Frøyamor Skrevet 9. juli 2020 #1781 Del Skrevet 9. juli 2020 På 4.7.2020 den 20.13, AnonymBruker skrev: Nytt bryllup ny opplevelse. Denne gang i "verste" kategorien. Var ikke en spesifikk ting, men helheten. Også ett kristent bryllup, hvor brudgommen m/fam var hyperreligiøse mens brudens var atister med stor A. Men ok, deres bryllup deres valg. Jeg ble bedt om å være forlover av en av mine svigerinner, som aldri har vært grei mot mannen min (hennes bror) og vært småbitch mot meg. Takket nei, og begrunnet med at jeg bodde på andre siden av landet og at jeg derfor ikke kunne gjort en god jobb i forkant av bryllupet. Greit nok for henne, men da forventer hun en dyr gave (til en verdi av 4000 istedenfor 2000 som vi har gitt til de andre). Vi reiste til stedet dagen i forveien og landet kl 17. Fikk med en gang en melding fra brudgommens mor som ønsket hjelp til å fikse festlokale. Javel, vi hev fra oss bagasjen og tok bussen dit vi skulle. Mora syntes vi var trege, og var rask til å gi oss ekstremt mange oppgaver. Alt fra å vaske asjetter (som var rene, men hun stolte ikke på at de var corona rene.), til pynting, sette opp bord, vaske gulvet (igjen, rent og pent), henge kleshengerene samme vei og masse annet unødvendig dobbeltarbeid. Var tilbake på rommet kl 23:30, etter å ha reist hele formiddagen. På selve dagen pøsregnet det, vielsen begynte kl 13, ferdig 14. Greit nok, ganske kul vielse med hyggelig kristenmusikk og en morsom prest. Pent pyntet lokale, og vi fikk bra seter. Så ble vi beordret ut i regnet for å ta fellesbilde. Brud og brudgom kom ut 15 min etterpå, fordi de måtte ta ferdig noen bilder inne først.. så stod vi der etterpå, i pøsregn, og kastet ris på paret. De dro for å ta flere bilder, mens vi dro til festlokale like ved. Jeg ble satt til å fikse mer pynt og gi ut velkomstdrink. Ok, litt kjedelig å stå der i 3 timer mens det kom litt og litt gjester. Totalt var det ca 140 gjester, hvor ca 4/5 car fra brudgommens side. Alt av venner, familie, barnehagetanter fra 30 år siden, små barn og skolekameklasser var med. Middagen ble servert 17:30. Holdt på å gå på veggen, for jeg var så sulten. Den skulle egentlig serveres 17, men brudeparet ble forsinket og vi måtte stå ved stolene våre da de kom inn. Jeg fikk faktisk plass ved æresbordet, noe som var uforventet men veldig hyggelig. Middagen ble satt ut og vi stilte oss i kø for å bli servert. Så skjønte jeg hvorfor jeg satt ved æresbordet, jeg skulle nemlig stå i kø for både brud og brudgom og hente mat til dem. De visste ikke hva de ville ha, så de fikk litt av alt. Da jeg ga dem maten fikk jeg kommentarer som "du må jo vite at jeg ikke liker løk". Nei, det må jeg ikke. Vi er ikke så nære og du sa ingenting om det. Du kan bare ikke spise den 1/4 stekte løken som er på tallerkenen din din lille ****. Jeg var sulten, sa ikke dette til dem selvsagt, men tenkte det. Det var ingen å prate med, jeg ble plassert helt ytterst alene, med en fyr mellom meg og mannen min. Denne fyren var bror til brudgommen og hadde PU og noe fysiske sykdommer, og jeg skulle da hjelpe han å spise+drikke. Det var tale på tale, vi ble avbrutt i spisingen non stop, "morsomheter som vannleker, skrikeleker, stollek osv. Ett pittelite lokale som ble kjempevarmt med så mange der, alt var fuktig siden vi gjestene var ut og inn i regnet så mye og det gikk ikke ann å åpne noe vindu. Plutselig kom brudgommens mor bort til meg og sa at når jeg var ferdig med middagen ville hun at jeg og en annen skulle pakke opp gavene og sørge for å registrere hvem de fikk hva av. Javel, det tok 90 min, og gavene var slengt hulter til bulter med kort over alt. Måtte løpe rundt til alle og spørre hva de hadde gitt.. var selvsagt min feil at to gaver var forvekslet, for ett sett hvitvin og ett sett rødvinsglass var notert på feil personer. Jeg ryddet vekk alt søppelet og la gavene ut over bordet med tilhørende kort slik st gjestene kunne se hva paret hadde fått. Dette var ifølge bruden feil, og ville ha gavene ut i bilen med en gang. så jeg pakket alt sammen og la det i bilen. Så kom brudgommen og lurte på hva jeg gjorde, jeg forklarte, og han ville at gavebe skulle stå fremme. Paret ble enige om at gavene skjule stå fremme, så jeg la dem frem. I prosessen ble arbeidet mitt avbrudd hvert minutt av andre gjester som "bare MÅTTE" se litt på gaven jeg drev på med, lese kort og legge de vekk ett helt annet sted, slå av en prat, div. underholdningsbidrag og taler . Dessert kom kl 2130. Ok. Kake og kaffe kom 23:30, og dansen begynte kl 01:00. Imellom alt dette måtte vi ut i regnet igjen og ta flere fellesbilder. Jeg fikk æren av å stå å holde paraplyen for bruden mens div grupper av familie og venner stilte seg opp. Selv fikk jeg ikke bli med på familie eller venne bilder. Kl 02:30 holdt jeg på å kollapse av trøtthet, men mannen følte seg forpliktet til å holde fasaden til søstera si på bryllupsdagen hennes. Så vi ble til paret skulle dra. Da måtte vi ut i regnet igjen, fyre opp fakler, stå slik at vi laget en sti for ekteparet og heie dem ut til hotellet de skulle til. De kom etter 10 min, siden bilen de skulle ta ikke var klar. Vi fyrte stjerneskudd mens vi frøs og var søkkrike for Nte gang den dagen. Var forresten forbud mot alkohol hele kvelden, ingen bar å kjøpe noe i. Jeg følte meg som en statist som ga en fin gave. . Dagen etterpå kom 50 av gjestene til svigers sitt hus hvor vi bodde. De ble i 7 timer og spiste og pratet. jeg var så sliten at jeg måtte ta med en løpetur på 3 timer (eeelller at jeg kjørte til biblioteket). De var der enda da jeg kom tilbake. Anonymkode: cd607...0df Nei men herregud, lar du deg trakka på slik ellers i livet? Den opplevelsen hadde du til selv, makan. Hørt om å ha litt ryggrad å stå opp for seg selv? 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1782 Del Skrevet 9. juli 2020 På 4.7.2020 den 20.13, AnonymBruker skrev: Nytt bryllup ny opplevelse. Denne gang i "verste" kategorien. Var ikke en spesifikk ting, men helheten. Også ett kristent bryllup, hvor brudgommen m/fam var hyperreligiøse mens brudens var atister med stor A. Men ok, deres bryllup deres valg. Jeg ble bedt om å være forlover av en av mine svigerinner, som aldri har vært grei mot mannen min (hennes bror) og vært småbitch mot meg. Takket nei, og begrunnet med at jeg bodde på andre siden av landet og at jeg derfor ikke kunne gjort en god jobb i forkant av bryllupet. Greit nok for henne, men da forventer hun en dyr gave (til en verdi av 4000 istedenfor 2000 som vi har gitt til de andre). Vi reiste til stedet dagen i forveien og landet kl 17. Fikk med en gang en melding fra brudgommens mor som ønsket hjelp til å fikse festlokale. Javel, vi hev fra oss bagasjen og tok bussen dit vi skulle. Mora syntes vi var trege, og var rask til å gi oss ekstremt mange oppgaver. Alt fra å vaske asjetter (som var rene, men hun stolte ikke på at de var corona rene.), til pynting, sette opp bord, vaske gulvet (igjen, rent og pent), henge kleshengerene samme vei og masse annet unødvendig dobbeltarbeid. Var tilbake på rommet kl 23:30, etter å ha reist hele formiddagen. På selve dagen pøsregnet det, vielsen begynte kl 13, ferdig 14. Greit nok, ganske kul vielse med hyggelig kristenmusikk og en morsom prest. Pent pyntet lokale, og vi fikk bra seter. Så ble vi beordret ut i regnet for å ta fellesbilde. Brud og brudgom kom ut 15 min etterpå, fordi de måtte ta ferdig noen bilder inne først.. så stod vi der etterpå, i pøsregn, og kastet ris på paret. De dro for å ta flere bilder, mens vi dro til festlokale like ved. Jeg ble satt til å fikse mer pynt og gi ut velkomstdrink. Ok, litt kjedelig å stå der i 3 timer mens det kom litt og litt gjester. Totalt var det ca 140 gjester, hvor ca 4/5 car fra brudgommens side. Alt av venner, familie, barnehagetanter fra 30 år siden, små barn og skolekameklasser var med. Middagen ble servert 17:30. Holdt på å gå på veggen, for jeg var så sulten. Den skulle egentlig serveres 17, men brudeparet ble forsinket og vi måtte stå ved stolene våre da de kom inn. Jeg fikk faktisk plass ved æresbordet, noe som var uforventet men veldig hyggelig. Middagen ble satt ut og vi stilte oss i kø for å bli servert. Så skjønte jeg hvorfor jeg satt ved æresbordet, jeg skulle nemlig stå i kø for både brud og brudgom og hente mat til dem. De visste ikke hva de ville ha, så de fikk litt av alt. Da jeg ga dem maten fikk jeg kommentarer som "du må jo vite at jeg ikke liker løk". Nei, det må jeg ikke. Vi er ikke så nære og du sa ingenting om det. Du kan bare ikke spise den 1/4 stekte løken som er på tallerkenen din din lille ****. Jeg var sulten, sa ikke dette til dem selvsagt, men tenkte det. Det var ingen å prate med, jeg ble plassert helt ytterst alene, med en fyr mellom meg og mannen min. Denne fyren var bror til brudgommen og hadde PU og noe fysiske sykdommer, og jeg skulle da hjelpe han å spise+drikke. Det var tale på tale, vi ble avbrutt i spisingen non stop, "morsomheter som vannleker, skrikeleker, stollek osv. Ett pittelite lokale som ble kjempevarmt med så mange der, alt var fuktig siden vi gjestene var ut og inn i regnet så mye og det gikk ikke ann å åpne noe vindu. Plutselig kom brudgommens mor bort til meg og sa at når jeg var ferdig med middagen ville hun at jeg og en annen skulle pakke opp gavene og sørge for å registrere hvem de fikk hva av. Javel, det tok 90 min, og gavene var slengt hulter til bulter med kort over alt. Måtte løpe rundt til alle og spørre hva de hadde gitt.. var selvsagt min feil at to gaver var forvekslet, for ett sett hvitvin og ett sett rødvinsglass var notert på feil personer. Jeg ryddet vekk alt søppelet og la gavene ut over bordet med tilhørende kort slik st gjestene kunne se hva paret hadde fått. Dette var ifølge bruden feil, og ville ha gavene ut i bilen med en gang. så jeg pakket alt sammen og la det i bilen. Så kom brudgommen og lurte på hva jeg gjorde, jeg forklarte, og han ville at gavebe skulle stå fremme. Paret ble enige om at gavene skjule stå fremme, så jeg la dem frem. I prosessen ble arbeidet mitt avbrudd hvert minutt av andre gjester som "bare MÅTTE" se litt på gaven jeg drev på med, lese kort og legge de vekk ett helt annet sted, slå av en prat, div. underholdningsbidrag og taler . Dessert kom kl 2130. Ok. Kake og kaffe kom 23:30, og dansen begynte kl 01:00. Imellom alt dette måtte vi ut i regnet igjen og ta flere fellesbilder. Jeg fikk æren av å stå å holde paraplyen for bruden mens div grupper av familie og venner stilte seg opp. Selv fikk jeg ikke bli med på familie eller venne bilder. Kl 02:30 holdt jeg på å kollapse av trøtthet, men mannen følte seg forpliktet til å holde fasaden til søstera si på bryllupsdagen hennes. Så vi ble til paret skulle dra. Da måtte vi ut i regnet igjen, fyre opp fakler, stå slik at vi laget en sti for ekteparet og heie dem ut til hotellet de skulle til. De kom etter 10 min, siden bilen de skulle ta ikke var klar. Vi fyrte stjerneskudd mens vi frøs og var søkkrike for Nte gang den dagen. Var forresten forbud mot alkohol hele kvelden, ingen bar å kjøpe noe i. Jeg følte meg som en statist som ga en fin gave. . Dagen etterpå kom 50 av gjestene til svigers sitt hus hvor vi bodde. De ble i 7 timer og spiste og pratet. jeg var så sliten at jeg måtte ta med en løpetur på 3 timer (eeelller at jeg kjørte til biblioteket). De var der enda da jeg kom tilbake. Anonymkode: cd607...0df Er faktisk lovlig i Norge å si nei, om man ikke ønsker å være nikkedukke. Anonymkode: 1948b...f21 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 9. juli 2020 #1783 Del Skrevet 9. juli 2020 Var i brylupp til ei veninne, de hadde pynta med Harry Potter effekter, og prideflagg. Hele opplegget var vanvittig jalla. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hattivatti Skrevet 9. juli 2020 Populært innlegg #1784 Del Skrevet 9. juli 2020 8 timer siden, Frøyamor skrev: Var i brylupp til ei veninne, de hadde pynta med Harry Potter effekter, og prideflagg. Hele opplegget var vanvittig jalla. Jeg synes det høres kjempegøy ut 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1785 Del Skrevet 9. juli 2020 11 timer siden, Frøyamor skrev: Var i brylupp til ei veninne, de hadde pynta med Harry Potter effekter, og prideflagg. Hele opplegget var vanvittig jalla. Det høres kjempegøy ut 😄 er ikke alle som ser på hvite roser og blondeduk som det beste her i livet Anonymkode: 6cac3...2e7 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1786 Del Skrevet 9. juli 2020 På 8.5.2020 den 17.19, AnonymBruker skrev: Ser mange ble veldig "aaaw 😍😍" av å lese det her. Jeg hadde ikke syntes dette var noe særlig. Den ugla hadde nok mye heller ville vært i skogen og fanget mus, ikke jobbe som ringbærer i bryllup. Romantisk? Det er dyreplageri, og hører kun til i eventyr. Stakkars ugle... Anonymkode: 9cbe5...2fa Tenkte awww helt til jeg kom til ugledelen. Det er ikke greit å utnytte dyr på den måten(og ja, jeg spiser ikke dyr eller produkter fra dyr om noen skulle ta motet til seg og kommentere en eventuell dobbelmoral). Anonymkode: bfee5...8f2 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 12. juli 2020 #1787 Del Skrevet 12. juli 2020 På 4.7.2020 den 20.13, AnonymBruker skrev: Nytt bryllup ny opplevelse. Denne gang i "verste" kategorien. Var ikke en spesifikk ting, men helheten. Også ett kristent bryllup, hvor brudgommen m/fam var hyperreligiøse mens brudens var atister med stor A. Men ok, deres bryllup deres valg. Jeg ble bedt om å være forlover av en av mine svigerinner, som aldri har vært grei mot mannen min (hennes bror) og vært småbitch mot meg. Takket nei, og begrunnet med at jeg bodde på andre siden av landet og at jeg derfor ikke kunne gjort en god jobb i forkant av bryllupet. Greit nok for henne, men da forventer hun en dyr gave (til en verdi av 4000 istedenfor 2000 som vi har gitt til de andre). Vi reiste til stedet dagen i forveien og landet kl 17. Fikk med en gang en melding fra brudgommens mor som ønsket hjelp til å fikse festlokale. Javel, vi hev fra oss bagasjen og tok bussen dit vi skulle. Mora syntes vi var trege, og var rask til å gi oss ekstremt mange oppgaver. Alt fra å vaske asjetter (som var rene, men hun stolte ikke på at de var corona rene.), til pynting, sette opp bord, vaske gulvet (igjen, rent og pent), henge kleshengerene samme vei og masse annet unødvendig dobbeltarbeid. Var tilbake på rommet kl 23:30, etter å ha reist hele formiddagen. På selve dagen pøsregnet det, vielsen begynte kl 