Gå til innhold

To har blitt tre!


mjau-mjau

Anbefalte innlegg

Hurra for lille mjau-mjau-babyen, håper alt står bra til på UL i dag, det er jeg sikker på at det gjør!

Her er det også stille i heimen, uvant at mannen er borte når vi har hatt så lang og deilig juleferie sammen, men jeg har visst eksamen på fredag, så skal nok finne noe å bruke tiden på lell. Det er vel egentlig bare å komme i gang... *lister meg stille ut igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for lille mjau-mjau-babyen, håper alt står bra til på UL i dag, det er jeg sikker på at det gjør!

Her er det også stille i heimen, uvant at mannen er borte når vi har hatt så lang og deilig juleferie sammen, men jeg har visst eksamen på fredag, så skal nok finne noe å bruke tiden på lell. Det er vel egentlig bare å komme i gang... *lister meg stille ut igjen*

Så hyggelig å se deg her inne igjen Blåmor!!! :danser:

Tenk at det har klaffet for oss begge to!! :rødme:

Masse lykke til på eksamen!!! Krysser fingrene for deg!

---------------------------------------------------

Jeg kom meg ikke på trening i dag, sovet dårlig pga den vonde skuldra. Våknet med dundrende hodepine, så har rett og slett bare sløvet i dag. Og det har hjulpet, hodet er mye bedre.

Har fått bestilt fysiotime da, og de hadde plass til meg allerede i morgen tidlig :duskedame: Da blir det forhåpentligvis orden på sakene!

Snart kommer mannen hjem og da skal vi kun spise litt før vi skal på UL :rødme:

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på fysio med skulderen og gleder meg til å fortsette med det og bli kvitt smertene! Fått to nye timer denne uken så det blir bra :)

I går kveld var jeg og mannen på UL. :rødme:

Så knøttet vårt for andre gang, og som det har vokst siden uke 9+5!

Vi kunne se hodet med hjernen, veivende armer og bein som sparket og sparket. Jeg håper virkelig ikke sparkingen skal gjøres like intensivt når h*n blir større :fnise:

Hun forsøkte også å måle, men ikke så lett å måle lengden, for knøttet her liker å ligge å ligge i fosterstilling...!

Hodet ble målt til ca 22mm som vil si ca uke 12+4.

Kroppen m/bein (så godt det lot seg gjøre) målte 56mm som tilsier ca uke 12+1.

Men hun sa at den nok er noen mm lengre men pga liggestillingen så var det det beste målet hun fikk tatt. Så beregning fra forrige gang skulle stemme bra og da er jeg i dag 12+6! :)

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring: 21. oktober 2010

Hjertet begynner å slå: 15. november 2010

Embryoet beveger seg: 9. desember 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 16. desember 2010

Alle indre organer er ferdig formet: 16. desember 2010

Risikoen for spontanabort avtar: 30. desember 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 6. januar 2011 - tomorrow, tomorrow!! ;)

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 13. januar 2011

Fosteret svelger og tisser: 27. januar 2011

Tid for ultralyd: 3. februar 2011 (denne datoen jeg har time :strix: )

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 10. februar 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 24. februar 2011

Fosteret begynner å høre: 17. mars 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 14. april 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 19. mai 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 25. juni 2011

Antatt termindato: 16. juli 2011

Tid for å juble litt igjen:

:duskedame: 13 UKER :duskedame:

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for ultralyd: 3. februar 2011 (denne datoen jeg har time :strix: )

Tid for å juble litt igjen:

:duskedame: 13 UKER :duskedame:

Gratulerer med 13 uker! Er det ikke deilig å ha passert 12-ukersgrensen? Jeg håper at jeg sitter med et nurk i armene den dagen du skal på UL :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var jeg og mannen på UL. :rødme:

Så knøttet vårt for andre gang, og som det har vokst siden uke 9+5!

Vi kunne se hodet med hjernen, veivende armer og bein som sparket og sparket. Jeg håper virkelig ikke sparkingen skal gjøres like intensivt når h*n blir større :fnise:

Så koselig!:) :rødme:

Plutselig en dag så kjenner du h*n sparker der inne :hjerte:

Har du noe følelse på om det er gutt eller jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 13 uker! Er det ikke deilig å ha passert 12-ukersgrensen? Jeg håper at jeg sitter med et nurk i armene den dagen du skal på UL :strix:

Jo, det er veldig deilig :rødme:

Føler at alt blir så mye mer virkelig, men gleder meg enda mer til magen kommer. Nå føler jeg meg bare feit.... :(

Tenk at du snart har nurket i armene dine :rødme:

Så koselig!:) :rødme:

Plutselig en dag så kjenner du h*n sparker der inne :hjerte:

Har du noe følelse på om det er gutt eller jente?

Det blir en merkedag føler jeg :hjerte:

Jeg tror det blir jente... Alle førstefødte i min familie er jenter. Det gjelder helt tilbake til besteforedre på både mamma og pappas side. Mamma og eldste broren min tror også det blir jente.

Så får vi se om det stemmer da :)

---------------------------------------------------

Har orket å komme meg på trening de to siste dagene, og SÅ deilig det var!! :danser:

Begynner å brygge på en forkjølelse også, så vet ikke om jeg skal satse på trening i morra eller om jeg skal gå hjem å finne dyna etter fysio-behandlinga... Får se ann formen tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Formen er bedre etter en helg med bare ro og avslapping ;)

Tuslet en liten tur med mannen på lørdag som gjorde godt for kroppen ellers har helgen gått med til litt scrapping - er skikkeig i siget der nå! Er jo såååå moro! Godt jeg fikk hentet en ny ladning med bilder på lørdag :fnise:

Ellers så har jeg sovet over 12 timer i natt! :sjokkert:

Det var deilig det, og veldig lenge siden jeg hadde en så godt natts søvn - var med andre ord svært etterlengtet! Så dagen i dag har i grunn vært ganske så fantastisk! :danser:

Var på fysio i ettermiddag og skuldra kjennes ørlite grann bedre, så dt sr ut som det går veien! Prøver meg vel på jobb igjen neste uke i 50% så får vi se.

Ellers så er det i dag en uke til jeg skal til jordmor. Har såvidt begynt å notere ned hva jeg skal spørre om. Noen som har non tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart kun 3 uker til ordinær UL 3. februar og jeg er så nyskjerrig at jeg gjerne vil vite kjønn om de klarer å se det :)

Nå har jeg selv en liten følelse på jente, hva tror dere?

Moro om jeg hadde klart å få noen engasjerte med på en tippeliste!

:babyjente: eller :babygutt: ?

:babyjente:

Blåmor

Møffi

:babygutt:

MonThe

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes fantastisk ut med 12timers søvn! :jepp: Vi må vel nyte nettene med mye søvn, når de små kommer itl verden blir det vel andre boller :fnise:

Desverre ingen tips til hva du kan spørre om hos JM.. Er vel derfor jeg drøyer det med å bestile med time selv, vet lissom ikke helt hva jeg skal spørre om :P

Godt å høre skuldra er litt bedre!

:klemmer:

Edit. Når det gjelder :babygutt: eller :babyjente: , har ingen følelse enda, skal sier ifra når jeg får åpenbaringen ;)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer en :babyjente: . Jeg hadde ingen spesielle spørsmål til jm første gangen, jeg bare fortalte litt om hvordan svangerskapet hadde vært så langt og at vi egentlig ikke trodde at det var noe der, siden vi hadde fått beskjed om at vi ikke kom til å klare det på egenhånd. Husk at du kan alltids ringe dit hvis du har noen spørsmål senere.

Bra at formen og skulderen er bedre!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for bidragene til listen ;)

I dag har vi faktisk gjort de første innkjøpene :lur:

Begynte i det små da og handlet noen pakker med vaskekluter, et saueskinn og mannen klarte ikkeå dy seg fra å kjøpe et kjempesøtt badehåndkle med hette :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi faktisk gjort de første innkjøpene :lur:

Begynte i det små da og handlet noen pakker med vaskekluter, et saueskinn og mannen klarte ikkeå dy seg fra å kjøpe et kjempesøtt badehåndkle med hette :rødme:

Så koselig med baby-shopping :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

..kunne høres ut som om dere har vært og shoppa baby :fnise:

:fnise: Hadde det bare vært så enkelt!

Men da hadde jo en del av kosen vært borte også :jepp:

Koselig med babyshopping :)

Jeg tipper du får :babyjente:

Da er du oppført på listen Møffi :)

Blir veldig spennend med UL!

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det fredag, og jeg er så daff... Sov helt til 12:00 i dag :sjokkert:

Vurderer om jeg skal gå å trene og vaske gulv, men sofaen var veldig god akkurat nå. Men jeg har hele dagen/kvelden på meg da, er hjemme alene i heeeeele dag da mannen skal på julebord....

Ellers kjennes formen ganske god ut i dag, ingen hodepine :duskedame: !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...