Gå til innhold

Hvem er Norges befolkning i fremtiden


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tiril_*

1

Ja, da får jeg bare si, på vegne av miljøet takk for innsatsen din! Den settes pris på.

2

Og, så flott at du har funnet noe å hate, livet ditt må være rikt. Pass på pengene dine ;)

3

At du er kapitalist skinner jo fint igjennom, at du er dømmende også. Fin karikterastikk du har fått av meg der, føler du satte prikken over i´en her. Ikke vær for snar til å tro du vet hva andre mener eller hvem de er, det er mulig det er det som har fått deg oppi denne suppa du svømmer i til daglig.

4

Og forskjellen fra kristnes tro skulle være?

5. Jeg gjør det. De gjelder imidlertid for oss vestlige. Hva de har i barabrlandene i Afrika og araberland er ikke mitt problem.

Jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg er glad i deg uansett, og jeg håper du finner veien ut fra all hatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1

Ja, da får jeg bare si, på vegne av miljøet takk for innsatsen din! Den settes pris på.

2

Og, så flott at du har funnet noe å hate, livet ditt må være rikt. Pass på pengene dine ;)

3

At du er kapitalist skinner jo fint igjennom, at du er dømmende også. Fin karikterastikk du har fått av meg der, føler du satte prikken over i´en her. Ikke vær for snar til å tro du vet hva andre mener eller hvem de er, det er mulig det er det som har fått deg oppi denne suppa du svømmer i til daglig.

4

Og forskjellen fra kristnes tro skulle være?

5. Jeg gjør det. De gjelder imidlertid for oss vestlige. Hva de har i barabrlandene i Afrika og araberland er ikke mitt problem.

Jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg er glad i deg uansett, og jeg håper du finner veien ut fra all hatet.

1. Miljøhysteriet er nettopp hysteri, men det er en annen debatt.

2. Hat kan godt være berettiget.

3. Jeg er kapitalist, ja. Og jeg er stolt av det. Kapitalismen har vært en sann lykke for oss, og takket være den er den vestlige verden i dag velstående, og vi har det bra.

4. De færreste kristne eller jøder tolker Bibelen bokstavelig. Hadde de ville innføre Moseloven, hadde jeg vært like skremt av dem, men det vil de altså ikke. Og ikke tale om at Europa i Middelalderen var engang i nærheten av Araberlandene hva barabari angår(ja, jeg har studert historie).

Jeg tror ikke du er ond, bare skremmende naiv. Og som sagt, det gjør deg til en nyttig idiot for våre fiender. Og ang. pengene mine: Ja, de er mine. Jeg spanderer mer enn gjerne på venner eller familie, men de er altså mine, og ikke noe noen fremmed skal stikke sugerøret sitt nedi.

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*
Tja gjest tiril

Tanken er god, jeg er enig med den, verden er bare en liten blå kule , men hvordan kan vi åpne grensene så lenge det er så forskjellige levekår i verden.

Norge har for eksempel et sikkerhetsnett som er veldig bra, du får som regel hjelp som nordmann.

Men tror du dette sikkerhetsnettet kan opprettsholdes dersom vi skal ta vare på la oss si 2 mill flyktninger fra afrika ?

Vel har vi mye olje men det er ikke uutømmelig og vi har en eldrebølge som kommer bakfra.

Har du noen løsning på hvordan vi skal løse dette ?

Eller bryr du deg ikke om sikkerhetsnettet vårt ?

Jo, det er klart jeg gjør. Men jeg føler at vi kan gjøre så mye mer enn det vi gjør. Og jeg føler det er feil å stenge folk på flukt ute fra samfunnet. Det er mye som kan gjøres av enkelt individet i møte med flykninger, man kan foreksempel si hei, eller velkommen, eller vise noen rundt, eller forklare litt om hvordan vi lever. Ta kontakt med de som kommer, generelt være mer inkluderende. Det er ikke vanskelig, man kan bare gjøre det. At flykninger eller folk fra utlandet kommer til Norge, er en utvikling som ikke kommer til å endre seg. Det kommer til å komme flere folk hit, fra forskjellige kulturer og bakgrunner, hvorfor ikke forsøke å gjøre dette til en god overgang, hvorfor skape så mye splid? Nå sier jeg ikke at du sier dette, men om det oppfattes at "de andre" er barbarer, hvorfor møte dem med samme sinn.

