Gå til innhold

Behandler du pene mennesker annerledes en mindre pene?


Gjest Kjekk

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_OsloMann
På jobben står vi på sammen, vi har profesjonelle konflikter som vi løser, og ellers lar vi de andre være dem de er. Hjemme og i det sosiale liv forsøker vi å ha det hyggelig sammen. Naboene hjelper hverandre når det trengs. Ingen, hverken de som ser over eller under gjennomsnittet billedskjønn ut gjør som du beskriver.

Mye løpske hormoner fremdeles, høres det ut til...

Fremstår som rimelig klart for meg at ww snakker om utelivet for det meste (bortsett fra når hun er inne på historiene fra skolen for mange år siden, men d går jo klart fram), mens du like klart snakker om det trauste, etablerte liv blant de som for lengst er ferdig med å gå på byen hver helg.

Jeg kjenner meg igjen i både din beskrivelse og i ww's. Du jobber nok i et trygt arbeidsmiljø med mye sosialdemokrater og godt voksne folk - mest sannsynlig i det offentlige. Jeg føler meg rimelig sikker på at ww er i det private næringsliv...

Uansett, ww har helt rett angående utelivet - de som pleier å gå ut omtrent hver helg, samme hvilken alder de er i - og du har rett i forhold til din virkelighet.

(Ps. Jeg føler meg for øvrig 99% sikker på at du stemmer rødgrønt og ww stemmer borgerlig/blått - om hun gidder gi en flying f... Jeg har drevet med valgkamp og alt det der - og innbiller meg at jeg kjenner lusa på gangen ;) Ikke skuff meg bare for å skuffe meg! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(Ps. Jeg føler meg for øvrig 99% sikker på at du stemmer rødgrønt og ww stemmer borgerlig/blått - om hun gidder gi en flying f... Jeg har drevet med valgkamp og alt det der - og innbiller meg at jeg kjenner lusa på gangen ;) Ikke skuff meg bare for å skuffe meg! :) )

Politikere er noen merkelige dyr ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann
Enig. Tror hun lever i en selvskapt boble

En virkelig vakker dame trenger ikke å skape en slik boble helt selv - veldig mange menn vil mer enn gjerne hjelpe henne med å lage og vedlikeholde den boblen.

Tro meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GjesteCronos
Fremstår som rimelig klart for meg at ww snakker om utelivet for det meste (bortsett fra når hun er inne på historiene fra skolen for mange år siden, men d går jo klart fram), mens du like klart snakker om det trauste, etablerte liv blant de som for lengst er ferdig med å gå på byen hver helg.

Jeg kjenner meg igjen i både din beskrivelse og i ww's. Du jobber nok i et trygt arbeidsmiljø med mye sosialdemokrater og godt voksne folk - mest sannsynlig i det offentlige. Jeg føler meg rimelig sikker på at ww er i det private næringsliv...

Uansett, ww har helt rett angående utelivet - de som pleier å gå ut omtrent hver helg, samme hvilken alder de er i - og du har rett i forhold til din virkelighet.

(Ps. Jeg føler meg for øvrig 99% sikker på at du stemmer rødgrønt og ww stemmer borgerlig/blått - om hun gidder gi en flying f... Jeg har drevet med valgkamp og alt det der - og innbiller meg at jeg kjenner lusa på gangen ;) Ikke skuff meg bare for å skuffe meg! :) )

Vil ikke skuffe, men:

-Jeg har vært mer ute enn gjennomsnittet tidligere, og heller ikke der opplevd misunnelse fra mindre pene mot mer pene

-Jeg er i det private, svært få sosialdemokrater. det er dog trygt.

-Sist jeg stemte var det blått, nå er jeg nok mørkeblå på enkelte felter, og rød på andre. (Privatisering av eldreomsorg kan fra til helvete, men vi trenger ikke å slippe inn alt mulig heller...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Camilla_*

Jeg har ikke lest så veldig mange av svarene i denne tråden, men jeg våger meg allikevel på å svare på åpningsspørsmålet:

Ja, jeg behandler mindre pene mennesker annerledes. Det er ikke noe jeg er stolt av, eller som jeg føler at jeg kan stå inne for, men sånn er det bare. Når jeg sier "mindre pene mennesker" mener jeg groteskt stygge eller ekstremt overvektige, og dem er det heldigvis ikke så mange av. Jeg kan ikke noe for det, men slike mennesker frastøter meg, og jeg håper at det ikke vises når jeg snakker med dem. Jeg gjør i hvertfall så godt jeg kan for at det ikke skal gjøre det. Men føler meg ikke for sikker.

Jeg har det likedan (men i motsatt retning) med eksepsjonelt vakre mennesker av begge kjønn, selv om jeg er en heterofil kvinne.

Stygg eller mindre pen, eller pen og tiltrekkende er helt OK. Det er de 3% eksepsjonelt frastøtende og de 3% eksepsjonelt vakre jeg har problemer med å forholde meg til, på hver sin måte. Og de aller mest overvektige her i landet (de som ikke får plass i et flysete, og som ikke klarer å gå i et normalt tempo), er de jeg har aller mest problemer med. Synd men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Fremstår som rimelig klart for meg at ww snakker om utelivet for det meste (bortsett fra når hun er inne på historiene fra skolen for mange år siden, men d går jo klart fram), mens du like klart snakker om det trauste, etablerte liv blant de som for lengst er ferdig med å gå på byen hver helg.

Jeg kjenner meg igjen i både din beskrivelse og i ww's. Du jobber nok i et trygt arbeidsmiljø med mye sosialdemokrater og godt voksne folk - mest sannsynlig i det offentlige. Jeg føler meg rimelig sikker på at ww er i det private næringsliv...

Uansett, ww har helt rett angående utelivet - de som pleier å gå ut omtrent hver helg, samme hvilken alder de er i - og du har rett i forhold til din virkelighet.

(Ps. Jeg føler meg for øvrig 99% sikker på at du stemmer rødgrønt og ww stemmer borgerlig/blått - om hun gidder gi en flying f... Jeg har drevet med valgkamp og alt det der - og innbiller meg at jeg kjenner lusa på gangen ;) Ikke skuff meg bare for å skuffe meg! :) )

Ja jeg stemmer blått ...kanskje gir jeg fullstendig F i år og stemmer FRP : ) Eller Kristelig folkeparti kanskje .Bondevik styrte landet bra han .I forhold til denne regjeringen -som bare pålegger folk stadig nye skatter og mere avgifter .

Ja - jeg har vært i det private næringsliv i mange år .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss

Det er flere ting her som slår meg. Womenwomen bruker ord som "går mus", osv noe som tydelig viser at hun ser ned på de hun anser som mindre pene enn seg selv.

Ett annet aspekt ved det hele er jo at dersom jenter er så grusomme mot de de peneste jentene, så ville de vel ikke vært noe hyggelige mot de som var mye penere enn dem men likevel ikke en tier heller? Jeg har venner som er mindre pene enn meg og jeg har venner som har penere enn meg, men jeg har aldri vært borti at det er et problem for vennskapet. Jeg har også venninner som er så pene at alle guttene svermer rundt dem uansett hvor de går. Er man ute henvender de kjekkeste guttene på utestedet seg til disse jentene hver gang. Likevel er disse jentene kjempepopulære blandt andre jenter også, og opplever aldri å bli plaget på noe vis. Tvert i mot blir de beundret og har veldig lett for å få venner.

Jeg tror egentlig det hele koker ned til utstråling osv. Er man pen, søt smilende og har positiv karma vil man bli møtt av hyggelige greie og imøtekommende folk, men er man pen på en stiv måte, ser alvorlig ut og lite livlig kan man bli oppfattet som ganske uinteressant og får nok ikke så mye hyggelige tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er livet lettere for de som er pene?

Nei, absolutt ikke. Nå skulle jeg egentlig skrevet et langt avsnitt om definisjonen av pen da den er forskjellig for alle, men det gidder jeg ikke. Livet er uansett IKKE lettere for pene mennesker, det kan faktisk være tvert imot. Pene mennesker møter akkurat de samme probleme som mindre pene mennesker i hverdagen.

Det skal være sagt at det er en sammenheng mellom pene mennesker og at de har et større sosialt nettverk. Tester og undersøkelser har vist dette. Og alle vet at det er vanskelig å være en del av et stort sosialt nettverk. Det skaper all salgs problemer på et fysisk og psykisk plan.

Jeg behandler mennesker likt, uansett hvordan de ser ut. "Det er utseende som selger, men personligheten som teller til sist."

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Jeg har ikke lest så veldig mange av svarene i denne tråden, men jeg våger meg allikevel på å svare på åpningsspørsmålet:

Ja, jeg behandler mindre pene mennesker annerledes. Det er ikke noe jeg er stolt av, eller som jeg føler at jeg kan stå inne for, men sånn er det bare. Når jeg sier "mindre pene mennesker" mener jeg groteskt stygge eller ekstremt overvektige, og dem er det heldigvis ikke så mange av. Jeg kan ikke noe for det, men slike mennesker frastøter meg, og jeg håper at det ikke vises når jeg snakker med dem. Jeg gjør i hvertfall så godt jeg kan for at det ikke skal gjøre det. Men føler meg ikke for sikker.

Jeg har det likedan (men i motsatt retning) med eksepsjonelt vakre mennesker av begge kjønn, selv om jeg er en heterofil kvinne.

Stygg eller mindre pen, eller pen og tiltrekkende er helt OK. Det er de 3% eksepsjonelt frastøtende og de 3% eksepsjonelt vakre jeg har problemer med å forholde meg til, på hver sin måte. Og de aller mest overvektige her i landet (de som ikke får plass i et flysete, og som ikke klarer å gå i et normalt tempo), er de jeg har aller mest problemer med. Synd men sant.

Du er i hvertfall veldig ærlig - det skal du ha !

Må innrømme at ser man plutselig et mennske på 250 - 300 kg - kan det være litt vanskelig å ikke se på de og prøve å holde helt normal blikk kontakt osv . Er jo uvanlig å se tross alt . Men man prøver jo å late som ingenting .Som om de er et " vanlig syn " og ikke spesielt på noen måte .

Men inni meg tenker jeg " stakkars " må være fælt å slite med sånn overvekt .De vekker ikke avsky hos meg - men jeg syns synd på de .Kanskje like ille - om de skulle " merke " det på noen måte .Men herregud - mennesker kan ikke alltid for hvordan de reagerer og hvilken " mimikk " de får når de ser noe veldig uvanlig osv Akkurat det samme skjer med folk som ser noe uvanlig pent ...de glemmer seg vekk og stirrer .Må innrømme at det gjør jeg også.

Så f.eks en nydelig søt jentunge på butikken med langt lyst hår - liten dukke så hun ut som ! Måtte bare SE på henne - for skjelden å se en så fin unge til vanlig : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja jeg stemmer blått ...kanskje gir jeg fullstendig F i år og stemmer FRP : ) Eller Kristelig folkeparti kanskje .Bondevik styrte landet bra han .I forhold til denne regjeringen -som bare pålegger folk stadig nye skatter og mere avgifter .

Ja - jeg har vært i det private næringsliv i mange år .

Ler litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er flere ting her som slår meg. Womenwomen bruker ord som "går mus", osv noe som tydelig viser at hun ser ned på de hun anser som mindre pene enn seg selv.

Ett annet aspekt ved det hele er jo at dersom jenter er så grusomme mot de de peneste jentene, så ville de vel ikke vært noe hyggelige mot de som var mye penere enn dem men likevel ikke en tier heller? Jeg har venner som er mindre pene enn meg og jeg har venner som har penere enn meg, men jeg har aldri vært borti at det er et problem for vennskapet. Jeg har også venninner som er så pene at alle guttene svermer rundt dem uansett hvor de går. Er man ute henvender de kjekkeste guttene på utestedet seg til disse jentene hver gang. Likevel er disse jentene kjempepopulære blandt andre jenter også, og opplever aldri å bli plaget på noe vis. Tvert i mot blir de beundret og har veldig lett for å få venner.

Jeg tror egentlig det hele koker ned til utstråling osv. Er man pen, søt smilende og har positiv karma vil man bli møtt av hyggelige greie og imøtekommende folk, men er man pen på en stiv måte, ser alvorlig ut og lite livlig kan man bli oppfattet som ganske uinteressant og får nok ikke så mye hyggelige tilbakemeldinger.

Jeg tror ww er venneløs fordi hun er et kjedelig overfladisk menneske med et veldig ensporet perspektiv på ting. Jeg tror at å være med henne gir folk ingenting rett og slett. Slik er mitt inntrykk utfra alle hennes skriverier i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Det er flere ting her som slår meg. Womenwomen bruker ord som "går mus", osv noe som tydelig viser at hun ser ned på de hun anser som mindre pene enn seg selv.

Ett annet aspekt ved det hele er jo at dersom jenter er så grusomme mot de de peneste jentene, så ville de vel ikke vært noe hyggelige mot de som var mye penere enn dem men likevel ikke en tier heller? Jeg har venner som er mindre pene enn meg og jeg har venner som har penere enn meg, men jeg har aldri vært borti at det er et problem for vennskapet. Jeg har også venninner som er så pene at alle guttene svermer rundt dem uansett hvor de går. Er man ute henvender de kjekkeste guttene på utestedet seg til disse jentene hver gang. Likevel er disse jentene kjempepopulære blandt andre jenter også, og opplever aldri å bli plaget på noe vis. Tvert i mot blir de beundret og har veldig lett for å få venner.

Jeg tror egentlig det hele koker ned til utstråling osv. Er man pen, søt smilende og har positiv karma vil man bli møtt av hyggelige greie og imøtekommende folk, men er man pen på en stiv måte, ser alvorlig ut og lite livlig kan man bli oppfattet som ganske uinteressant og får nok ikke så mye hyggelige tilbakemeldinger.

Jeg syns det er mye FINERE å kalle mindre attraktive folk for "en grå mus " - heller det enn å si " stygg eller mindre attraktiv " . Det syns jeg er mer " støtende " å si om folk . Syns det er et mildere & finere uttrykkå bare si " hun ser ut som en vanlig GRÅ MUS " ...Da skjønner alle at det er ingenting WOW ...spesielt med den personen .Har ingenting med at jeg ser ned på dem når jeg sier " grå mus " De kan være vellykket på andre måter , og jeg kan se opp til dem likevell , forde de har andre bra kvaliteter . Jeg mener heller bare å beskrive at dette er mennesker som ikke vekker oppsikt i mengden og ikke skiller seg ut fra mengder av folk , f.eks på en pub / utested - ville de ikke blitt spesielt lagt merke til , forde de ser så vanlig ut - slik som extremt stygge gjør eller extremt uvanlig pene gjør .- De skiller seg automatisk ut fra folkemengder - enten de vil det selv eller ikke .Kun pga av yttre ting faktisk .

Ja - jeg har opplevd også å bli beundret og noen jenter som liksom smisker veldig veldig med meg - for å bli veninne med meg . Har opplevd begge deler faktisk .Mens andre vennskap gikk fort over - forde misunnelse & sjalusi kom i veien for vidre vennskap .Og det var trist egentlig og sårt for meg , siden man hadde god kjemi ellers og mye morro ellers med vedkommende -samtidig var jeg maktesløs mot det , denne sjalusien - bare merket at veninna skled litt etter litt vekk .At hun ikke taklet et vennskap til meg .Forde hun hele tiden ( tror jeg ) sammenlignet seg med meg - på alle måter .

Eks - gå å kjøpe klær lamme henne ...helt umulig forstod jeg første gang ! Da ble hun såret .Da min kropp tillater annen type klær - enn hennes overvektige kortvokste kropp osv ...Bare et eksempel alltså ! Men sånne ting må man holde seg unna å gjøre sammen - dersom veninna er tykk og har komplekser ....

herved er dere andre advart ...hi hi - om dere tilfeldigvis har en tykk veninne ...he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så f.eks en nydelig søt jentunge på butikken med langt lyst hår - liten dukke så hun ut som ! Måtte bare SE på henne - for skjelden å se en så fin unge til vanlig : )

Ja, ikke sant. Og derfor kommer hun ganske så sikkert til å bli bortskjemt også.

Ikke sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lille_kvinne

Ja det kan hende ww er kjempe pen, men jeg tørr påsta at ikke alle er enige i det.

Alle har forskjellig smak så selv om ww går på byen og mener hun er en av de peneste så er det helt sikkert mange der som synes denne grå musen hun snakker om er mye penere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan hende ww er kjempe pen, men jeg tørr påsta at ikke alle er enige i det.

Alle har forskjellig smak så selv om ww går på byen og mener hun er en av de peneste så er det helt sikkert mange der som synes denne grå musen hun snakker om er mye penere.

Jepp, smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Jeg tror ww er venneløs fordi hun er et kjedelig overfladisk menneske med et veldig ensporet perspektiv på ting. Jeg tror at å være med henne gir folk ingenting rett og slett. Slik er mitt inntrykk utfra alle hennes skriverier i hvertfall

Nei tvert om - bare tull !

Jeg har gode veninner jeg har hatt siden tenårene - fremdeles .Like bra kontakt etter mange år .Men sant nok - de er ikke voldsomt mange .Men bedre med noen få gode - enn mange som bare er " bekjente " vil jeg si .Uansett er det umulig å ha TID til så mye vennskap - etter fylte 30 ...Jeg har ikke tid å treffe de ofte - eller ork til det etter jobb .Har også andre intresser og hobbyer som tar mye tid - utenom veninner .

Jeg er nok den økonomisk - mest resurssterke av mine veninner .Og den mest selvstendige av dem .Så tenker de har mer utbytte av vennskap med meg - enn jeg har med dem egentlig .Kjipt med kjerringer som ikke har sertifikat engang eller bil ..

Skal vi på fest - må såklart jeg ordne bil & sjåfør - da de selv ikke kan det ...huff Kjedelig .At de er så resurssvake selv .Og ubrukelig til det meste - annet en å prate med ....hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke lest hele tråden her, men for å svare for meg selv: om mennesker blir FOR pene, synes jeg de er skremmende, og sånn sett behandler jeg da pene mennesker annerledes enn mindre pene. Blir mer avventende og tilbaketrukket, veldig pene mennesker oppfatter jeg arrongante. Fordomsfullt av meg så klart, men lell. Og jeg har enda til gode å føre en samtale med en slikt VeldigPent menneske og blir sjarmert eller fasinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann
Du er i hvertfall veldig ærlig - det skal du ha !

Må innrømme at ser man plutselig et mennske på 250 - 300 kg - kan det være litt vanskelig å ikke se på de og prøve å holde helt normal blikk kontakt osv.

Finnes det i det hele tatt så mye som 10 mennesker i hele landet, uavhengig av kjønn, som veier over 250kg.. ? :)

Holder nok lenge å være 150kg for å være ekstremt overvektig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann
Jeg tror ww er venneløs fordi hun er et kjedelig overfladisk menneske med et veldig ensporet perspektiv på ting. Jeg tror at å være med henne gir folk ingenting rett og slett. Slik er mitt inntrykk utfra alle hennes skriverier i hvertfall

Nå beskrev du i alle fall akkurat kreket (x-en min) veldig godt.. ;)

Som Simply Red sang det:

~You're beautiful, but oh so boring.. ~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Jepp, smaken er som baken.

Ja jeg er alltfor gammel til å være foto modell nå : ) Er fullstendig klar over det .Men så har jeg aldri ønsket å vrikke rundt i bikini mens jeg blir tatt bilder av - herregud for en fjollete jobb de modellene har .Ville følt meg som en " deilig idiot " da ...he he Er under min verdighet - en slik jobb faktisk, ville bare følt meg DUM i en slik setting .Selv om mange sa i min ungdom at jeg burde vært modell .

Men skal jeg sammenligne meg med andre 30 åringer - holder jeg meg bra i kropp og skinn - i forhold til dem .Og det hjelper jo litt extra på å ha et klassisk pent , utpreget feminint ansikt med høye markerte kinnben , vakre øyne og en velproporsjonert slank kropp og passe høy . Gjør det ikke akkurat verre å holde seg bra : ) Selv om man ikke er en tenåring lenger . Er jeg veldig fornøyd .Har ikke forandret meg mye nemlig .Heller til det bedre har mange menn sagt , da de syns jeg har mer former nå - enn som 20 åring .Mange bli penere med årene - faktisk !

Noen er ikke på topp før de er 30 minst .Noen er rålekkre selv som 40 åringer og enda lengre .Jeg er nok mer sexy nå som 30 åring - enn jeg var som 20 åring .Forsåvidt enig med menn i det : ) Likevell - jeg går ikke rundt å tror jeg er verdens deiligste .Jeg er faktisk en ganske skarp og seriøs person .Absolutt ikke noe fjols som spiller på utseendet hele tiden .Jeg har møtt slike - og de er så tilgjordet - at det blir helt latterlig å se på ...he he

Men jeg er mye mer feminin - enn mange andre kvinner faktisk er .Kanskje det som vekker oppsikt og derfor jeg får mye oppmerksomhet .Min utpregede feminine kjønnskarakteristika .Som sikkert er mer utpreget - enn på andre kvinner jeg har sett !

Da mange vanlige norske kvinner - ikke ser så veldig feminine ut .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...