Gå til innhold

Hvem er Norges befolkning i fremtiden


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg forholder meg ikke til statistikk laget av Human Rights Service.

Hege Storhaug har null troverdighet.

Du kan jo ikke vise til hvorfor du mener det. Du bare sier det, uten å komme med konkrete motbevis. Da får ikek ditt innlegg noe tyngde.

Storhaug vet i det minste hvordan hun skal utarbeide undersøkelser, hun kan forskningsmetode og hun vet hvordan folk kan misforstå og misbruke statistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Blir alltid mer kriminalitet og trøbbel der det kommer mørke ikke-vestlige innvandrere. Muslimer og andre aggresive som holder barna hjemme fra skolen for at de må hjelpe til hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting å si hvor mange innvandrere vi tar imot. Penger har vi nok av, om de skulle bli en utgift for Norge.

Vennligst forklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat dette dokumentet med demografi som viser at majoriteten av Oslos befolkning har innvandrerbakgrunn om 20 år.

Synes du at du hat fått være med på å bestemme angående de store endringene som blir gjort på veldig kort tid?

Spørsmålet er altså som beskrevet på side 24:

At Norge innen et gitt tidsperspektiv kan

ha en majoritet av innvandrere, er ikke

ensbetydende med at det er et problem.

Spørsmålet er om det er en ønsket og villet

politisk utvikling, og i hvilken grad den

norske befolkningen mener den får påvirke

en slik utvikling.

Human Rights Service

http://www.rights.no/filer2//HRS_Demografi-notat_171108.pdf

SSB har for lengst vist at det bare er visvas at majoriteten av Oslos befolkning er innvandrere om 20 år. Akkurat det er en stor overdramatisering, og å rope "ul-ulv"uten at det står noe annet enn en hudevalp der.

Når det er sagt, skulle vi ikke hatt en eneste muslim i Norge om jeg fikk bestemme. Og ja, vi har egentlig fint lite vi skulle ha sagt. Det er i alle fall ingen jeg kjenner som er for den masseinnvaringen fra arbaiske og afrikanske land vi ser nå. Innvandring fra ikke-muslimske land har jeg absoulut ingen problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting å si hvor mange innvandrere vi tar imot. Penger har vi nok av, om de skulle bli en utgift for Norge.

Ja, vi som alltid har vært direkte lutfattige, og endelig har fått noen kroner mellom hendene, må selvsagt hive rundt oss med dem i øst og vest...Det er noe av det dummeste jeg noensinne har hørt! Se på Saudi-Arabia, Kuwait og Dubai, du, så kan du se hvor mye araberne deler av sine egne penger når de får noen. Det er ikke ofte jeg sier det, men her sier jeg det: La oss bli litt mer som arberne!(sånn for øvrig går vi tom for oljen om 25 år, men da er jeg pensjonert og flytter til Spania, så meg bekymrer det ikke, men det kommer tross alt noen etter oss som skal overta dette landet, og jeg vil jo gjerne at de skal få overta et bra land, noe det ikke kan sies å bli hvis det blir et stort antall muslimer her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo ikke vise til hvorfor du mener det. Du bare sier det, uten å komme med konkrete motbevis. Da får ikek ditt innlegg noe tyngde.

Storhaug vet i det minste hvordan hun skal utarbeide undersøkelser, hun kan forskningsmetode og hun vet hvordan folk kan misforstå og misbruke statistikk.

Her er det ikke snakk om å utarbeide undersøkelser. Det er snakk om korrekt eller ikke korrekt anvendelse av statistikk. De som driver med statistikk på SSB er fagfolk. Bare av den grunn alene stoler jeg mer på dem enn på en organisasjon med en innvandringskritsk agenda, når denne organisasjonen presenterer en statistisk fremskriving som passer med deres politiske ideologi, og som kritiseres på faglig grunnlag av landets tyngste fagmiljø på statistikk. Og det beste forsvaret Storhaug kunne komme med, var at SSB har en politisk agenda, og er detaljstyrt i klassifiseringen av innvandrere av innvandringsvennlige politikere, slik at det ikke skal se "så ille ut." Mao, hennes forsvar på faglig fundert kritikk, var at det er en politisk konspirasjon for å fremme innvandringen, og at denne blant annet nedfeller seg i politisk styring av SSB på detaljnivå, og at de av den grunn hadde utelatt store folkegrupper, ikke bare i oversikter over innvandrere, men at de faktisk hadde latt dem "glippe mellom fingrene" i registreringen, også. Hun nevnte, så vidt jeg husker, 3. generasjons innvandrere, som det foreløpig bare finnes noen ganske få hundre av, som en av de store gruppene som SSB ikke registrerer. SSB repliserte at de registrerte dem, men at de ikke hadde slottet dem inn i dataanalysen, fordi det ville gjort ting mer komplisert, og det uansett ikke var en faktor som ville hatt noen tallmessig betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er vel fordi SSB i sine prognoser regner med en nedgang i innvandringen i fremtiden. Noe som kanskje ikke er så realistisk?

Forøvrig regner ikke SSB 2. generasjons innvandrere med i innvandringsstatistikken. Derfor er det mange med innvandrerbakgrunn som ikke regnes med i deres statistikk.

Hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvor har du dette fra?

Når vi videre kritiser SSBs befolkningsfremskrivning knyttet til høyalternativet, altså det alternativet som skal betraktes som den høyeste tenkelige innvandringen til Norge i tiår fremover (til 2060), for å være rimelig lavt, henge dette sammen med den faktiske observerte situasjonen de siste årene. Norge har hatt rekordstor innvandring år etter år, og for 2008 ventes ny rekord – som dagens tall fra SSB med all tydelighet demonstrerer. Her fremkommer det at til nå i år er innvandringen 27 prosent høyere enn på samme tid i fjor, og gir altså en nettoinnvandring på 31.000 så langt. Ny rekord.

Likevel mener SSB at det er god grunn til – i et høyalternativ i en fremskriving – å forvente at det vil bli en topp i innvandringen om to år (2010) og at den deretter vil synke jevnt og trutt. Vi spør: er dette realistisk? (...)

SSB tar etter vår vurdering også lite innover seg at rekordinnvandringen de siste år fører til at innvandrerbefolkningen øker raskt, som igjen vil tilsi at stadig flere vil søke familiegjenforening i Norge. Ses dette i sammenheng med at flere innvandrergrupper oppretter ekteskapsmønsteret ved å hente ektefelle i utlandet, øker gruppen enda raskere. Videre har ulike innvandrergrupper høyere fruktbarhetsrate enn nordmenn, samt at nordmenns fruktbarhetsnivå ligger under reproduksjonsnivået (som er ca. 2,06) og dermed vil ikke den norske befolkningen øke. Kort sagt: innvandrerbefolkningen øker, den norske befolkningen forblir konstant (eller kanskje går ned).

http://www.rights.no/publisher/publisher.a...mp;tekstid=2156

I SSBs statistikk regnes innvandrere og barn av to innvandrere som innvandrere.

Hvis en 2. generasjons innvandrer henter en ektefelle fra utlandet vil ikke deres barn inngå i statistikken over innvandrere. Barna til to 2. generasjons innvandrere inngår heller ikke i denne statistikken.

Derfor er det mange flere med innvandrerbakgrunn enn tallene fra SSB viser.

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article...;status=showall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har jo alle fått lære at norske kvinner ikke er bra nok for muslimske menn. Derfor henter de koner fra det opprinnelige hjemlandet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dessuten er norske menn også langt fra godt nok for en muslims kvinne. Hun blir tvunget til å gifte seg med en skikkelig (muslims) mann, og de blir også hentet fra deres opprinnelige land.

Mennene skal ha en kone som er vant til å være hjemme og lage mat, unger og ordne huset. 80% av pakistanske kvinner er uten jobb og lever på barnebidrag og sosiale støtteordninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vi har jo alle fått lære at norske kvinner ikke er bra nok for muslimske menn. Derfor henter de koner fra det opprinnelige hjemlandet sitt.

Og norske menn er ikke bra nok for muslimske kvinner. Derfor henter de mann fra det opprinnelige hjemlandet sitt.

En muslimsk kvinne kan ikke gifte seg med en mann som ikke er muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Likevel mener SSB at det er god grunn til – i et høyalternativ i en fremskriving – å forvente at det vil bli en topp i innvandringen om to år (2010) og at den deretter vil synke jevnt og trutt. Vi spør: er dette realistisk? (...)

http://www.rights.no/publisher/publisher.a...mp;tekstid=2156

(...)

I SSBs statistikk regnes innvandrere og barn av to innvandrere som innvandrere.

Hvis en 2. generasjons innvandrer henter en ektefelle fra utlandet vil ikke deres barn inngå i statistikken over innvandrere. Barna til to 2. generasjons innvandrere inngår heller ikke i denne statistikken.

Derfor er det mange flere med innvandrerbakgrunn enn tallene fra SSB viser.

"HRS påstår at SSB regner med for lav innvandring. Men i de framskrivingene vi la fram i mai i år, forutsatte vi faktisk høyere innvandring enn noen gang før. HRS mener imidlertid at vi skulle ha lagt større vekt på tall for 2006 og 2007. Men vi kan ikke legge avgjørende vekt på enkeltår når vi lager prognoser for mer enn 50 år fram i tid.

Samtidig er det grunn til å anta at innvandringen fra EØS vil gå ned om noen år pga. lavere etterspørsel etter arbeidskraft i Norge og økonomisk vekst i land som Polen. For innvandringen fra land utenfor Europa regner vi med en innvandring på nivå med de siste 5 årene, og alternativt 50 prosent høyere enn dette. "

http://www.dagsavisen.no/meninger/article381791.ece

Polakker utgjør den største gruppen innvandrere i Norge.

"Innvandrerne utgjør etter SSBs definisjon 508 200 innbyggere. En annen definisjon [7], som f.eks. brukes i Nederland, er at alle personer med én utenlandskfødt forelder tilhører innvandrerbefolkningen. Dersom denne definisjonen ble anvendt i Norge, ville innvandrerbefolkningen øke med 199 700 personer. Av disse ville 151 100 være barn av «vestlige innvandrere», dvs med en forelder fra Europa eller Nord-Amerika."

http://no.wikipedia.org/wiki/Innvandrere_i_Norge

Ser du forresten på vår kjære konge som innvandrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nysgjerig
Når det er sagt, skulle vi ikke hatt en eneste muslim i Norge om jeg fikk bestemme.

Hva har egentlig muslimer gjort deg? Liker du kristne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Muslimer og deres kultur er ikke kompatible med norsk kultur. Det er interessekonflikter på alt for mange områder. Forresten er det ikke bare norsk kultur. Islam har en tendens til å resultere i oppstyr og ufred i alt for mange land rundt om i verden.

Naive politikere som ikke har peiling på islam har bestemt seg for å importere disse i allmass og etterpå er de overrasket over at kriminalstatestikken ser veldig mye dårligere ut med overfall, ran,sexuelle overgrep og at trygdeutgiftene øker explosivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_gjest_*
Blir alltid mer kriminalitet og trøbbel der det kommer mørke ikke-vestlige innvandrere. Muslimer og andre aggresive som holder barna hjemme fra skolen for at de må hjelpe til hjemme.

HAHAHA folk fra Latvia, Litauen, Romania, Estonia er de mørke? de topper krimanalitet i dag. mange av dem er blonde faktisk :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
SSB har for lengst vist at det bare er visvas at majoriteten av Oslos befolkning er innvandrere om 20 år. Akkurat det er en stor overdramatisering, og å rope "ul-ulv"uten at det står noe annet enn en hudevalp der.

Når det er sagt, skulle vi ikke hatt en eneste muslim i Norge om jeg fikk bestemme. Og ja, vi har egentlig fint lite vi skulle ha sagt. Det er i alle fall ingen jeg kjenner som er for den masseinnvaringen fra arbaiske og afrikanske land vi ser nå. Innvandring fra ikke-muslimske land har jeg absoulut ingen problemer med.

Afrikanske landene (de er mange nemlig) er ikke muslimske. so some education can help here.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har egentlig muslimer gjort deg? Liker du kristne da?

Man kan vel strengt tatt ikke sammenligne muslimer med andre religiøse. Har du noensinne hørt om hindu-gjenger, buddhist-ranere, jøder som driver oganisert trygdesvindel eller kristne voldtektsmenn? Har du hørt om hinduer, buddhister, jøder eller kristne som ønsker at deres religiøse lover, er de lovene som landet skal styres etter? Nei, selvsagt ikke, for ingenting av det jeg har beskrevet nå, eksisterer. Jeg sier ikke at alle muslimer er kriminelle, eller at alle muslimer ønsker å innføre Sharia-lover, langt ifra, men det er den innvandregruppen som står for problemene innvandringen fører med seg. Og det gjør meg absoulut noe at 70% av somaliere ikke jobber. For øvrig er det slik at alle steder islam etablerer seg og muslimene blir mange, medfølger det en hel hærskare av problemer, og til syvende og sist er de selvsagt ute etter å overta(og dette har de religiøst belegg for, da det står i Koranen at islam skal overta hele verden). Og for å presiesere: Jeg har inegtning imot arabere, jeg bare avskyr islam og den islamske kultur.

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrikanske landene (de er mange nemlig) er ikke muslimske. so some education can help here.

Nå surrer du fælt. Av afrikanske land tar Norge inn flest fra Somalia, og de er som kjent muslimer. Så tar vi inn en del fra noen andre afrikanske land, og det de har til felles med somalierne, er at, ja nettopp, de er også muslimer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...