13, ferdig 14. Greit nok, ganske kul vielse med hyggelig kristenmusikk og en morsom prest. Pent pyntet lokale, og vi fikk bra seter. Så ble vi beordret ut i regnet for å ta fellesbilde. Brud og brudgom kom ut 15 min etterpå, fordi de måtte ta ferdig noen bilder inne først.. så stod vi der etterpå, i pøsregn, og kastet ris på paret. De dro for å ta flere bilder, mens vi dro til festlokale like ved. Jeg ble satt til å fikse mer pynt og gi ut velkomstdrink. Ok, litt kjedelig å stå der i 3 timer mens det kom litt og litt gjester. Totalt var det ca 140 gjester, hvor ca 4/5 car fra brudgommens side. Alt av venner, familie, barnehagetanter fra 30 år siden, små barn og skolekameklasser var med. Middagen ble servert 17:30. Holdt på å gå på veggen, for jeg var så sulten. Den skulle egentlig serveres 17, men brudeparet ble forsinket og vi måtte stå ved stolene våre da de kom inn. Jeg fikk faktisk plass ved æresbordet, noe som var uforventet men veldig hyggelig. Middagen ble satt ut og vi stilte oss i kø for å bli servert. Så skjønte jeg hvorfor jeg satt ved æresbordet, jeg skulle nemlig stå i kø for både brud og brudgom og hente mat til dem. De visste ikke hva de ville ha, så de fikk litt av alt. Da jeg ga dem maten fikk jeg kommentarer som "du må jo vite at jeg ikke liker løk". Nei, det må jeg ikke. Vi er ikke så nære og du sa ingenting om det. Du kan bare ikke spise den 1/4 stekte løken som er på tallerkenen din din lille ****. Jeg var sulten, sa ikke dette til dem selvsagt, men tenkte det. Det var ingen å prate med, jeg ble plassert helt ytterst alene, med en fyr mellom meg og mannen min. Denne fyren var bror til brudgommen og hadde PU og noe fysiske sykdommer, og jeg skulle da hjelpe han å spise+drikke. Det var tale på tale, vi ble avbrutt i spisingen non stop, "morsomheter som vannleker, skrikeleker, stollek osv. Ett pittelite lokale som ble kjempevarmt med så mange der, alt var fuktig siden vi gjestene var ut og inn i regnet så mye og det gikk ikke ann å åpne noe vindu. Plutselig kom brudgommens mor bort til meg og sa at når jeg var ferdig med middagen ville hun at jeg og en annen skulle pakke opp gavene og sørge for å registrere hvem de fikk hva av. Javel, det tok 90 min, og gavene var slengt hulter til bulter med kort over alt. Måtte løpe rundt til alle og spørre hva de hadde gitt.. var selvsagt min feil at to gaver var forvekslet, for ett sett hvitvin og ett sett rødvinsglass var notert på feil personer. Jeg ryddet vekk alt søppelet og la gavene ut over bordet med tilhørende kort slik st gjestene kunne se hva paret hadde fått. Dette var ifølge bruden feil, og ville ha gavene ut i bilen med en gang. så jeg pakket alt sammen og la det i bilen. Så kom brudgommen og lurte på hva jeg gjorde, jeg forklarte, og han ville at gavebe skulle stå fremme. Paret ble enige om at gavene skjule stå fremme, så jeg la dem frem. I prosessen ble arbeidet mitt avbrudd hvert minutt av andre gjester som "bare MÅTTE" se litt på gaven jeg drev på med, lese kort og legge de vekk ett helt annet sted, slå av en prat, div. underholdningsbidrag og taler . Dessert kom kl 2130. Ok. Kake og kaffe kom 23:30, og dansen begynte kl 01:00. Imellom alt dette måtte vi ut i regnet igjen og ta flere fellesbilder. Jeg fikk æren av å stå å holde paraplyen for bruden mens div grupper av familie og venner stilte seg opp. Selv fikk jeg ikke bli med på familie eller venne bilder. Kl 02:30 holdt jeg på å kollapse av trøtthet, men mannen følte seg forpliktet til å holde fasaden til søstera si på bryllupsdagen hennes. Så vi ble til paret skulle dra. Da måtte vi ut i regnet igjen, fyre opp