Gå til innhold

Redbird sitt prøveeventyr!


Redbird

Anbefalte innlegg

Nei, nyansene kan være fra 36,15 til 36, 19 feks..... noen har ikke det største variasjonene i tempen, mens andre går rett fra 36,32 til 36,45 på et døgn... men har du bare en desimal så ser du ikke forskjell på 36,10 og 36,19 - for du ser bare 36,1 uansett.... www.billige-teste.dk

her har de et billig og greit et til under 200 kr.... og det er en lang ledning på det som kan være greit for å bruke på småbarn senere.... for å få best måling så bør du ta tempen rektalt eller vaginalt... men husk å holde den ren hele tida! Er bare å ha en bomullsdott med pyrisept eller klorhexidin liggende og tørke av.. så ikke noe pes...

Åja, selvfølgelig, er fler enn bare ett tall etter komma. Dumme trinemor. :murvegg::fnise:

Og så er det jo typisk meg å spørre før jeg leter, så lette litt etter at jeg spurte deg hvor jeg kan finne det og fant det på billige-tester. :ler: 139 er ålreit! :Nikke:

Jeg innbiller meg at om jeg tar det rektalt så vil jo tempen alltid vise over 37....? Er jo normalen det, sånn i forhold til feber. Og alle som har tempeskjema og som temper her har jo alt mellom 35 og 36 grader....! Ihvertfall de tempeskjemaene jeg har sett på...?

Gud, så dum jeg føler meg nå. :skratte:

Men tusen takk for at du tar deg tid til å svare på alle blondinespørmålene mine thumbalina! ;):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åja, selvfølgelig, er fler enn bare ett tall etter komma. Dumme trinemor. :murvegg::fnise:

Og så er det jo typisk meg å spørre før jeg leter, så lette litt etter at jeg spurte deg hvor jeg kan finne det og fant det på billige-tester. :ler: 139 er ålreit! :Nikke:

Jeg innbiller meg at om jeg tar det rektalt så vil jo tempen alltid vise over 37....? Er jo normalen det, sånn i forhold til feber. Og alle som har tempeskjema og som temper her har jo alt mellom 35 og 36 grader....! Ihvertfall de tempeskjemaene jeg har sett på...?

Gud, så dum jeg føler meg nå. :skratte:

Men tusen takk for at du tar deg tid til å svare på alle blondinespørmålene mine thumbalina! ;):klemmer:

Hehe nei den viser ikke alltid over 37. Det kommer an på hver enkelt det.

De sies at alt over 37 er feber.. men jeg har vanlig kroppstemp på 36. 5 sånn gjennomsnittlig... tror det er ganske vanlig... 36 før EL og over 36.5 etter EL. Nå som jeg er gravid ligger jeg på 37.... men det er høyt til å være meg...

Det er din kropps "ekte" temperatur du er ute etter... så akkurat hva den er er ikke så nøye.. det er variasjonene du er ute etter... altså stigningene og når den evnt synker igjen. så om den er 36.5 eller 37 så er det ikke så viktig... det er din kropps variasjon du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, skjønner. :) *trenger en blondine-smiley*

Så merkelig, min temp har alltid ligget over 37. Vanligvis rundt 37.2'ish. Men jeg får også veldig veldig sjeldent feber og om jeg får det så er det kun svaaaakk stigning! :ler: Mente at 37.2-37.5 var normal temp. Ifølge min mor ihvertfall. :biggrin: Men det er jo sikkert individuelt da, som du sier! :biggrin:

Man lærer så lenge man lever! :ler:

Takk snille du! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, skjønner. :) *trenger en blondine-smiley*

Så merkelig, min temp har alltid ligget over 37. Vanligvis rundt 37.2'ish. Men jeg får også veldig veldig sjeldent feber og om jeg får det så er det kun svaaaakk stigning! :ler: Mente at 37.2-37.5 var normal temp. Ifølge min mor ihvertfall. :biggrin: Men det er jo sikkert individuelt da, som du sier! :biggrin:

Man lærer så lenge man lever! :ler:

Takk snille du! :klemmer:

Når du har tempet en mnds tid så ser du fort hva du ligger på gjennomsnittlig.. tror alt mellom 36 - 37 er helt normalt.. pluss minus litt...

jeg er en frysepinne da og har ca 36.5 gjennomsnittlig.. mens mamma er alltid kjempevarm og ligger på 37.. så mulig det har noe med å gjøre også... :klø:

Finnes ingen dumme spørsmål vet du =) er bare å spørre i vei =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gjennomsnittstemperatur på mellom 36 og 36,5 faktisk, fryser ræva av meg om vinter'n. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gjennomsnittstemperatur på mellom 36 og 36,5 faktisk, fryser ræva av meg om vinter'n. :fnise:

Dere er noen skikkelige KALDE kvinnfolk! :ler:

Min basaltermometer kommer i posten om et par dager! :biggrin: begynner like greit med en gang jeg. Så får jeg meg en liten "prøveperiode" med temping før neste PP. :Nikke:

************

Fanta. Jeg MÅ ha Fanta. Har sendt min securitas-venninne S ut på handletokt. :ler: Jeg har ikke drukket Fanta på årevis. Og nå MÅ jeg bare ha det. :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! nå fant jeg dagboka di :)

MAsse lykke til, og jeg lærer av dine spørsmål! slipper jeg å spørre selv :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! nå fant jeg dagboka di :)

MAsse lykke til, og jeg lærer av dine spørsmål! slipper jeg å spørre selv :)

:klemmer:

Hei frøken enatupp! Så hyggelig at du stakk innom da! :klemmer:

Ja om du har spørsmål kan du sikkert lese igjennom de siste 10 sidene i boka mi og få svar på MASSE! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert! :vinke:

Og lykke til med temping, det er faktisk veldig spennende! :lur: Jeg tempet oralt, og det fungerte helt fint for meg. Så det går jo an å prøve det først? Mindre styr, synes jeg.

Når det gjelder hva som er normal temp så tror jeg ikke du skal høre så mye på din mor, for jeg regner ikke med at hun målte tempen på deg tidlig om morgenen før du bevegde deg i det hele tatt (slik en skal for å få noe ut av denne tempingen)? Jeg lå alltid ca halv grad høyere straks jeg hadde stått opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert! :vinke:

Og lykke til med temping, det er faktisk veldig spennende! :lur: Jeg tempet oralt, og det fungerte helt fint for meg. Så det går jo an å prøve det først? Mindre styr, synes jeg.

Når det gjelder hva som er normal temp så tror jeg ikke du skal høre så mye på din mor, for jeg regner ikke med at hun målte tempen på deg tidlig om morgenen før du bevegde deg i det hele tatt (slik en skal for å få noe ut av denne tempingen)? Jeg lå alltid ca halv grad høyere straks jeg hadde stått opp.

:vinke: Så hyggelig at du kommer inn hit og oppdaterer deg da! :) Der setter et lite trinemor-hjerte stor pris på! :biggrin:

Kommer nok til å teste oralt ja. Som du ser: mye mindre styr! :Nikke:

Syns det er kjempespennende med temping og skjema NÅ jeg. :ler: Leker meg med fertility-friend og syns det er sååå spennende!

Mamma tok bare tempen på meg når jeg var syk, så skal ihvertfall ikke sammenligne det med denne type temping. :) Og som du sier, er noe helt annet ved slik temping enn ved denne type temping. Store svingninger fra det øyeblikket du våkner til du står opp og rører på deg, som du sier.

Målte idag morges med vanlig digital og da var den 35.9. Syns det var voldsomt lavt jeg da, selv for oral måling! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke til å måle i munnen jeg... ble bare tempraturer i hytt og pine.. tror ikke jeg klarte å holde den stille i munnen lenge nok.. men det finner du fort ut av. Må nesten bare prøve deg frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paranoide-trinemor:

For 10 minutter siden stakk det litt i venstre side og rett etterpå fikk jeg lette-lette mensmurringer som varte kun i noen sekunder.

Siden jeg ufrivillig tenker mye på denne delen av syklusen og med en kombinasjon av tickeren min som viser hvor egget evn er nå; så tenker jeg...

"Tenk om det har festet seg i egglederen...tenk om det samme skjer med meg som skjedde med Nótt.... :tristbla: " Og så blir jeg helt paranoid og redd... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lhinn
har jo tatt EL tester om morgenen de siste dagene for å følge meg og siden ingen har vært i nærheten av positive begynner jeg å svartmale alt...tenk om jeg ikke får EL, tenk om syklusen min er av typen KJEMPElang....osv.

Kan noen bare avkrefte at det ikke er noen grunn til bekymring ennå...? :trist:

Jeg har opplevd å ha ømme bryster, rett før mens.

Men jeg har aldri opplevd å ha ømme brystvorter, nesten to uker før mens. :hakeslepp: Og når jeg sier brystvorter, så mener jeg KUN tuppen. Alt annet er helt fint! Kan helt fint ta rundt uten noe ømhet, men midt på....skikkelig sårt! :hakeslepp: Og ser nesten ut som om de har fått litt mørke flekker også...høh...Utrolig sært! :ler:

Hei :goodbye:

Ser det er flere som har kommentert her ang el tester, men jeg limer likegodt inn dette fra pernilleinfo;

LH produseres om morgenen og utskilles ikke i urinen før senere på dagen. Man får det mest pålitelige resultatet på eggløsningstesten ved å teste på ettermiddags- eller kveldsurin.
(også må du passe på å ikke drikke noe eller gå på do 2 timer før testing)

:fnise: når det gjelder ømme nippler, så har jeg også dette rundt eggløsning. kommer gjerne samme dag som EL- senest dagen etter. er plutselig mye rare signaler kroppen gir oss når man ikke går på pilla lenger...men kjekt er det jo :)

...åja, lykke til med tempingen! jeg er ganske fersk i tempegamet selv, og kurven svinger fortsatt. mulig jeg bør tempe vaginalt (temper i munnen nå), men får gi det litt tid! intr er det jo å følge med :jepp:

Paranoide-trinemor:

"Tenk om det har festet seg i egglederen...tenk om det samme skjer med meg som skjedde med Nótt.... :tristbla: " Og så blir jeg helt paranoid og redd... :trist:

Såså, :kose: . jeg er ALTFOR flink til å være pesimist selv, så forstår deg godt! om du er gravid går det nok bra skal du se :klem:

Ha en fin dag videre :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*dagens klem går til Lhinn!* :biggrin:

Det med EL-tester og når på dagen de bør taes tror jeg de lærde strides om. PÅ CB sto det at den burde HELST taes om morgenen...på billige-tester sto det når som helst på dagen... :klø:

Men! (Skal vi se...) Den MEST positive EL-testen jeg har tatt ble tatt den 26 juni, på morgenurin! Kvelden før, var den sterkere, men fremdeles svakere enn kontrollstrek. Og kvelden den 26 juni var den mye svakere igjen, men det kan jo være pga det store glasset med brus jeg hadde drukket på Peppes. ;)

Ømme brystvorter må ha slått inn først nå etter pille-slutt da. Hadde det ikke SÅNN forrige PP. Helt merkelig. :hakeslepp: Og så er de littegrann mørkere.

Takk for :kose: ! :fnise: Trenger litt "backup". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tenk om det har festet seg i egglederen...tenk om det samme skjer med meg som skjedde med Nótt.... :tristbla: " Og så blir jeg helt paranoid og redd... :trist:

Du skal ikke tenke sånn, det er nemlig ikke sååå vanlig at det skjer. Ta det helt med ro og ikke ta sorgene på forskudd. Prøv å slappe av og ta det med ro, ikke stress før IKM. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Slenger meg på og følger med her jeg :)

Takk for hilsen i min meget ferske prøvebok!

Håper det klaffer for deg snart!

Jeg har egentlig ikke merket noen ting etter at jeg sluttet på pillene...

Kanskje det kommer etterhvert?

Ønsker deg en flott dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Slenger meg på og følger med her jeg :)

Takk for hilsen i min meget ferske prøvebok!

Håper det klaffer for deg snart!

Jeg har egentlig ikke merket noen ting etter at jeg sluttet på pillene...

Kanskje det kommer etterhvert?

Ønsker deg en flott dag!

:klem:

:vinke: Velkommen til min lille paranoide verden! :ler: Hyggelig med lesere da! :klemmer:

Merket heller INGENTING fra pilleslutt til første TR (ca 3 uker tok det) så det er nok ikke unormalt! :) Men ved PP1 fikk jeg de gode gamle før-p-pille-menssmerter igjen! :hakeslepp: Så ta det helt med ro, det kommer... :ler:

Ha en flotters dag/kveld du også mjau-mjau!

***********

Da har mitt basal-termometer ankommet! :hoppe: Så lite og praktisk da. Virkelig greit å ha fremover til bruk på småbarn ja. :Nikke:

Og VELDIG fint at man kan velge mellom pipelyd og lys! Så slipper jeg å vekke Manden klokken 7, på en søndag for eksempel. :ler:

Tok like greit med litt :humpe: idag og vi. :fnise: Bedre for mye enn for lite, kan jo hende vi glemmer hvordan man gjør det!! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig med :sengekos: - må jo for all del ikke glemme hvordan man gjør det :ler:

Jeg orker ikke i denne varmen her, ikke mannen heller forøvrig :fnise:

Så da får prøving være prøving til det er slutt på tropenettene :ler:

God helg!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig med :sengekos: - må jo for all del ikke glemme hvordan man gjør det :ler:

Jeg orker ikke i denne varmen her, ikke mannen heller forøvrig :fnise:

Så da får prøving være prøving til det er slutt på tropenettene :ler:

God helg!!

:klemmer:

Så merkelig, min mann sier bare "Okay!" når jeg spør om vi bare skal gå å ha :humpe: før maten. :skratte: Selv etter fotballtrening, når han er sliten og varm! :ler: Tror han er i lykkerus jeg. Har vanligvis ikke så ofte :humpe: pga meg (min libido er nok ganske så lav. :ler:) så nå tror jeg han stortrives gitt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig, min mann sier bare "Okay!" når jeg spør om vi bare skal gå å ha :humpe: før maten. :skratte: Selv etter fotballtrening, når han er sliten og varm! :ler: Tror han er i lykkerus jeg. Har vanligvis ikke så ofte :humpe: pga meg (min libido er nok ganske så lav. :ler:) så nå tror jeg han stortrives gitt. :fnise:

:skratte: En mann sier sjelden nei til :humpe: og han er nok bare overlykkelig nå skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...