Jinta Skrevet 24. april 2012 #221 Del Skrevet 24. april 2012 Da en venninne av meg giftet seg ble det brukt mye tid og penger på smådetaljer som servietter med monogram og den typen ting. Hun var skikkelig bridezilla gjennom hele planleggingsprosessen. Alle hadde inntrykk av at det ikke skulle spares på noe og at de slo skikkelig på stortromma. Da toastmaster ønsket velkommen ble det gitt beskjed om at det ville bli servert 1 glass vin til hver til for- og hovedrett og dessertvin til desserten. Dersom noen ønsket alkohol utover dette var det mulig å kjøpe fra baren. Hadde det vært et budsjettbryllup, hvor det virkelig var spart inn på alle unødvendigheter kunne jeg forstått det, men det var ikke tilfelle i det hele tatt. Det var 120 gjester, dyre blomsteroppsatser på bordet, brudekjolen kostet 25000, selskapslokalet var det dyreste i byen, fjonge invitasjoner (og senere takkekort), bryllupsreise til et eksotisk reisemål og det var bra mat. Til tross for at det meste kostet mye penger tok de seg ikke råd til å spandere mer enn tre glass vin på gjestene sine. Det irriterte mange, og det har nok blitt snakket endel om det i ettertid. Det hadde som sagt ikke vært noe "problem" om hele bryllupet var holdt på budsjett, men når ALT var flott og fancy ble det bare teit å kreve betalt for drikkevarene. Men det behøver ikke bare ha med økonomien å gjøre.. ikke alle vil ha fyllekalas i sitt eget bryllup. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 24. april 2012 #222 Del Skrevet 24. april 2012 Men det behøver ikke bare ha med økonomien å gjøre.. ikke alle vil ha fyllekalas i sitt eget bryllup. Greit nok det, men det er normalt å i allefall servere to glass vin til hovedretten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinta Skrevet 24. april 2012 #223 Del Skrevet 24. april 2012 Greit nok det, men det er normalt å i allefall servere to glass vin til hovedretten. Ok, har ikke vært i bryllup så har i grunn ikke sammenligningsgrunnlag. Tenker bare slik at et glass vin til hver rett burde holde ellers blir folk fort fulle. Men det du sier virker logisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evie Skrevet 24. april 2012 #224 Del Skrevet 24. april 2012 I bryllup tar jo en middag gjerne flere timer, jeg blir ikke full av tre glass over 4timer f.eks så det er jo veldig individuelt... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Angelheart2 Skrevet 26. april 2012 Populært innlegg #225 Del Skrevet 26. april 2012 En litt perifer venninne skulle gifte seg og de hadde bedt meg om å synge i kirken. Da jeg kom opp i kirken 1 time før vielsen (skulle øve med organisten) ble jeg møtt av en kirketjener som sa "der kommer du endelig, begynte å lure på hvor det ble av de som skulle pynte"...Men det skulle jo ikke jeg... Kirketjeneren hadde fått beskjed om å låse opp i kirken 1,5 timer før vielsen, fordi de skulle pyntes, men så hadde brudeparet glemt hele pyntingen. Jeg måtte rase rundt i bygda for å låne blomster, plukke bjørkeris og skaffe bånd - det ble lite tid til øving, kan man si. Jeg skulle også være med og servere i middagen, sammen med en annen venninne og mannen hennes, som er kokk. Vi lagde all maten, serverte, ryddet, vasket opp, serverte i baren og tok oss av all opprydding underveis. Jeg holdt på totalt i 15 timer den dagen og var ikke ferdig før klokka var over 3 på natta. Fikk en klem og "takk" med meg på veien hjem. Helt OK, det, men fikk senere høre at min venninne og mannen som også var med hadde fått en stor bukett blomster samt et gavekort på middag på en fancy restaurant som takk for hjelpen.... Det er forskjell på folk, gitt... 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #226 Del Skrevet 27. april 2012 Jeg var i bryllup den 23 juli i fjor sommer. Trenger vel ikke å si mer enn at stemningen ikke var på topp i det hele tatt. Skulle ønske jeg ikke hadde gått i det hele tatt. Brudeparet hadde til og med lagt ut forbud mot å snakke om terroren, noe som la et rart lokk over det hele. Nei, huff.. Den dagen hadde man bare mest lyst til å være hjemme og være trist 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 27. april 2012 #227 Del Skrevet 27. april 2012 Jeg var i bryllup den 23 juli i fjor sommer. Trenger vel ikke å si mer enn at stemningen ikke var på topp i det hele tatt. Skulle ønske jeg ikke hadde gått i det hele tatt. Brudeparet hadde til og med lagt ut forbud mot å snakke om terroren, noe som la et rart lokk over det hele. Nei, huff.. Den dagen hadde man bare mest lyst til å være hjemme og være trist Jeg husker det var noen bilder av ett brudepar der bruden la buketten sin i rose havet i Oslo. Huff, det var ikke en fin dag. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #228 Del Skrevet 27. april 2012 Jeg var i bryllup den 23 juli i fjor sommer. Trenger vel ikke å si mer enn at stemningen ikke var på topp i det hele tatt. Skulle ønske jeg ikke hadde gått i det hele tatt. Brudeparet hadde til og med lagt ut forbud mot å snakke om terroren, noe som la et rart lokk over det hele. Nei, huff.. Den dagen hadde man bare mest lyst til å være hjemme og være trist Det viser vel at det ikke er noe sjakktrekk å ikke snakke om det som er vondt og vanskelig. Huff 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #229 Del Skrevet 2. mai 2012 I et bryllup til en venninne, kom brudgommen 30 minutt for sent. Da han dukket opp, luktet det fyll av han, han var ustelt, med fett hår og hadde et ferskt blåøye og skrapemerke/sår over hele venstre ansiktshalvdel. Bruden latet som ingenting og har heller aldri nevnt det i ettertid. Man kan trygt si at stemningen var noe trykket, da alle la merke til denne rosa elfanten, men ingen snakket om det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 2. mai 2012 #230 Del Skrevet 2. mai 2012 I et bryllup til en venninne, kom brudgommen 30 minutt for sent. Da han dukket opp, luktet det fyll av han, han var ustelt, med fett hår og hadde et ferskt blåøye og skrapemerke/sår over hele venstre ansiktshalvdel. Bruden latet som ingenting og har heller aldri nevnt det i ettertid. Man kan trygt si at stemningen var noe trykket, da alle la merke til denne rosa elfanten, men ingen snakket om det. Håper han i det minste huska kvelden;) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 2. mai 2012 #231 Del Skrevet 2. mai 2012 I et bryllup til en venninne, kom brudgommen 30 minutt for sent. Da han dukket opp, luktet det fyll av han, han var ustelt, med fett hår og hadde et ferskt blåøye og skrapemerke/sår over hele venstre ansiktshalvdel. Bruden latet som ingenting og har heller aldri nevnt det i ettertid. Man kan trygt si at stemningen var noe trykket, da alle la merke til denne rosa elfanten, men ingen snakket om det. Ikke et sjakktrekk med utdrikkingslaget kvelden før bryllupet med andre ord 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 2. mai 2012 #232 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg har sagt klart i fra hvis utdrikningslaget til mannen min blir kvelden før, så kommer jeg ikke i kirka på bryllupsdagen... Fy faen, så flaut. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 2. mai 2012 #233 Del Skrevet 2. mai 2012 I et bryllup til en venninne, kom brudgommen 30 minutt for sent. Da han dukket opp, luktet det fyll av han, han var ustelt, med fett hår og hadde et ferskt blåøye og skrapemerke/sår over hele venstre ansiktshalvdel. Bruden latet som ingenting og har heller aldri nevnt det i ettertid. Man kan trygt si at stemningen var noe trykket, da alle la merke til denne rosa elfanten, men ingen snakket om det. The Hangover? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #234 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg var i et kjempefint bryllup der brudeparet kjørte fra kirken i cabriolet og kom fra fotografen i helikopter!! Og det ble sent opp et kjempefint og mye fyrverkeri! Det var også god mat og et gjennomført bryllyp :D På slutten så satt brudeparet midt på gulvet på hver sin stol med en stor sølvhjerteplate, så tente alle gjestene et t-lys å satt oppå hjerteplata Det var en så utrolig fin slutt på bryllupet 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne1992 Skrevet 2. mai 2012 #235 Del Skrevet 2. mai 2012 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #236 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg var i et kjempefint bryllup der brudeparet kjørte fra kirken i cabriolet og kom fra fotografen i helikopter!! Og det ble sent opp et kjempefint og mye fyrverkeri! Det var også god mat og et gjennomført bryllyp :D På slutten så satt brudeparet midt på gulvet på hver sin stol med en stor sølvhjerteplate, så tente alle gjestene et t-lys å satt oppå hjerteplata Det var en så utrolig fin slutt på bryllupet Telys heter det, det har ingenting med bokstaven "t" å gjøre. På samme måte med teskje, som mange skriver t-skje. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aria. Skrevet 3. mai 2012 #237 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Var i et bryllup en gang, var en veldig varm sommerdag/kveld på en flott gård, flott bryllup, ikke spart på noe. Brudeparet var veldig sympatiske folk og bruden var flott. Hennes venninne og forlover, tror jeg da, krevde mye oppmerksomhet gjennom hele dagen, hun hadde på seg bunad og det var nok varmt. Utover kvelden, etter middag og dessert satt alle ute, og hun kom gående fra andre siden av hagen med reserve kjolen til bruden, som var kjempeflott og hvit, alle snudde seg og så hennes catwalk oppvisning. Bruden så helt lammslått ut. "Det ble så varmt, jeg måtte skifte" sa hun bare og lo. Stakkars bruden, var vel for høflig til å si noe. Hun hadde altså vært på rommet til brudeparet på gården og forsynt seg med den flottese kjolen, istedenfor å ta noe annet fra klesskapet der. Makan. Endret 3. mai 2012 av nora 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkemamma Skrevet 3. mai 2012 #238 Del Skrevet 3. mai 2012 Var i et bryllup en gang, var en veldig varm sommerdag/kveld på en flott gård, flott bryllup, ikke spart på noe. Brudeparet var veldig sympatiske folk og bruden var flott. Hennes venninne og forlover, tror jeg da, krevde mye oppmerksomhet gjennom hele dagen, hun hadde på seg bunad og det var nok varmt. Utover kvelden, etter middag og dessert satt alle ute, og hun kom gående fra andre siden av hagen med reserve kjolen til bruden, som var kjempeflott og hvit, alle snudde seg og så hennes catwalk oppvisning. Bruden så helt lammslått ut. "Det ble så varmt, jeg måtte skifte" sa hun bare og lo. Stakkars bruden, var vel for høflig til å si noe. Hun hadde altså vært på rommet til brudeparet på gården og forsynt seg med den flottese kjolen, istedenfor å ta noe annet fra klesskapet der. Makan. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia Skrevet 3. mai 2012 #239 Del Skrevet 3. mai 2012 Var i et bryllup en gang, var en veldig varm sommerdag/kveld på en flott gård, flott bryllup, ikke spart på noe. Brudeparet var veldig sympatiske folk og bruden var flott. Hennes venninne og forlover, tror jeg da, krevde mye oppmerksomhet gjennom hele dagen, hun hadde på seg bunad og det var nok varmt. Utover kvelden, etter middag og dessert satt alle ute, og hun kom gående fra andre siden av hagen med reserve kjolen til bruden, som var kjempeflott og hvit, alle snudde seg og så hennes catwalk oppvisning. Bruden så helt lammslått ut. "Det ble så varmt, jeg måtte skifte" sa hun bare og lo. Stakkars bruden, var vel for høflig til å si noe. Hun hadde altså vært på rommet til brudeparet på gården og forsynt seg med den flottese kjolen, istedenfor å ta noe annet fra klesskapet der. Makan. Herregud! Noen mennesker eier ikke sosiale antenner. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #240 Del Skrevet 7. mai 2012 *Dytte på* 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå