Gå til innhold

Behandler du pene mennesker annerledes en mindre pene?


Gjest Kjekk

Anbefalte innlegg

Gjest womenwomen
Jeg blir ikke voldsomt herjet med - som du beskriver ! Da overdriver du .Det er det ingen som tør på et utested med vakter til stede heldigvis .Ingen problem for meg å få kastet ut en plagsom gjest som er overstadig beruset om jeg ønsker det , da jeg kjenner de fleste vaktene og de vet jeg aldri drikker meg pyton full eller oppfører meg dårlig på noen måte .Så blir neppe noe problem å bli " trodd på " av dem - OM jeg må få kastet ut en jente ....he he . .Men jeg har opplevd en del ting fra kvinner jeg aldri har sett eller snakket med - en del merkelige situasjoner og oppførsel ovenfor meg -som jeg kunn kan forklare ut fra sjalusi , siden de aldri har snakket eller sett meg før ...hva F ....annet kan det skyldes ? Når man ikke har gjordt eller sagt noe som helst ? .Jeg er også over 30 år ...og ikke tenåring lenger . Men JA - har opplevd fulle kvinnfolk som nokså ubehagelige ...Og ja - når de er fulle - mister de hemningene i både god folkeskikk og vanlig normal oppførsel .Og det har jeg merket litt extra godt for å si det slik : ) Why me ?

Men jeg bare " vet " at det må ligge sjalusi bak - siden jeg ikke har gjordt noe som helst ...Forøvrig er jeg nokså vant til lavmål oppførsel og sjalusi fra andre jenter - fra jeg var tenåring faktisk .Så kan neppe være bare inbildning ...he he

Da tror dere for " godt " om folk og er for naive - tror nå jeg !

Men NB! Selv har jeg alltid behandlet alle like bra , uansett utseende .Og ofte har jeg vært extra svak for personer som virker " stakkarslige " eller er annerledes og skiller seg ut , eller har handicap o.l - de har jeg alltid vært extra hyggelige imot .Da jeg nok skårer veldig høyt på empati og medfølelse med andre . Da jeg var tenåring var jeg den eneste som faktisk brydde meg om klassens mobbeoffer og prøvde å gjøre noe med dette - alene og på egenhånd .Og jeg valgte å få henne som venn - nettopp forde jeg så at hun var " svak " og utsatt for div . mobbing av de andre .Faktisk ble hun ikke mobbet nesten - fra den dag jeg gikk og satt meg ved siden av henne i klassen .Selv ble jeg aldri mobbet direkte , litt plaging opplever alle -men jeg var såpass tøff at jeg lot meg ikke affisere av andres forsøk engang .Og forsvarte de som ble det - faktisk .

Uansett - jeg vet fryktelig godt at de som skiller seg ut fra mengden , enten positivt og vekker misunnelse - eller negativt og blir et mobbeoffer - de opplever verden annerledes enn andre .Og er derfor mer bevisst på nettopp dette .Og jeg tror ikke lenger like godt om folk .Er nok blitt mer mistenksom og forsiktig med folk - da jeg selv har sett og opplevd en del lav- mål oppførsel blant folk .Som skyldes folks sjalusi eller ønske om å undertrykke andre ( eks hakkekyllingen i klassen min )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_OsloMann
Jeg tror ikke du er innbildsk. Jeg tror (og resten av forumet) at du er utrolig usikker. Syns nesten synd på deg: du har jo et veldig fattig verdensbilde, null livserfaring og bare én hjernecelle dessverre. Og dette komme kanskje som en stor bombe, men det finnes flere pene kvinner enn deg. Du tror nesten du har monopol og kan uttale deg på vegne av alle pene.

Resten av oss prøver også å pleie egenskapene 2,3,4,5,6 osv...

Fjols.. Du snakker ikke for resten av forumet, men kun for deg selv.

Det womenwomen skrev var noe jeg absolutt kjente meg igjen i - jeg har gjort akkurat de samme observasjonene selv. Og jeg har observert *mye* - ikke alltid kun vært opptatt med meg selv. Skal jeg modifisere hva hun skrev noe som helst, så måtte det være at det selvsagt finnes unntak - f.eks. egentlig pene damer som oppfører seg vulgært (men du merker at de kommer fra dysfunksjonelle hjem) og enkelte mindre pene damer som likevel er grasiøse. Men det du ikke har skjønt er at når en diskuterer ute blant folk, så snakker en om hovedregler. Det er umulig å føre normale samtaler uten å ty til generaliseringer. Så lenge generaliseringen er mer rett enn det motsatte av generaliseringen, så er det greit og formidler et meningsinnhold verdt å utveksle - men i blant dukker det opp kverulanter med dårlige sosiale antenner, og disse skal alltid påpeke at det finnes unntak, eller til og med fortelle den andre at de er helt på villspor, fordi... det finnes unntak.

