Gå til innhold

To har blitt tre!


mjau-mjau

Anbefalte innlegg

mjau- mjauuu? :lete:

Håper alt er bra med deg! Tar meg i å bli bekymra med en gang noen ikke er på KG på ei stund :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tenker du å "bruke" jordmora til, sånn nå i begynnelsen? Usikker på hvordan jeg ser for meg timene til lege/jm framover. Har jo hatt min 1.kontroll. Og da er det jo egentig ikke satt opp noen kontroll før etter den ordinære UL`en. Men det er jo så lenge til! :vetikke:

Har ikke peiling jeg... Ble bare anbefalt av legen å ta en time med henne :fnise:

Jeg er jo helt grønn men regner med hun vet hva vi ferske lurer på og har behov for å vite :)

Skal både til lege, om to uker, og til JM før ordiær UL jeg da...

Føler litt som at jeg løper ned dørene... Men men....

Ingen grunn til å være urolig :)

Har bare vært julebusy med gaveinnkjøp og diverse og da er det veldig lite energi til annet en å sove når jeg er ferdig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tankefull i dag, nærmer meg 12 uke med stormskritt. Ifølge min lege er det neste uke...

Lurer på når magen kommer? Føler at folk ser på meg og tenker "har hun lagt seg ut? Altfor mye mat eller er det andre ting på gang?!?!"

Kanskje jeg er litt paranoid??! :fnise:

Jeg syns det høres så koselig ut med å ordne til barnerom og tenker at vi må flytte og selge før termin! Vi har kun ett soverom... Mannen og flere mener det går bra det første året, men jeg vil ha alt i orden før vi får barn!! Men så mye som må ordnes, males, skiftes ut og byttes før vi kan selge... ORK!!! Og hvor mye kan vi få igjen, hvor vil vi flytte, hva har vi råd til? Hvorfor skal det være så vanskelig å være voksen?? Noen ganger skulle jeg ønske jeg aldri ble voksen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å bestille time til JM etter jul :Nikke: Ei venninne fortalte at de har ganske mange kurs i regi av helsestasjon, som kunne være greit å få med seg, og at det derfor var lurt å ha time til JM tidlig så man fikk med seg disse :)

Jeg tenker også mye på det der med magen. Ifølge vekten har jeg ikke lagt på meg, men føler det. Og er jo så oppblåst innimellom at jeg ser jo høygravid ut. Gleder meg til gravid-magen kommer sånn skikkelig, og jeg kan gå rundt å være stolt! :gravid:

Ang, oppussing/hussalg/flytting -- har flere venner som har vært midt i husbygging/oppussing mens de har hatt spedbarn - det har gått bra, men har vært slitsomt. Krever jo en del, både å pusse opp, og ha en liten en, tror ikke jeg hadde orka å satsa på å pusse opp hele leiligheta vår den første tiden... Hva med å gjøre en mellomting? Dere kan jo pusse opp det meste før den lille kommer, slik at de store tinga er i orden til dere skal begynne å selge? Ang. økonomi, hva med å ta kontakt med en takstmann som kan gi dere en ca. takst? Det går jo også an å se på liknende leiligheter i byen deres, hva går de for? Dere kan jo også ta en tur i banken, der får dere svar på mye om boligmarkedet, og de regner også ut hvor mye lån dere kan regne med å få, med utgangspunkt i hva dere sånn ca vil få for deres leilighet! :) Dette ordner seg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å bestille time til JM etter jul :Nikke: Ei venninne fortalte at de har ganske mange kurs i regi av helsestasjon, som kunne være greit å få med seg, og at det derfor var lurt å ha time til JM tidlig så man fikk med seg disse :)

Jeg tenker også mye på det der med magen. Ifølge vekten har jeg ikke lagt på meg, men føler det. Og er jo så oppblåst innimellom at jeg ser jo høygravid ut. Gleder meg til gravid-magen kommer sånn skikkelig, og jeg kan gå rundt å være stolt! :gravid:

Ang, oppussing/hussalg/flytting -- har flere venner som har vært midt i husbygging/oppussing mens de har hatt spedbarn - det har gått bra, men har vært slitsomt. Krever jo en del, både å pusse opp, og ha en liten en, tror ikke jeg hadde orka å satsa på å pusse opp hele leiligheta vår den første tiden... Hva med å gjøre en mellomting? Dere kan jo pusse opp det meste før den lille kommer, slik at de store tinga er i orden til dere skal begynne å selge? Ang. økonomi, hva med å ta kontakt med en takstmann som kan gi dere en ca. takst? Det går jo også an å se på liknende leiligheter i byen deres, hva går de for? Dere kan jo også ta en tur i banken, der får dere svar på mye om boligmarkedet, og de regner også ut hvor mye lån dere kan regne med å få, med utgangspunkt i hva dere sånn ca vil få for deres leilighet! :) Dette ordner seg!! :klem:

Gleder meg også til magen kommer :gravid: , men den kan godt vente til nærmere jul/etter jul - vil holde det hemmelig litt til :)

Må komme igang med litt ordning av diverse som du foreslår over etter nyttår...

Bare et sånt tiltak å begynne! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også til magen kommer :gravid: , men den kan godt vente til nærmere jul/etter jul - vil holde det hemmelig litt til :)

Må komme igang med litt ordning av diverse som du foreslår over etter nyttår...

Bare et sånt tiltak å begynne! :fnise:

Etter jul høres bra ut! :hoppe: Hehe, kjenner til det der...Men det føles lettere når man først har starta ;) Men dere har det jo ikke travelt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på UL på mandag, og så en aktiv liten knott med et sterkt bankende hjerte :strix:

Ifølge lege skulle jeg nå har vært i uke 12 men UL ble målt til 9+5 på mandag som vil si 10 uker akkurat i dag. Fikk dermed ikke sett så mye som vi ville gjort om jeg var i uke 12, men var sååå koselig og beroligende og se den lille knotten :)Mannen var en smule superstolt når vi kom ut derfra og veldig ivrig!! :fnise:

Vurderer å ta en UL til i starten av januar når jeg er i uke 12 bare for å forsikre meg om at alt er som det skal være. De sjekker nakkefold på Volvat... Men det koster 1200,- så vet ikke om jeg tar meg råd til det heller... Må tenke litt på det..

Planlegger å fortelle det til mannens familie i helga da hele gjengen kommer på middag. Jeg kunne tenkt meg å vente litt til, men mannen tror jeg ikke klarer å holde seg lengre :)

Nå er det tid for å pakke inn litt julegaver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble såååå dårlig i går kveld... Alt av middag kom opp igjen for å si det sånn...

Rart å være kveldskvalm, litt mot normalen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå koselig med UL da! :rødme: :hoppe: Noen dager til eller fra gjør vel ikke sååå mye, når alt kommer til alt! :) Tror nok jeg ville venta til ordinær UL hvis jeg var dere jeg... Tror det blir litt ekstra stas da! Og dere så jo et bankende hjerte nå, i uke 10, så mest sannsynlig går det bra! :jepp:

Jeg er også kveldskvalm.. og ettermiddagskvalm.. og nattakvalm..og formiddagskvalm.. Uttrykket morrakvalme er bare tull! ;) Håper formen er fin i dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare så bekymret for Down's... Derfor vil jeg ha UL i uke 12...

Vet de kun kan si med 70% sikkerhet, men tror det vil berolige meg litt om de kan si med 70% sikkerhet at alt ser bra ut... Men det er mye penger å ut med i januar og da, skal betale regninger i løpet av helga og se hvor mye jeg sitter igjen med så får jeg se om jeg bestiller time over helga :jepp:

Mannen har fortalt sine foreldre det denne uken, og de ble veldig glade :rødme: I dag kommer resten av svigerfamilien på middag så da får de også vite det, blir spennende å se reaksjonene :jepp:

Symptomer for tida:

  • trøtt, trøtt, TRØTT!
  • sover dårlig, våkner mange ganger og drømmer rare drømmer
  • vondt i kroppen, spesielt i skuldre, rygg og hofter (håper virkelig ikke det er begynnende bekkenløsning)...
  • tisser hele tida
  • ingen mat smaker noe særlig godt
  • konstant tørst
  • kvalm på kveldene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Er det noen spesiell grunn til at du er så redd for det? Det har jeg ikke tenkt på engang jeg...

Nok symptomer da :fnise: Håper det verste gir seg etterhvert som ukene går! Ifølg Gro Nylander er 2. trimester "den milde midten", vi får satse på at det stemmer :jepp: God lørdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er egentlig ingen spesiell grunn... Føler bare at jeg alltid har sånn uflaks så tenker jeg at NOE må jo gå galt her og...

MJeg er jo ikke noen risikosone egentlig, jeg er ung og ingen i nærmeste familie har down's.. Men klarer allikevel ikke å roe nervene...

Jeg håper og virkelig at 2. trimester blir bedre. Vil komme meg tilbake på trening og ha litt mer energi! Har rett og slett ikke klart å komme meg på trening de siste ukene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Har egentlig ikke tenkt noe på Downs/evt. sykdommer/funksjonshemninger jeg.. Har til nå bare fokusert på om spira lever. Tror jeg lar det ligge med det. Synes det er vanskelig å tenke seg å ta stilling til slike ting som Downs. Men, kan forstå at du bekymrer deg, om tanken først har fått slå rot :klem:

Har troa på at 2. trimester er bra :jepp: Og tenk, da begynner magen å vokse, og det er heller ikke mange ukene til man kan kjenne den lille :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:nisse::tree: God jul til deg og dine :tree::nisse:

Takk i lige måde MonThe! :nisse:

Håper du har hatt en fin høytid! Stikker innom boka di senere og oppdaterer meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det allerede 4. juledag. Jeg skulle egentlig vært på jobb, men ble sykemeldt av legen på torsdag. Jeg har fått betennelse i skulderen og har til tider så smerter at jeg ikke får sove, og det er ikke bra for en gravid mage... Har fått henvisning til både fysio og bassengtrening, men er ikke så enkelt å få bestilt noe i romjulen når så og si alle er på ferie... Skal få bestilt mandag morgen og krysser fingrene for at det ikke er så lang ventetid...

Ellers så gikk legetimen veldig fint, vi fikk hørt hjertelyden uten at legen fikk telt slagene - knøttet svømte sin vei :fnise:

Så en aktiv liten krabat er det som er inni der :gravid:

Men det var iallefall ingen tvil om at hjertet slo :jepp:

Nå har også både mannens og mi familie fått vite det, og det ble mange glade mennesker :rødme:

Så mange hyggelige lykkeønskninger og smilende fjes gjør at jeg gleder meg bare enda mer!! :strix:

Skal forresten også på ny UL på mandag om en uke, da vil jeg ifølge forrige UL være 12+5 - og det betyr at i morgen er det 12 uker!!! :strix:

Vurderer forresten å begynne på en graviditetsdagbok, tenkte det kunne være litt hyggelig å ha noe se tilbake på. Jeg er veldig glad i å scrappe så vurderer å kjøpe en enkel notatbok som jeg selv kan "style".

Unnfangelsen finner sted omkring: 21. oktober 2010

Hjertet begynner å slå: 15. november 2010

Embryoet beveger seg: 9. desember 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 16. desember 2010

Alle indre organer er ferdig formet: 16. desember 2010

Risikoen for spontanabort avtar: 30. desember 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 6. januar 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 13. januar 2011 Fosteret svelger og tisser: 27. januar 2011

Tid for ultralyd: 3. februar 2011 (denne datoen jeg har time :strix: )

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 10. februar 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 24. februar 2011

Fosteret begynner å høre: 17. mars 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 14. april 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 19. mai 2011 Svangerskapspermisjonen begynner: 25. juni 2011

Antatt termindato: 16. juli 2011

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:strix: 12 UKER :strix:

Har forresten også rablet ned tanker fra de første 12 ukene i en notatbok, så da blir det dagbok etterhvert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lage scrapbook/dagbok :jepp: Har skrevet ned litt i svangerskapsboken hittil jeg, og har lyst til å lage en scrapbook etterhvert, skrive ned når vi kjente de første bevegelsene etc :rødme:

Og ås koselig å få høre hjertelyden!! Håper på å få høre den etterhvert jeg og, når jeg får tulla meg til jordmor :) Ønsker dere en fortsatt fin romjul, håper skuldra blir bedre! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det tilbake til hverdagen for mannen så da skal jeg, pus og knøttet i magen råde hjemme alene.... :rødme:

Fortsatt to uker igjen av sykemelding og i morgen håper jeg at fysio er åpen så jeg får bestilt time og snart får skuldra på plass igjen :)

Satser på å stå opp tidlig i morgen og gått på trening :jepp:

Og i morgen er det UL igjen!! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL i morgen, så gøy å få se knøttet enda en gang! Og h*n har nok allerede vokst en del siden sist! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...