Gå til innhold

Hvem er Norges befolkning i fremtiden


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tiril_*
Ok, vi får ta litt voksenopplæring til deg, da:

Sitat: penge m1 (norr pen(in)gr, gj vestgerm kanskje fra lat. pannus 'tøystykke')

1 mynt el. seddel brukt som betalingsmiddel betale i rede p-r / få noe for en billig p- / rene ord for p-ne klar tale, sannheten / fest og moro for alle p-ne (ofte i formen penga) bare fest og moro, fra først til sist

2 kapital, formue legge seg opp p-r / gjøre gode, store p-r (på noe) (sitat slutt)

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j

Om du ikke har egne ord så har du ikke det. Google kan alle.

Du er veldig nedlatende i din tale til meg, om det syns jeg for din del er veldig synd samtidig som det forklarer veldig mye av hva du tror du står for.

Jeg ønsker deg lykke til i hverdagen. Og takk for samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke har egne ord så har du ikke det. Google kan alle.

Du er veldig nedlatende i din tale til meg, om det syns jeg for din del er veldig synd samtidig som det forklarer veldig mye av hva du tror du står for.

Jeg ønsker deg lykke til i hverdagen. Og takk for samtalen.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre enn det. Det er valuta, et middel for å skaffe seg varer, samt for å få samfunnet, børsen, bankene og alt annet til å gå rundt. Hva mer er det egentlig å si i definisjonen? Og hvorfor er det viktig for deg?

Jeg er ikke nedlatende, jeg er lei av å aldri få noen skikkelig svar på innleggene mine hvor jeg meget vel forklarer både hva islam og muslimer står for, mentalitet, de mislykkede forsøkene på å opprette rettferdige samfunn og hvorfor det er umulig etc.

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Penger representerer en verdi. Enklere kan det ikke bli.

Simpleste eksempelet jeg kan gi deg: Om du skal jobbe for meg i åkeren, så er det mye enklere å gi deg noe holdbart du kan direkte bytte i mat og klær enn å gi deg en bøtte med egg hver dag.

Før for eksempel indianerne fikk penger, byttet de det meste i bøffelskinn - ikke alltid like praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har statsvitenskapelig utdannelse og er 28.

Vel, selv om du har en slik utdannelse betyr det ikke at du er glup. Med det du har skrevet så langt så har du faktisk bevist det stikk motsatte av det du tror du gir inntrykk av.

Kall meg gjerne en nyttig idiot

Det siste er det ingen tvil om at du er.

Du er veldig nedlatende i din tale til meg

Vel, jeg ser det heller den andre veien. Makan til nedlatende og hatefull holdning til Rachel1968. Du burde skamme deg, men det vet du vel ikke hva betyr engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg skal ha deg unnskyldt, du var bare 8 da Muren falt, og kan ikke huske tiden da Europa var delt. Du kan heller ikke huske at for 20 år siden hade vi omtrent ikke kriminalitet i dette landet. Ordet overfallsvoldtekt fantes ikke, ei heller gruppevoldtekt. Vi hadde ikke hørt om ghettoer med muslimer som nekter å integrere seg, eller muslimske jenter som ikke får gå på skolen. Tvangsekteskap, knivstikking, konedrap, æresdrap, gjengoppgjør og omskjæring var fremmedord. Den gangen kunne Norge skryte av å ha en hovedstad uten kriminalitet. Man kunne til og med ta pirat-taxi, for hvem kjørte dem? Norske ungdommer som ville tjene noen ekstra kroner! Og det fantes omtrent ingen arabere, afrikanere eller muslimer i landet. Jeg vil ha tilbake den tiden. Jeg vil tilbake til 80-tallet, alt var mye bedre da(ikke med Det delte Europa: Jeg gleder meg absoulut på øst-europeernes vegne, og synes det er kjempeflott at de har fått kapitalisme, frihet og demokrati-men vi kunne revet Muren og Jernteppet uten å ta inn en eneste araber, og det er det vi absolut skulle ha gjort, det hadde vært det beste for alle).

Dette innlegget tar kaka! Fantes liksom ikke overfallsvoldtekter, tvangsekteskap, knivstikking, konedrap, æresdrap eller gjengoppgjør før for 20 år siden? :skratte: Snakk om å ikke kunne historien sin! Tror du all kriminalitet før i tiden handlet om epleslang, eller?

Og omskjæring (jeg regner med at det er omskjæring av jenter du snakker om) er faktisk ikke et islamsk fenomen. Det er en skikk som stammer fra ulike stammekulturer- ikke fra religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget tar kaka! Fantes liksom ikke overfallsvoldtekter, tvangsekteskap, knivstikking, konedrap, æresdrap eller gjengoppgjør før for 20 år siden? :skratte: Snakk om å ikke kunne historien sin! Tror du all kriminalitet før i tiden handlet om epleslang, eller?

Og omskjæring (jeg regner med at det er omskjæring av jenter du snakker om) er faktisk ikke et islamsk fenomen. Det er en skikk som stammer fra ulike stammekulturer- ikke fra religion.

Nei, det gjorde ikke det. Jeg var voksen den gangen, og fulgte så visst med i avisene og nyhetsbildet da som nå-og det var noe helt, helt annet. Kriminalitet var noe de hadde i USA. Jo da, det skjedde et og annet ran, husbråk som gikk over styr og en og fyllebråk den gangen også-men det var omtrent det. Var noen blitt drept, var det stor oppstandelse, for det var nemlig en sensasjon. Og Norge kunne skryte av å ha en hovedstad uten kriminalitet. Ja, omskjæring(selvsagt snakker jeg om kvinnelig omskjæring)er et stammekulturfenomen i utgangspunktet, men jeg uttalte meg om afrikanere OG arabere, og da er det helt relevant å peke på det.

Å benekte at dette du lister opp ikke fantes for 20 år siden her i landet, er like dumt som å benekte Holocaust, det er rett og slett historieforfalskning, og det vet alle som har levd en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Nei, det gjorde ikke det. Jeg var voksen den gangen, og fulgte så visst med i avisene og nyhetsbildet da som nå-og det var noe helt, helt annet. Kriminalitet var noe de hadde i USA. Jo da, det skjedde et og annet ran, husbråk som gikk over styr og en og fyllebråk den gangen også-men det var omtrent det. Var noen blitt drept, var det stor oppstandelse, for det var nemlig en sensasjon. Og Norge kunne skryte av å ha en hovedstad uten kriminalitet. Ja, omskjæring(selvsagt snakker jeg om kvinnelig omskjæring)er et stammekulturfenomen i utgangspunktet, men jeg uttalte meg om afrikanere OG arabere, og da er det helt relevant å peke på det.

Å benekte at dette du lister opp ikke fantes for 20 år siden her i landet, er like dumt som å benekte Holocaust, det er rett og slett historieforfalskning, og det vet alle som har levd en stund.

Er det historieforfalskning å si at det fantes kriminallitet i Norge også for 40 år siden? Har du hørt om Tveitagjenger, Lindeberggjengen, Veitvetgjengen osv? I følge SSB var det dessuten flere dødsfall pr. innbygger på grunn av drap og overfall mellom 1979-1982 enn 1999-2002. SSB tilbakeviser dessuten din påstand om "kriminalitetsfri" hovedstad- det var opptil flere lovbrudd i året, faktisk. Ikke bare "husbråk over styr." Opptil flere damer har blitt tvangsgiftet bort, blant annet pga. graviditet utenom ekteskapet, og det i norsk kultur! At det ikke fantes knivstikking før er også kunnskapsløst.

"I gamle dager torturerte de folk til døde. De var ti ganger verre før. Også ungdommen i gamle dager var verre, tror jeg. De drepte hverandre og brukte kniv og øks og alle mulige ting. Nei, vi må ikke gjøre dagens ungdom verre enn fortidas." psykolog Thore Langfeldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det historieforfalskning å si at det fantes kriminallitet i Norge også for 40 år siden? Har du hørt om Tveitagjenger, Lindeberggjengen, Veitvetgjengen osv? I følge SSB var det dessuten flere dødsfall pr. innbygger på grunn av drap og overfall mellom 1979-1982 enn 1999-2002. SSB tilbakeviser dessuten din påstand om "kriminalitetsfri" hovedstad- det var opptil flere lovbrudd i året, faktisk. Ikke bare "husbråk over styr." Opptil flere damer har blitt tvangsgiftet bort, blant annet pga. graviditet utenom ekteskapet, og det i norsk kultur! At det ikke fantes knivstikking før er også kunnskapsløst.

"I gamle dager torturerte de folk til døde. De var ti ganger verre før. Også ungdommen i gamle dager var verre, tror jeg. De drepte hverandre og brukte kniv og øks og alle mulige ting. Nei, vi må ikke gjøre dagens ungdom verre enn fortidas." psykolog Thore Langfeldt

1. Jeg har aldri snakket varmt om "gamle dager"(her regner jeg flere hundre år tilbake i tid-ikke mellomkrigstiden, for å si det slik), og at det skjedde mye barbarisk her den gangen, er jeg helt på det rene med(som nevnt har jeg studert historie), men at vi var like ille som araberne/afrikanerne er i dag i middelalderen, er en renspikket løgn, da vi aldri har vært så ille som dem.

2. Ja, kriminalitet fantes før også. Det fantes til og med kriminalitet i Østblokken, likevel pleier man å si at Østblokken var kriminalitetsfri. Hvorfor? Fordi det var ekstremt lite kriminalitet, både i Øst-og Vest-blokken for et par tiår siden. Det sier ikke deg noe at det var oppstandelse i flere uker, folk var rystet og politiet gikk fra dør til dør da en jente var blitt myrdet i Bergen for godt og vel 30 år siden?

3. Tvangsgifting var forbudt ved lov på 70-og 80 tallet(og lenge før den tid, også)her i landet. At konservative religiøse har presset(ikke tvunget!)døtrene sine til å gifte seg grunnet graviditet, er faktisk noe ganske annet enn tvangsgiftingen blant muslimer. Og fenomenet var så sjeldent at jeg aldri hadde hørt om det, til tross for å følge godt med i nyhetsbildet.

4. Hvorfor hadde vi ikke hørt om knivstikking på 70-80-tallet, da? Du skjønner, ting kom frem i media den gangen også. Faktisk i mye større grad enn i dag, for nå skjer det så utrolig mye kriminelt at en har knapt mulighet til å dekke halvparten, og dessuten har de fleste nesten blitt imune mot det vi før ville vært rystet i månedsvis over, selv som et engangstilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør Rosengård-beboerne hva de synes om tvungen multi-kulti. Araberne flytter inn og svenskene flytter ut. Brannvesenet tør ikke rykke ut der pga steinkasting etc.

:tristbla: Det er trist. Feil invandringspolitikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Feil invandringspolitikk?

Feil innvandringspolitikk har det vært i årevis...og nå er det for sent å gjøre noe med det. Nå går det bare en vei- lukt til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er slik verden alltid har vært, skjønner ikke hvorfor folk er så sjokkerte. Amerikanerne og indianerne, norge og samene, norge og innvandrere osv. Hvis dette faktisk skjer, tror jeg norge kommer til å bli et mer ressursterkt land i fremtiden. Men ført må man gjennom all kriminalliteten og oppstyret som vil komme først, og det er bekymringsverdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke denne som ble slaktet av SSB for et drøyt halvår siden?

SSB slakter ikke noe som helst. Rett og slett fordi de ikke kan. Hvis du hadde vært mer opptatt av virkeligheten enn å lukke øynene for den ekstremt radikale demografiske transformasjonen av fedrelandet ditt, ville du fått med deg at det er SSBs egne tall som er lagt til grunn av Hege Storhaug og Human Rights Service. Som for øvrig gjør en kjempejobb for innvandrerjenter som er ofre for kvinnefiendtlige innvandrerkulturer.

Dessuten er det åpenbart for alle, bortsett fra de mest innbitt virkelighetsfjerne innvandringsliberalere, at man kan ikke kan holde seg med masseinnvandring til all evig tid uten at det medfører store demografiske konsekvenser. Ikke minst er allerede den demografiske transformasjonen av Oslo tydelig for alle å se. Man skal ikke ha bodd mange årene i Oslo før man personlig registrerer den ekstremt radikale demografiske transformasjonen som foregår her.

Hege Storhaug, og Human Rights Service, gjør ikke annet enn å påpeke den statistikken som alle kan se med det blotte øyet. Oslo er hurtig i ferd med overtas av fremmedetniske/fremmedkulturelle folkeslag. Så kan man jo bare undres over hvorfor innvandringsliberalerne bruker så mye energi på å benekte det åpenbare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slik verden alltid har vært, skjønner ikke hvorfor folk er så sjokkerte.

Nei, det er ikke slik verden alltid har vært. Tvert i mot! Folk er med rette sjokkerte. Det er første gang i verdenshistorien at en hel sivilisasjon begår kollektivt selvmord på denne måten. Uansett hvor dekadente sivilisasjoner har blitt, har de aldri tidligere gått så langt at de frivillig har åpnet landet for masseinnvandring av fremmedetniske/fremmedkulturelle folkeslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SSB slakter ikke noe som helst. Rett og slett fordi de ikke kan. Hvis du hadde vært mer opptatt av virkeligheten enn å lukke øynene for den ekstremt radikale demografiske transformasjonen av fedrelandet ditt, ville du fått med deg at det er SSBs egne tall som er lagt til grunn av Hege Storhaug og Human Rights Service. Som for øvrig gjør en kjempejobb for innvandrerjenter som er ofre for kvinnefiendtlige innvandrerkulturer.

Dessuten er det åpenbart for alle, bortsett fra de mest innbitt virkelighetsfjerne innvandringsliberalere, at man kan ikke kan holde seg med masseinnvandring til all evig tid uten at det medfører store demografiske konsekvenser. Ikke minst er allerede den demografiske transformasjonen av Oslo tydelig for alle å se. Man skal ikke ha bodd mange årene i Oslo før man personlig registrerer den ekstremt radikale demografiske transformasjonen som foregår her.

Hege Storhaug, og Human Rights Service, gjør ikke annet enn å påpeke den statistikken som alle kan se med det blotte øyet. Oslo er hurtig i ferd med overtas av fremmedetniske/fremmedkulturelle folkeslag. Så kan man jo bare undres over hvorfor innvandringsliberalerne bruker så mye energi på å benekte det åpenbare?

jeg fulgte denne diskusjonen i media. hrs ble slaktet. du juger.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Feil innvandringspolitikk har det vært i årevis...og nå er det for sent å gjøre noe med det. Nå går det bare en vei- lukt til helvete.

Helt enig! Synd at kvinnehatere som Tirill skal ha stemmrett spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest 2009
Ja, vi som alltid har vært direkte lutfattige, og endelig har fått noen kroner mellom hendene, må selvsagt hive rundt oss med dem i øst og vest...Det er noe av det dummeste jeg noensinne har hørt! Se på Saudi-Arabia, Kuwait og Dubai, du, så kan du se hvor mye araberne deler av sine egne penger når de får noen. Det er ikke ofte jeg sier det, men her sier jeg det: La oss bli litt mer som arberne!(sånn for øvrig går vi tom for oljen om 25 år, men da er jeg pensjonert og flytter til Spania, så meg bekymrer det ikke, men det kommer tross alt noen etter oss som skal overta dette landet, og jeg vil jo gjerne at de skal få overta et bra land, noe det ikke kan sies å bli hvis det blir et stort antall muslimer her)

Enig i dette. Jeg har ikke sjekket selv, men har blitt fortalt at i Sveits, Luxemburg, Emiratene, Qatar og Dubai – er det ingen sugerør i statskassen for gjestearbeidere. Når jobben er gjort, og de ikke har skaffet seg nytt arbeid, må de tilbake til opprinnelseslandet. Det er ikke mulighet for statsborgerskap uansett. Med andre ord, velfungerende land i Vesteuropa, og arabiske land ”som har noe å by på”, vokter strengt om sin nasjonale formue og velferd.

Slik jeg ser det skulle det vært mer i den retning i Norge også. Selvfølgelig skulle de ha alminnelige rettigheter som arbeidstagere, men når jobben er gjort – ut.

Norsk statsborgerskap skulle fordre å være født i Norge, med minst en norsk forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 2009
HAHAHA folk fra Latvia, Litauen, Romania, Estonia er de mørke? de topper krimanalitet i dag. mange av dem er blonde faktisk :søvn:

Vi ønsker selvsagt ikke å importere verken økonomiske flykninger eller kriminelle, uavhengig av hvor de kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 2009
Afrikanske landene (de er mange nemlig) er ikke muslimske. so some education can help here.

Frekt sagt. Det er du som kunne trenge litt "education". Fastlands Afrika har 48 land, hvorav flere er muslimske. I tillegg er det mange land hvor islam ikke er dominerende, men som allikevel har en stor andel muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 2009
Man kan vel strengt tatt ikke sammenligne muslimer med andre religiøse. Har du noensinne hørt om hindu-gjenger, buddhist-ranere, jøder som driver oganisert trygdesvindel eller kristne voldtektsmenn? Har du hørt om hinduer, buddhister, jøder eller kristne som ønsker at deres religiøse lover, er de lovene som landet skal styres etter? Nei, selvsagt ikke, for ingenting av det jeg har beskrevet nå, eksisterer. Jeg sier ikke at alle muslimer er kriminelle, eller at alle muslimer ønsker å innføre Sharia-lover, langt ifra, men det er den innvandregruppen som står for problemene innvandringen fører med seg. Og det gjør meg absoulut noe at 70% av somaliere ikke jobber. For øvrig er det slik at alle steder islam etablerer seg og muslimene blir mange, medfølger det en hel hærskare av problemer, og til syvende og sist er de selvsagt ute etter å overta(og dette har de religiøst belegg for, da det står i Koranen at islam skal overta hele verden). Og for å presiesere: Jeg har inegtning imot arabere, jeg bare avskyr islam og den islamske kultur.

Mange gode poeng. Kanskje satt litt på spissen i enkelte tilfeller, men poenget kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...