Men slike folk gjør en klokt i å overse, og i det lange løp, unngå.

La dem seile sin egen sjø...

(Så finner de kanskje til slutt en liten gjeng andre kverulanter, så kan de virkelig kose seg og føre "givende" samtaler sammen, i "sosialt" lag ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann
Jeg er forøvrig også OK å hvile øynene på når jeg har dyppet meg i sminkeskrinet, men jeg har verken kjæreste eller bra jobb. Jeg får nok litt gratis kaffe og rabatter og oppgradering på flyet når jeg smiler fint, men det gjør faktisk alle høflige og hyggelige mennesker ;) Tro meg, har jobbet i servicebransjen selv i mange år. Smil til verden og verden smiler til deg, flørt med verden og verden flørter med deg. Utstråling slår utseende any day, alt det du tror vi pene får gratis kan du også lett få!

Hør, hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_milli_*
Uttdrag av tråden; Er livet lettere for pene mennesker?

Hvordan behandler du pene folk?

Er du hyggeligere mot mennesker du annser som pene, i i forhold til mindre pene mennesker?

Nei, det er vel heller tvert i mot ;) Fordi mindre pene mennesker stort sett er hyggeligere mot meg.

Ellers prøver jeg jo selvsagt å være hyggelig mot de fleste :) Bortsett fra folk som lukter ukesgammel svette og folk som absolutt skal trenge seg på toget før folk har fått gått av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et interessant spørsmål. Jeg tror det vil være vanskelig for mange å innrømme eller i det hele tatt innse at man behandler folk ulikt avhengig av utseende. Selv klarer jeg heller ikke å se at jeg gjør det - jeg har hvertfall ikke noe bevisst forhold til det. Men jeg skal likevel ikke si det er umulig at jeg kan gjøre det, da jeg tror vi på mange måter kan være påvirket av ting vi ikke tenker over i øyeblikket.

Og så tror jeg hvordan man oppfatter andres utseende til en viss grad henger sammen med personlighet. Jeg tror mange vil ha lettere for å utstråle sjarm og selvsikkerhet når de føler seg ok med det ytre, og at det vel så gjerne er det som vekker visse reaksjoner hos andre, og ikke kun selve utseendet. (Nå er det ikke dermed sagt at jeg tror alle pene har god selvtillit, bare for å understreke det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men NB! Selv har jeg alltid behandlet alle like bra , uansett utseende .Og ofte har jeg vært extra svak for personer som virker " stakkarslige " eller er annerledes og skiller seg ut , eller har handicap o.l - de har jeg alltid vært extra hyggelige imot .Da jeg nok skårer veldig høyt på empati og medfølelse med andre . Da jeg var tenåring var jeg den eneste som faktisk brydde meg om klassens mobbeoffer og prøvde å gjøre noe med dette - alene og på egenhånd .Og jeg valgte å få henne som venn - nettopp forde jeg så at hun var " svak " og utsatt for div . mobbing av de andre .Faktisk ble hun ikke mobbet nesten - fra den dag jeg gikk og satt meg ved siden av henne i klassen .Selv ble jeg aldri mobbet direkte , litt plaging opplever alle -men jeg var såpass tøff at jeg lot meg ikke affisere av andres forsøk engang .Og forsvarte de som ble det - faktisk .

Uansett - jeg vet fryktelig godt at de som skiller seg ut fra mengden , enten positivt og vekker misunnelse - eller negativt og blir et mobbeoffer - de opplever verden annerledes enn andre .Og er derfor mer bevisst på nettopp dette .Og jeg tror ikke lenger like godt om folk .Er nok blitt mer mistenksom og forsiktig med folk - da jeg selv har sett og opplevd en del lav- mål oppførsel blant folk .Som skyldes folks sjalusi eller ønske om å undertrykke andre ( eks hakkekyllingen i klassen min )

Ja, de 2 "peneste" i barne/ungdomsskoleklassen min var begge skikkelige bortskjemte "bitcher" faktisk - og venninner selvfølgelig. Og det har nok preget min innstilling til de såkalt "pene" opp igjennom livet.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de 2 "peneste" i barne/ungdomsskoleklassen min var begge skikkelige bortskjemte "bitcher" faktisk - og venninner selvfølgelig. Og det har nok preget min innstilling til de såkalt "pene" opp igjennom livet.

