mjau-mjau Skrevet 9. november 2010 Forfatter #161 Del Skrevet 9. november 2010 Kan forresten en admin flytte denne dagboken over til graviditetsdagbøkene? :rødme: Hvis det fortsatt er sånn det gjøres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 9. november 2010 Forfatter #162 Del Skrevet 9. november 2010 Litt usikker på om ticker stemmer, mulig jeg er 6 uker på vei og ikke fem... Kanskje legen kan gi meg et mer bestemt svar på mandag - gleder meg iallefall masse til kontroll! :rødme: Er det vanlig at fedrene er med på første kontroll? Mannen har ikke mulighet på mandag, men føler i grunn det er greit å gå alene jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 10. november 2010 Forfatter #163 Del Skrevet 10. november 2010 Følt meg så elendig tidligere denne uken... Vondt i kroppen, varm/kald om hverandre, hodepine, sååååå trøtt... You name it... Så i dag var min først dag på jobb denne uken. Følt meg veldig bra faktisk, ingen kvalme!! Eneste som plager meg en del er murringer nederst i magen. De kommer titt og ofte og kjennes som krampelignende stikkingener - fryktelig vondt... Spurte mannen om han hadde noen magefølelse på om et blir gutt eller jente... Og i likhet med meg så har han ikke det. Er det rart? Nå skal middag nytes med min kjære - herlig wok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. november 2010 #164 Del Skrevet 11. november 2010 Hei Takk for hilsen i boka mi, måtte jo titte innom din jeg og da! Så gøy at det klaffet, når dere minst ventet det! mulig jeg er 6 uker på vei og ikke fem... Kanskje legen kan gi meg et mer bestemt svar på mandag - gleder meg iallefall masse til kontroll! Er det vanlig at fedrene er med på første kontroll? Mannen har ikke mulighet på mandag, men føler i grunn det er greit å gå alene jeg... Legen regner ut ifra 1. dag i siste mens. MIn kjære var ikke med på den første kontrollen. Synes det var greit å gå alene jeg.. Men ser for oss å gå sammen til jordmor Spurte mannen om han hadde noen magefølelse på om et blir gutt eller jente... Og i likhet med meg så har han ikke det. Er det rart? Vi har heller ingen følelse på om det blir gutt eller jente. Kanskje den melder seg når magen begynner å vokse? Håper formen din er fin i dag også, og at du har en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 12. november 2010 Forfatter #165 Del Skrevet 12. november 2010 Hei Takk for hilsen i boka mi, måtte jo titte innom din jeg og da! Så gøy at det klaffet, når dere minst ventet det! Legen regner ut ifra 1. dag i siste mens. MIn kjære var ikke med på den første kontrollen. Synes det var greit å gå alene jeg.. Men ser for oss å gå sammen til jordmor Vi har heller ingen følelse på om det blir gutt eller jente. Kanskje den melder seg når magen begynner å vokse? Håper formen din er fin i dag også, og at du har en fin dag Så koselig med hilsen!! Da er det uke seks nå da, selv om jeg har mye lengre sykluser enn 28 dager? Kanskje det blir magefølelse her også etterhvert ------------------------------------- Endelig helg!! Skal ut å spise en bedre middag med mannen i kveld - blir kos :rødme: Men kjenner det blir litt rart å ikke kunne nyte et glass vin ved siden av... Men det går nok fint Formen er veldig bra nå, kjenner faktisk ingen symptomer i det heletatt - bortsett fra at jeg er fryktelig trøtt da... Men det er jeg til vanlig også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 14. november 2010 Forfatter #166 Del Skrevet 14. november 2010 Herlige søndag!! Hatt en fantasisk helg! Middag ute med min fantastiske mann på fredag. Spiste nydelig gourmet-mat og koste oss skikkelig. Litt morsomt var det at det satt gravide damer på hvert av bordene ved siden av oss - snodig sammentreff Ha fortalt den store nyheten til våre nærmeste venner i helga da vi hadde planer sammen. Det ble så glade!!! Og jeg syns det er veldig deilig å endelg få dele det med noen!! Det er de vennene vi er aller mest sammen med og de ville ha skjønt det uansett. Familien vil vi vente til jul med å fortelle, da erdet gått 12 uker og alt er litt sikrere. Skal på første kontroll i morgen - gru/gleder meg litt... Jeg har en smule legeskrekk, men håper hun jeg skal til er en koselig og forståelsesfull dame... Er iallefall veldig spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 15. november 2010 Forfatter #167 Del Skrevet 15. november 2010 Da er første kontroll unnagjort! Status som følger i følge lege: ca 8 uker på vei (får ikke rettet ticker)foreløpig termin er 3. juli 2011tok celleprøve og GU - alt så greit ut og hun kunne kjenne at livmor hadde vokst Fikk masse brosjyrer, bøker og skjemaer - litt forvirra Tok faktisk ingen blodprøver, det skal jeg gjøre i ca uke 12. Også fikk jeg ny