Gå til innhold

Behandler du pene mennesker annerledes en mindre pene?


Gjest Kjekk

Anbefalte innlegg

Gjest lille_kvinne

Min tidligere bestevenninne var høy, slank, blond og med store pupper.

selv var jeg høy, lubben og kvisete på den tiden og jeg ble helt klart behandlet annerledes enn henne.

Selv håper jeg inderlig at jeg ikke forskjellsbehandler folk etter utseendet ettersom jeg selv har fått smake på hvordan det føles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_OsloMann

En eneste annen dame som jeg har gått sammen med, mener jeg - og at jeg har vært vitne til. Generelt har jeg egentlig aldri vært vitne til slike reaksjoner på andre, uansett om vi snakker om damer som jeg aldri har sagt hei til en gang. Vi snakker alvorlig nakkevridning på grensen til kink, og double takes som ble så kraftige at de ble påtagelige.

(Hun ser ganske mye ut som Kate Beckinsale, bare med blondt hår og lysere hud. Og enda mer feminin i bevegelser, hoftegang osv, Og høye, tynne hæler.)

Men dette med skjønnhetsskala fra 0 til 10 er kanskje en helt vanlig gausskurve/bell curve, a la med IQ, inntektsfordeling osv. Så det er vel gjerne naturlig at de alldeles oppslukende nydelige, og de helt utrolig fæle, er veldig sjeldne?

Mange damer som kunne ha hatt samme appeal, ødelegger det imidlertid med å være bitchy av innstilling. Hadde de kombinert smellvakkert ansikt og sexy kropp med vesentlig mer ynde og femininitet, så kunne de ha vært der selv. Så da blir vel spørsmålet hvorfor så mange velger bort yndighet og femininitet. Akkurat det skal jeg ikke prøve å ha et svar på akkurat nå - men hører gjerne fra de som mener seg så vakre, og fra andre, hva grunnen til dette kan være.. Og jeg mener ikke at de er bitchy mot meg, men at hele holdningen deres, ansiktsmine osv er rimelig bitchy, stort sett hele tiden. Som om de aldri kan komme til å slappe av og være naturlige. Jeg forstår meg ikke på menn som går etter sånne - men jeg antar at den typen damer velger selv. Hele tiden. Og alt hvilken som helst mann som får dem, av forskjellige grunner ikke selv gir slipp på dem. Er jo kanskje greit, for så vidt, å ha ei dame som er konsekvent bitcy mot alt og alle, og ikke ei som er evig flørten og lettlivet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En eneste annen dame som jeg har gått sammen med, mener jeg - og at jeg har vært vitne til. Generelt har jeg egentlig aldri vært vitne til slike reaksjoner på andre, uansett om vi snakker om damer som jeg aldri har sagt hei til en gang. Vi snakker alvorlig nakkevridning på grensen til kink, og double takes som ble så kraftige at de ble påtagelige.

(Hun ser ganske mye ut som Kate Beckinsale, bare med blondt hår og lysere hud. Og enda mer feminin i bevegelser, hoftegang osv, Og høye, tynne hæler.)

Men dette med skjønnhetsskala fra 0 til 10 er kanskje en helt vanlig gausskurve/bell curve, a la med IQ, inntektsfordeling osv. Så det er vel gjerne naturlig at de alldeles oppslukende nydelige, og de helt utrolig fæle, er veldig sjeldne?

Mange damer som kunne ha hatt samme appeal, ødelegger det imidlertid med å være bitchy av innstilling. Hadde de kombinert smellvakkert ansikt og sexy kropp med vesentlig mer ynde og femininitet, så kunne de ha vært der selv. Så da blir vel spørsmålet hvorfor så mange velger bort yndighet og femininitet. Akkurat det skal jeg ikke prøve å ha et svar på akkurat nå - men hører gjerne fra de som mener seg så vakre, og fra andre, hva grunnen til dette kan være.. Og jeg mener ikke at de er bitchy mot meg, men at hele holdningen deres, ansiktsmine osv er rimelig bitchy, stort sett hele tiden. Som om de aldri kan komme til å slappe av og være naturlige. Jeg forstår meg ikke på menn som går etter sånne - men jeg antar at den typen damer velger selv. Hele tiden. Og alt hvilken som helst mann som får dem, av forskjellige grunner ikke selv gir slipp på dem. Er jo kanskje greit, for så vidt, å ha ei dame som er konsekvent bitcy mot alt og alle, og ikke ei som er evig flørten og lettlivet...