Ikke bra, ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nok litt gratis kaffe og rabatter og oppgradering på flyet når jeg smiler fint, men det gjør faktisk alle høflige og hyggelige mennesker ;) Tro meg, har jobbet i servicebransjen selv i mange år. Smil til verden og verden smiler til deg, flørt med verden og verden flørter med deg. Utstråling slår utseende any day, alt det du tror vi pene får gratis kan du også lett få!

Det du egentlig mener å si her, er at det som regel lønner seg å være frekk og freidig som bare F! ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra, ikke bra!

Nei, det kan du godt si - men sånn er det ofte i virkeligheten. Og vi blir alle preget av de erfaringene vi får/gjør under oppveksten - på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Yes ! Cat fight ...he he Nei men er det ikke intrisangt å se denne nye vinklingen også - gjennom andres øyne & observasjoner ? På den andre siden av bordet : ) he he

Er nå litt kjedelig å høre samme vante mytene og klaginga over hvor inbildsk og tom i huet alle pene folk må være ifølge de mindre attraktive da ! Så her får de noe å " tygge " på selv : )

Hvorfor antar du at personer som er uenig med deg og som har skrevet her er mindre attraktive? Hvor står det i deres meldinger? Har ikke funnet spor av det, jeg. At man ikke liker tanken på å flæsje sin skjønnhet eller henge seg opp i det generelt er man mindre attraktiv? Hæ? :lete: Du ser ikke særlig langt jente.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Ja, de 2 "peneste" i barne/ungdomsskoleklassen min var begge skikkelige bortskjemte "bitcher" faktisk - og venninner selvfølgelig. Og det har nok preget min innstilling til de såkalt "pene" opp igjennom livet.

Ja noen ganger var det kanskje sånn . Jeg hadde også en sånn jente i klassen - hun var den som stod bak en del rykter og baksnakking om hun jenta som ble mobbet .

Forøvrig viste det seg senere at hun kom selv ifra et veldig problemfylt hjem med alkoholmisbruk og div elendighet . Så ut som hun tok ut sine frustrasjoner på hakkekyllingen i klassen og på andre generelt .Den jenta var veldig pen & populær - men litt slem : ) Forøvrig likte hun meg merkelig nok alltid .Men jeg hadde et vennlig forhold til henne - men holdt meg på avstand .Var aldri intrisert i å bli med i " klikken hennes " :) Men gikk fint an å omgås henne på en okey måte uten konflikter likevel .Selv om jeg da var venn med hun jenta hun mobbet , spredde rykter om og fikk andre til å fryse henne ut - fra det gode selskap kan du kalle det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Hvorfor antar du at personer som er uenig med deg og som har skrevet her er mindre attraktive? Hvor står det i deres meldinger? Har ikke funnet spor av det, jeg. At man ikke liker tanken på å flæsje sin skjønnhet eller henge seg opp i det generelt er man mindre attraktiv? Hæ? :lete: Du ser ikke særlig langt jente.....

Forde JEG har personlig opplevd mer ufin , mobbende oppførsel fra såkalte misunnelige grå mus ...som vil forsøke å trykke ned min selvtilitt med å gi små stikk til meg å prøve å være litt ekkel - eks under ironi & spøker osv . Sånt har jeg aldri opplevd av pene jenter .De har vært de mest selvsikkre og snilleste - og skjelden hatt behov for å trykke ned andre .

( Med mindre de hadde et problemfylt , vanskelig liv - selv da ) Unntaket !

I mitt ståsted - har de " slemme " faktisk vært de som er misunnelige .Og dermed vist behov for å prøve å " trykke " meg ned .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GjesteCronos
Forde JEG har personlig opplevd mer ufin , mobbende oppførsel fra såkalte misunnelige grå mus ...som vil forsøke å trykke ned min selvtilitt med å gi små stikk til meg å prøve å være litt ekkel - eks under ironi & spøker osv . Sånt har jeg aldri opplevd av pene jenter .De har vært de mest selvsikkre og snilleste - og skjelden hatt behov for å trykke ned andre .

( Med mindre de hadde et problemfylt , vanskelig liv - selv da ) Unntaket !

I mitt ståsted - har de " slemme " faktisk vært de som er misunnelige .Og dermed vist behov for å prøve å " trykke " meg ned .

Hvilket miljø er det du ferdes i, og hvor gamle er dere?

På jobben står vi på sammen, vi har profesjonelle konflikter som vi løser, og ellers lar vi de andre være dem de er. Hjemme og i det sosiale liv forsøker vi å ha det hyggelig sammen. Naboene hjelper hverandre når det trengs. Ingen, hverken de som ser over eller under gjennomsnittet billedskjønn ut gjør som du beskriver.

Mye løpske hormoner fremdeles, høres det ut til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest womenwomen
Hvilket miljø er det du ferdes i, og hvor gamle er dere?

