Gjest Chrizzy Skrevet 18. juli 2009 #21 Del Skrevet 18. juli 2009 Det spørs, noen pene velstelte mennesker kan virke ganske harde og usympatiske, eller de kan virke alt for glatte. Jeg tror nok at mange ganger vil jeg behandle en som er mindre velstelt bedre, kanskje fordi jeg synes synd på de, eller tenker at de trenger mer at noen er hyggelige. men det er så vanskelig å si, i noen tilfeller så vil jeg nok behandle noen som tiltaler meg fysisk mye bedre en noen jeg finner avstøtende fysisk... Det er jo egentlig helt opplagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #22 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg er ikke særlig over-pen selv, og når jeg treffer folk som ikke er pen "etter boka" er jeg gjerne mye hyggeligere mot dem. Dette er kun fordi de er enklere å prate med. De er gjerne åpne og smilende, og definitivt mye mer sjarmerende, enn virkelig pene folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 18. juli 2009 #23 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg behandler såkalte "særdeles pene" mennesker mer avvisende enn normalt hehe Min erfaring sier meg at de vanligvis er høye på pæra. Beviser de faktisk at de har en bra personlighet, så blir det noe helt annet Og ble jeg så kjent med henne, og hun var kjekk, så forsvinner jo min innstilling som dugg for solen selvfølgelig Nå er det ikke det tråden handler om, men hvordan bli kjent når man selv er avvisende...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 18. juli 2009 #24 Del Skrevet 18. juli 2009 Nå er det ikke det tråden handler om, men hvordan bli kjent når man selv er avvisende...? Hmmmm - ja, det har jeg ikke tenkt altfor mye på faktisk. Har vel i grunnen aldri kastet bort mye tid på å prøve å bli kjent med veldig pene mennesker altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Isabella_* Skrevet 18. juli 2009 #25 Del Skrevet 18. juli 2009 Har vel i grunnen aldri kastet bort mye tid på å prøve å bli kjent med veldig pene mennesker altså. Kastet bort tid på? Hvorfor liker du ikke pene damer? Ser du så ille ut selv da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Isabella_* Skrevet 18. juli 2009 #26 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg er ikke særlig over-pen selv, og når jeg treffer folk som ikke er pen "etter boka" er jeg gjerne mye hyggeligere mot dem. Dette er kun fordi de er enklere å prate med. De er gjerne åpne og smilende, og definitivt mye mer sjarmerende, enn virkelig pene folk. Jeg opplever at pene mennesker er veldig sjarmerende og hyggelige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 18. juli 2009 #27 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Kastet bort tid på? Hvorfor liker du ikke pene damer? Ser du så ille ut selv da? Jeg har sånn "normalt" norsk utseende sikkert. Problemet her føler jeg er egentlig definisjonen av hva som er å være "pen". Jeg prater altså egentlig om jenter med utseende langt over snittet som man nesten aldri ser/møter da. Så faktisk ei i butikken i går, men det er jo en annen sak hehe Ei normal søt og pen jente er helt greit det altså Jeg er vel ikke avvisende da - så lenge ho oppfører seg bra Endret 18. juli 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2009 #28 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg opplever at pene mennesker er veldig sjarmerende og hyggelige Enig! Til spørsmålet; nei det gjør jeg ikke, jeg er åpen for de fleste helt uavhengig av utseende deres, et resultat av egne erfaringer som allmennkjent pen. Samme med venninner av meg som sier at de pågrunna meg aldri dømmer folk etter skjønnhetsskalaen lenger. Litt OT. Det jeg merker og som plager meg i hverdagen er at folk tar seg retten til å behandle meg akkurat som de vil pågrunna utseende mitt. Det er enten eller. Kan enten bli overdrevet vartet opp uten reell grunn eller bli totalt oversett/få stygge kommentarer helt uten videre. Som om jeg liksom tåler det uansett. Kjenner jeg har fått et sår på sjelen etter slik behandling i mange år. Jeg er nesten sykelig sjenert og har elendig selvbilde. Dårlig kombinasjon i min situasjon da forkastelige holdninger og fordommer som også vist i denne tråden gjør at jeg blir jeg sett på som en selvhøytidelig, overlegen og personlighetsløs bitch. Er lei av at jeg alltid skal måtte bevise at jeg faktisk har en sterk personlighet også. Det nesten sjokkerte uttrykket til folk som kommer under huden min. Morsomt med alle disse forskningene at pene mennesker blir behandlet bedre, som folk vet å støtte seg på om pene mennesker "syter". I praksis ikke er det nemlig ikke helt overens med virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juli 2009 #29 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg er nesten sykelig sjenert og har elendig selvbilde. Dårlig kombinasjon i min situasjon da forkastelige holdninger og fordommer som også vist i denne tråden gjør at jeg blir jeg sett på som en selvhøytidelig, overlegen og personlighetsløs bitch. Er lei av at jeg alltid skal måtte bevise at jeg faktisk har en sterk personlighet også. Det nesten sjokkerte uttrykket til folk som kommer under huden min. Må ikke alle - uansett utseende - bevise hva man egentlig er verdt overfor nye mennesker man treffer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 19. juli 2009 #30 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Må ikke alle - uansett utseende - bevise hva man egentlig er verdt overfor nye mennesker man treffer? Jeg har ikke for vane at folk må begynne i en oppoverbakke nei. Syns det blir veldig feil om alle må gå rundt og bevise at de er noe verdt. Jeg prøver å møte folk på en normal og høflig måte uansett, så tar jeg heller standpunkt til hva jeg syns om de når jeg har blitt litt kjent med de. Ikke noe morro om folk p.g.a. utseende ditt går ut i fra at du er en slesk drittsekk, så må du drive å overbevise folk om å gi deg en sjanse/ vise at du er ok. Endret 19. juli 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juli 2009 #31 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg har ikke for vane at folk må begynne i en oppoverbakke nei. Syns det blir veldig feil om alle må gå rundt og bevise at de er noe verdt. Jeg prøver å møte folk på en normal og høflig måte uansett, så tar jeg heller standpunkt til hva jeg syns om de når jeg har blitt litt kjent med de. Ikke noe morro om folk p.g.a. utseende ditt går ut i fra at du er en slesk drittsekk, så må du drive å overbevise folk om å gi deg en sjanse/ vise at du er ok. Nei, det er jeg helt enig med deg i Men jeg mente det heller ikke sånn. Jeg mente at - over tid - må alle bevise hva man egentlig er verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. juli 2009 #32 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg er nesten sykelig sjenert og har elendig selvbilde. Dårlig kombinasjon i min situasjon da forkastelige holdninger og fordommer som også vist i denne tråden gjør at jeg blir jeg sett på som en selvhøytidelig, overlegen og personlighetsløs bitch. Jeg håper forøvrig at jeg har vett nok til å skille sjenerthet i fra overlegenhet. Men jeg kan se ditt problem ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 19. juli 2009 #33 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg håper forøvrig at jeg har vett nok til å skille sjenerthet i fra overlegenhet. Men jeg kan se ditt problem ..... Akkurat det tror jeg er sykt vanskelig as. Jeg klarer i alle fall ikke å skille på om en som f.eks. - ser sur og avvisende ut, svarer kort, ikke spør meg om noe tilbake, ser i en annen vei osv. - er sjenert eller bare er arrogant og avvisende. Men det er nok at jeg - i motsetning til deg - ikke har vett nok til å klare å skille, hehe . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virgo35 Skrevet 19. juli 2009 #34 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg er vanligvis en person som prater lett og som liker å få andre til å le. Men dessverre så klarer jeg ikke å være meg selv hvis det kommer er virkelig kjekk/pen mann bort til bordet (hvis vi er en gjeng venninner ute på by'n f.eks.) Jeg trekker meg tilbake, prater heller med andre. Virkelig pene mennesker møter jeg sjelden...sånn i betydningen "klassisk skjønnhet", heller ikke i jobbsammenheng. Passerer jo av og til noen på gata, og da kan jeg tenke at "gud, så nydelig hud/hår/øyne hun hadde" el., men det er jo ikke noe jeg må "forholde" meg til. Mennesker som er hyggelige mot meg får samme behandling tilbake (og vise versa) uavhengig av hvordan vedkommende ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2009 #35 Del Skrevet 19. juli 2009 Behandler mennesker slik de behandler meg. Utseendet betyr ikke noe i forhold til hvem mennesket er, kan "lese" ut fra holdning, kroppsspråk og klær men sier langt fra alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kiyo Skrevet 19. juli 2009 #36 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg behandler folk så likt som mulig uavhengig av utseendet. Personligheten er hva som gjelder om jeg skulle ønske å ha dem som venner eller bekjente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 19. juli 2009 #37 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg behandler mennesker likt uanset utseende, men jeg har sett masse eksempler på folk som gir pene mennesker spesialbehandling. Men ikke fordi de er pene i seg selv - fordi de utstråler positivitet, overskudd, selvtillit, eller noe i den leien.. Og det kan alle gjøre - det handler bare om innstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 19. juli 2009 #38 Del Skrevet 19. juli 2009 Med veldig overvektige og stygge mennesker, så forsøker jeg å ikke være utilsiktet snillere enn jeg ellers ville vært, ettersom det kan merkes. Med pene mennesker, så er jeg mer reservert enn jeg ellers ville vært, fordi jeg ikke ønsker å fore egoet deres, ved å gjøre meg til en person som de i sin overlegenhet kan avvise. Det kommer også an på om det er pene gutter eller pene damer. Kjekke gutter kan av og til være greie, selv om de er kjekke, det er ikke alle som er overlegne. Pene damer, der er veldig mange veldig overlegne, og de ønsker jeg ikke å mate. Jeg har helt samme reaksjonsmønsteret/hensyn, samt tanker om dette.. Faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 19. juli 2009 #39 Del Skrevet 19. juli 2009 Pee Wee, du Robotkalle og Steinar har alle motforestillinger mot pene damer. Dere har alle tre uttrykt at pene mennesker er overfladiske og dere ser bevisst bort fra de. Dere liker ikke vakre damer. Det er ganske overlegent av dere. Sier mye om dere... Aversjonen er nok gjensidig. Hørtes litt tåpelig og unødig fiendtlig ut fra deg der. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg fikk umiddelbart inntrykk av at Robotkalle snakket om i jobb-/servicesammenheng. Jeg trodde vel egentlig at hele tråden handlet om det. I privatlivet er jeg selvfølgelig svært partisk, og går soleklart etter de pene damene. Damer er like vanskelige eller lette stort sett uansett, så derfor kan en like godt gå rett på nierne og tierne. Og etter å ha vært sammen med minst én tier og en eller flere niere, så er det rett og slett skikkelig vanskelig å engang vurdere noen lavere - samme hvor hardt jeg jobber med meg selv. Da måtte det være ei som var så god mot meg at det var helt legendarisk.. Ikke vet jeg. Jeg prøver å avslutte henvendelser fra mindre attraktive damer på byen snarest mulig, og er så høflig og overstrømmende som jeg bare klarer, mens jeg febrilsk på innsiden men forhåpentligvis noenlunde fattet på utsiden går gjennom alle mulige exit-strategier, og vurderer hvilken som er mest sosialt akseptabel for anledningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 19. juli 2009 #40 Del Skrevet 19. juli 2009 Er ikke mange nydelige/vakre damer i Norge uansett vel? Da er det greit at menn sikter lavere på de som ikke er så pene!! Spørs hva du mener med nydelig/vakker, men jeg tenderer til å være enig med deg.. Er muligens helt eller delvis derfor jeg sliter med å komme over eksen som er en soleklar tier. Var ute på byen i Oslo i går, på et utested hvor det virkelig var mange lekre damer, enkelte som menn flest ville følt seg veldig oppløftet over å i det hele tatt ha sjans på. Likevel var det ingen som var bedre enn niere. Så, vel, igjen.. Litt nysgjerring på hva du mener, nøyaktig, men jeg *tror* vi er på nett. Det er virkelig mange åttere og niere rundt om i Norge, men absolutt ikke mange tiere. Det ble da også vitne til reaksjoner jeg aldri har sett før eller siden, da jeg gikk med min tierkjæreste gjennom forskjellige deler av Oslo. Den typen reaksjoner fra menn som gikk forbi har jeg aldri sett en eneste dame få én av en gang. Mens damer så lite fornøyd ut eller så bort snarest mulig, prøvde å gjøre som ingen ting. Hun fikk forresten elendig service på en frisørsalong hvor det kun jobbet damer - de greide henne så hardt at hun følte seg lugget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå