Gå til innhold

Min første......

Linnda

Anbefalte innlegg

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så gøy icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif

Masse, masse gratulasjoner går til deg og din kjære.

Du har en spennende tid foran deg, fylt av glede, spenning, uro, forandringer i kroppen etc. etc.

Lykke til icon_smile.gif

Er selv 16+3 i dag og skal snart på ultralyd *glede-gruer meg*

klemmer fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TUUUSEN TAKK JENTER !!!!! kyss.gif

Ja, så sitter jeg her da. Med en knall blå positiv test i hånda og er fortsatt litt skjelven i kroppen. Nå var det igjen min tur!!!!! icon_smile.gificon_smile.gif

Har vært temmelig sikker på at det har vært noe på gang. Har hatt akkurat samme symptomer som sist jeg ble gravid. Veldig ømme/vonde pupper, litt murringer i magen og hvit, kremet tykk utflod!

Tok testen i dag tidlig (eller klokka tolv når jeg stod opp icon_wink.gif ), mens min kjære ventet på soverommet. Tisset på pinnen og allerede før jeg hadde rekt å legge den fra meg, så begynte testen å bli blå... I det riktige vinduet!!!!! Kjente varmen steg i ansiktet og smilet kom strålende frem. I løpet av 30 sekunder var testen så KNALL blå som det går ann!!!!! icon_biggrin.gif

Ja, jeg er gravid , tenkte jeg og ruslet inn på soverommet til gubben! Viste han rolig testen og så hvordan hele ansiktet hans lyste opp i et eneste STORT smil! Han dro meg ned i senga og der lå vi en liten stund å bare holdt rundt hverandre uten å si et ord!!! Etterhvert så tittet han en gang til å testen, så meg dypt inn i øynene og sa: "JEG ELSKER DEG" !!!!!!!!!!!!!!! ÅÅååååååååååååååå, hadde lyst til å begynne å grine!!!!! Av glede selvføgelig!!!!!

Så dette er virkelig toppers. Har regnet ut at jeg er 5+0 i dag. Og foreløpig termin er 26.januar!!!

Og jeg kommer ikke til å slutte å være på msn!!!!!!!! Jeg trives så godt sammen med dere, at det vil jeg mer enn gjerne fortsette med! Nikke.gif

Men nå må jeg avslutte. Middagen venter på meg! icon_smile.gif

Ses snart igjen. icon_smile.gif

Masse klemmer fra,

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUVAMOR!!!!!!

GRATULERER SÅ MYE!!!!!!!

Så kjekt å høre!..nå ble jeg kjempeglad!!...og misunnelig også.....

Det må jo være fantastisk!!!...ønsker deg lykke til videre, og at du får et flott svangerskap!!

Snakkes vel på msn en dag, må jo ikke glemme oss andre ut nå vettu!!..så får du heie på oss, slik at vi kan få to blå snart også!

Snakkes lille venn, kos deg med spiren i magen!!...

masse lykkeønskninger fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haugtussa

Gratulerer så masse, Tuva!!! Har ikke babytanker selv, men tusler innom av og til. Riktig koseli, blir glad inni hjertet mitt når jeg ser at andre mennesker er så glad icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Tuva!!!!! brunette.gif Det var virkeig morro å høre at du har testet 2 blå, Har jo vært igjennom en del, så nå er det jammen din tur! Kos deg med svangerskapet icon_smile.gif

Masse klemmer fra Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE TUVAhoppe.gif

Skal si jeg ble glad icon_biggrin.gif når jeg las at du hadde testet 2 blå...

Denne gangen skal du se at alt går bra.. Nyt følelsen av å vite at du skal bli mamma (igjen). Om 8 mnd så har du fått en liten hjerteknuser hjerter_rundt.gif Tenk så deilig det blir da!!!!!!

Gleder meg til å følge med på graviditeten din, vennen...

Klemmer fra en bittelitt svanger

Poona icon_wink.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Poona den 2002-05-26 23:53 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WEEEEEEEEEE!!!!! Jeg testet også 2 blå idag! icon_biggrin.gif

Nå er det jammen mange som har blitt gravide her icon_smile.gif Det er skikkelig hyggelig å begynne å skrive dagbok igjen. Mange år siden sist jeg gjorde det. Vi kommer nok til å lære hverandre godt å kjenne utover ved å lese hverandres dagbøker.

Masse klemmer fra Sessa hjerte.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE!!!!!!!!!

GUUUD SÅ GØY!!!!!

Har ikke vært inne på KG hele helgen, men her skjer det visst store ting hele tiden. WOW!!! For en følelse du må ha nå. Jeg kan ikke tro det.

Nå må du bare kooose deg fremover, for om drøye 8 mnd får du en liten i huset. Jeg er ordentlig fra øretiløre glad på dine vegne Tuva icon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gif

Stooor klem fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA, HURRA, JEG ER SÅ GLAAAAD !!!!! hoppe.gifhoppe.gifhoppe.gifhoppe.gifhoppe.gif

Tenk at jeg er gravid !!!!

Har lyst til å skrike det ut til hele verden, men holder meg i tøylene. Så vidt...... icon_wink.gif Har fortalt nyheten til 3 venninder. Og til alle dere her på KG da. icon_biggrin.gif

Godt å ha noen å kunne skrike ut min glede til da!!!!!!!!! Dere er så fine å ha!!!

kys_2.gif

Ses snart igjen! icon_smile.gif

Klemmer fra Lille Håp og,

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haugtussa

Moro å se at du er så glad, Tuva icon_smile.gif

Gratulerer nok en gang!

Selv har jeg babyangst i disse dager, og håper virkelig på besøk av Tante Rød i morgen. Savnet hennes tilstedeværelse i dag!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når den første gleden har lagt seg, så kommer tankene.......og KVALMEN!!!!!

Har riktig nok kjent meg uvel, allerede før jeg testet, men de siste dagene har det virkelig tatt av!! icon_frown.gif Har kastet opp et par ganger i dag og et par ganger i går på jobben!! På jobben.....kan vel tenke dere hvor morro det er å løpe til og fra doen hele tiden...

I dag så er jeg hjemme. Ringte til legen min og fikk time.

Sover nesten ikke om nettene siden jeg testet heller. De dumme, stygge og ekkle tankene kommer. De som sier at babyen min er død.... At kroppen tror den er gravid ennå, som sist. Til jeg plutselig begynner å blø.... icon_cry.gif

Tenker masse på det..

Trives ikke på jobben lengre heller. Jobber i barnehage og der er det mye løft og stressete i perioder. Får angst hver gang jeg løfter et barn....hver gang jeg blir litt stresset...tenker på lille nurket. Tåler du dette da...?

Vet at jeg kanskje overdriver dette her noe forferdelig.....Det sier hvertfall samboer, "Det kan vel ikke være så farlig?".

Men det er det jeg føler nå, og jeg er ganske lei meg...

Håper at legen min tar meg på alvor og sender meg på UL jevnlig. Tror at det er det eneste som kan roe meg ned.

Kommer tilbake med rapport når jeg har vært der.

Ses.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuva!

Kan forstå at du engster deg elstra mye denne gangen, men du skal se at alt kommer til å gå bra!..men hvis du føler deg trøtt og sliten, og antydninger til vondt i magen og slikt når du er på arbeid, så må du iallefall prøve å ta det litt rolig..vil jo at det skal gå bra med deg vettu!

wuerg011.gif det kan ikke være så kjekt!

Tenker på deg!

Håper iallefall at du slipper å slite med 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

Nå har jeg vært hos legen min. Han tok veldig godt i mot meg og var forståelsesfull.

Jeg har fått 14 dagers sykemelding for å få kvalmen på avstand og for å roe nervene litt.

Fikk også henvisning til gynekolog, som kan følge meg opp med ultralyd.

Fikk time den 11/6, så nå er det bare å ta det med ro så lenge.

Syntes på en måte at det er vondt å måtte vente så lenge, men de ser vel ikke noe særlig før den tid heller. Jeg vil være 7+3 den dagen jeg skal på UL.

Knasker knekkebrød og gulerøtter for å stagge kvalmen og røyksuget. Ikke lett dette her.......

Men det går vel helst bra...

Ses. icon_smile.gif

Koz fra Lille Håp, 5+4 og

Tuva enig_animasjon.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Tuva den 2002-05-30 14:07 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuva, kjære venn!

Jeg synes det er fryktelig å tenke på at du går rundt og ikke føler deg på topp,

men det går sikkert over snart!!!!

Tenk at du har en spire i magen din!

Den spiren kommer om en stund, og det er DERES barn, ett kjærlighetsbarn!

Godt at du fikk sykemelding,

og nyt tiden fremover som du best kan!

Vi sees på MSN!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEISANN TUVA!!!!

Bra at du fikk deg sykemelding, ikke bra og gå på jobb med kvalme og ikke i en barnehage.

Kjempeflott du skal få bra oppfølging denne gangen dette går nok kjempe bra skal du se.

Lykke til og håpe kvalmenog røykesuget gir seg da!!

Klem fra pIa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

Så har jeg begynt på den 6 uka da. icon_smile.gif

Er fortsatt litt utafor og klarer ikke helt slippe gleden ut. Tror liksom ikke at det kan gå bra. Bare venter på at jeg skal begynne å blø... icon_cry.gif

Selvom begynnelsen på dette svangerskapet er veldig annerledes fra det første, så har jeg mine tvil..

Nå er jeg veldig kvalm og kaster opp stort sett hver morgen og det gjorde jeg ikke forrige gang.

Men tiden vil vise hva som skjer. Jeg får ikke gjort så mye fra eller til. Står liksom maktesløs...

Venter bare på 11/6, da jeg skal på UL. Hvis alt er bra da, så kanskje livet blir litt lettere å leve. Kanskje jeg kan begynne å tro litt.

Kommer tilbake snart, med nye følelser og oppdateringer. icon_smile.gif

Klemmer fra Lille Håp (6+0) og 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tristessa

Hei Tuvamor!

Synd å høre at du ikke kan slappe av helt denne gangen, gjør meg vondt å høre. Du som var så glad i begynnelsen! Vet at det kan være vanskelig å se det fra en positiv side, men prøv å slapp av vennen, så går det nok bra. Unner deg alt godt her i verden og håper det går kjempefint på ultralyd den 11.!

Kos deg en masse da vennen, tenker på deg. Masse klemmer,12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen trøstens ord fra jenta i hovedstaden.

En av mine venninner (hun venter nå nr.3) hadde ett problemfritt svangerskap med nummer 1. Ingen plager. Ikke kvalm. Ingen bekkenløsning. Problemfri fødsel, ja, you name it.

Så kom nr. 2..... i svangerskapet var hun ikke frisk, kvalm, bekkenløsning, ja i det hele tatt veldig forskjellig fra nr.1 (bortsett fra fødselen, den gikk visst like greit, var inne og hilset på foreldrene og nykomlingen 4 timer etter fødselen!!!! FANTASTISK!!!).

Resultatet? 2 meget sunne og aktive jenter. Nå går hun og venter nr.3 i juli/august, dette svangerskapet ligner på det første.

Tuva, dette går bra!!!!

Kos deg, nyt livet!

*trøsteklem*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tuva!!

Håper det går bedre med deg nå.

Du har rett, det er sannelig ikke lett dette her. Vanskelig å slippe gleden helt frem, selv om den gløtter innom av og til!

Jeg har sendt en PM til deg icon_smile.gif

Det blir spennende med UL til tirsdagen. Det går sikkert så bra atte!! Du får helt sikkert se ett lite hjerte som banker der inne i magen din *sukk*....

Regner likevell med at tiden frem til UL blir tøff for deg. Redselen er dessverre ikke så lett å kontrollere bestandig. Håper du kan puste litt ut etter tirsdag, og jeg forventer full rapport!!

Lykke til vennen min!!

Mange klemmer fra

Poona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det uke 7! icon_smile.gif

Tiden snegler seg sakte avgårde.

Alt føles ganske vanskelig og jeg klarer ikke helt og tro at alt er i orden med Lille Håp...

Venter derfor i åndeløs spenning på UL. Da skal jeg få se hva som skjer med meg og magen.

Kvalmen har heldigvis begynt å roe seg litt. Hvis jeg ligger en stund før jeg står opp og tar det helt med ro, så slipper jeg hvert fall å kaste opp!

Sånn er det med meg akkurat nå. Kommer tilbake med rapport når jeg har vært på UL.

Klem fra Lille Håp(7+0) og,12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...