Gå til innhold

Hvem er Norges befolkning i fremtiden


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, jeg er villig. Og det er det sikkert mange andre som er og.

De eksemplene du gir er drøyt overdreven og, i mitt syn, eier ikke rot i virkeligheten.

Hvem tror du er ansvarlig for situasjonen i verden i dag.

Se deg selv i speilet.

Jeg er ikke interessert i det, og jeg kjenner ingen som er det, heller. Verdens største problem er befolkningsveksten, for øvrig. Hva hjelper det at vi her i Vesten bare får i snitt 1,8 barn, når det i 2050 vil være 5 milliarder(ja, du leste rett)flere afrikanere og arabere i verden? U-hjelpen må byttes ut med prevensjon og selvbestemt abort, og velstanden deres vil stige radikalt. Man må ikke få barn man ikke har noe å tilby! I Kina har de praktisert et-barns politikk i lang tid nå, og ved en kombinasjon av dette og en merliberalisert økonomisk politikk, blir Kina et mer og mer velstående og godt land å bo i.

Ellers er det komplett umulig at alle skal ha det bra. Om bare alle skulle hatt en bil, ville bensinprisen vært 500 kr/literen, og troen på en global rettferdighet bør legges død sammen med Kapitalen og Det kommunistiske manifest. Vi må forholde oss til vikrleigheten, ikke til tenåringers utopiske rettferdighetsdrømmer(som de har fordi de ikke har lært hvordan verden fungerer enda, men hav akn man forvente av personer som er vokst opp med velstand opp etter ørene?). Det er muligens ikke like idealistisk eller koselig, men voksne folk bør forholde seg til realismen. Ingen kan endre på det faktum at noen er rike, noen fattige og noen midt imellom. Slik må det være hvis et samfunn skal gå fremover(se hvor "mye" økonomisk vekst Østblokken hadde, der alle skulle ha like mye, unnskyld, lite, men du er vel knapt nok gammel nok til å huske Berlimuren, så da nytter det vel neppe å refere til Den kalde krigen...).

Ang. hvem som har ansvaret for situasjonen i den tredje verden: Innbyggerne har ansvar for sin egen situasjon! En av de største vrangforestillingene den oppvoksende generasjon går rundt med, er at koloniherrene var slemme og kolonienes innbyggere led. Dette kunne ikke ha vært lenger fra sannheten, da samtlige tidligere koloniland er langt, langt fattigere i dag enn da Vesten styrte over dem. Og ja, hadde Vesten styrt over dem i dag, er sjansen helt overveiende for at de ville vært rikere nå enn hva de er nå. Et annet av problemene de har, er befolkningens tiltaksløshet, håpløse mentalitet, like håpløse kultur, religiøsitet og det faktum at både befolkningen og regimene er gjennomkorrupte, ikke går inn for å skape noe, men derimot bare går til krig, enten mot naboland, eller til borgerkrig. Bistand er den støste bjørnetjenesten Vesten noensinne har funnet på, for alt den fører til, er at disse gjennomkorrupte regimene får penger til å skaffe seg enda flere våpen, lage enda flere kriger og dermed sørge for at enda flere blir flyktninger! Vesten har nøyaktig ingen skyld i problemene i u-landene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*

"Hermetegn fordi den konteksten du setter rasisme i har ingen verdens ting med rasisme å gjøre, men du skjønner sikkert tegninga."

For meg er rasisme og nekte noen tilgang på basale rettigheter på grunnlag av rase eller opprinnelse. Å ikke unne og håpe at barn av andre kan utvikle seg, mens ens egne barn kan bli hva som helst. Det er lovfestet mobbing, og det skal gjøre at det er greit.

"Skulle verden vært et rettferdig sted, ville vi med de 6 milliardene vi har i dag måtte leve slik som de gjør i den fattige delen av Mexico idag."

Hvorfor skulle vi måtte gjøre det? Klarer du ikke se for deg noe annet enn penger? Det er ren egoisme å sitte i Norge, dag ut dag inn, å knuge seg til uvitenhet og frykt. Hva med å leve litt anderledes en dag? Hva med å faktisk gjøre noe du syns er gøy som du ønsker å dele. Jeg liker å gjøre mange forskjellige syssler, og jeg liker å gjøre de gratis. Jeg hjelper gjerne, og det er det faktisk mange som gjør. Ikke glem at penger er en mennesklig oppfinnelse, noe som var ment å gjøre det lettere å drive byttehandler. Og hadde ikke man begynt å akkumulere det som verdier i seg selv slik at pengene alltid hadde vært i flux, så hadde det heller ikke artet seg slik det gjør nå.

"Det var en mann i Aftenpostens Magasinet som ga en fremstilling av hvordan det vil være om 20 år hvis vi fortsetter å gi blaffen i klima og fortsette forurensningen."

Hva rører det seg oppe i hodene til folk, rører det seg noe der oppe i det hele tatt? Hva skal egentlig til for å riste løs og begynne å tenke, se litt sammenhenger? Jeg bare spør, det er jo helt latterlig, man kan vel ikke være uenig i det. Jeg mener det er rett og slett latterlig og tro at det systemet vi lever innenfor i dag er det eneste som kan være. Hvor lett er det ikke å endre seg.

"Det er populært å skylde alt som er galt i verden på vesten.."

Det kan godt være mulig, det eneste jeg sier er hvor er den bevisste konsumeren. Hvor er det bevisste menneske. Hva tenker dere om alt som kommer vises fra verdens fire hjørner. Hvor mye skal egentlig til før man innser at vi alle er en del av det globale nettverket. Vi er alle her. Sammen. Det har med alle å gjøre, ikke bare vesten. Men spesielt flaut er det jo siden vi har tilgang på så innmarig mye informasjon og setter utdannelse høyt.

"Gjest_Tiril ville sikkert ikke hatt noe imot å gi avkall på sin mobil,.."

Vet du, hadde jeg hatt penger skulle jeg kjøpt opp nettverket og latt det brukes gratis. Det samme med kollektivtrafikken. Kommunikasjon og tilgang på informasjon burde være tilgjennelig for alle, det er ikke noe privilegium for de med lønn eller de som tilfeldigvis ble født litt lengre til høyre for streken.

"Hvem tror du er ansvarlig for overfallsvoldtekter i Oslo i dag?"

Jeg tror samfunnet er ansvarlig for overfallsvoldtekter i Oslo i dag. Jeg tror stigmatisering, utstøting, mobbing, rasisme, fattigdom, arbeidsløshet (tanken om at man må ha penger), fattig moralsk oppdragelse, mangel på toleranse for andre, mangel på åpenhet i møte med andre, jeg tro mye av dette er årsaken til overfallsvoldtekter i Oslo i dag. Og det blir ikke noe bedre om man møter hverandre med forutinntatthet, la folk være folk. Hver dag er ny.

Hvordan føles det å bli missforstått når du snakker med kjæresten, hvordan føles det å ikke bli tatt på alvor når du endelig har kommet deg til legen, hvordan føles det å bli baksnakket, hvordan føles det å vite at ditt verdensbildet aldri vil være likt noen andres?

Jeg svarte da fint på mitt retoriske spørsmål, se deg selv i speilet. Jeg mener hver enkelt av oss har dette ansvaret på våre skuldre. Det er ikke noe man skal feie av som en fuglelort på kragen.

"Om bare alle skulle hatt en bil, ville bensinprisen vært 500 kr/literen, og troen på en global rettferdighet bør legges død sammen med Kapitalen og Det kommunistiske manifest. Vi må forholde oss til vikrleigheten, ikke til tenåringers utopiske rettferdighetsdrømmer(som de har fordi de ikke har lært hvordan verden fungerer enda, men hav akn man forvente av personer som er vokst opp med velstand opp etter ørene?)"

Åh, jeg ler. Beklager.

"Ingen kan endre på det faktum at noen er rike, noen fattige og noen midt imellom. Slik må det være hvis et samfunn skal gå fremover"

Det er jeg prinsipielt uenig i. Klart det kan endres. Et samfunn drives ikke av penger, det drives av mennesker, og menneskers utveksleing av ideer.

"men du er vel knapt nok gammel nok til å huske Berlimuren, så da nytter det vel neppe å refere til Den kalde krigen...)."

wow, svei skiiiiiiklig.

"Et annet av problemene de har, er befolkningens tiltaksløshet, håpløse mentalitet, like håpløse kultur, religiøsitet og det faktum at både befolkningen og regimene er gjennomkorrupte, ikke går inn for å skape noe, men derimot bare går til krig, enten mot naboland, eller til borgerkrig."

Og nå snakker du altså ikke om deg selv men De andre?

"..gjennomkorrupte regimene får penger til å skaffe seg enda flere våpen,.."

Hva tror du vi produserer i Kongsberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hermetegn fordi den konteksten du setter rasisme i har ingen verdens ting med rasisme å gjøre, men du skjønner sikkert tegninga."

For meg er rasisme og nekte noen tilgang på basale rettigheter på grunnlag av rase eller opprinnelse. Å ikke unne og håpe at barn av andre kan utvikle seg, mens ens egne barn kan bli hva som helst. Det er lovfestet mobbing, og det skal gjøre at det er greit.

Det er definisjonen på rasisme, men det hadde ingenting å gjøre i den konteksten du benyttet (ifm religion).

"Hvem tror du er ansvarlig for overfallsvoldtekter i Oslo i dag?"

Jeg tror samfunnet er ansvarlig for overfallsvoldtekter i Oslo i dag. Jeg tror stigmatisering, utstøting, mobbing, rasisme, fattigdom, arbeidsløshet (tanken om at man må ha penger), fattig moralsk oppdragelse, mangel på toleranse for andre, mangel på åpenhet i møte med andre, jeg tro mye av dette er årsaken til overfallsvoldtekter i Oslo i dag. Og det blir ikke noe bedre om man møter hverandre med forutinntatthet, la folk være folk. Hver dag er ny.

Hvordan føles det å bli missforstått når du snakker med kjæresten, hvordan føles det å ikke bli tatt på alvor når du endelig har kommet deg til legen, hvordan føles det å bli baksnakket, hvordan føles det å vite at ditt verdensbildet aldri vil være likt noen andres?

Jeg svarte da fint på mitt retoriske spørsmål, se deg selv i speilet. Jeg mener hver enkelt av oss har dette ansvaret på våre skuldre. Det er ikke noe man skal feie av som en fuglelort på kragen.

Dette tror jeg du må utbrodere litt.

Jeg nekter å tro at de grunnene du ramser opp er årsaken til at folk begår overfallsvoldtekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Gjest_Tiril, jeg spør av nysgjerrighet og ikke for å være nedlatende, men kan du være ærlig å fortelle meg hvor gammel du er og eventuelt om du har noen utdannelse?

Det er mange ting i det siste lange innlegget ditt som jeg ville ha forklart deg hvordan egentlig fungerer, men jeg orker ikke bruke timesvis på det hvis du istedet kan lese deg til det på egen hånd. Tenker da på makroøkonomi, befolkningsvekst og energibehov osv. Ikke at jeg selv er noen ekspert på områdene, men det er endel enkle prinsipper som forklarer en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*
Det er definisjonen på rasisme, men det hadde ingenting å gjøre i den konteksten du benyttet (ifm religion).

Jeg snakker ikke om religion, jeg snakker om befolkningsforflytning og frykten for den.

Dette tror jeg du må utbrodere litt.

Jeg nekter å tro at de grunnene du ramser opp er årsaken til at folk begår overfallsvoldtekter.

Jeg nevnte de grunnene jeg gjorde fordi jeg tror at måten vi innprinter vårt A4 samfunn er skadelig for individet. Alle er vi forskjellige og alle har vi forskjellige behov. Disse dekkes ikke etter min mening gjennom vår samfunnsstruktur. Og dette mener jeg skaper usikkerhet i jeget. Det å være forskjellig i vårt samfunn, inkluderende Norge, er ikke noe som dyrkes, men dyttes vekk og latterliggjøres. DEt er ikke alle som har et sterkt sinn, eller rett rygg, da er det ikke lang vei å gå for å få utløp for innestengt aggresjon. Å følge en norm- og regelmal for å komme seg gjennom dagen er etter min mening ikke sunt. Du jobber for å tjene penger for å bo, for å bo. Å bo er en menneskerettighet. Det er ikke noe man skal drive rovdrift på. Jeg nevner det å bli forstått fordi, vi snakker ikke samme språk selvom det tilsynelatende høres eller her ser sånn ut, jeg har mine referanser og opplevelser, og du har dine. Vi står ikke på samme grunn og taler. Til tross for at vi begger er, antar jeg, priviligerte nok til å bo i Norge.

Et overfall og en voldtekt er to voldelige og groteske handlinger i mitt syn. Men individene som utøver disse handlingene har ikke vokst opp på en bergknaus asondret fra alt og alle, de har vokst opp i samfunnet vårt. Innenfor våre systemer og våre regler, vår oppfattelse av et stigmatisernede syn på det korekte liv. Regler som etter mitt syn er innskrenkende og fører til overformynderi hos befolkningen, ren dominoeffekt.

Eller så kommer de over grensen inn i vårt samfunn, fra en annen bakgrunn, med den form for undertrykkelse det har brakt med seg, og istedefor å bli møtt med forståelse blir man møtt med fremmedfrykt og undertrykkelse. Om du klarer å se at det er forskjellig men likevel det samme å vokse opp i Bodø eller i Oslo, så ser du også at dette gjelder over Norges grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Om bare alle skulle hatt en bil, ville bensinprisen vært 500 kr/literen, og troen på en global rettferdighet bør legges død sammen med Kapitalen og Det kommunistiske manifest. Vi må forholde oss til vikrleigheten, ikke til tenåringers utopiske rettferdighetsdrømmer(som de har fordi de ikke har lært hvordan verden fungerer enda, men hav akn man forvente av personer som er vokst opp med velstand opp etter ørene?)"

1. Åh, jeg ler. Beklager.

"Ingen kan endre på det faktum at noen er rike, noen fattige og noen midt imellom. Slik må det være hvis et samfunn skal gå fremover"

2. Det er jeg prinsipielt uenig i. Klart det kan endres. Et samfunn drives ikke av penger, det drives av mennesker, og menneskers utveksleing av ideer.

"men du er vel knapt nok gammel nok til å huske Berlimuren, så da nytter det vel neppe å refere til Den kalde krigen...)."

3. wow, svei skiiiiiiklig.

"Et annet av problemene de har, er befolkningens tiltaksløshet, håpløse mentalitet, like håpløse kultur, religiøsitet og det faktum at både befolkningen og regimene er gjennomkorrupte, ikke går inn for å skape noe, men derimot bare går til krig, enten mot naboland, eller til borgerkrig."

4. Og nå snakker du altså ikke om deg selv men De andre?

"..gjennomkorrupte regimene får penger til å skaffe seg enda flere våpen,.."

5. Hva tror du vi produserer i Kongsberg?

Jeg har nummerert utsagnene dine for å kunne svare oversiktelig.

1. Hva er det du ler av? Det er bare fakta, det jeg påpeker. Om alle mennesker skulle hatt en bil, ville bensinen ha kostet 500 kroner pr. liter. Jeg trives utmerket godt med min Mercedez 2007-modell, og at de ikke har(og heller ikke har behov for)den i Afrika, må de ta på sin egen kappe. De har en mentalitet som ikke kan bygge opp noe som helst, neo som ble bevist ved at velstanden i den tredje verden steg radikalt da de hvite styrte der, mens den snk til den gamle, elendige nivået igjen etter koloniene ble selvstendige land.

2. Hvorfor leser du ikke skikkelig igjennom innlegget mitt, så du i det minste kan svare på det jeg skriver på en seriøs måte? Jeg kan vise til uttallige forsøk på å opprette "rettferdige samfunn"; Sovjetunionen, DDR, Folkerepublikken Korea, Cuba, Den sosialistiske folkerepublikken Tsjekkoslovakia og Folkerepublikken Ungarn, bare for å nevne noen få. Jeg var i DDR(øst-Berlin, Halle og Potsdam) i 1987 og i Sovjetunionen(Moskva) i 1986. Dette var land som var helt etter den økonomiske modellen du forherliger, der alle hadde det helt likt, ingen var rike eller fattige. Det vil si, alle var fattige...Hvorfor? Fordi et økonomisk bærekraftig samfunn avhenger av at befolkningen yter noe. For at folk skal gidde å ta i et ekstra tak eller ti, må de få noe for det, og belønnes tilstrekkelig for det økonomisk. Vedkommende tjener på det, og staten tjener på det, fordi de da får skatt og økning i BNP, som kommer alle til gode. Det kan ikke engang diskuteres at DDR og Sovjet(og resten av de "rettferdige"landene)var helt elendige og lutfattige etter vår standard. Folk bodde i små leiligheter som bare inneholdt det helt nødvendige, hadde akkurat nok mat til å overleve og Ladaèr eller Trabantèr som var helt elendige, og det til tross for at de jobbet 42 timers uker. Ting ble ikke vedlikeholdt, for folk hadde ikke penger, alt var grått og falleferdig. Og til tross for at du altså synes det er så fælt med økonomisk urettferdighet, var det ingenting hverken de russerne eller øst-tyskerne vi bodde hos heller ville enn å en dag få flytte til Vesten(dette var jo ikke noe de turde å si åpent, for da lå en tynt ann, men da vi snakket med dem på tomanshånd og de kunne si hva de mente, så kom det klart og tydelig frem at INGEN av dem kunne fordra regimet, og ALLE ville til Vesten). Ellers var øst-tyskerne overlykkelige da Muren endelig falt, det var simpelthen en folkefest uten like-for da var det("rettferdige")kommunistiske styret falt, noe hele befolkningen var i gledesrus over. Sovjeterne var overlykkelige da Gorbatsjov endelig oppløste Sovjetunionen, og rumenerne simpelthen jublet da(det "rettferdige")kommunismen falt. Hele Østblokken hilste simpelthen kapitalismen varmt velkommen, og det store, store flertallet av øst-europeere er helt enige i at det har blitt ubeskrivelig mye bedre etter vårt system ble innført. Dette tar du imidlertid ikke innover deg, later det til. Aristoteles skjønte imidlertid allerede den gangen at det er et faktum at noen mennesker må være rike, noen fattige og noen midt imellom, og historien har bare vært en lang bekreftelse av denne sannheten. Hvis du er uenig, får du vise til bare et eneste kommunistisk land som er rikt, og kan måle seg med Vesten. Det kan du imidlertid ikke, for det finnes ingen økonomisk bærekraftig system utenom kapitalismen, uansett hvor "urettferdig"du måtte finne den. Jeg oppfordrer deg på det sterkeste til å ta inn over deg Kennedys ord: "Nei, demokratiet og kapitalismen er ikke perfekt, men vi har aldri trengt en mur for å holde våre innbyggere inne."

3. Hvor gammel er du? Antakelsen min om at du sannsyenligvis er altfor ung til i det hele tatt å ha mulighet til å huske Berlinmuren og Det delte Europa, er ikke tatt ut ifra løse luften, den er basert på måten du argumenterer på og ikke minst dine utopiske og håpløse meninger(kjent sak: Flere unge enn voksne stemmer sosialistisk, voksne folk vet nemlig stort sett bedre).

4. Ja, jeg gjør det. Jeg er hverken religiøs, korrupt, har en inneffektiv arbeidsmoral eller mentalitet eller noen håpløs kultur. Jeg er derimot en vestlig person, skjønner du. Og vi ER moralsk overlegne grunnet vår totalt overlegne mentalitet og kultur(og før du kommer trekkende med rasisme: Dette har ingenting med raser å gjøre, men kultur og mantalitet, som er noe helt annet. Jeg tror imidlertid ting ligger i blodet også, men det er enda et annet moment av diskusjonen).

5. Hva har det med dette å gjøre? Prøver du å benekte at bistanden går til våpen og krigføring? I så fall er du så virkelighetsfjern at jeg ikke har ord for det.

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*
Du Gjest_Tiril, jeg spør av nysgjerrighet og ikke for å være nedlatende, men kan du være ærlig å fortelle meg hvor gammel du er og eventuelt om du har noen utdannelse?

Det er mange ting i det siste lange innlegget ditt som jeg ville ha forklart deg hvordan egentlig fungerer, men jeg orker ikke bruke timesvis på det hvis du istedet kan lese deg til det på egen hånd. Tenker da på makroøkonomi, befolkningsvekst og energibehov osv. Ikke at jeg selv er noen ekspert på områdene, men det er endel enkle prinsipper som forklarer en del.

Jeg tar det ikke nedlatende, jeg syns bare det er synd at det er så mange som er låst inne i at sånn det er skal det alltid være.

Jeg har statsvitenskapelig utdannelse og er 28.

Jeg vet ikke mye men jeg vet en del, og jeg vet at frykten for asylsøkere som gruppe er ubegrunnet. Du får synes det er så naivt du bare vil, men det beste som har kommet ut av alle krigene som er og har vært, er nettopp asylsøkerene. Blandingen av folk og kulturer, blandingen av ideer og erfaringer. Avkledningen av forutinntatthet og antagelser om uvitenhet fordi man ikke deler samme syn. Det er på en måte litt herlig å høre folk som ser seg selv i andre og frykter det de ser. Istede for å lytte til hva som faktisk blir sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det ikke nedlatende, jeg syns bare det er synd at det er så mange som er låst inne i at sånn det er skal det alltid være.

Jeg har statsvitenskapelig utdannelse og er 28.

Jeg vet ikke mye men jeg vet en del, og jeg vet at frykten for asylsøkere som gruppe er ubegrunnet. Du får synes det er så naivt du bare vil, men det beste som har kommet ut av alle krigene som er og har vært, er nettopp asylsøkerene. Blandingen av folk og kulturer, blandingen av ideer og erfaringer. Avkledningen av forutinntatthet og antagelser om uvitenhet fordi man ikke deler samme syn. Det er på en måte litt herlig å høre folk som ser seg selv i andre og frykter det de ser. Istede for å lytte til hva som faktisk blir sagt.

Jeg skal ha deg unnskyldt, du var bare 8 da Muren falt, og kan ikke huske tiden da Europa var delt. Du kan heller ikke huske at for 20 år siden hade vi omtrent ikke kriminalitet i dette landet. Ordet overfallsvoldtekt fantes ikke, ei heller gruppevoldtekt. Vi hadde ikke hørt om ghettoer med muslimer som nekter å integrere seg, eller muslimske jenter som ikke får gå på skolen. Tvangsekteskap, knivstikking, konedrap, æresdrap, gjengoppgjør og omskjæring var fremmedord. Den gangen kunne Norge skryte av å ha en hovedstad uten kriminalitet. Man kunne til og med ta pirat-taxi, for hvem kjørte dem? Norske ungdommer som ville tjene noen ekstra kroner! Og det fantes omtrent ingen arabere, afrikanere eller muslimer i landet. Jeg vil ha tilbake den tiden. Jeg vil tilbake til 80-tallet, alt var mye bedre da(ikke med Det delte Europa: Jeg gleder meg absoulut på øst-europeernes vegne, og synes det er kjempeflott at de har fått kapitalisme, frihet og demokrati-men vi kunne revet Muren og Jernteppet uten å ta inn en eneste araber, og det er det vi absolut skulle ha gjort, det hadde vært det beste for alle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*
Jeg har nummerert utsagnene dine for å kunne svare oversiktelig.

1. Hva er det du ler av? Det er bare fakta, det jeg påpeker. Om alle mennesker skulle hatt en bil, ville bensinen ha kostet 500 kroner pr. liter. Jeg trives utmerket godt med min Mercedez 2007-modell, og at de ikke har(og heller ikke har behov for)den i Afrika, må de ta på sin egen kappe. De har en mentalitet som ikke kan bygge opp noe som helst, neo som ble bevist ved at velstanden i den tredje verden steg radikalt da de hvite styrte der, mens den snk til den gamle, elendige nivået igjen etter koloniene ble selvstendige land.

Hva skjer med stigmatiseringen din? Hvem er De? Jeg er norsk noe jeg antar du og er, men du og jeg er da ikke like. Jeg ler fordi, du ikke forstår min oppfattelse av virkeligheten. Har du i det hele tatt lest Kapitalen? Altså, virkelig lest den, og forstått hva den snakker om. Om du hadde kommet fra et folk som var moralsk overlegne grunnet dets totalt overlegne mentalitet og kultur, så hadde du vel forstått at kunnskap bringer verden videre.

2. Hvorfor leser du ikke skikkelig igjennom innlegget mitt, så du i det minste kan svare på det jeg skriver på en seriøs måte? Jeg kan vise til uttallige forsøk på å opprette "rettferdige samfunn"; Sovjetunionen, DDR, Folkerepublikken Korea, Cuba, Den sosialistiske folkerepublikken Tsjekkoslovakia og Folkerepublikken Ungarn, bare for å nevne noen få. Jeg var i DDR(øst-Berlin, Halle og Potsdam) i 1987 og i Sovjetunionen(Moskva) i 1986. Dette var land som var helt etter den økonomiske modellen du forherliger, der alle hadde det helt likt, ingen var rike eller fattige. Det vil si, alle var fattige...Hvorfor? Fordi et økonomisk bærekraftig samfunn avhenger av at befolkningen yter noe. For at folk skal gidde å ta i et ekstra tak eller ti, må de få noe for det, og belønnes tilstrekkelig for det økonomisk. Vedkommende tjener på det, og staten tjener på det, fordi de da får skatt og økning i BNP, som kommer alle til gode. Det kan ikke engang diskuteres at DDR og Sovjet(og resten av de "rettferdige"landene)var helt elendige og lutfattige etter vår standard. Folk bodde i små leiligheter som bare inneholdt det helt nødvendige, hadde akkurat nok mat til å overleve og Ladaèr eller Trabantèr som var helt elendige, og det til tross for at de jobbet 42 timers uker. Ting ble ikke vedlikeholdt, for folk hadde ikke penger, alt var grått og falleferdig. Og til tross for at du altså synes det er så fælt med økonomisk urettferdighet, var det ingenting hverken de russerne eller øst-tyskerne vi bodde hos heller ville enn å en dag få flytte til Vesten(dette var jo ikke noe de turde å si åpent, for da lå en tynt ann, men da vi snakket med dem på tomanshånd og de kunne si hva de mente, så kom det klart og tydelig frem at INGEN av dem kunne fordra regimet, og ALLE ville til Vesten). Ellers var øst-tyskerne overlykkelige da Muren endelig falt, det var simpelthen en folkefest uten like-for da var det("rettferdige")kommunistiske styret falt, noe hele befolkningen var i gledesrus over. Sovjeterne var overlykkelige da Gorbatsjov endelig oppløste Sovjetunionen, og rumenerne simpelthen jublet da(det "rettferdige")kommunismen falt. Hele Østblokken hilste simpelthen kapitalismen varmt velkommen, og det store, store flertallet av øst-europeere er helt enige i at det har blitt ubeskrivelig mye bedre etter vårt system ble innført. Dette tar du imidlertid ikke innover deg, later det til. Aristoteles skjønte imidlertid allerede den gangen at det er et faktum at noen mennesker må være rike, noen fattige og noen midt imellom, og historien har bare vært en lang bekreftelse av denne sannheten. Hvis du er uenig, får du vise til bare et eneste kommunistisk land som er rikt, og kan måle seg med Vesten. Det kan du imidlertid ikke, for det finnes ingen økonomisk bærekraftig system utenom kapitalismen, uansett hvor "urettferdig"du måtte finne den. Jeg oppfordrer deg på det sterkeste til å ta inn over deg Kennedys ord: "Nei, demokratiet og kapitalismen er ikke perfekt, men vi har aldri trengt en mur for å holde våre innbyggere inne."

Du farger hvertfall tankene mine i din retning, jeg har ikke snakket om kommunisme som et rettferdig samfunn, hvor står det? Jeg syns det er kulturelt og moralsk forkastelig å stenge grensene for folk i flukt.

3. Hvor gammel er du? Antakelsen min om at du sannsyenligvis er altfor ung til i det hele tatt å ha mulighet til å huske Berlinmuren og Det delte Europa, er ikke tatt ut ifra løse luften, den er basert på måten du argumenterer på og ikke minst dine utopiske og håpløse meninger(kjent sak: Flere unge enn voksne stemmer sosialistisk, voksne folk vet nemlig stort sett bedre).

Ja, jeg får jo ikke annet enn å si meg uenig i det utsagnet.

4. Ja, jeg gjør det. Jeg er hverken religiøs, korrupt, har en inneffektiv arbeidsmoral eller mentalitet eller noen håpløs kultur. Jeg er derimot en vestlig person, skjønner du. Og vi ER moralsk overlegne grunnet vår totalt overlegne mentalitet og kultur(og før du kommer trekkendemed rasisme: Dette har ingenting med raser å gjøre, men kultur og mantalitet, som er noe helt annet. Jeg tror imidlertid ting ligger i blodet også, men det er enda et annet moment av diskusjonen).

Du behøver ikke være agressiv, jeg angriper deg ikke. Jeg skjønner ikke hva du legger i det å være moralsk overlegne i sammenheng med vår totalt overlegne mentalitet og kultur, hele innlegget ditt motsier nettopp dette. Og, nei jeg skal ikke si at utsagnet ditt har med raser og gjøre, som du så fint påpeker selv at det har, men hva det har med å gjøre er vegring mot å gi, å dele kunnskap.

5. Hva har det med dette å gjøre? Prøver du å benekte at bistanden går til våpen og krigføring? I så fall er du så virkelighetsfjern at jeg ikke har ord for det.

Nei, jeg sier at vi produserer våpen som brukes i krig. Solgt og videresolgt. Produsert av oss som er moralsk overlegne grunnet vår totalt overlegne mentalitet og kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*
Jeg skal ha deg unnskyldt, du var bare 8 da Muren falt, og kan ikke huske tiden da Europa var delt. Du kan heller ikke huske at for 20 år siden hade vi omtrent ikke kriminalitet i dette landet. Ordet overfallsvoldtekt fantes ikke, ei heller gruppevoldtekt. Vi hadde ikke hørt om ghettoer med muslimer som nekter å integrere seg, eller muslimske jenter som ikke får gå på skolen. Tvangsekteskap, knivstikking, konedrap, æresdrap, gjengoppgjør og omskjæring var fremmedord. Den gangen kunne Norge skryte av å ha en hovedstad uten kriminalitet. Man kunne til og med ta pirat-taxi, for hvem kjørte dem? Norske ungdommer som ville tjene noen ekstra kroner! Og det fantes omtrent ingen arabere, afrikanere eller muslimer i landet. Jeg vil ha tilbake den tiden. Jeg vil tilbake til 80-tallet, alt var mye bedre da(ikke med Det delte Europa: Jeg gleder meg absoulut på øst-europeernes vegne, og synes det er kjempeflott at de har fått kapitalisme, frihet og demokrati-men vi kunne revet Muren og Jernteppet uten å ta inn en eneste araber, og det er det vi absolut skulle ha gjort, det hadde vært det beste for alle).

Ser du ikke at det er du som vegrer å integrere deg? Ser du ikke at det er du som er foreldet? Kan du ikke lære noe av den historien du er så ivrig etter å fortelle.

Vet du, jeg har tatt pirattaxi en gang, og fyren var araber. han ville bare tjene noen ekstra kroner den slampen. Tenk å komme hit å snylte seg unna skatt!

Forsøk å lev en dag i verden og se hvordan det føles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ikke at det er du som vegrer å integrere deg? Ser du ikke at det er du som er foreldet? Kan du ikke lære noe av den historien du er så ivrig etter å fortelle.

Vet du, jeg har tatt pirattaxi en gang, og fyren var araber. han ville bare tjene noen ekstra kroner den slampen. Tenk å komme hit å snylte seg unna skatt!

Forsøk å lev en dag i verden og se hvordan det føles.

Du lever i din egen fantasiverden, du. Jeg ER norsk, født og oppvokst her. Min far er ivrig slektsforsker, og hans granskning tilbake til 1600-tallet har ikke kommet med en eneste ikke-norsk forfar-eller mor. Dette er Norge, det er mitt land. Skal ikke-nordmenn bo her, må DE innrette seg, kaste hijaben, slutte med sine barbariske skikker og bli siviliserte folk. Det er imidlertid ikke tilfelle, og ALLE steder islam etablerer seg, skaper det et helt nett med problemer. Jeg skal ikke integrere meg i mitt eget land, de skal integrere seg, eller få en enveis returbilett! Det er mitt land, de har sitt. Der kan de bedrive sine barbariske skikker, jeg vil nemlig ikke engang se folk som bedriver omskjæring, knistikking el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja gjest tiril

Tanken er god, jeg er enig med den, verden er bare en liten blå kule , men hvordan kan vi åpne grensene så lenge det er så forskjellige levekår i verden.

Norge har for eksempel et sikkerhetsnett som er veldig bra, du får som regel hjelp som nordmann.

Men tror du dette sikkerhetsnettet kan opprettsholdes dersom vi skal ta vare på la oss si 2 mill flyktninger fra afrika ?

Vel har vi mye olje men det er ikke uutømmelig og vi har en eldrebølge som kommer bakfra.

Har du noen løsning på hvordan vi skal løse dette ?

Eller bryr du deg ikke om sikkerhetsnettet vårt ?

Endret av livesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.Hva skjer med stigmatiseringen din? Hvem er De? Jeg er norsk noe jeg antar du og er, men du og jeg er da ikke like. Jeg ler fordi, du ikke forstår min oppfattelse av virkeligheten. Har du i det hele tatt lest Kapitalen? Altså, virkelig lest den, og forstått hva den snakker om. Om du hadde kommet fra et folk som var moralsk overlegne grunnet dets totalt overlegne mentalitet og kultur, så hadde du vel forstått at kunnskap bringer verden videre.

2.Du farger hvertfall tankene mine i din retning, jeg har ikke snakket om kommunisme som et rettferdig samfunn, hvor står det? Jeg syns det er kulturelt og moralsk forkastelig å stenge grensene for folk i flukt.

3.Ja, jeg får jo ikke annet enn å si meg uenig i det utsagnet.

4.Du behøver ikke være agressiv, jeg angriper deg ikke. Jeg skjønner ikke hva du legger i det å være moralsk overlegne i sammenheng med vår totalt overlegne mentalitet og kultur, hele innlegget ditt motsier nettopp dette. Og, nei jeg skal ikke si at utsagnet ditt har med raser og gjøre, som du så fint påpeker selv at det har, men hva det har med å gjøre er vegring mot å gi, å dele kunnskap.

5.Nei, jeg sier at vi produserer våpen som brukes i krig. Solgt og videresolgt. Produsert av oss som er moralsk overlegne grunnet vår totalt overlegne mentalitet og kultur.

1. Jeg har lest både Kapitalen og Det kommunistiske manifest. Jeg har lest Koranen også. Det er fordi jeg virkelig kjenner til disse tingene rimelig inngående, at jeg mener at det er den reneste galskap. En muslim er en som leser Koranen. En anti-muslim er en som leser Koranen, og FORSTÅR den. En kommunist er en som leser Det kommunistiske manifest etc. En anti-kommunist er en som leser Det kommunistiske manifest(etc), og forstår den. Marx og Engles var ikke onde, men de tok smertelig feil. Kunnskap er generelt sett en ressurs, men slett ikke alltid. Vi bør helst ikke ha kunnskap om barabri som omskjæring, tvangsekteskap og knivstikking, blant annet. Vi har INGEN grunn til å ha folk som bedriver slikt i landet!

2. Øst-tyskerne har vår mentalitet og kultur. Det har de øvrige øst-europeerne også. Derfor skaper de svært få problemer, og vi kan godt ta inn øst-europeere, Syd-amerikanere og ikke-muslimske aseater. De er bare en ressurs, og stort sett en berikelse. Afrikanere og muslimer bør settes på første returfly(enveis!). Å sammenligne araberne med oss, er å sammenligne barbari med sivilisasjon, og det er å leve i sin egen boble, og når den boblen sprekker, lever vi med Sharia-lover. Hvordan tror du muslimene har klart å skaffe alle landene de har i dag? Rett: Ved å erobre dem. Det gjør de med Vesten også hvis ikke vi viser handling snart.

Men du svarer ikke på mitt spørsmål: Kan du vise til et såkalt rettferdig samfunn(økonomisk)som er rikt?

3. Det er ingen mening, men en konstntering. Det ER flere unge en voksne som stemmer sosialistisk.

4. Vi er moralskt og kulturelt overlegne, jo. Å benekte det, er igejn å si at barbari og sivilisasjon er like bra. Eller er det greit å hogge hånden av folk som stjeler et brød fordi de er sultne, eller steine en jentunge som er blitt voldtatt? Det er DET som er disse fokkenes kultur(ukultur kaller jeg det, emn men). De har INGENTING å tilføre oss, og synes attpåtil at du og jeg som vestlige kvinner er horer og mindreverdige. Igjen, jeg har lest Koranen fra side til side, og snakket med en del muslimer jeg etterhvert har kjent svært godt, og da preller det høfflige, glatte og påttete utrykket av, og de virkelige holdningene kommer til overfalten-og de er ikke imponerende, selv om de er såkalte moderate muslimer...)