men hun lurte deg og til slutt dumpet hun deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann
men hun lurte deg og til slutt dumpet hun deg

Nei, det var vel ikke helt slik, men jeg vet ikke hvor relevant det er - resultatet ble jo uansett det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann
Jeg er nesten sykelig sjenert og har elendig selvbilde. Dårlig kombinasjon i min situasjon da forkastelige holdninger og fordommer som også vist i denne tråden gjør at jeg blir jeg sett på som en selvhøytidelig, overlegen og personlighetsløs bitch. Er lei av at jeg alltid skal måtte bevise at jeg faktisk har en sterk personlighet også. Det nesten sjokkerte uttrykket til folk som kommer under huden min.

Morsomt med alle disse forskningene at pene mennesker blir behandlet bedre, som folk vet å støtte seg på om pene mennesker "syter". I praksis ikke er det nemlig ikke helt overens med virkeligheten.

Interessant, fint og velskrevet innlegg. Men, tja, vel... Mitt inntrykk er at veldig vakkert utseende hos damer, er en lyte og et fengsel, på samme måte som det å bli som prins eller prinsesse, eller i en veldig rik familie er det.

Man har fått en gave som de aller fleste vil misunne en, men samtidig legger det vesentlige begrensninger på ens liv.

Saken er jo at de aller, aller fleste menn vil jakte på en fordi en er et statussymbol og et smykke. Å ha ei dame som er superlekker, er faktisk det aller fremste statussymbolet en mann kan ha, uansett. Og vi vet jo vel hvor mye menn går etter statussymboler?

Sannheten er jo at livet verken er vakkert eller magisk, stort sett - det er formet av lover som er klart forutsigbare og tydelige, men vi har oppfunnet alle mulige slags distraksjoner og coping mechanisms for å jobbe oss rundt dette og glemme det. Som Pushkin skrev: Bedre med løgnene som løfter oss opp, enn tusen sannheter!

Er du vakker så vil du være et trofé, *uansett* hva du selv vil. Og finner du deg noe annet enn byens mest ressurssterke mann, så vil alltid alle som anser seg som minst like ressurssterke som, eller klart sterkere enn, din utvalgte mann for øyeblikket, jakte så mye på deg at du/dere aldri får fred. Dermed ryker han ut, og du må gå til en av de som har mer ressurser - men du hevner deg på ham ved å ta så mye for deg av hans formue, rikdom og innflytelse som mulig.

Du kan ikke velge ut din helt egen kjæreste i livet, like lite som Haakon Magnus kunne melde seg inn i et politisk parti, eller leve et anonymt liv som kunstner på Torshov. Og like lite som barn av rike familier kan velge bort alt som heter ansvar og utdannelse, leve på loffen og være festnarkomane, og likevel forvente å arve hele formuen og selskapene.

Noblesse oblige - adel forplikter, og det samme gjør det som adler en, i ditt og andre særdeles vakre damers tilfelle, et så vakkert utseende at dere er et smykke og et statussymbol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente 29

Jeg har fått høre flere ganger av menn at jeg er usedvanlig hyggelig og snill til å være så pen.. Har reagert litt på den kommentaren. Anser ikke meg selv som smellvakker, men normalt pen og er godt fornøyd med utseende mitt:) Er alltid hyggelig mot alle mennesker, både pene og mindre pene, og jeg kan hvertfall si at jeg finnes ikke bitchy. Er det virkelig så uvanlig og være "pen" og å i tillegg være et godt menneske??

Derimot så har jeg absolutt merket forskjellsbehandling selv. Jeg er høy, tynn med langt lyst hår. Er utdannet sivilingeniør og jobber i et mannsdominert yrke/arbeidsplass.

Jeg har måttet jobbe dobbelt så hardt som flere av mine kollegaer for å vise at jeg duger. Dette tror jeg ene og alene er pga utseende og pga av at jeg er jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått høre flere ganger av menn at jeg er usedvanlig hyggelig og snill til å være så pen.. Har reagert litt på den kommentaren. Anser ikke meg selv som smellvakker, men normalt pen og er godt fornøyd med utseende mitt:) Er alltid hyggelig mot alle mennesker, både pene og mindre pene, og jeg kan hvertfall si at jeg finnes ikke bitchy. Er det virkelig så uvanlig og være "pen" og å i tillegg være et godt menneske??

Derimot så har jeg absolutt merket forskjellsbehandling selv. Jeg er høy, tynn med langt lyst hår. Er utdannet sivilingeniør og jobber i et mannsdominert yrke/arbeidsplass.

Jeg har måttet jobbe dobbelt så hardt som flere av mine kollegaer for å vise at jeg duger. Dette tror jeg ene og alene er pga utseende og pga av at jeg er jente!

Min teori er at pene barn mye lettere blir bortskjemte av foreldre, besteforeldre etc. - og dermed er det i gang. Medfødte egenskaper i personligheten betyr også en del sikkert. Hva tror du?

Men det er jo uansett bra at du er hyggelig og snill til å være så pen :) hehe

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er at pene barn mye lettere blir bortskjemte av foreldre, besteforeldre etc. - og dermed er det i gang. Medfødte egenskaper i personligheten betyr også en del sikkert. Hva tror du?

Men det er jo uansett bra at du er hyggelig og snill til å være så pen :) hehe

Tror nå de absolutt fleste foreldre syns sine egne barn er pene. Tror også at hvordan man oppdrar barna sine har svært lite med hvor pene/mindre pene barna er. Man er jo glad i barnet, eller syns det er stas å være besteforeldre - og kanskje på det grunnlaget skjemmer de bort. Barn som blir proppet fulle av selvtillit og verdensmester"syndromet" er det nok mange av, uavhengig av utseende.

At usedvanlig kjekke mennesker kan bli bortskjemt i forbindelse med at de er veldig populære hos det motsatte kjønn osv. er det nok en større mulighet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nå de absolutt fleste foreldre syns sine egne barn er pene. Tror også at hvordan man oppdrar barna sine har svært lite med hvor pene/mindre pene barna er. Man er jo glad i barnet, eller syns det er stas å være besteforeldre - og kanskje på det grunnlaget skjemmer de bort. Barn som blir proppet fulle av selvtillit og verdensmester"syndromet" er det nok mange av, uavhengig av utseende.

At usedvanlig kjekke mennesker kan bli bortskjemt i forbindelse med at de er veldig populære hos det motsatte kjønn osv. er det nok en større mulighet for.

Joda, vi kjenner til Myrsnipa hehe

Men det har visstnok vært vist (i en eller annen vitenskapelig undersøkelse) at tilogmed foreldrene selv reagerer annerledes på et såkalt "vakkert" barn.

Og selvfølgelig fortsetter denne (da uheldige) utviklingen også utenfor familien senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vi kjenner til Myrsnipa hehe

Men det har visstnok vært vist (i en eller annen vitenskapelig undersøkelse) at tilogmed foreldrene selv reagerer annerledes på et såkalt "vakkert" barn.

Og selvfølgelig fortsetter denne (da uheldige) utviklingen også utenfor familien senere.

Hva er Myrsnipa?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Min tidligere bestevenninne var høy, slank, blond og med store pupper.

selv var jeg høy, lubben og kvisete på den tiden og jeg ble helt klart behandlet annerledes enn henne.

Selv håper jeg inderlig at jeg ikke forskjellsbehandler folk etter utseendet ettersom jeg selv har fått smake på hvordan det føles.

Er du et menneske?

Hvis ja, så behandler du mennesker, bevisst eller ei, forskjellig, avhengig av utseendet til disse. Sånn er det bare. Det er hyklersk å påstå noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest womenwomen
Spørs hva du mener med nydelig/vakker, men jeg tenderer til å være enig med deg.. Er muligens helt eller delvis derfor jeg sliter med å komme over eksen som er en soleklar tier.

Var ute på byen i Oslo i går, på et utested hvor det virkelig var mange lekre damer, enkelte som menn flest ville følt seg veldig oppløftet over å i det hele tatt ha sjans på. Likevel var det ingen som var bedre enn niere.

Så, vel, igjen.. Litt nysgjerring på hva du mener, nøyaktig, men jeg *tror* vi er på nett. Det er virkelig mange åttere og niere rundt om i Norge, men absolutt ikke mange tiere. Det ble da også vitne til reaksjoner jeg aldri har sett før eller siden, da jeg gikk med min tierkjæreste gjennom forskjellige deler av Oslo. Den typen reaksjoner fra menn som gikk forbi har jeg aldri sett en eneste dame få én av en gang. Mens damer så lite fornøyd ut eller så bort snarest mulig, prøvde å gjøre som ingen ting. Hun fikk forresten elendig service på en frisørsalong hvor det kun jobbet damer - de greide henne så hardt at hun følte seg lugget.

Ja den tror jeg faktisk på - kan absolutt være mulig !

Selv har jeg jo opplevd at jeg regelrett blir dyttet og skubbet i av vilt fremmede kjærringer som går forbi - eks på utested .Ikke bare av 1 - men av 5- 6 på samme kvelden ...da er det jo ikke snakk om " uhell " når jeg er utsatt så ofte for dette ...

Damer har også sølt øl med vilje på meg - i håret mitt ( som er langt ) og på klærne mine .Så smiler de så uskyldig og sier unskyld etterpå ....ha ha - ser det på det gledelige og glade ansiktsuttrykket at hun gjord det med vilje for å ha det morro på min bekostning ....

Ikke gøy å ha pyntet seg , kledd seg og stelt håret - for så å bli tilgriset med øl ...

Og full var hun IKKE !

Masse sånt . Så at dama de føler seg lugget hos frisøren - den tror jeg på ! Folk er primitive desverre ofte , og klarer ikke å styre seg eller oppføre seg bestandig - det viser jo afferden deres : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille_kvinne
Er du et menneske?

Hvis ja, så behandler du mennesker, bevisst eller ei, forskjellig, avhengig av utseendet til disse. Sånn er det bare. Det er hyklersk å påstå noe annet.

Det var derfor jeg skrev håper fordi jeg aldri kan vite hva underbevisstheten min gjør..

Noe mer du har lyst til å hoppe over mens du leser for å kunne kaste ut unødvendige kommentarer?

*facedesk*

Endret av lille_kvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Ja den tror jeg faktisk på - kan absolutt være mulig !

Selv har jeg jo opplevd at jeg regelrett blir dyttet og skubbet i av vilt fremmede kjærringer som går forbi - eks på utested .Ikke bare av 1 - men av 5- 6 på samme kvelden ...da er det jo ikke snakk om " uhell " når jeg er utsatt så ofte for dette ...

Damer har også sølt øl med vilje på meg - i håret mitt ( som er langt ) og på klærne mine .Så smiler de så uskyldig og sier unskyld etterpå ....ha ha - ser det på det gledelige og glade ansiktsuttrykket at hun gjord det med vilje for å ha det morro på min bekostning ....

Ikke gøy å ha pyntet seg , kledd seg og stelt håret - for så å bli tilgriset med øl ...

Og full var hun IKKE !

Masse sånt . Så at dama de føler seg lugget hos frisøren - den tror jeg på ! Folk er primitive desverre ofte , og klarer ikke å styre seg eller oppføre seg bestandig - det viser jo afferden deres : )

Helt utrolig. Jeg har snakket med mange av samme kjønn som oss og jeg har aldri hørt om noen som har gjort noe slikt, eller en gang tenkt det. Uff!

