60% blir gravide innen et halvt år. Kiler litt i magen når jeg tenker på det. Det hjelper masse på humøret faktisk! :hoppe:

Har fortsatt ikke spottet noe, og har ikke fått noe mer blod på fingeren heller, men plutselig strømmer det vel på.. :sjenert:

Kunne muligens roet ned den tappetafsingen min litt. Herregud, blir så oppgitt av meg selv. :fnise:

Denne PP`n gikk jeg for mottoet "alle gode ting er tre", men skjønner jo at en-to-tre, på det fjerde skal det skje! Satser på det ja! :jepp

Ha en fortsatt fin søndag! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

åååå, så synd Bestee. Men det kan være en liten mulighet enda, for jeg har også hørt at det kan komme en liten blødning selv man er gravid.... Ikke for å skru opp forhåpningene dine for mye men....

Forstår skuffelsen din, men veldig bra at du fortsatt holder motet oppe og er så positiv til at man vil lykkes til slutt. Det er jo som du sier stor sjangs for å lykkes innen kort tid!!

Så masse lykke til i PP4, på det fjerde SKAL det skje :strix:

:klem: til deg fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har aldri høyrt at ein kan ha festeblødning så seint som rundt IKM - men viss det står i boka til Nylander, så stemmer det sikkert! :) Som sagt så veit eg jo at det er enkelte som har ein liten blødning rundt IKM, når dei har blitt gravide - uten at eg veit kvifor det er slik. Men kanskje ein slik liten blødning rundt IKM, rett og slett kan kallast ein sein festeblødning?

Det er godt å vita at dei fleste klarar å bli gravide innan ikkje så altfor lang tid! :) Eg vart gravid etter 8 månader, men det var i vår 5. aktive prøveperiode. I tre av syklusane fekk me nemlig ikkje hatt samleie i tida rundt EL, fordi mannen min jobbar i Norsjøen, og var vekke rundt det avgjerande tidspunktet. Så på ein måte fekk me klaff på 5. forsøk, sjølv om me var prøvarar i 8 månader! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå, så synd Bestee. Men det kan være en liten mulighet enda, for jeg har også hørt at det kan komme en liten blødning selv man er gravid.... Ikke for å skru opp forhåpningene dine for mye men....

Forstår skuffelsen din, men veldig bra at du fortsatt holder motet oppe og er så positiv til at man vil lykkes til slutt. Det er jo som du sier stor sjangs for å lykkes innen kort tid!!

Så masse lykke til i PP4, på det fjerde SKAL det skje :strix:

:klem: til deg fra meg.

Kommer fortsatt litt brun utflod på fingeren etter tappetafsing, selv om det ikke har kommet noe ut. Men brun utflod er jo brun utflod uansett om det kommer ut som spotting eller ikke da dessverre. Så jeg gir meg for denne gang! :fred:

Ja, humøret har gått litt opp og ned de siste par dagene, men om et par dager til så er nok denne PPn glemt, og motet på topp igjen. :jepp:

Tusen takk, Rosa! Håper virkelig det sitter en spire i magen min innen 30 dager! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har aldri høyrt at ein kan ha festeblødning så seint som rundt IKM - men viss det står i boka til Nylander, så stemmer det sikkert! :) Som sagt så veit eg jo at det er enkelte som har ein liten blødning rundt IKM, når dei har blitt gravide - uten at eg veit kvifor det er slik. Men kanskje ein slik liten blødning rundt IKM, rett og slett kan kallast ein sein festeblødning?

Det er godt å vita at dei fleste klarar å bli gravide innan ikkje så altfor lang tid! :) Eg vart gravid etter 8 månader, men det var i vår 5. aktive prøveperiode. I tre av syklusane fekk me nemlig ikkje hatt samleie i tida rundt EL, fordi mannen min jobbar i Norsjøen, og var vekke rundt det avgjerande tidspunktet. Så på ein måte fekk me klaff på 5. forsøk, sjølv om me var prøvarar i 8 månader! ;)

Jeg hadde aldri hørt om det selv jeg, men er vel kanskje logisk hvis man tenker på at egget ikke har gravd seg ned helt før rundt 12 dpo. Da kan det vel sikkert blø litt da også.. Ellers har jeg mer tro på at det er mer vanlig med en hormonell blødning rundt IKM ja.

Ja, det trøster meg veldig (enn så lenge i hvert fall) det med at statistikken ser så lovende ut. Siden ca 60% får det til innen 6 måneder har jeg laget min egen statistikk inni mitt eget hode som sier at det må tilsi ca 40% innen 4 mnd og 50% innen 5 mnd. Er så greit å kunne lage sine egne "regler" :fnise: Men men.. det kan jo ikke være helt galt tenkt heller da tror jeg. Godt å se at dere fikk det til i PP 5! Da ser det jo ikke dårlig ut for dere nå heller da.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...