Som du sikker har skjønt så er jeg ikke kapitalist, og jeg ser ikke oljepengene som vårt sikkerhetsnett. Jeg ser forfalne skoler, utdaterte pedagoger på barneskole og universitetsnvå, tiltaksløse leger, sure folk i skranken på posten, ungdommer som tror de må bli noe annet enn det de interesserer seg for for å kunne fungere i samfunnet, jeg ser generelt mange folk som ikke er lykkelig, som ikke yter sitt beste, som ikke ser gleden i det arbeidet de gjør.

JEg er ikke for oljeutvinning, jeg er for utvikling innenfor fornybare resurser.

Jeg mener og at kampene burde kjempes i egne land, men jeg mener at disse kampene ikke skal gå utover de som allerede har minst, de som ikke kan forsvare seg, de som ønsker mer frihet og blir møtt med kuler og brutale situasjoner. Hvordan er det egentlig meningen at disse skal få summet seg etter hva de har gjennomgått når de er uønsket hos de de kan søke hjelp hos. Hvorfor kan vi ikke vise de den godheten vi har, slik at disse individene kan ta med seg kunnskapen og åpenheten tilbake til sitt land?

Jeg ser det som prekært at noe gjøres, for disse individene. Jeg ønsker ikke å sitte å gotte meg på en oljegrav, å se andre mennesker forfalle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*
Jeg tror ikke du er ond, bare skremmende naiv. Og som sagt, det gjør deg til en nyttig idiot for våre fiender. Og ang. pengene mine: Ja, de er mine. Jeg spanderer mer enn gjerne på venner eller familie, men de er altså mine, og ikke noe noen fremmed skal stikke sugerøret sitt nedi.

Det er vel ingen som vil ha pengene dine. La de råtne for min del.

Kall meg gjerne en nyttig idiot, om fiendene dine arbeider for menneskerettigheter og ytringsfrihet. Vit bare at du desverre er inkludert i de det kjempes for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som vil ha pengene dine. La de råtne for min del.

Kall meg gjerne en nyttig idiot, om fiendene dine arbeider for menneskerettigheter og ytringsfrihet. Vit bare at du desverre er inkludert i de det kjempes for.

Menneskerettigheter og ytringsfrihet er vi da begge tilhengere av. Ingen av oss har noen ønske om å sperre den andre inne fordi vi er uenige, og jeg synes dette er helt flotte ting å kjempe for, en kamp du deler med resten av Vesten. Det er ikke dette jeg har kalt deg en nyttig idiot på grunnlag av. Jeg har kalt deg det fordi du nettopp er det for islamister og afrikanere som er ute etter å stikke sugerørene ned i statskassen og helst innføre Sharia-lover(ja da, det står i Koranen at Islam skal overta hele verden, og dette tolker muslimene bokstavelig, jeg kjenner personlig til mange muslimer som mener at det er de som skal overta, for dette er den gjengse holdningen blant dem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*
Menneskerettigheter og ytringsfrihet er vi da begge tilhengere av. Ingen av oss har noen ønske om å sperre den andre inne fordi vi er uenige, og jeg synes dette er helt flotte ting å kjempe for, en kamp du deler med resten av Vesten. Det er ikke dette jeg har kalt deg en nyttig idiot på grunnlag av. Jeg har kalt deg det fordi du nettopp er det for islamister og afrikanere som er ute etter å stikke sugerørene ned i statskassen og helst innføre Sharia-lover(ja da, det står i Koranen at Islam skal overta hele verden, og dette tolker muslimene bokstavelig, jeg kjenner personlig til mange muslimer som mener at det er de som skal overta, for dette er den gjengse holdningen blant dem).

Menneskerettigheter og ytringsfrihet gjelder alle, på tvers av grenser og kulturer. Forsøk hvertfall en dag å se individer med afrikansk bakgrunn eller av islamsk tro som mennesker også, som du og jeg. I mine øyne fyller du tanken din på fordommer.

Du kommer ikke til å oppleve noe mer mens du lever en tid og rom. Det er ikke noe mer her enn tid og rom. Hvorfor kaste bort tiden, og forsøpple rommet? Du som individ forflytter deg akkurat som alle andre individer, og alle har dere bare tid og rom. Rikdom måles ikke i penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som du sikker har skjønt så er jeg ikke kapitalist, og jeg ser ikke oljepengene som vårt sikkerhetsnett. Jeg ser forfalne skoler, utdaterte pedagoger på barneskole og universitetsnvå, tiltaksløse leger, sure folk i skranken på posten, ungdommer som tror de må bli noe annet enn det de interesserer seg for for å kunne fungere i samfunnet, jeg ser generelt mange folk som ikke er lykkelig, som ikke yter sitt beste, som ikke ser gleden i det arbeidet de gjør.

JEg er ikke for oljeutvinning, jeg er for utvikling innenfor fornybare resurser.

hehe her skriver du om ungdommer som må bli noe annet enn det de interesserer seg for. himmel og hav ,mener du at alle skal kunne leve av hobbyen sin. Hvem skal sørge for at de har mat og hus da ?

Foreldrene deres ? eller staten ?

Hvordan henger dette sammen med å ønske flere flyktninger ?

Dersom vi får flere å mette her må vi alle jobbe mer, da har vi ikke tid til overspente ungdommer som må realisere seg selv langt opp i 30 åra.

For jeg regner ikke med at de traumatiserte menneskene som kommer hit skal jobbe ,de må jo hvile ut .

Endret av livesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskerettigheter og ytringsfrihet gjelder alle, på tvers av grenser og kulturer. Forsøk hvertfall en dag å se individer med afrikansk bakgrunn eller av islamsk tro som mennesker også, som du og jeg. I mine øyne fyller du tanken din på fordommer.

Du kommer ikke til å oppleve noe mer mens du lever en tid og rom. Det er ikke noe mer her enn tid og rom. Hvorfor kaste bort tiden, og forsøpple rommet? Du som individ forflytter deg akkurat som alle andre individer, og alle har dere bare tid og rom. Rikdom måles ikke i penger.

Jo, rikdom måles i penger. Eller synes du den tidligere Østblokken er flatterende og et sted du gjerne ville bodd? Da kan jeg opplyse om at det absoulute flertall av innbyggerne der er uenige, og synes den kapitalismen du avskyr så sterkt er en sann lykke.

Menneskerettigheter og ytringsfrihet gjelder da slettes ikke alle, og det er ikke vestens skyld. Vesten er ganske unik med å ha en god levestandard og en svært utstrakt ytringsfrihet. Dette kom ikke seilende på en fjøl, det er et resultat av at vi her i Vesten har ført en lang kamp for å oppnå dette. Jeg husker godt den iranske revolusjon, hvor Khomeini kom til makten med folkets velsignelse: For iranerne vil, som de andre muslimene, slett ikke bli vestlige, de vil leve slik Muhammad gjorde på den arabiske halvøy på 600-tallet! Om du setter deg litt inn i Islam, kommer du til å skjønne hvorfor Gert Wilders, med rette, vil forby Koranen(måtte vi få en slik politiker i Norge også). Og disse rettferdige regimene dine(jfr. Østblokken)hadde ikke akkurat mye ytringsfrihet...Om det var en del av FN`s menneskerettighetserklæring å være overstadig beruset, ville Sovjet vært det landet som scoret høyest på overholdelse av den "menneskerettigheten", men menneskerettigheter var det like tynt med som penger...Og dette henger naturligvis nøye sammen: Den økonomiske(rettferdige)modellen var en ubærekraftig fiasko. Dersom folket selv fikk velge, ville omtrent alle velge å innføre(urettferdig)kapitalisme. Fordi staten nektet å bli konfrontert med dette, var demokratiske valg en saga blott, og ytringsfriheten ikke-eksisterende. "Rettferdige"samfunn har alltid endt opp uten ytringsfrihet og menneskerettigheter.