time rett før jul. Men hun anbefalte meg også å ta kontakt med jordmor og få en time der før jeg skal til lege igjen. Utrolig koselig dame - så dette skal nok gå bra selv om jeg har legeskrekk!!! Hun spurte også om hvor jeg ville føde, men så langt har ikke jeg kommet jeg altså.... Det er Ullevål eller A-hus som er mine alternativer.. Dersom noen har tips til hva som er best så taes råd imot med takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 16. november 2010 #168 Del Skrevet 16. november 2010 Så koselig med 1.kontroll unnagjort! En milepæl det! Og så gøy å få noen dager "ekstra" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 18. november 2010 Forfatter #169 Del Skrevet 18. november 2010 Så koselig med 1.kontroll unnagjort! En milepæl det! Og så gøy å få noen dager "ekstra" Blir spennende å se på UL i uke 17-19 hvor godt den termindatoen stemmer ----------------------------------------------- Pakker og pakker og pakker for ferie i dag! Må si jeg virkelig gleder meg til en uke i sol og varme nå og heldigvis så er formen også bra! Har forresten bestemt oss for tidlig UL i uke 12. Det blir på Majorstruaklinikken. Mannen hadde ringt å snakka med de i dag, så da blir det timebestilling i morgen! Gleder meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 18. november 2010 #170 Del Skrevet 18. november 2010 Åhh, høres herlig ut å dra på ferie! Litt sol og varme hadde absolutt gjort seg, snø og - 5 grader hos meg Hvor i Egypt er det dere skal?? Herlig med tidlig UL, masse å glede dere til framover dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 18. november 2010 #171 Del Skrevet 18. november 2010 Titter innom dagboka di God ferie da, bittelitt misunnelig må jeg si... Ang Ahus og Ullevål syns jeg det er best og google litt rundt, fins 1000 tråder om dette på de ulike mammaforumene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 19. november 2010 #172 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Litt misunnelig her jeg sitter og fryyyser, mens dere sitter i Egypt!! Gleder meg til å høre om turen når dere kommer hjem, og håper dere koser dere masse masse masse på ferie!! Endret 19. november 2010 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 27. november 2010 #173 Del Skrevet 27. november 2010 Håper dere har det fint på ferie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 30. november 2010 Forfatter #174 Del Skrevet 30. november 2010 Åhh, høres herlig ut å dra på ferie! Litt sol og varme hadde absolutt gjort seg, snø og - 5 grader hos meg Hvor i Egypt er det dere skal?? Herlig med tidlig UL, masse å glede dere til framover dere! Vi har vært i Sharm el Sheik og det var kjempedeilig!! Vi har masse og glede oss til ja, blir en spennende tid framover Titter innom dagboka di God ferie da, bittelitt misunnelig må jeg si... Ang Ahus og Ullevål syns jeg det er best og google litt rundt, fins 1000 tråder om dette på de ulike mammaforumene Kjempekoselig at du "stikker" innom Vi har bestemt oss for Ullevål og overraskende nok har vi allerede fått plass der Litt misunnelig her jeg sitter og fryyyser, mens dere sitter i Egypt!! Gleder meg til å høre om turen når dere kommer hjem, og håper dere koser dere masse masse masse på ferie!! Har hatt det kjempefint!! Mer om turen kommer under Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 30. november 2010 Forfatter #175 Del Skrevet 30. november 2010 Da var jeg hjemme fra ferie! Har hatt en fantastisk uke i 30+ med min fantastiske mann og flotte venner! Ferien har bestått av sol, bading, sol, sol, sol, litt mer bading og en snartur på kamelryggen i ørkenen En ordentlig slappe-av-ferie med andre ord Grusomt å komme hjem til -13 grader... Brrr.... Men det var godt å komme hjem til vanlig mat... Livredd for å bly syk der nede så jeg holdt meg unna alt av fisk, skalldyr (som man vel heller ikke skal spise i det heletatt som gravid), grønnsaker og kylling. Holdt meg til godt stekt rødt kjøtt (som jeg egentlig ikke er så glad i) og pasta og ris... En smule lei det nå kan man si... Men det kan absolutt anbefales å ta en uke i sol og varme i november - det gjør virkelig godt for kropp og sjel Om to uker skal vi på tidlig UL. Vi har fått time på Volvat - jeg er så spent!! Og litt redd... Håper alt er som det skal være... Jeg ble spurt om hvor jeg hadde lyst til å føde når jeg var hos legen men sa at jeg ikke hadde bestemt meg. Men ba om å få vanlig UL på Ullevål. I går fikk jeg brev fra Ullevål med UL-inkallelse og med bekreftelse på fødeplass! Tydeligvis har de tatt det for gitt at jeg da ville ha fødeplass der og det passer meg utmerket for det er der vi hadde bestemt oss for å søke Litt flaks skal man ha I morgen skal jeg prøve å få bestilt time hos jordmor også. Mannen klør i fingra etter å fortelle det til familien, men jeg vil ente iallfall til vi har vært på UL og tenker at det hadde vært morsomt å komme med nyheten som en liten ekstra julegave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 30. november 2010 #176 Del Skrevet 30. november 2010 Høres ut som om dere har hatt det kjempefint på ferie!! Kan tenke meg det var heelt fantastisk med sol og varme! Når skal du på ordinær UL? Jeg har også fått innkallelse til UL, men ikke fått fødeplass... Er vel kanskje ikke noe vits i å "få" fødeplass når man kun har ett sykehus i byen? Når har du tenkt å ha time til JM? Håper livet her hjemmei kulda også er fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandatjej Skrevet 1. desember 2010 #177 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Innom og hilser på! Høres deilig ut med ferie, sol og varme er absolutt en mangelvarme nå (det vil si - det er jo forsåvidt sol, men absolutt ikke varme! ) Spennende med tidlig UL, lurer på om vi også skal bestille det?! (Redigert pga feil i smiley!) Endret 1. desember 2010 av pandatjej Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 2. desember 2010 #178 Del Skrevet 2. desember 2010 Kan forresten en admin flytte denne dagboken over til graviditetsdagbøkene? :rødme: Hvis det fortsatt er sånn det gjøres Du må sikker gå inn på ris/ros/spørsmålforumet og spørre der så de ser det Håper alt er bra med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #179 Del Skrevet 2. desember 2010 Når skal du på ordinær UL? Jeg har også fått innkallelse til UL, men ikke fått fødeplass... Er vel kanskje ikke noe vits i å "få" fødeplass når man kun har ett sykehus i byen? Når har du tenkt å ha time til JM? Håper livet her hjemmei kulda også er fint Ordinær UL er 3. februar. En heeeel evighet til - godt det kun er halvannen uke til den private Når skal du ha din ordinære? Trenger sikkert ikke å søke når det kun er et sykehus Får jeg spørre hvor du holder til (beklager hvis du har sagt det tidligere, men jeg har gullfiskhjerne... ) Har tenkt å prøve å få time hos jordmor før jeg skal til legen neste gang som er 23. desember. Men jeg får jo aldri bestilt time! På jobben sitter vi i åpent kontorlandskap og det gjør det så vanskelig å ringe, har ikke lyst til å dele nyheten med alle der enda... Og det er liksom ikke noe sted å gå for å ringe i fred heller.. Har funnet en e-postadr til helsestasjonen da så jeg har sendt en mail nå i kveld så håper jeg at det går ann å bestille time sånn. Krysser fingrene! Må få bestilt time for å få tatt blodprøver også... Neste uke begynner jeg ikke på jobb før kl 09:00 så da rekker jeg kanskje å ringe før jeg drar på jobb. Det skal ikke bare være enkelt! Livet i kulda plager meg litt kjenner jeg, blir hissig av å konstant fryse jeg!!!! Innom og hilser på!Høres deilig ut med ferie, sol og varme er absolutt en mangelvarme nå (det vil si - det er jo forsåvidt sol, men absolutt ikke varme! )Spennende med tidlig UL, lurer på om vi også skal bestille det?!(Redigert pga feil i smiley!) Så koselig med hilsen!!! Jeg gru/gleder meg til tildig UL. Gleder meg fordi jeg tror det vil gå er opp for meg at jeg faktisk skal bli mamma da men gruer meg for om det skulle finnes avvike og feil på fosteret... Du må sikker gå inn på ris/ros/spørsmålforumet og spørre der så de ser det Håper alt er bra med deg Da skal jeg gjøre det - ingen dum idé Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 3. desember 2010 #180 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Ordinær UL er 3. februar. En heeeel evighet til - godt det kun er halvannen uke til den private Når skal du ha din ordinære? Trenger sikkert ikke å søke når det kun er et sykehus Får jeg spørre hvor du holder til (beklager hvis du har sagt det tidligere, men jeg har gullfiskhjerne... ) Jeg skal ha den 4. februar! Det er en evighet til ja, men samtidig så er går det jo fort nå fram mot jul/nyttår. Og da er det plutselig ikke så lenge til! Blir koselig med tidlig UL da! Vi har ikke heelt bestemt oss for om det blir noe tidlig UL enda... Litt blandede følelser.. Jeg holder til i Molde Skal huske på å spørre om det der med fødeplass når jeg er til legen neste gang, må jo sikkert ha et papir på at jeg har fødeplass, selv om det er bare er ett sykehus? Er jo de som vil føde hjemme og mener jeg! :klø: Hva tenker du å "bruke" jordmora til, sånn nå i begynnelsen? Usikker på hvordan jeg ser for meg timene til lege/jm framover. Har jo hatt min 1.kontroll. Og da er det jo egentig ikke satt opp noen kontroll før etter den ordinære UL`en. Men det er jo så lenge til! Endret 3. desember 2010 av MonThe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå