Gå til innhold

Bestees Mission B.A.B.Y


Bestee

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt UVI siden jeg var helt liten, så var egentlig bare flaks at jeg fant ut at det var det.. Svir ikke når jeg tisser heller, men starta med ubehag i nederst i magen, litt til høyre og litt til venstre..Var redd det var noe galt med eggstokkene eller noe, så ble litt redd en periode. Men så kom jeg over en UVI-test på apoteket. Ble ganske overrasket da den viste seg å være positiv gitt.. :fnise: Har fått antibiotika, Trimetoprim heter den.. Er ferdig med kuren den dagen jeg tidligst forventer eggløsning. Tenk hvis jeg skulle bli gravid nå da, så har jeg antibiotika i kroppen.. Tror du det er farlig? Har undersøkt litt på nettet, og lest om flere gravide kvinner som har fått utskrevet samme type antibiotika som meg. Glemte å spørre om det da jeg fikk resepten dessverre. :tristbla:

Uansett begynte jeg å EL-teste meg i går, og den var heldigvis negativ. Egentlig vil jeg ikke ha positivt resultat før i morgen, for da har ikke syklusen blitt enda kortere denne måneden. Krysser fingrene for en negativ test i kveld! :fnise: Lykke til videre med testingen!

Ja, då var det jammen flaks at du fann ut at du hadde UVI. Det er heilt grusomt viss det utviklar seg til nyrebekkenbetennelse, så det er bra at du har begynt på antibiotika.

Eg veit at det er enkelte typar antibiotika som går greit å bruka viss ein er gravid, mens andre typar antibiotika bør ein helst unngå. Du må nesten lesa i pakningsvedlegget, for der pleier det å stå om antibiotikaen kan brukast av gravide og ammande. Viss du skulle få fleire urinveisinfeksjonar i nærmaste framtid, kan det vera lurt å seia til legen at du prøver å bli gravid - for då får du iallfall heilt sikkert ein type antibiotika som ikkje er skadelig å bruka når ein er gravid.

Får håpa at EL først kjem etter at du er ferdig med antibiotikakuren, i tilfelle du har fått ein type antibiotika som ikkje er "gravidvennlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da har jeg nettopp tatt en EL-test, og den var heldigvis negativ. Det vil si at jeg tidligst har eggløsning dagen etter jeg slutter på antibiotikaen, og at syklusen har blitt lengre igjen. Pleier å få positive EL-tester i to og en halv dag (!), så hvis den viser positiv i morgen har jeg eggløsning (mest sannsynlig) den 5.

Ja, hvis jeg får UVI flere ganger skal jeg virkelig huske på å si i fra. Hadde lest flere steder at en vanlig kur går over tre dager, så da tenkte jeg at det ikke kom til å bli i nærheten av EL. Men der tok jeg jo grundig feil.. Fikk beskjed på apoteket om at jeg skulle ta hele kuren på sju dager. Stod til og med i pakningsvedlegget at man skulle ta de i tre dager, men det gjaldt tydeligvis ikke meg. Typisk... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å få positive EL-tester i to og en halv dag (!),

Det er vel helt vanlig? EL skjer normalt mellom 12 og 48 timer etter første pos. EL-test. Også tar det vel noen timer før kroppen blir kvitt all LH-hormonet. (Noe av det har vi jo i kroppen hele tiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UVI er noe driiit! Har hatt det så mye det siste året.

Tok flere kurer som ikke hjalp, men nå har jeg ikke sett snurten av det på flere måneder.

Det går nok helt fint mtp antibiotikaen. Godt du nettopp hadde slutta da! :)

Nattakos herfra. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner, Noli! :) Joda, er nok ikke unormalt med så mange positive tester, men har fått inntrykk av at det er mange som ikke gjør det også. Jeg har alltid nok LH i urinen til at jeg kan se en svak strek utenom eggløsning også, så da kan jeg følge med på den for å se når EL nærmer seg, helt fram til den blir positiv og sterkere enn kontollstreken. Kjekt det, men kunne klart meg med i hvert fall to dager når testen først har blitt positiv.. Ble jo så stressa og forvirra i begynnelsen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du stikker innom igjen, TipsyTopsy! :danse:

Så kjedelig med alle UVI ene da.. Men er godt å høre at du ikke har kjent noe til det på lenge! Skal krysse fingrene for at vi begge to slipper dette noe mer! :jepp:

Siste dag på antibiotikakur er i morgen, så da er det best jeg har blitt frisk altså!!

Ellers synes jeg det er helt greit om jeg får positiv EL-test nå snart...........veldig snart.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du stikker innom igjen, TipsyTopsy! :danse:

Så kjedelig med alle UVI ene da.. Men er godt å høre at du ikke har kjent noe til det på lenge! Skal krysse fingrene for at vi begge to slipper dette noe mer! :jepp:

Siste dag på antibiotikakur er i morgen, så da er det best jeg har blitt frisk altså!!

Ellers synes jeg det er helt greit om jeg får positiv EL-test nå snart...........veldig snart.. :fnise:

Kjedelig å høre at du har slitt med UVI, men får håpe at antibiotikan har tatt knekken på den nå. Skjønner godt at du gleder deg til EL ja, ventetiden er jo såååå laaang... Krysser fingrene for deg fortsatt!

Jeg er nå ferdig med EL, og venter bare på IKM... Vente vente vente... Det hadde vært så gøy om det hadde blitt klaff på PP1 :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du krysser fingrene for meg Rosa76!! :hug: Trenger all den kryssinga jeg kan få.. :fnise:

Testet klokka to i dag, klarte ikke å vente lenger, og begge strekene var like sterke! Hurra! Skal ta en til litt senere i ikveld også. Liker å følge med litt. :)

Krysser fingrene for at din TR har tatt hintet denne måneden, og holder seg laaangt og leeenge borte! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med EL! :duskedame: Og så bra at du fekk gjort deg ferdig med antibiotikakuren før testen vart positiv! :)

Eg har alltid pleid å bruka digitale Clear Blue EL-testar. Då får eg eit klart og tydelig svar på om eg har EL eller ikkje, og slepper å tolka strekane. ;) Men no blir eg nødt til å ta i bruk mine første EL-testar som ikkje er digitale. Mannen min var nemlig på apoteket og kjøpte nye EL-testar til meg i dag, og der hadde dei ikkje dei digitale testane som eg pleier å bruka. Så no blir det tolking av strekar på meg også! Håpar virkelig eg finner ut av det, for eg vil vita 100% sikkert om eg har EL eller ikkje!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så søte dere er jenter! :klem:

Jeg synes de EL-testene fungerer veldig bra. De må jo tolkes, men hos meg er det alltid veldig tydelig at den er positiv. Den er først like sterk som kontr. streken første dagen, andre dagen er teststreken sterkere enn kontr. streken, og siste dagen er den lik som kontr. streken igjen. Pleier å ta en test til enda senere den siste dagen, som så er negativ. Regner da med at EL har funnet sted siste dagen. Hvis jeg tar en test ellers i syklusen er teststreken veldig, veldig svak. Så, ikke noe tvil her i gården i hvert fall!

Er ikke så vanskelig som mange skal ha det til, men så er det jo alltid de som ikke leser pakningsvedlegget skikkelig, og tar testen som positiv så fort de skimter en teststrek.. Blir jo veldig feil da. Da skulle jeg hatt EL hele syklusen i hvert fall! :fnise:

Endret av Bestee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en enda sterkere strek på EL-testen i dag, som forventet. Blir så lettet over alt som går etter planen. Har lest om flere som har fått syklusene ødelagt pga antibiotikakurer. Har ikke råd til å få rota til en eneste syklus!

Nå skal jeg gå å finne ut hva vi skal ha til middag.. Hmm.. Kanskje ringe min kjære å be han kjøpe med seg noe Mcdonalds mat.. Hva skjedde med det sunne kostholdet? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en enda sterkere strek på EL-testen i dag, som forventet. Blir så lettet over alt som går etter planen. Har lest om flere som har fått syklusene ødelagt pga antibiotikakurer. Har ikke råd til å få rota til en eneste syklus!

Nå skal jeg gå å finne ut hva vi skal ha til middag.. Hmm.. Kanskje ringe min kjære å be han kjøpe med seg noe Mcdonalds mat.. Hva skjedde med det sunne kostholdet? :fnise:

Så bra at det går som forventet :bolledeig:

Ha god middag med god samvittighet, det er lov å skeie ut litt iblandt. Så kan du lage f. eks Wok i morgen istedefor :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at du nevnte wok.. Ble usunn mat til middag, og wok til kvelds..! Det hjalp litt på samvittigheten! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en enda sterkere strek på EL-testen i dag, som forventet. Blir så lettet over alt som går etter planen. Har lest om flere som har fått syklusene ødelagt pga antibiotikakurer. Har ikke råd til å få rota til en eneste syklus!

Nå skal jeg gå å finne ut hva vi skal ha til middag.. Hmm.. Kanskje ringe min kjære å be han kjøpe med seg noe Mcdonalds mat.. Hva skjedde med det sunne kostholdet? :fnise:

Jeg elsker Mc'ern :sikle::fnise:

I perioder spiser jeg det hver dag :flau:

Gøy det med EL-testen, men visste ikke at antibiotika kan ødelegge for syklusen gitt.

Kjekt å vite, siden jeg har tatt et par stk pga bihulebetennelse og UVI.

Goood Onsdag! :klem:

Endret av TipsyTopsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! En Big Mac er ikke å forakte! mmm.. Noe av det meste jeg vet.. :fnise:

Har lest masse forskjellig om hvordan antibiotika har innvirkning på fruktbarheten. Noen mista eggløsning helt den måneden de tok en kur. Men den teorien jeg liker best (av opplagte grunner.. :fnise:) er at hvis man går på antibiotika rett før EL så blir man MER fruktbar! Og kuren min ente jo like før så.. hi hi.. Noen fruktbarhetsklinikker i utlandet skriver visst ut slike kurer. Man kan visst ha nesten udefinerbare bakterier i livmoren som gjør at det kan være vanskelig for et egg å feste seg, så da hjelper det vel med antibiotika!

Den samme teorien gjelder om man er syk eller har en infeksjon rundt EL, for da har immunforsvaret nok med å bekjempe sykdom, og sædceller kan enklere finne veien inn til egget.. Ja ja, finnes vel folk som kan både bekrefte og avkrefte disse teoriene, men jeg liker å tro på de! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja! En Big Mac er ikke å forakte! mmm.. Noe av det meste jeg vet.. :fnise:

Har lest masse forskjellig om hvordan antibiotika har innvirkning på fruktbarheten. Noen mista eggløsning helt den måneden de tok en kur. Men den teorien jeg liker best (av opplagte grunner.. :fnise:) er at hvis man går på antibiotika rett før EL så blir man MER fruktbar! Og kuren min ente jo like før så.. hi hi.. Noen fruktbarhetsklinikker i utlandet skriver visst ut slike kurer. Man kan visst ha nesten udefinerbare bakterier i livmoren som gjør at det kan være vanskelig for et egg å feste seg, så da hjelper det vel med antibiotika!

Den samme teorien gjelder om man er syk eller har en infeksjon rundt EL, for da har immunforsvaret nok med å bekjempe sykdom, og sædceller kan enklere finne veien inn til egget.. Ja ja, finnes vel folk som kan både bekrefte og avkrefte disse teoriene, men jeg liker å tro på de! :fnise:

Liker den positive tenkemåten din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg tror mer på slike teorier nå enn før jeg begynte å prøve.. Pussig! :fnise:

Kanskje jeg til og med kan tro meg gravid? Hvis jeg tror og håper sterkt nok, så poff er jeg gravid??! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DPO: Ømme pupper (som vanlig ved denne tiden av syklusen).. Jaja, er vel strengt tatt aaalt for tidlig å lete etter symptomer uansett! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...