På jobben står vi på sammen, vi har profesjonelle konflikter som vi løser, og ellers lar vi de andre være dem de er. Hjemme og i det sosiale liv forsøker vi å ha det hyggelig sammen. Naboene hjelper hverandre når det trengs. Ingen, hverken de som ser over eller under gjennomsnittet billedskjønn ut gjør som du beskriver.

Mye løpske hormoner fremdeles, høres det ut til...

Jeg snakker om mine erfaringer i spesielt tenåringstiden - alltså jeg ser tilbake i tid !

Mange år tilbake i tid .Det skulle ikke være vanskelig å forstå av innleggene mine - mener nå jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Forde JEG har personlig opplevd mer ufin , mobbende oppførsel fra såkalte misunnelige grå mus ...som vil forsøke å trykke ned min selvtilitt med å gi små stikk til meg å prøve å være litt ekkel - eks under ironi & spøker osv . Sånt har jeg aldri opplevd av pene jenter .De har vært de mest selvsikkre og snilleste - og skjelden hatt behov for å trykke ned andre .( Med mindre de hadde et problemfylt , vanskelig liv - selv da ) Unntaket !

I mitt ståsted - har de " slemme " faktisk vært de som er misunnelige .Og dermed vist behov for å prøve å " trykke " meg ned .

Men da beviser det jo at du ikke er pen selv. Får hverken snille ellr selvsikre vibber av deg. Syns egentlig mest at du er veldig barnslig og har et barnslig syn på livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvilket miljø er det du ferdes i, og hvor gamle er dere?

På jobben står vi på sammen, vi har profesjonelle konflikter som vi løser, og ellers lar vi de andre være dem de er. Hjemme og i det sosiale liv forsøker vi å ha det hyggelig sammen. Naboene hjelper hverandre når det trengs. Ingen, hverken de som ser over eller under gjennomsnittet billedskjønn ut gjør som du beskriver.

Mye løpske hormoner fremdeles, høres det ut til...

Enig. Tror hun lever i en selvskapt boble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja noen ganger var det kanskje sånn . Jeg hadde også en sånn jente i klassen - hun var den som stod bak en del rykter og baksnakking om hun jenta som ble mobbet .

Forøvrig viste det seg senere at hun kom selv ifra et veldig problemfylt hjem med alkoholmisbruk og div elendighet . Så ut som hun tok ut sine frustrasjoner på hakkekyllingen i klassen og på andre generelt .Den jenta var veldig pen & populær - men litt slem : ) Forøvrig likte hun meg merkelig nok alltid .Men jeg hadde et vennlig forhold til henne - men holdt meg på avstand .Var aldri intrisert i å bli med i " klikken hennes " :) Men gikk fint an å omgås henne på en okey måte uten konflikter likevel .Selv om jeg da var venn med hun jenta hun mobbet , spredde rykter om og fikk andre til å fryse henne ut - fra det gode selskap kan du kalle det .

Ja, det er jo bra at det finnes jenter som deg også da :)

Hjalp jo ikke akkurat mye i min klasse selvfølgelig, men sånn er livet ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GjesteCronos
Jeg snakker om mine erfaringer i spesielt tenåringstiden - alltså jeg ser tilbake i tid !

Mange år tilbake i tid .Det skulle ikke være vanskelig å forstå av innleggene mine - mener nå jeg !

Du snakker både i presens og preteritum når du kommer med eksempler på hvordan grå mus oppfører seg mot deg, så ja, jeg har skjønt at noe av dette er fra skoletiden, men andre ting du sier, får det til å virke som om det fortsatt pågår.

Jeg ble også mobbet på skolen, og det kan jo hende at det var pga noe sånt, siden noen av jentene som mobbet meg for fysiske ting, i voksen alder har siklet over meg i halvfylla. Dette er mange år siden nå, og jeg tror ikke jeg har opplevd noe liknende (heller ikke som tilskuer) på i alle fall 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt ståsted - har de " slemme " faktisk vært de som er misunnelige.

Dette er nok det helt sentrale i da spesielt barns oppførsel overfor hverandre.

Men sikkert i mange voksnes oppførsel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_loopie83_*
Uttdrag av tråden; Er livet lettere for pene mennesker?

Hvordan behandler du pene folk?

Er du hyggeligere mot mennesker du annser som pene, i i forhold til mindre pene mennesker?

Jeg er klart mindre hyggelig mot uhoeflige og usympatiske mennesker enn det jeg er mot hoeflige og sympatiske mennesker. Dette har ingenting med utseendet aa gjoere. Etter min erfaring er det ikke slik at pene mennesker generelt sett er mer eller mindre uhoeflige enn mindre pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...