Selv har jeg faktisk kastet en øl over hodet på en dame, men hun var ufordragelig og gjorde noe fryktelig stygt mot meg. Blir enda sur når jeg tenker på det :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Noblesse oblige - adel forplikter, og det samme gjør det som adler en, i ditt og andre særdeles vakre damers tilfelle, et så vakkert utseende at dere er et smykke og et statussymbol...

Og dette vet adelsmannen av egen erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg søler, skumper borti folk o.l hele tiden når jeg er på byen. Det har ingenting med at jeg synes de jentene er for pene heller noe, det har nok mer med min klønethet å gjøre. Om noen skumper borti deg eller søler på deg og sier unskyld etterpå stå har det ingenting med utseendet ditt å gjøre, utrolig inbilskt egentlig å tro at noen skal søle på deg fordi du er for pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Jeg søler, skumper borti folk o.l hele tiden når jeg er på byen. Det har ingenting med at jeg synes de jentene er for pene heller noe, det har nok mer med min klønethet å gjøre. Om noen skumper borti deg eller søler på deg og sier unskyld etterpå stå har det ingenting med utseendet ditt å gjøre, utrolig inbilskt egentlig å tro at noen skal søle på deg fordi du er for pen.

Ha ha - Ja jeg er sikker utrolig inbildsk da som du sier , helt greit for meg , er ikke kriminelt å væe innbildsk da vet du ...: ) Men jeg mener jeg leser ansiktsuttrykk & blikk meget bra ,og klarer å se forskjell på oppriktig ekte oppførsel og tilgjordt falsk oppførsel .

Jeg tenker de mindre pene kvinnene - er i tillegg uvanlig klønete , dumme og uoppdragne da jeg ....kontra finere damer som kan oppføre seg blant folk og klarer å la vær å søle folk opp i ansiktet og håret og stikke pekefingre i ryggen og dytte ...slike burde egentlig vært kastet ut av utesteder , ved at man sier fra til vakta - dersom de er så fulle at de ikke klarer å holde glasset sitt og forulemper andre folk der inne .Mener nå jeg .

Kanskje slik oppførsel rett og slett er mer utbredt og vanlig blant mindre pene kvinner da : ) At de lettere mister sin vanlige gode folkeskikk med litt alkohol innabords - kontra de FINE damene som kan drikke med stil .Typisk adferd kunn for mindre pene folk da .

Noen fordommer må jo vi pene ha mot de stygge også vet du : ) Som oftest er det de styggeste & feiteste kvinnene som blir mest vulgær og ekkel i fylla .Samt kler seg som horer ute : ) Skjelden en pen kvinne trenger vandre rundt med puppene & valkene hengende UTE - for å få samme oppmerksomhet som DEM : )

he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Helt utrolig. Jeg har snakket med mange av samme kjønn som oss og jeg har aldri hørt om noen som har gjort noe slikt, eller en gang tenkt det. Uff!

Selv har jeg faktisk kastet en øl over hodet på en dame, men hun var ufordragelig og gjorde noe fryktelig stygt mot meg. Blir enda sur når jeg tenker på det :snurt:

Ja det er helt utrolig hvordan enkelte kvinner kan oppføre seg mot andre - når de får litt alkohol innabords . Da fordufter mange hemninger .Og de kan gjøre ting de aldri ville gjordt i edru tilstand . Akkurat som det er skjelden menn begynner å sloss i edru tilstand .Skjer som oftest i helgene med alkohol innabords det og .

Når folk er i alkohol ruspåvirket tilstand - kan de oppføre seg nokså annerledes : )

Selv klarer jeg alltid oppføre meg bra uansett hvor full jeg er .Men så lider jeg ikke av innestengt sinne eller noe slikt - som skal UT i fylla ...Er noen folk som er slik , at når de får alkohol innabords -tar de extra ut både sinne , sorg og selvfølgelig gleder også eller sjalusi for den saks skyld .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...