Pingting Skrevet 30. januar 2014 #301 Del Skrevet 30. januar 2014 Hvit pizza er kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #302 Del Skrevet 30. januar 2014 Sausen er ihvertfall veldig god. .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #303 Del Skrevet 4. februar 2014 Hverdagsmiddag er greit å lage kjapt og enkelt noen ganger... BROKKOLIGRATENG MED KJØTTDEIG 2pk kjøttdeig (jeg brukte kyllingkjøttdeig) en pose frossen brokkoli 2 poser bretagne kyllingsaus fra Toro 2 egg 2 dl gulost * Stek kjøttdeigen I en ildfast form legger du brokkolien, har kjøttdeigen over. Lag sausen etter posen. Ta kjelen bort fra plata, gi den et lite øyeblikk, så knekker du i eggene og rører godt rundt. Hell sausen over brokkolien og kjøttdeigen. Strø ost på toppen. Stek i ovnen på 200 grader i 20 min. Vi hadde ingenting til, men siden dette ble nok til to middager blir det servert potetmos til i morra. Godt var det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 3. mars 2014 #304 Del Skrevet 3. mars 2014 Jeg fant deg! 'Ok, høres ut som tidenes stalker, men, jeg har blitt anbefalt dagboka di av min cøliaki-kompis, og jeg bare "Marianne er ikke bare bare å finne, da! Han: "Joda, men ikke bare Marianne, men liksom Marianneeee!" Meg: "Hæh?" Han: "Altså, Marianne, som i vanlig Marianne, men med EEE på slutten" Meg: "Så Marianne, med masse e-er? Han: "Men ikke vanlig "e", liksom en stor E" Meg "Så, MariannE?" Han: "Neeeeei!" Men, her er jeg altså, fant deeeg! Nå skal jeg lese gjennom dagboka di, for jeg har så lyst til å lage no godt og glutenfritt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. mars 2014 Forfatter #305 Del Skrevet 4. mars 2014 Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 4. mars 2014 #306 Del Skrevet 4. mars 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. mars 2014 Forfatter #307 Del Skrevet 4. mars 2014 TUNFISKSALAT! 3 hardkokte egg 1 rødløk 1 knippe gressløk 2 bokser avrent tunfisk 1 hvitløksfedd 2-2.5 dl creme fraich 1 msk chilisaus 1 ts sitronsaft Salt&pepper. Hakk det som skal hakkes og bland alt forsiktig sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #308 Del Skrevet 15. mars 2014 Middag her i huset er ikke barebare... TM har funnet ut at hun ikke liker fisk, fiskepudding, kylling, kjøtt har hun alltid vært skeptisk til, ikke liker hun løk, squash, varm paprika, purre. Og så hun som før spiste hva som helst.... Husets herre rynker på nesa av reint kjøtt som biff, fisk og grønnsaker og selv spiser jeg bare glutenfritt. Det er fristende og leve på pølser og pasta noen ganger, men jeg får da lurt i dem skikkelig mat noen ganger. Middagen igår er jeg usikker på om havner under "Skikkelig mat" kategorien, men... PØLSEFORM Jeg fant en pakke skinnfrie pølser i fryseren og gjorde følgende: -en rødløk og et stort hvitløksfedd ble fin hakket og hatt oppi en stekepanne med høye kanter. -pølsene ble skåret i mindre biter og stekt litt sammen med løken. -litt amerikans grønnsaksblaning fikk varmet seg litt, og oppi panna kom og restene av en salsa. Det var ca halvannen spiseskje igjen. Dette ble lagt i en ildfast form, potetmos på toppen og gulost oppå der. Stekt på 200grader i ca 15 min. Godt ble det og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #309 Del Skrevet 28. mars 2014 Igår ble det pasta, kjøttboller og tomatsaus til middag. Kjøttboller er ingen kunst, men jeg gjorde noe nytt; OVNSTEKTE KJØTTBOLLER 400 gr kjøttdeig 1 egg 2 fedd hvitløk chilipulver etter smak salt, pepper * Bland alt godt sammen så kjøttdeigen blir seig. Ta en trekantpose og klipp et lite hull i enden. Bruk en spiseskje og fyll posen med kjøttdeig. Juster evt