5. Hva så? Det er ikke vi som sender våpen til diktatorene i araber-eller afrikanske land. Vesten fører også kriger, det er vitterlig lov.

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*
Du lever i din egen fantasiverden, du. Jeg ER norsk, født og oppvokst her. Min far er ivrig slektsforsker, og hans granskning tilbake til 1600-tallet har ikke kommet med en eneste ikke-norsk forfar-eller mor. Dette er Norge, det er mitt land. Skal ikke-nordmenn bo her, må DE innrette seg, kaste hijaben, slutte med sine barbariske skikker og bli siviliserte folk. Det er imidlertid ikke tilfelle, og ALLE steder islam etablerer seg, skaper det et helt nett med problemer. Jeg skal ikke integrere meg i mitt eget land, de skal integrere seg, eller få en enveis returbilett! Det er mitt land, de har sitt. Der kan de bedrive sine barbariske skikker, jeg vil nemlig ikke engang se folk som bedriver omskjæring, knistikking el.

Vel, synd å si det, men du er nødt til å integerer deg i ditt eget land. Du er foreldet. Hør på ungdommen det er vi som tar over, og da skal jeg love deg det blir andre boller. Og som borger av dette land, født og oppvokst håper jeg du tenker på alle oss andre og bytter ut din Mercedez 2007-modell med en el-bil og kollektivtrafikk. Vi trenger at du også følger med på utviklingen vi har her i landet, vi trenger at du begynner å tenke på samfunnet vårt. Vi trenger at du tar hensyn til dine naboer.

La de som ønsker det gå med hijaben sin til de føler de ikke ønsker eller trenger det lenger. Men husk at når man møter så mye avsky fordi man kommer fra noe annet, og blir påminnet dette hele tiden, så er det godt å ha noe som er kjent, noe som forener, noe som skaper en tilhørighet.

Jeg syns det er trasig at du har levd helt siden 1968, og faktisk ikke ser andre enn mamma og pappa. Vi er alle en familie. Det hadde vært fint om du kunne slutte å kast maten din i ansiktet på folk.

Vet du i det hele tatt hva islam er? Islam skaper ikke problemer. Ikke eksisterende anerkjennelse for en annen tro skaper porblemer.

Som norsk borger er det foruroligende at du ikke tar hensyn til menneskerettighetene og ytringsfriheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du i det hele tatt hva islam er? Islam skaper ikke problemer. Ikke eksisterende anerkjennelse for en annen tro skaper porblemer.

Det er vel ikke så mange religioner som annerkjenner andres tro, dermed er vel religionen problemet ?

Når det gjelder islam er vel ikke problemet personlig religionsutøvelse, men islams innflettelse i sammfunnslivet forøvrig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Tiril_*
1. Jeg har lest både Kapitalen og Det kommunistiske manifest. Jeg har lest Koranen også. Det er fordi jeg virkelig kjenner til disse tingene rimelig inngående, at jeg mener at det er den reneste galskap. En muslim er en som leser Koranen. En anti-muslim er en som leser Koranen, og FORSTÅR den. En kommunist er en som leser Det kommunistiske manifest etc. En anti-kommunist er en som leser Det kommunistiske manifest(etc), og forstår den. Marx og Engles var ikke onde, men de tok smertelig feil.

Kanskje du skal forsøke å forstå mennesket som ditt neste prosjekt.

2. Øst-tyskerne har vår mentalitet og kultur. Det har de øvrige øst-europeerne også. Derfor skaper de svært få problemer, og vi kan godt ta inn øst-europeere, Syd-amerikanere og ikke-muslimske aseater. De er bare en ressurs, og stort sett en berikelse. Afrikanere og muslimer bør settes på første returfly(enveis!). Å sammenligne araberne med oss, er å sammenligne barbari med sivilisasjon, og det er å leve i sin egen boble, og når den boblen sprekker, lever vi med Sharia-lover. Hvordan tror du muslimene har klart å skaffe alle landene de har i dag? Rett: Ved å erobre dem. Det gjør de med Vesten også hvis ikke vi viser handling snart.

Men du svarer ikke på mitt spørsmål: Kan du vise til et såkalt rettferdig samfunn(økonomisk)som er rikt?

Jeg vet ikke hva jeg skal si en gang. Hvordan har oppveksten din vært, så ekskludernede og uvitende ond som du har blitt. Hvordan tror vesten har fått sin vugge. Går du rundt med skylapper med vilje?

3. Det er ingen mening, men en konstntering. Det ER flere unge en voksne som stemmer sosialistisk.

dette er hva du sier:

"basert på måten du argumenterer på og ikke minst dine utopiske og håpløse meninger"

Mine meninger er da ikke håpløse, om noe så er de da fylt av håp.

4. Vi er moralskt og kulturelt overlegne, jo. Å benekte det, er igejn å si at barbari og sivilisasjon er like bra. Eller er det greit å hogge hånden av folk som stjeler et brød fordi de er sultne, eller steine en jentunge som er blitt voldtatt? Det er DET som er disse fokkenes kultur(ukultur kaller jeg det, emn men). De har INGENTING å tilføre oss, og synes attpåtil at du og jeg som vestlige kvinner er horer og mindreverdige. Igjen, jeg har lest Koranen fra side til side, og snakket med en del muslimer jeg etterhvert har kjent svært godt, og da preller det høfflige, glatte og påttete utrykket av, og de virkelige holdningene kommer til overfalten-og de er ikke imponerende, selv om de er såkalte moderate muslimer...)

Du burde sette deg ned på skolebenken igjen. Hvem er de de de de de, oss,oss du representere KUN deg selv! Jeg må si, at jeg syns ikke holdningene dine er videre imponerende heller. Les litt mer, få nyheter fra flere kilder, berik deg selv med kunnskap.

5. Hva så? Det er ikke vi som sender våpen til diktatorene i araber-eller afrikanske land. Vesten fører også kriger, det er vitterlig lov.

Nei, vel. Så da er det bare å produsere. Hvem av de vestlige overlegne tror du utstyrte Irak med våpen? Og, jeg sier ikek at det var Norge, men noen av de andre intelektuelle spirene vi i veste har blandt oss.

Den siste setningen din understreker bare hvor trasig det er å skulle gjemme seg under et lovverk for å utføre bestialske unødvendige handlinger. Vesten fører ikke bare militærkrig, men krig med resurser. Og det er etter min mening forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*
Det er vel ikke så mange religioner som annerkjenner andres tro, dermed er vel religionen problemet ?

Når det gjelder islam er vel ikke problemet personlig religionsutøvelse, men islams innflettelse i sammfunnslivet forøvrig .

Nå er jo ikke personen som sa dette religiøs, så da er det vel ikke noen som representerer en eller annen form for religion som ytrer at hun har et problem med islam.

Gi meg gjerne islamske banker i Norge. Det hadde vært meg en velsignelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Vel, synd å si det, men du er nødt til å integerer deg i ditt eget land. Du er foreldet. Hør på ungdommen det er vi som tar over, og da skal jeg love deg det blir andre boller. Og som borger av dette land, født og oppvokst håper jeg du tenker på alle oss andre og bytter ut din Mercedez 2007-modell med en el-bil og kollektivtrafikk. Vi trenger at du også følger med på utviklingen vi har her i landet, vi trenger at du begynner å tenke på samfunnet vårt. Vi trenger at du tar hensyn til dine naboer.

2.La de som ønsker det gå med hijaben sin til de føler de ikke ønsker eller trenger det lenger. Men husk at når man møter så mye avsky fordi man kommer fra noe annet, og blir påminnet dette hele tiden, så er det godt å ha noe som er kjent, noe som forener, noe som skaper en tilhørighet.

3.Jeg syns det er trasig at du har levd helt siden 1968, og faktisk ikke ser andre enn mamma og pappa. Vi er alle en familie. Det hadde vært fint om du kunne slutte å kast maten din i ansiktet på folk.

4.Vet du i det hele tatt hva islam er? Islam skaper ikke problemer. Ikke eksisterende anerkjennelse for en annen tro skaper porblemer.

5.Som norsk borger er det foruroligende at du ikke tar hensyn til menneskerettighetene og ytringsfriheten!

1. Jeg klarer meg utmerket godt uten folk i 20-årene sine meninger om hvilken bil jeg skal ha. Den dagen katten min kan fly, skal jeg kjøpe el-bil. Lurer på hvordan det hadde gått på autobanen med en slik, ja...

2. Nei, den representerer en kultur, religion og mentalitet jeg regelrett avskyr. Vil en gå med hijab så gjerne for meg-i deres land, ikke i mitt. Det symboliserer bare at de skal vise at de tror de er bedre enn oss, fordi de er "rettroende" og "rene", for vi er nemlig horer, skjønner du. Det er derfor en muslim ikke kan gifte seg med en vestlig ikke-muslim, og de liker oss ikke, heller, de liker pengene våre!

3. Nei, vi er ikke alle en familie. Jeg er en vestlig kvinne. Jeg er ikke en muslimsk kvinne, eller en afrikansk kvinne. Jeg er kapitalist. Jeg er ikke kommunist. Jeg er "venn" med USA, Canada, Australia, Japan, Sør-Korea og de europeiske landene. jeg er ikke "venn"med de arabiske eller afrikanske landene, like lite som jeg var "venn" med Østblokk-landene under Den kalde krigen. Men hadde du vært voksen under den, hadde du vel bare synes at russerne kunne komme inn til oss, for de "var vel snille de". At vi så hadde sittet igjen i et fattig, kommunistisk diktatur hadde du ikke forstått før det var et faktum. Quisling kaller man sånne.

4. Jeg har lest Koranen. Jeg har sett hva islamistene mener. Jeg har både hørt og forstått hva selv moderate muslimer mener. Det er forsiktig sagt galskap.

5. Jeg gjør det. De gjelder imidlertid for oss vestlige. Hva de har i barabrlandene i Afrika og araberland er ikke mitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Kanskje du skal forsøke å forstå mennesket som ditt neste prosjekt.

Jeg vet ikke hva jeg skal si en gang. Hvordan har oppveksten din vært, så ekskludernede og uvitende ond som du har blitt. Hvordan tror vesten har fått sin vugge. Går du rundt med skylapper med vilje?

dette er hva du sier:

"basert på måten du argumenterer på og ikke minst dine utopiske og håpløse meninger"

2.Mine meninger er da ikke håpløse, om noe så er de da fylt av håp.

Du burde sette deg ned på skolebenken igjen. Hvem er de de de de de, oss,oss du representere KUN deg selv! Jeg må si, at jeg syns ikke holdningene dine er videre imponerende heller. Les litt mer, få nyheter fra flere kilder, berik deg selv med kunnskap.

3.Nei, vel. Så da er det bare å produsere. Hvem av de vestlige overlegne tror du utstyrte Irak med våpen? Og, jeg sier ikek at det var Norge, men noen av de andre intelektuelle spirene vi i veste har blandt oss.

4.Den siste setningen din understreker bare hvor trasig det er å skulle gjemme seg under et lovverk for å utføre bestialske unødvendige handlinger. Vesten fører ikke bare militærkrig, men krig med resurser. Og det er etter min mening forkastelig.

1. Oppveksten min var flott. Vokste opp i et velstående hjem i Bergen den gang Norge var et fredelig og fint land. Om jeg er ond fordi jeg ikke liker islam eller afrikansk kultur, får jeg bare være ond. Skal definisjonen på ordet være slik, plager ikke den betegnelsen meg.

2. Jeg er utdannet siviløkonom ved NHH, så jeg har rikelig med utdannelse. Jeg leser Dagens Næringsliv, BT og Aftenposten daglig. I tillegg leser jeg en del nyheter på nett. Det virker imidlertid som DU bør begynne å lese nyheter, for da vil du oppdage hvordan vi blir "beriket"ved daglige knivstikkinger, gjengoppgjør og overfallsvoldtekter(begått av våre "fantastiske"nye landsmenn med muslimsk bakrgunn). Meningene dine høres kanskje koselige ut på papiret. I virkeligheten er de livsfarlige, og det gjør deg til en nyttig idiot for våre fiender.

3. Jeg har aldri vært motstander av Irak-krigen. Man kan altså ikke ta sjansen på at en muslimsk diktator kan ha masseødeleggelsesvåpen, og vi fikk vitterlig styrtet en grusom diktator.

4. Og det innbiller du deg at er uten grunn? Dream on. Vi fører krig når andre land kan være en trussel, hva annet kan vi gjøre? Vente på at vi potensielt blir utslettet? Krig er et nødvendig onde.

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...