Og vedrørende å se på afrikanere og muslimer som mennesker: Hva er det du mener? At de er like mye mennesker som oss, til tross for en umenneskelig kultur og mentalitet? I mine øyne er man ikke noe annet enn et umenneske når man bedriver omskjæring, steining, æresdrap, tvangsekteskap etc etc. Og de synes egentlig ikke om oss, de synes om pengene våre, som jeg allerede har påpekt. Hvor mye muslimene er for ytringsfrihet kom tydelig frem fek. under karikaturstriden, eller da en(muslimsk!)kvinne brant en hijab på kvinnedagen. Å sammenligne dem med oss er å sammenligne barbari med sivilisasjon, og det er igjen galskap...Du er dessverre for uerfaren til å forstå hva dette går ut på. Selv om vi i Vesten er veldig humane og siviliserte, undergraver ikke det det faktum at fek. afrikanere og muslimer slettes ikke er det. De er nemlig ikke som oss, de har en barbarisk kultur og mentalitet som aldri kan forenes med vår siviliserte kultur og mentalitet. At dette heller ikke endres med generasjonenes løp, er også verdt å merke seg. Fek. lever tredjegenerasjons pakistanere i dagens England i ghettoer de selv har skapt. De jobber ikke, jentene går ikke på skole, og de er mer pakistanske og ekstreme enn i sitt eget land! I Nederland var det gjort undersøkelser blant tredjegenerasjons innvandrere ang. tilknyttning. Det de rangerte først, var Islam. Nummer to var besteforeldrenes opprinnelsesland...Nederland var visst knapt nok verdt å nevne for dem, men kristne/ateistiske/agnostiske nederlendere er jo bare vanntro etter muslimenes mening, for det sier nemlig Koranen, og den tolkes bokstavelig(i motsetning til fek. jøder og kristne, som ikke tolker Bibelen/Tanach bokstavelig).

For øvrig var en venninne av meg i Dubai for kort tid siden. Hun ble overrasket over at de muslimske kvinnene der ikke gikk gadd å gå med hijab...Det er nemlig bare når de kommer hit at det plutselig blir viktig for dem, for da skal de vise at de tror de er bedre enn oss "vanntro"! I deres egne land er det om å gjøre å bli kvitt de strenge reglene for kleskoder hos kvinner, men her følges de mer enn gjerne. Den eneste grunnen til det, er selvsagt for å markere et skille mellom oss og dem, hvor de er "rettroende", og vi "vanntro"(jfr. at Islam ser på verden som to hus: Det muslimske, og det som skal bli muslimsk, men som inntil videre er "krigens hus").

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*
hehe her skriver du om ungdommer som må bli noe annet enn det de interesserer seg for. himmel og hav ,mener du at alle skal kunne leve av hobbyen sin. Hvem skal sørge for at de har mat og hus da ?

Foreldrene deres ? eller staten ?

Hvordan henger dette sammen med å ønske flere flyktninger ?

Dersom vi får flere å mette her må vi alle jobbe mer, da har vi ikke tid til overspente ungdommer som må realisere seg selv langt opp i 30 åra.

For jeg regner ikke med at de traumatiserte menneskene som kommer hit skal jobbe ,de må jo hvile ut .

Nei, det jeg sier er at kanskje ikke alle egner seg til å bli leger selvom det betaler godt. Det jeg føler vi trenger er kompetente folk med interesse for det de jobber med. Jeg snakker ikke om hobbyinteresser, men grunnleggende interesser hos individet. Det er faktisk folk som ønsker å være sykepleier, psykolog, lærer, lege og som ønsker å utvikle disse yrkene i tråd med tiden. For meg er det et paradoks at det kapitalistiske system fordrer stagnasjon av utvilking gjennom copyrights og patenter, når det helt klart etter min mening hadde økt teknologisk utvikling og utdannelses nivået hadde kommet høyere opp om disse bommene hadde vært åpnet.

Det går an å tenke tverrfaglig også i forold til sine interesser. Hva er det du liker ved hobbyen din, hvordan kan du trekke ut essensen og være nyttig? Vi har alle interesser og er kreative individer. Hva tror du språk er? For meg er det metaforer som jeg kan bruke for å utrykke meg. Jeg kan se hva andre legger i ord eller utsagn som er forskjellig eller lik min oppfattning. Det handler for meg om å forsøke så best jeg kan å lytte til hva som blir sagt, forsøke å forstå kropsspråk og inkludere en forståelse for bakgrunnen individet har for å si det dét sier. Jeg vet jeg trenger trygghet, jeg trenger å drikke vann og jeg trenger å få i meg næring som kan nyttiggjøres av kroppen min. Dette er basale ting jeg har valgt å tro generelt gjelder for alle. Jeg vet også at jeg trenger å utvikle meg selv, få kunnskap om andre, deres situasjon, ikke bare for å forstå dem, men også for å forstå meg selv. Du er ikke bare kroppen din, du er hodet ditt og. Hodet må og få næring. Jeg tror at for at jeg skal ha det best mulig, så må også min nabo ha det best mulig. Og jeg ser på det som et sosialt samfunnsansvar alle individer har å sørge for at de basale nødvendighetene hos den neste er tilstede. Om vi er moralsk overlegne så burde dette si seg selv gjennom handling.

Selvfølgelig kommer flykninger/asylsøkere til å jobbe de og. De må også stabilisere seg i et nytt samfunn, de må lære seg et nytt språk forstå en annen kultur og deres normer, regler og skikker. Og akkurat som folk her til lands reagerer forskjellig på personlige tragedier, gjør også de som kommer som flykninger. Det er ikke noen mal man kan følge så har alle det bra. Asylsøkere og flykninger har flyktet fra et land fordi de ikke er fri der, fordi det blir utøvd makt ovenfor dem for å tvinge et folk til å leve og gjøre som de ikke ønsker selv. De flykter fra undertrykkelse og ektremisme, være seg religiøs eller politisk. Og når det ikke er forståelse for dette hos det folket de kommer til, hva forventer man egentlig skal skje da? Hva gagner det oss å sparke dem som ligger nede.

Og ja, alle må jobbe mer, med seg selv. "Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*

Om du hadde fått med deg hva som skjedde i Iran på den tiden så hadde du visst at Oljeavtalen Iran hadde med Storbritania, hvor de fikk rimeligere pris enn andre, var ved enden av 2. verdenskrig på vei til å gå ut. Kongen ble tvunget i eksil og sønnen overtok. Iran ønsket på den tid å gå over til et system vi i Norge kjenner godt, med statsminister og de kongelige. Det var hva de ønsket. Men grunnet de dyrebare oljedråpene de eide, gikk storbritania og USA inn for å stoppe overgangen til det du kaller et "sivilisert samfunn", slik at strobritania kunne fortsette å få billig olje, og da også USA. Ja, det er så fint med disse intelligente, moralske, siviliserte fra vest. Og nei, det iranske folk ønsket ikke å bli udertrykt under Khomeini. De ønsket seg en åndelig leder, de ønsket seg ikke 30 år med undertrykkelse.

Jeg avskyr ikke kapitalismen, jeg syns det har gått litt over stokk og stein, og det er på tide med en annen samfunnsorientering. Penger er et byttemiddel, det er papir og metall. Nei, jeg måler ikke rikdom i penger. Jeg måler rikdom i opplevelser, erfaringer, familie og venner.

Hva vet du egentlig om alle andres kultur og mentalitet? Æresdrap eksisterer nok i ditt dyrebare Norge og desverre.

Og hvor får du det fra at "de" er iute etter pengene våre. På grensen til paranoia.

Hva er penger for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Nei, det jeg sier er at kanskje ikke alle egner seg til å bli leger selvom det betaler godt. Det jeg føler vi trenger er kompetente folk med interesse for det de jobber med. Jeg snakker ikke om hobbyinteresser, men grunnleggende interesser hos individet. Det er faktisk folk som ønsker å være sykepleier, psykolog, lærer, lege og som ønsker å utvikle disse yrkene i tråd med tiden. For meg er det et paradoks at det kapitalistiske system fordrer stagnasjon av utvilking gjennom copyrights og patenter, når det helt klart etter min mening hadde økt teknologisk utvikling og utdannelses nivået hadde kommet høyere opp om disse bommene hadde vært åpnet.

2.Selvfølgelig kommer flykninger/asylsøkere til å jobbe de og. De må også stabilisere seg i et nytt samfunn, de må lære seg et nytt språk forstå en annen kultur og deres normer, regler og skikker. Og akkurat som folk her til lands reagerer forskjellig på personlige tragedier, gjør også de som kommer som flykninger. Det er ikke noen mal man kan følge så har alle det bra. Asylsøkere og flykninger har flyktet fra et land fordi de ikke er fri der, fordi det blir utøvd makt ovenfor dem for å tvinge et folk til å leve og gjøre som de ikke ønsker selv. De flykter fra undertrykkelse og ektremisme, være seg religiøs eller politisk. Og når det ikke er forståelse for dette hos det folket de kommer til, hva forventer man egentlig skal skje da? Hva gagner det oss å sparke dem som ligger nede.

Her utviser du absoulut ingen forståelse av samfunnsøkonomi.

1. Dette er utprøvd allerede, jfr. Østblokken. Vi vet hvordan det gikk. Det var en total fiasko, og Muren falt i 1989, ikke minst som en følge av den økonomiske politikken. Et samfunn kan ikke gå rundt med dine ideèr. Det du viser til, er kommunistisk idealisme, og som kjent, den er utprøvd. Du er bare for ung til å huske det. "Alle skal gjøre det de vil, ikke tenke penger, for samfunnet trenger ikke å gå rundt, eller det gjør det av seg selv"...Tral-la-la-la

2. Ja, jeg ser det, at de jobber på spreng. 70% av somaliere jobber ikke, og muslimske kvinner jobber omtrent aldri. I følge Islam skal nemlig kvinnene gå hjemme og fø muslimske barn(helst sønner, da en jente bare er halvparten så mye verdt som en gutt). Deres kulut og mentalitet er blant annet: omskjæring, tvangsekteskap, steining, gruppevoldtekt, overfallsvoldtekt, null arbeidsmoral hvis de først jobber, æresdrap, at kvinner ikke skal jobbe utenfor hjemmet, kvinstikking og gjengoppgjør, for å nevne noe. Og dette er ikke noe jeg føler for å "bli kjent med". Jeg vil skånes for den slags, ellers takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Om du hadde fått med deg hva som skjedde i Iran på den tiden så hadde du visst at Oljeavtalen Iran hadde med Storbritania, hvor de fikk rimeligere pris enn andre, var ved enden av 2. verdenskrig på vei til å gå ut. Kongen ble tvunget i eksil og sønnen overtok. Iran ønsket på den tid å gå over til et system vi i Norge kjenner godt, med statsminister og de kongelige. Det var hva de ønsket. Men grunnet de dyrebare oljedråpene de eide, gikk storbritania og USA inn for å stoppe overgangen til det du kaller et "sivilisert samfunn", slik at strobritania kunne fortsette å få billig olje, og da også USA. Ja, det er så fint med disse intelligente, moralske, siviliserte fra vest. Og nei, det iranske folk ønsket ikke å bli udertrykt under Khomeini. De ønsket seg en åndelig leder, de ønsket seg ikke 30 år med undertrykkelse.

2.Jeg avskyr ikke kapitalismen, jeg syns det har gått litt over stokk og stein, og det er på tide med en annen samfunnsorientering. Penger er et byttemiddel, det er papir og metall. Nei, jeg måler ikke rikdom i penger. Jeg måler rikdom i opplevelser, erfaringer, familie og venner.

3.Hva vet du egentlig om alle andres kultur og mentalitet? Æresdrap eksisterer nok i ditt dyrebare Norge og desverre.

4.Og hvor får du det fra at "de" er iute etter pengene våre. På grensen til paranoia.

5.Hva er penger for deg?

1. Jeg kan godt fortelle deg hva som skjedde i Iran på den tiden. Ting var ikke perfekt under Shanen, de var nemlig fryktelig rike og folk flest hadde ikke spesielt god råd. Imidlertid var Iran på full fart til å få fremgang mot et sivilisert og vestlig samfunn. Kvinner hadde relativt gode rettigheter, samfunnet var på full fart mot å bli vestlig. Det ønsket imidlertid ikke iranerne, som heller ville ha en islamsk stat, med alt det medfører(stikkord: Sharialover). De klarte ikke engang skille religion og politikk, for i følge Koranen er det Allahs lover som skal gjelde! Og den dag i dag har muslimer i Rosengård bildet av Khomeini på veggen...Og har de det der, har de det her også, akkurat det kan jeg si ganske så sikkert.

2. Å avskaffe/erstatte kapitalismen er allerede prøvd. Vi vet hvordan det gikk. Muren falt i 1989, ikke minst som en følge av den håpløse økonomiske politikken til Østblokken. Når skal du ta inn over deg at kapitalismen er det eneste som fungerer, og at den er sann lykke for den vestlige verden? Takket være den er Vesten velstående. Uten kapitalisme hadde vi hatt det som i den forhenværende Østblokken, og det er det svært få, hverken i øst eller vest-Europa som vil.

3. Ja, men det begåes av muslimer og afrikanere. Det eksisterer i Norge fordi de gjør det i Norge.

4. De jobber ikke, og mottar gj.snittelig 17 000 i mnd. de to første årene i Norge, uten å måtte stille opp på norsk-kurs engang. De stikker sugerørene ned i statskassen, og lever dermed på mine skattepenger, jo.

5. Valuta og en nødvendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*

Hva er valuta for deg og hvordan er det nødvendig?

Æresdrap blir begått i Norge av nordmenn. Du skånes bare for tittelen i nyhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Tiril_*

Nå kjenner jeg en del Iraner og de ønsker ikke å leve under det regime de gjør. De lever faktisk som deg og meg, men de må gjøre det i skjul for de får ikke lov. De blir fengslet og forsvinner. Damen ønsker ikke å gå i burka, er du klar over hvor varmt det er der. Det er som om huden koker. Og det gjelder selvfølgelig ikke alle tør å ta den av, 30 år er ganske lenge. Og for noen har hijaben blitt symbol for deres islamske tro. La dem bære det om de ønsker. For de som har penger i Iran er historien anderledes, de bor ikke i sentrum og ter seg som du og jeg. Styret er korrupt, penger og kontakter styrer hverdagen. Mullhaene lever ikke etter de strenge spillereglene de setter opp for folket sitt. Skjønner du ikke at folket ønsker rettferdighet og frihet fra dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Hva er valuta for deg og hvordan er det nødvendig?

2.Æresdrap blir begått i Norge av nordmenn. Du skånes bare for tittelen i nyhetene.

1. For at et samfunn skal gå rundt, jfr. Østblokken, Cuba og Nord-Korea. Innse at å avskaffe kapitalismen er håpløst, og bare fører til fattigdom og elendighet. Eller kan du vise til bare et kommunistisk land som er rikt? Dine ideèr er som sagt utprøvd, og debunket som håpløse. Dette er stort sett alle både i øst og vest-Europa helt enige om.

2. Hva definerer du som nordmann, da? En tredjegenerasjons innvandrer er ikke norsk i mine øyne, skjønner du. Det er renspikket løgn at det begåes av nordmenn: Vi har inegn kultur for slikt, og har aldri drevet med det. Muslimer og afrikanere har alltid drevet med det. Jeg har levd betydelig lengre enn deg, og jeg skal si deg at ordet fantes ikke da jeg var ung, vi hørte aldri om det, for det skjedde nemlig ikke. En av de mest utbredte misforståelsene dagens unge har, er at grunnen til at en aldri hørte om den slags før, var at det ikke kom frem i nyhetene. Det er feil: Det fantes ikke før for ca. 10-15 år siden, og det er ingen nordmenn som bedriver æresdrap, overfallsvoldtekt eller gjengvoldtekt(etc etc). Du er for ung til å kunne huske hvordan ting var for 20-30 år siden. Vis gjerne til bare et eneste tilfelle gjennom hele historien hvor en nordmann bedriver æresdrap, omskjæring, ovefallsvoldtekt eller gjengvoldtekt, så kan vi diskutere det derifra. Det kan du imidlertid ikke, for det finnes ingen nordmenn som gjør denslags. Da jeg var ca. 10 år, var en jetne blitt drept her i Bergen. Det var stor oppstandelse, og politiet gikk fra dør til dør for å høre med folk om de hadde sett noe og/eller visste noe mer om saken. Det var en regelrett sensasjon, og folk var rystet. Pr. i dag får knapt gjengvoldtekter folk til å reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå kjenner jeg en del Iraner og de ønsker ikke å leve under det regime de gjør. De lever faktisk som deg og meg, men de må gjøre det i skjul for de får ikke lov. De blir fengslet og forsvinner. Damen ønsker ikke å gå i burka, er du klar over hvor varmt det er der. Det er som om huden koker. Og det gjelder selvfølgelig ikke alle tør å ta den av, 30 år er ganske lenge. Og for noen har hijaben blitt symbol for deres islamske tro. La dem bære det om de ønsker. For de som har penger i Iran er historien anderledes, de bor ikke i sentrum og ter seg som du og jeg. Styret er korrupt, penger og kontakter styrer hverdagen. Mullhaene lever ikke etter de strenge spillereglene de setter opp for folket sitt. Skjønner du ikke at folket ønsker rettferdighet og frihet fra dette?

Hvis de er så imot disse regimene, kan du jo forklare meg hvorfor de løpet rundt med full burka her i Bergen? De lever aldeles ikke som oss, nei. De mener nemlig at vi er horer, skjønner du. Dessuten er vi vanntro, og tilhører Krigens hus.

Det med hijab har jeg skrevet såpass mye om, og jeg gidder ikke skrive omtrent det samme igjen, så jeg siterer heller meg selv:

For øvrig var en venninne av meg i Dubai for kort tid siden. Hun ble overrasket over at de muslimske kvinnene der ikke gikk gadd å gå med hijab...Det er nemlig bare når de kommer hit at det plutselig blir viktig for dem, for da skal de vise at de tror de er bedre enn oss "vanntro"! I deres egne land er det om å gjøre å bli kvitt de strenge reglene for kleskoder hos kvinner, men her følges de mer enn gjerne. Den eneste grunnen til det, er selvsagt for å markere et skille mellom oss og dem, hvor de er "rettroende", og vi "vanntro"(jfr. at Islam ser på verden som to hus: Det muslimske, og det som skal bli muslimsk, men som inntil videre er "krigens hus").(sitat slutt)

I deres egne land er det om å gjøre å få av hijaben og burkaen. Her, derimot, går de med det helt frivillig. Det handler om at de ønsker å vise at de er "rettroende"og sågar bedre enn oss, som er "vanntro". Og den islamske tro er sannelig ikke mye flatterende, skal jeg si deg. Attpåtil skal islam overta hele verden hvis disse menneskene får viljen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget ditt? Penger er valuta, som er en nødvendighet for at et samfunn skal gå rundt. Det trengs ikke å utdypes ytterligere, da dette er hevet over enhver tvil. Vil du ha bevis på at det er nødvendig, så se på den forhenværende Østblokken, Nord-Korea eller Cuba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*
Hva er poenget ditt? Penger er valuta, som er en nødvendighet for at et samfunn skal gå rundt. Det trengs ikke å utdypes ytterligere, da dette er hevet over enhver tvil. Vil du ha bevis på at det er nødvendig, så se på den forhenværende Østblokken, Nord-Korea eller Cuba.

Nei, jeg vil bare du skal forklare meg hva penger er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil bare du skal forklare meg hva penger er.

Ok, vi får ta litt voksenopplæring til deg, da:

Sitat: penge m1 (norr pen(in)gr, gj vestgerm kanskje fra lat. pannus 'tøystykke')

1 mynt el. seddel brukt som betalingsmiddel betale i rede p-r / få noe for en billig p- / rene ord for p-ne klar tale, sannheten / fest og moro for alle p-ne (ofte i formen penga) bare fest og moro, fra først til sist

2 kapital, formue legge seg opp p-r / gjøre gode, store p-r (på noe) (sitat slutt)

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...