hullet. På en bakepapirkledd stekeplate klemmer du ut og legger på kjøttbollene. Er du "heldig" som meg og lager de veeeeldig små fyller de kjapt et stekebrett... Sett inn i ovnen og stek på 180grader i 20-30 minutter avhengig av størrelsen på kjøttbollene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #310 Del Skrevet 28. mars 2014 Vi skal ha taconachos idag, og jeg har laget noe nytt til anledningen. Tok akkurat en prøvesmak og løp deretter til PCen for å dele denne... MANGOSALSA 1 mango 1 liten rødløk 1/2 lime 1/2 rød chili salt&pepper. Bland alt sammen, og la det stå litt. Jeg vil ha meeeer..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #311 Del Skrevet 28. mars 2014 Vi skal ha taconachos idag, og jeg har laget noe nytt til anledningen. Tok akkurat en prøvesmak og løp deretter til PCen for å dele denne... MANGOSALSA 1 mango 1 liten rødløk 1/2 lime 1/2 rød chili salt&pepper. Bland alt sammen, og la det stå litt. Jeg vil ha meeeer..... Mann&barn var heldigvis ingen fan så jeg fikk det for meg selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. mai 2014 Forfatter #312 Del Skrevet 18. mai 2014 Har fått en kilo elgkjøttdeig av mamma. Hva skal jeg bruke den til tro.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #313 Del Skrevet 2. juni 2014 Middag om sommeren synes jeg er vanskelig. Leiligheten vår er en bakerovn og kjøkkenet det varmeste rommet... Men, etter litt googling og grubling ble det i forrige uke en... TABBOULEH 3 dl bulgur 3 tomater i små biter 1 finhakket rødløk 1/2 agurk i små terninger finhakket bladpersille finhakket mynteblader saft av 1/2 sitron 3-4 ss olivenolje salt og pepper * Tilbered bulguren etter hva pakken sier, og avkjøl. Del tomatene i to og fjern kjernene. Skjær tomater, løk og agurk i små terninger. Bland alt sammen. Vi spiste dette sammen med kylling. For å gjøre denne glutenfri brukte jeg ris isteden for bulgur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. juni 2014 Forfatter #314 Del Skrevet 4. juni 2014 Hva gjør man med sjokoladekake som blir til overs? Jo man tar et stykke eller to i en blender, heller over 1,5-2 dl melk og noen spiseskjeer is. Kjører alt til det er blandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #315 Del Skrevet 26. juni 2014 Har fått en kilo elgkjøttdeig av mamma. Hva skal jeg bruke den til tro.... Den ble brunet sammen med champignoner, rødløk, bacon. Krydret med salt, pepper og timian og litt fløte og rømme ble rørt inn. Dette ble spist sammen med potetmos, og det smakte helt fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. juli 2014 Forfatter #316 Del Skrevet 28. juli 2014 Sitter med et glass smoothie... En båt vannmelon 400 gr frosne jordbær 2 ss melis 1 lime. Ha alt i en blender og kjør alt sammen. Godt var det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 25. september 2014 Forfatter #317 Del Skrevet 25. september 2014 TM skal få kveldsmat straks. I en kjele har jeg havregrøt laget av 2 dl havregryn, 2 dl vann og 2 dl melk Dette har blitt avkjølt. Så skal dette blandes med: 2 egg 1 ss sukker 4 ss mel 0,5 TS bakepulver * Stekes som lapper i panna med litt smør. Veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 4. desember 2014 #318 Del Skrevet 4. desember 2014 Dette var en kul kokebok. [copy-paster oppskrifter.] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. desember 2014 Forfatter #319 Del Skrevet 4. desember 2014 Dette var en kul kokebok. [copy-paster oppskrifter.] Takk så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 9. mars 2015 Forfatter #320 Del Skrevet 9. mars 2015 Kjøttrull til middag idag.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå