Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nytt bryllup ny opplevelse. Denne gang i "verste" kategorien. Var ikke en spesifikk ting, men helheten. Også ett kristent bryllup, hvor brudgommen m/fam var hyperreligiøse mens brudens var atister med stor A. Men ok, deres bryllup deres valg.

.....snip

Anonymkode: cd607...0df

Altså, alt det der kunne skjedd i et ikke-kristent bryllup, så hvorfor du legger vekt på det, er veldig merkelig. Bortsett fra det: grusom planlegging fra bruden og hennes families side. Man velger ikke gaveåpner på dagen! Jeg har vært gaveåpner flere ganger og det er en stor jobb som faktisk må forberedes (ark å skrive på, klistremerker med tall osv.). Heller ikke det andre burde blitt lagt på deg som gjest som ikke kjente familien nærmere. At du skulle hjelpe både bror og holde paraply ville jeg ikke godtatt. Broren skulle blitt tatt hånd om av noen som kjente ham (bedre) og det skulle gått på rundgang hvem som holdt paraplyen. At det regner er ikke noe man kan regne med ( ;) ), men man bør planlegge for det om man MÅ ta bilder ute. Alt i alt, dårlig planlegging, særlig for deg!

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Verste: Brudens far falt om og døde under festen.

Anonymkode: f107a...223

• Liker 33
Gjest Alexz
Skrevet
På 8.5.2020 den 21.16, AnonymBruker skrev:

Kan hende det var bryllupet til min mann og meg du beskriver der. Det var slik, og det er mange bryllup som feires slik, når brudeparet og mange av gjestene er kristne! 

Anonymkode: f3e9b...9e9

Kristne? Det er kun i Islam , Mormonismen, læstadianerlæren og Buddhismen at alkohol er forbudt 🤔

Gjest Alexz
Skrevet
På 9.5.2020 den 17.26, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sånn at kristent bryllup= alkoholfritt. Heldigvis 

Anonymkode: 74492...9a7

Nei, medmindre de tilhører veldig sære sekter. Skjønner ikke hvor de har det ifra ellers . 

AnonymBruker
Skrevet
På 11.5.2020 den 10.29, Yoshi skrev:

Jeg er ikke katolikk. 

Det er nettopp det som er feil med de som kaller seg kristne i Norge idag. 

Les dere opp på katolsk.no , og legg ifra dere de meningsløse reglene om mat og drikke !

Anonymkode: edda6...291

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
På 19.5.2020 den 0.27, AnonymBruker skrev:

Kun vært i et par bryllup, men det ene var et typisk kristenbryllup, der man skulle holde hverandre i hendene i kirken og be fellesbønn... For en ateist som meg føltes det helt sinnsykt.

Det var en ungdomsvenninne av samboeren min som skulle gifte seg. Hun og bruden hadde hatt lite kontakt de senere årene, så jeg kjente ingen der bortsett fra min samboer. Bryllupet var kl 11 i kirken, men "festen" skulle starte kl 16.00. Og siden dette var et kristenbryllup så var det ikke alkoholservering. Noe som betydde at jeg holdt på å gå på veggen. Skulle altså så sitte og mingle med en haug kristenfolk jeg ikke kjente i 5 timer, mens det eneste man fikk servert var noen tørre kaker.

"Heldigvis" har min samboer krystallsyken, og hun fikk et svimmelhetsanfall som gjorde at vi måtte dra hjem

Anonymkode: 39b5b...3ff

Jeg skjønner ikke hva slags « kristenfolk» dere omgås ? 😂

Mitt bryllup var kristent (katolsk!) og alkoholen fløt , hvor har folk det ifra at kristendommen har forbud mot alkohol ? 😂

• Liker 23
Gjest Alexz
Skrevet
På 18.5.2020 den 21.50, AnonymBruker skrev:

Klart det vitner om litt dårlig folkeskikk å skjære rart av en kake, mange mennesker har dårlig folkeskikk. 

Men jeg synes det også er rart å lage en så stor sak av det, at det ødelegger bryllupet og så trekke døende mor kortet. Det vitner vel kanskje om litt dårlig folkeskikk det også, når man er mer opptatt av hvordan kaka ser ut etter den har begynt å bli spist. Mange mennesker har dårlig folkeskikk. Det har sikkert jeg og du i enkelte situasjoner også. 

Anonymkode: c73b1...08c

Hverken mannen min eller jeg brydde oss en drit som hvordan kaken så ut etter bryllupet 😂 hadde nok med oss selv og bryllupsreise da, gitt 😂 hadde ikke regnet med det skulle være noe kake igjen egentlig , det ble det, men vi brydde oss da ikke om hvordan den SÅ ut ..😂😂 Herregud ..

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere fulle voksne før barna dro hjem/la seg. Det var helt forferdelig. Det er slik en får traumatiserte barn 😩

Anonymkode: 52110...eef

Og jeg skjønner ikke hvorfor man vil ha små barn i bryllup ?

• Liker 25
Skrevet
22 timer siden, Alexz skrev:

Kristne? Det er kun i Islam , Mormonismen, læstadianerlæren og Buddhismen at alkohol er forbudt 🤔

Dette stemmer ikke. Jeg orker ikke skrive en teologiavhandling her, men påstanden din er feil og jeg anbefaler deg å lese deg opp på temaet.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
På 5.7.2020 den 1.42, Alexz skrev:

Nei, hos pinsevennene feks er alkohol forbudt, også i bryllup.

Anonymkode: 628a1...9fb

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er pinsevenn og det er lite som er forbudt hos oss. Det er anbefalt å holde seg borte fra ting, men det er ikke noe som blir forkynt fra plattformen eller lignende. Vi følger det som står i Bibelen der det står at man skal "holde seg borte fra sterk drikk" osv. Det er tilgivelse for alt, utenom å synde mot Den Hellige Ånd og det skal ekstremt mye til før man kommer dit.

• Liker 13
Gjest Alexz
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hender at kristne sekter lager sine egne regler, men ifølge kristendommen så er det altså ikke forbudt .

Gjest Alexz
Skrevet
13 timer siden, Alice123 skrev:

Dette stemmer ikke. Jeg orker ikke skrive en teologiavhandling her, men påstanden din er feil og jeg anbefaler deg å lese deg opp på temaet.

Ok, fortell det til presten min og samtlige katolikker og andre kristne over hele verden - og de som faktisk har lest Bibelen 😏 
Alkohol er IKKE forbudt .

Men jeg gidder ikke å spore av diskusjonen her pga avholdsfolk.

AnonymBruker
Skrevet

Lær dere å feste uten alkohol også, tragisk at man ikke skal kunne kose seg i et bryllup bare fordi det ikke blir servert alkohol. Typisk nordmenn. 

Anonymkode: de29c...3ed

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Kan vi holde diskusjon om alkohol i religion borte fra tråden nå? Alle mennesker i alle religioner gjør opp sin egen meningen om alkohol, noen vil ikke drikke, andre syns det går greit. Både kristne, muslimer, buddhister og andre. Ferdig med det, nå kan vi gå videre til å lese om morsomme opplevelser i bryllup.

Anonymkode: 9d19f...e54

• Liker 47
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
På 5.7.2020 den 1.58, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva slags « kristenfolk» dere omgås ? 😂

Mitt bryllup var kristent (katolsk!) og alkoholen fløt , hvor har folk det ifra at kristendommen har forbud mot alkohol ? 😂

Det mange forbinder med "kristne" i Norge (spesielt i "bibel-beltet" o.l.) er folk som tilhører diverse frikirkelige menigheter, som pinsevenner, læstadianere osv. Disse praktiserer ofte forbud mot alkohol.

AnonymBruker
Skrevet

Brud som utførte oralsex på broren til brudgommen.

Anonymkode: b25ab...979

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Brud som utførte oralsex på broren til brudgommen.

Anonymkode: b25ab...979

I selve bryllupet? Hvordan fant du det ut? 

Anonymkode: 2b377...fe9

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...