fakler, stå slik at vi laget en sti for ekteparet og heie dem ut til hotellet de skulle til. De kom etter 10 min, siden bilen de skulle ta ikke var klar. Vi fyrte stjerneskudd mens vi frøs og var søkkrike for Nte gang den dagen. Var forresten forbud mot alkohol hele kvelden, ingen bar å kjøpe noe i. Jeg følte meg som en statist som ga en fin gave. . Dagen etterpå kom 50 av gjestene til svigers sitt hus hvor vi bodde. De ble i 7 timer og spiste og pratet. jeg var så sliten at jeg måtte ta med en løpetur på 3 timer (eeelller at jeg kjørte til biblioteket). De var der enda da jeg kom tilbake. Anonymkode: cd607...0df Dette høres helt forferdelig ut, og selv om flere har poengtert at du kunne sagt nei så håper jeg også at mannen din gjør det klart for familien sin at deres behandling av deg faktisk ikke er ok (for det virker ikke akkurat som at de er sykt familiære og kjærlige mot deg ellers heller?). Nå ville aldri svigerinnen min behandlet meg som en annenrangs tjenestepike som ikke tilhørte familien da, men om hun nå skulle gjøre det ville aldri samboeren min godtatt det. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1788 Del Skrevet 23. juli 2020 På 14.2.2010 den 21.25, Gjest Gjest skrev: Det var en passende meny i et "husmannsbryllup" syns jeg. Rømmegrøt og spekemat er jo godt Som eneste mat ville jeg syntes det var litt stusselig, selv om jeg er glad i rømmegrøt. Men hvis det også var annet å velge i, er det en annen sak. Blir det samme med sodd. Har vært i bryllup med sodd som hovedrett. Da ble dessert og alle de gode kakene suksessen for min del. Sodd og rømmegrøt er mat du lett kan få tak i alle andre dager i året Anonymkode: ae9bb...585 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #1789 Del Skrevet 23. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som eneste mat ville jeg syntes det var litt stusselig, selv om jeg er glad i rømmegrøt. Men hvis det også var annet å velge i, er det en annen sak. Blir det samme med sodd. Har vært i bryllup med sodd som hovedrett. Da ble dessert og alle de gode kakene suksessen for min del. Sodd og rømmegrøt er mat du lett kan få tak i alle andre dager i året Anonymkode: ae9bb...585 Ekte sodd (fersk sodd) er tradisjonell festmat i deler av landet. Tror ikke du "lett får tak i det", boksesodd er noe heeelt annet. Anonymkode: d1c88...c7b 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 Populært innlegg #1790 Del Skrevet 24. juli 2020 Dette bryllupet har blitt nevnt i tråden tidligere. Var en slektning av min mann som skulle gifte seg. Min mann kunne dessverre ikke delta pga jobb, men jeg følte meg forpliktet til å dra siden vår datter var spurt om å være en av brudepikene. Så da kjører jeg 10-12 timer med to barn for å delta i dette bryllupet som jeg knapt kjenner noen i. Blir plassert med min manns foreldre - som forøvrig etter 20 år ennå ikke kan navnet mitt (jeg har et vanlig kort norsk navn, type Anne, Hege, Mona). Hyggelig gjeng.. not! Klassisk nok skulle brudeparet fotograferes først, så det varte og rakk før maten ble servert. Urutinert som jeg var hadde jeg ikke med noe til ungene (vi hadde tatt inn på hotell), så de begynte å bli veldig sulten. Hadde gledet meg til maten fordi broren til bruden jobbet på et av de bedre resturantene i en storby her i Norge som ofte er omtalt i media. Maten var en skuffelse. Kald - selvsagt siden det var så forsinket, og altfor lite. Det var buffet og det var slik at de siste som fikk forsyne seg nærmest måtte skrape restene fra fatene. Det jeg husker fra buffeen var den grønne pynten (noen urter) som var over alt, men lite mat til et bryllup med 100 gjester. Trenger jeg å nevne at vårt bord var en av de siste som fikk forsyne seg? Jaja.. da får vi spise oss mette på kake da, tenkte jeg! Da klokken var blitt 23 og kaffe&kake ennå ikke var blitt servert, tok jeg med ungene tilbake til hotellet for å spise potetgullposen jeg heldigvis hadde liggende der. Kake var forøvrig kake.. ikke kaker. 