Gå til innhold

Redbird sitt prøveeventyr!


Redbird

Anbefalte innlegg

Tror jeg ville tatt det som en positiv test jeg altså.... men har ikke brukt sånne strips jeg.... hadde de andre testene.. de stavene. og der er det bare to streker å holde styr på... hehe... men bare fortsett med :humpe: annenhver dag minst i ei uke til, så bør du ha dekket deg godt inn =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:Nikke: Skal kjøre på meg :humpe: i kveld og! :fnise:

Er det slik at når jeg tester negativt igjen så har EL funnet sted? Og da er det ca 24 før egget ikke er levedyktig lenger? Sånn +/-? Eller er det 24 fra positiv test....? Som nå...? Agh...gjør meg sikkert litt dummere enn jeg er nå, men bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite. ;)

Takk for så raskt svar thumbalina! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Skal kjøre på meg :humpe: i kveld og! :fnise:

Er det slik at når jeg tester negativt igjen så har EL funnet sted? Og da er det ca 24 før egget ikke er levedyktig lenger? Sånn +/-? Eller er det 24 fra positiv test....? Som nå...? Agh...gjør meg sikkert litt dummere enn jeg er nå, men bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite. ;)

Takk for så raskt svar thumbalina! :klemmer:

Ja, når testen er negativ igjen så er egget klart for action - i ca et døgn ja =)

Men spermiene lever noen dager, så derfor er det bare å kjøre på både før og etter... av og til så er det jo litt avvik i hvor lang til selve eggslippingen tar.. så kan ikke stole 100% på EL testene for de måler jo bare hvor mye hormoner som slippes ut.... ikke om egget faktisk slippes der og da.. bare at det er klart for det.. så kan være lurt å legge inn litt ekstra innsats gjennom helgen også =) Vi bommet med :humpe: på selve EL dagen, men la inn litt innsats dagen før og dagen etter - og det funket som gull det :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: Heier for en liten trinebebis denne mnd og at du kan bli mars mamma ;)

:5: for en fruktbat tid :)

:kose:

:danse: Heier på en mini-trine!! :ler: Mars-baby er helt TOPP da!! ;)

Tok en EL test nå på ettermiddagen da jeg kom hjem, den var mye mye svakere, men da var nok urinen ikke konsentrert nok. Hadde nettopp helt i meg et stoooort glass brus da jeg var ute med mamma og pappa og spiste og var ikke så lenge før det at jeg var på do. Så var vel bare brusen som gikk tvers igjennom.. ;) (håper og ber jeg. :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det betyr vel bare at du har eggløsning as we speak det.. så kom deg i gang med :humpe: Er jo FREDDA! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: den tanken slo meg ikke, at jeg kunne ha EL nå... :ler: har jo nesten ikke merket noenting, sammenlignet med forrige gang jo! :hakeslepp: Bare litt stikking en gang iblant og et sånt rart sug nederst i magen når jeg reiser meg for fort! Hm!

Manden kommer snaaaart hjem, så da skal jeg kjøre på med :humpe: ! :ler:

Og så igjen på søndag. en dag imellom er kanskje lurt. Mini-Mennene må jo hente seg igjen. :ler:

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Uff, de er vanskelige å lese av de testene. Jeg må alltid lese bruksanvisninga ørten ganger og sammenligne med testen når jeg har den foran meg, for jeg er alltid så i tvil og husker ikke helt. Så jeg tror at jeg ikke skal uttale meg for mye om testen du la ut her, men å teste på ettermiddagen/kvelden når det er noen timer siden sist du var på do (3-4 timer tror jeg), skal være trikset.

:hoppe: for EL og positivt resultat for deg denne PP! Skal begynne EL-testinga veldig snart igjen her selv nå, så jeg er like bak deg ;)

Ha ei flott helg, og :sengekos: masse! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei honning! Takk for heiing!! :fnise:

Den første, sterkere testen tok jeg torsdag kveld og så en ennå sterkere fredag morgen! Kontrollstreken var svakere, men teststreken var betydelig sterkere enn før!Så vanskelig å si :)

Men, testen jeg tok nå var mye, mye svakere enn tidligere! Så da må der vel bety at jeg har hatt EL, som thumbalina så? :)

Hadde ihvertfall :humpe: igår kveld. :ler: Og må rompa opp i 40 minutter og vel så det!

og det rare var at så godt som ingenting rant ut før lenge etterpå, da jeg hadde lagt meg og selv da var det veldig veldig lite! :hakeslepp: Og ja, da tenker pessimisten i meg at "da kom det vel ingenting ved utløsning da!" :klaske:

Har allerede satt av tid til :humpe: på søndag og. :ler: Og Manden er så hjelpsom og stiller opp og greier! :skratte:

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure på om jeg kanskje har EL NÅ jeg... hm. Har nemlig mye stikking og sviende smerte nederst i magen, over hele fjøla, ikke bare på høyre eller venstre side...! Ganske mye også.

Og eggstokkene mine var skikkelig ømme igår! :hakeslepp: Måtte be Manden om å ikke ta i for hardt... :fnise:

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for hilsen i boken min! :nigo:

:sengekos: i denne varmen ja... Puh.. det er ikke så fristende! Lykke til!!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Takk for hilsen i boken min! :nigo:

:sengekos: i denne varmen ja... Puh.. det er ikke så fristende! Lykke til!!! :tommelopp:

Bare hyggelig! :klemmer: Og selv takk! :nigo:

Vi klarte litt :sengekos: vi. :ler: Men ble en kort hyrdestund! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å ha ømme bryster, rett før mens.

Men jeg har aldri opplevd å ha ømme brystvorter, nesten to uker før mens. :hakeslepp: Og når jeg sier brystvorter, så mener jeg KUN tuppen. Alt annet er helt fint! Kan helt fint ta rundt uten noe ømhet, men midt på....skikkelig sårt! :hakeslepp: Og ser nesten ut som om de har fått litt mørke flekker også...høh...Utrolig sært! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å begynne med temping. Bare, "lett" temping sånn med en gang, bare for å se hvordan det funker og slikt. Har bare kjøpt et enkelt digitalt termometer. Må da vel funke greit det?? Taes oralt.

Og så har jeg kjøpt en sånn pitteliten bok jeg kan notere tempen i om morgenen, som skal ligge på nattbordet. :fnise: Herved døpt "Tempus Skjemus" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikkeså enkelt å se nyansene på tempene dersom du bare har en desimal, men det går sikkert det også. Men ofte er det ikke den store svingningen hver dag, men må se an det store bilde her =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å ha ømme bryster, rett før mens.

Men jeg har aldri opplevd å ha ømme brystvorter, nesten to uker før mens. :hakeslepp: Og når jeg sier brystvorter, så mener jeg KUN tuppen. Alt annet er helt fint! Kan helt fint ta rundt uten noe ømhet, men midt på....skikkelig sårt! :hakeslepp: Og ser nesten ut som om de har fått litt mørke flekker også...høh...Utrolig sært! :ler:

Hei :sol:

Det er virkelig hett med :sengekos: i denne varmen ja. Hihi. Men når det er EL så MÅ vi jo :fnise:

Jeg har også ømme brystvorter/bryster rundt EL-tider, og iblant varer det helt fram til et par dager før mensen. Men det er litt varierende fra gang til gang her merker jeg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkeså enkelt å se nyansene på tempene dersom du bare har en desimal, men det går sikkert det også. Men ofte er det ikke den store svingningen hver dag, men må se an det store bilde her =)

Ok! Hvor kan man få tak i billige basal-termometere...? For det er det de heter ikkesant? :fnise:

Og med nyanser mener du da detaljert temp? Som 36.7, 36.8 osv? For denne jeg har kjøpt skal være relativt så nøyaktig. +/-0,1 C. Men er jo ikke sikkert det er bra nok. :fnise:

Hei :sol:

Det er virkelig hett med :sengekos: i denne varmen ja. Hihi. Men når det er EL så MÅ vi jo :fnise:

Jeg har også ømme brystvorter/bryster rundt EL-tider, og iblant varer det helt fram til et par dager før mensen. Men det er litt varierende fra gang til gang her merker jeg.

:klem:

Hei honning-sola! :klemmer:

Det er hett ja, men er obligatorisk! :ler:

Har aldri merket slik ømhet før jeg da. Har ømme bryster, ja, før TR, men aldri KUN brystvortene! :ler: Er rett og slett altfor sært. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nyansene kan være fra 36,15 til 36, 19 feks..... noen har ikke det største variasjonene i tempen, mens andre går rett fra 36,32 til 36,45 på et døgn... men har du bare en desimal så ser du ikke forskjell på 36,10 og 36,19 - for du ser bare 36,1 uansett.... www.billige-teste.dk

her har de et billig og greit et til under 200 kr.... og det er en lang ledning på det som kan være greit for å bruke på småbarn senere.... for å få best måling så bør du ta tempen rektalt eller vaginalt... men husk å holde den ren hele tida! Er bare å ha en bomullsdott med pyrisept eller klorhexidin liggende og tørke av.. så ikke noe pes...

Endret av thumbalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...