1 stk bryllupskake - that´s it. Merkelig gniene bryllup siden det var gjort et poeng ut av foreldrene til brudgommen var en av rikingene i bygda og broren til bruda var en fancysvancy kokk. I ettertid fant jeg ut at det var egentlig like greit at det ikke ble så mye mat på oss. Halvparten av gjestene ble matforgiftet - deriblant mine svigerforeldre. Anonymkode: 120ef...10d 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1791 Del Skrevet 24. juli 2020 Under vielsen i et bryllup sa presten noe ala "Ekteskap er et hellig bnd mellom MANN og KVINNE, dette er guds ord. MANNEN og KVINNEN ble skaprt for hverandre, så kan dere tolke det som dere vil... Stort bryllup med mange gifte homofile Anonymkode: 36ba3...34a 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1792 Del Skrevet 24. juli 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Under vielsen i et bryllup sa presten noe ala "Ekteskap er et hellig bnd mellom MANN og KVINNE, dette er guds ord. MANNEN og KVINNEN ble skaprt for hverandre, så kan dere tolke det som dere vil... Stort bryllup med mange gifte homofile Anonymkode: 36ba3...34a Det var en del av den obligatoriske delen av det presten måtte si i en vielse frem til ganske nylig. (Max 10 år) Så der var vel å vente for et kirkelig bryllup. Det er fortsatt et av alternativene man kan velge. Anonymkode: 74492...9a7 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1793 Del Skrevet 24. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Under vielsen i et bryllup sa presten noe ala "Ekteskap er et hellig bnd mellom MANN og KVINNE, dette er guds ord. MANNEN og KVINNEN ble skaprt for hverandre, så kan dere tolke det som dere vil... Stort bryllup med mange gifte homofile Anonymkode: 36ba3...34a En av to liturgier. Vet ikke om prester kan nekte å bruke ny liturgi, den er kjønnsnøytral. Vi var klare på at vi ville ha den nye, da vi har flere homofile venner, bl.a. mannens forlover. Anonymkode: a2972...b9a 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alexz Skrevet 24. juli 2020 #1794 Del Skrevet 24. juli 2020 På 9.7.2020 den 14.36, AnonymBruker skrev: Tenkte awww helt til jeg kom til ugledelen. Det er ikke greit å utnytte dyr på den måten(og ja, jeg spiser ikke dyr eller produkter fra dyr om noen skulle ta motet til seg og kommentere en eventuell dobbelmoral). Anonymkode: bfee5...8f2 Uglen gjør nok ikke dette hver dag 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1795 Del Skrevet 24. juli 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var en del av den obligatoriske delen av det presten måtte si i en vielse frem til ganske nylig. (Max 10 år) Så der var vel å vente for et kirkelig bryllup. Det er fortsatt et av alternativene man kan velge. Anonymkode: 74492...9a7 Er det sånn i statskirken at man kan velge/ diktere hva presten skal si under vielsen ? 😳 Jeg har aldri vært i bryllup i lutherske kirken, så jeg må bare spørre. Presten sa dette under mitt bryllup også , noe som er helt forventet. En av forloverne var forsåvidt homofil, og to av gjestene var transer. Svigers er muslimer . Men vielsen handlet jo om vår ektepakt, ikke å please alle som er tilstede. Selvfølgelig reagerte ingen på det😅 Men man vet man lever i Norge i 2020 når man blir butthurt av at det faktisk leses fra Bibelen i kirka . Anonymkode: edda6...291 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1796 Del Skrevet 24. juli 2020 På 27.6.2009 den 10.40, Gjest Gjest skrev: Da en venninne av meg giftet seg ble det brukt mye tid og penger på smådetaljer som servietter med monogram og den typen ting. Hun var skikkelig bridezilla gjennom hele planleggingsprosessen. Alle hadde inntrykk av at det ikke skulle spares på noe og at de slo skikkelig på stortromma. Da toastmaster ønsket velkommen ble det gitt beskjed om at det ville bli servert 1 glass vin til hver til for- og hovedrett og dessertvin til desserten. Dersom noen ønsket alkohol utover dette var det mulig å kjøpe fra baren. Hadde det vært et budsjettbryllup, hvor det virkelig var spart inn på alle unødvendigheter kunne jeg forstått det, men det var ikke tilfelle i det hele tatt. Det var 120 gjester, dyre blomsteroppsatser på bordet, brudekjolen kostet 25000, selskapslokalet var det dyreste i byen, fjonge invitasjoner (og senere takkekort), bryllupsreise til et eksotisk reisemål og det var bra mat. Til tross for at det meste kostet mye penger tok de seg ikke råd til å spandere mer enn tre glass vin på gjestene sine. Det irriterte mange, og det har nok blitt snakket endel om det i ettertid. Det hadde som sagt ikke vært noe "problem" om hele bryllupet var holdt på budsjett, men når ALT var flott og fancy ble det bare teit å kreve betalt for drikkevarene. Dette hadde jeg ikke brydd meg en døyt om. Ikke alle ønsket å betale for andres fyll. Hvis jeg ville hatt alkohol, så hadde jeg bare kjøpt meg det uten å blunke. Jeg har hørt nok av historier om overberusende gjester som ødelegger bryllupet. Anonymkode: 8faf4...efb 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1797 Del Skrevet 24. juli 2020 37 minutter siden, AnonymBruker said: Er det sånn i statskirken at man kan velge/ diktere hva presten skal si under vielsen ? 😳 Jeg har aldri vært i bryllup i lutherske kirken, så jeg må bare spørre. Presten sa dette under mitt bryllup også , noe som er helt forventet. En av forloverne var forsåvidt homofil, og to av gjestene var transer. Svigers er muslimer . Men vielsen handlet jo om vår ektepakt, ikke å please alle som er tilstede. Selvfølgelig reagerte ingen på det😅 Men man vet man lever i Norge i 2020 når man blir butthurt av at det faktisk leses fra Bibelen i kirka . Anonymkode: edda6...291 Du kan velge mellom 2 alternativ enkelte steder i liturgien. Stort sett var det å velge bort deler av teksten. Altså alternativ a og b. Anonymkode: 74492...9a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1798 Del Skrevet 24. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan velge mellom 2 alternativ enkelte steder i liturgien. Stort sett var det å velge bort deler av teksten. Altså alternativ a og b. Anonymkode: 74492...9a7 Wow...Da lærte jeg noe nytt 😯 Anonymkode: edda6...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 Populært innlegg #1799 Del Skrevet 28. juli 2020 Jeg var i et lite intimt bryllup for noen år siden, der brudeparet hadde invitert nærmeste familie med på restauramt etter vielsen. Farmoren til brudgommen er av den litt mer sentimentale arten og ba restauranten om å få med seg deler av servise hjem som et minne på dagen 😂 Anonymkode: a5589...7c1 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slowpoke Skrevet 1. august 2020 #1800 Del Skrevet 1. august 2020 Noen som har vært i bryllupet i Moss som er omtalt i media denne uken eller er de på intensiven på sykehuset for Corona og ikke kan dele historien med oss? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå