Gå til innhold

Redbird sitt prøveeventyr!


Redbird

Anbefalte innlegg

:scorpis: bare for å få deg til å tenke på noe annet. :klemmer:

:ler: Thank you my dear!! :ler:

Hihi! jeg er glad for at jeg er ferdig med den perioden du er i nå! men nå er det mange andre tanker og problemer som dukker opp i hode mitt! bare stress ned, vent en uke, så ta en test! vanskelig? JA!!!!

Jeg har jo så å si ikke hadd TR på 3 år, så for meg var disse mens smertene helt nye, og jeg kjenner de ennå, men nå vet jeg hva det er :) men de er absolutt ikke likedan som vanlig menssmerter.. det er sikkert og vist, kvalm hele tiden, murrer, stikker nederst i magen! ja egentli helt som du besktiver!

Men som du selv sa! ikke alle har de samme gravid symptoimene ;)

Nemlig. Kjennes ut som TR-smerter,men allikvel ikke slik man er "vant " til!

Det går veldig opp og ned hvordan man tenker og reagerer i prøveperiodene. Jeg har jo som du vet, vært gjennom "noen" pp'er. Og noen har jeg ikke forventet at noe skal skje, mens andre var jeg 100% sikker på at NÅ var det noe som hadde skjedd. Og gjenom de pp'ene jeg har vært igjennom var det gjerne de gangene det var så mye som talte for at nå var det min tur som gjorde at jeg gråt mine bitre tårer dessverre. Alt dette vet du jo, siden du har lest hele prøveboken min. :klemmer:

Håper for din skyld at det har skjedd noe denne gangen.

Sant så sant. Så egentlig bør jeg vri på hele innstillingen min NÅ. Eller så blir skuffelsen stor på søndag. Det er når man minst venter det at det skjer...! :Nikke:

Hei trinemor!

Innom med en klem :klemmer:

Det er virkelig vanskelig å ikke kjenne etter på symptomer ja. Kjenner meg godt igjen! :) Håper du blir i helt topp form før ferien og bare kan nyte det på tur!

Takk! :klemmer:

:kose: Ikke tenk så mye :) (Hehe, vet jeg tenker aaaalt for mye de to ukene etter EL, og tar et par for mange tester:P) Hmm, jeg krysser fingre for at det er en spire som setter seg!!!

*Slår av hjernen NÅ* :fnise::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Den er relativt lav under TR, så synker den litt når du har EL og så går den endel opp etterpå, pga progesteronet som blir produsert i kroppen. Den dagen du får TR synker den drastisk igjen.

Man kan også få et "dip" i temperaturen midt i lutealfasen, om egget er befruktet og det fester seg. Da går den ned ene dagen og opp igjen neste. Men alt dette varierer fra person til person.

*Man bør ta den på morgenen, etter MINST 3 timer søvn. Man skal måle før man står opp, før man i det hele tatt rører seg noe særlig! :jepp: Bør taes ved samme tid hver dag. (Så når jeg jobber sent må jeg våkne klokken 7, ta tempen og snu meg rundt og sove videre. :ler:)

*Man bør ikke måle i øret! Tempen er visst ikke stabil nok der. Man bør måle oralt, vaginalt eller i baken! Jeg måler oralt med et basaltermometer (termometer med to desimaler etter komma, da får du den mer nøyaktig) som jeg kjøpte for 139,- på billige-tester.no! :)

Ha en strålende dag du også! :klemmer:

********

*klaging*

....flotters...skal jeg bli syk før jeg drar på ferie eller...?? :hakeslepp: Kjeven og (noe) øret er vondt men nå har jeg fått en litt grumsete hoste også.... :sukk:

Er jo klart at jeg skal bli syk når jeg skal på ferie, standard det. :lol:

Ojoj!!Takk for svar! Da var det synd at jeg akkurat kjøpte et digitalt til øre før i dag:P Jaja:) Men, da har jeg ett å måle med! kjekt å ha hvis et lite barn skulle bli sykt for.eks. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj!!Takk for svar! Da var det synd at jeg akkurat kjøpte et digitalt til øre før i dag:P Jaja:) Men, da har jeg ett å måle med! kjekt å ha hvis et lite barn skulle bli sykt for.eks. :fnise:

"Do nothing till you hear from me!" :ler: Jaja, et øretermometer er greit å ha liggende til en liten bebis kommer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens klageliste! :fnise:

-mensmurringer

-stikking

-kvalm

-hodepine

-stiv nakke og vond rygg

-øm..nei...shitvond kjeve...

-småsvimmel

.......måtte ty til en paracet når jeg kom på jobb...:grine:

Ikke at jeg tror at jeg er gravid, men tenker litt tilbake på mamma og hennes første svangerskap. Hun fortalte meg at hun hadde en SA rundt uke 10-12 og at under alle de ukene hadde hun IKKE hatt det bra. Hun var dårlig form og hun SÅ rett og slett syk ut! Som en gammel oppvridd vaskeklut som hun sa...

Neste gang hun ble gravid var med meg og da sa hun at hun ikke hadde noen plager i det hele tatt, det eneste som kunne tilsi at hun var gravid var den voksende magen og at hun MÅTTE ha grønne epler. :fnise:

Så man kan lett tenke i de baner...at det samme kan skje meg.

For nå føler jeg meg DRITT. :kjefte: Hvis det er SÅNN svangerskapet skal være så vil jeg heller at TR skal komme denne gang... :grine:

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkar deg... :troest:

Jeg vil råde deg til å ta en test i morgen tidlig bare for sikkerhets skyld, og fortsetter smertene dine selv om det er negativ test får du se an om TR kommer, vist ikke blir det en test til! ;)

Og husk, det er ikke alle som bærer et svangerskap likedan selv om det er innad i familien... Men er du gravid bør du nok ta kontakt med lege så snart som mulig og forklare situasjonen til han...

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkar deg... :troest:

Jeg vil råde deg til å ta en test i morgen tidlig bare for sikkerhets skyld, og fortsetter smertene dine selv om det er negativ test får du se an om TR kommer, vist ikke blir det en test til! ;)

Og husk, det er ikke alle som bærer et svangerskap likedan selv om det er innad i familien... Men er du gravid bør du nok ta kontakt med lege så snart som mulig og forklare situasjonen til han...

:hug:

Takk, søt du. :klemmer: Det med lege hadde jeg ikke tenkt på, i forbindelse med det, men det er sant. Det må jeg gjøre.

Vurderer en test ja...

Men...

Spotter... :sukk: Eller, spotting og spotting, det er gult med litt brunt i. Nesten som i går, men noe mørkere. Måtte sjekke, for kjentes nesten ut som TR.

Så tror heller TR er tidlig ute jeg...:grine: Det sitter nederst i magen ennå. Men følelsen i kroppen skriker TR.

Og om TR kommer, beklager jenter, da blir det MASSE negative, pessimistiske tanker her (mer enn vanlig. :ler:) for nå har jeg gått på Vitex. Hadde :humpe: annahver dag. Rumpa opp i 40 min hver gang. Og om TR kommer så kommer også "Hvem av oss er det noe galt med?"

Manden har alltid trodd han ikke kunne få barn, selv om han helt siden vi ble sammen har sagt at vi kommer til å få jente først, så en gutt.

Og jeg...ja, hvorfor i all verden skulle jeg være så velsignet og få barn når Murphy's lov trives så godt hos meg.... :kjefte:

Begynner å lure på om jeg er mentalt sterk nok til dette jeg...Etter mange mange år med mobbing og "nedrivning" av psyken min er det ikke så mye igjen tror jeg. Forventer ALLTID det verste, for da blir jeg, i 80% av tilfellene ikke overrasket eller skuffet, jeg er forberedt.

Hvorfor skulle noe godt hende meg, når alt jeg har tatt med til i livet blir dratt gjennom søla og ødelagt av andre... :sukk:

For et håpløst tilfelle jeg er! :ler:

Jeg vet jo det kan ta lang tid dette, selv om alt er bra...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NEI NEI NEI...

Nå blir jeg helt forferdet her... Du må ikke tenke slik! når det kommer til mobbing og at alt blir dratt ned i dritt kjenner jeg meg igjen. Flyttet fra hjembygda grunnet null venner og kun baksnakking om ALT jeg tok meg til. Flyttet ut hit som plass nr2 og har funnet ut at jeg kun kan forholde meg til få personer da de fleste rundt meg er falske (føler jeg værtfall)

Har et vennepar som prøvde i 3 år før det klaffet, der trodde de han ikke kunne, for xdama ble gravid med en gang i nytt forhold! Men det ble plutselig to stk på kort tid!

Det blir helt sikkert deres tur også :hug: bare ha tålmodighet!

På en måte er det litt lurt å ha en negativ innstilling til ting, slipper å bli skuffet! Men det er noe med det å være en konstant pessimist da... ikke bra :sjokkbla:

ikke prøv så hardt, kos dere med lagingen av baby, :sengekos: når dere har lyst ikke for å lage barn!! hihi! Jeg synes så ufattelig synd i deg trinemor :(

Blir på gråten av å lese om frustrasjonen din :tristbla:

:klemmer: for optimisme

:klem: for håp

:klem1: fordi jeg har lyst til å gi deg en til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI NEI NEI...

Nå blir jeg helt forferdet her... Du må ikke tenke slik! når det kommer til mobbing og at alt blir dratt ned i dritt kjenner jeg meg igjen. Flyttet fra hjembygda grunnet null venner og kun baksnakking om ALT jeg tok meg til. Flyttet ut hit som plass nr2 og har funnet ut at jeg kun kan forholde meg til få personer da de fleste rundt meg er falske (føler jeg værtfall)

Har et vennepar som prøvde i 3 år før det klaffet, der trodde de han ikke kunne, for xdama ble gravid med en gang i nytt forhold! Men det ble plutselig to stk på kort tid!

Det blir helt sikkert deres tur også :hug: bare ha tålmodighet!

På en måte er det litt lurt å ha en negativ innstilling til ting, slipper å bli skuffet! Men det er noe med det å være en konstant pessimist da... ikke bra :sjokkbla:

ikke prøv så hardt, kos dere med lagingen av baby, :sengekos: når dere har lyst ikke for å lage barn!! hihi! Jeg synes så ufattelig synd i deg trinemor :(

Blir på gråten av å lese om frustrasjonen din :tristbla:

:klemmer: for optimisme

:klem: for håp

:klem1: fordi jeg har lyst til å gi deg en til!

:grine: Du er så gooood du!! Fint at butikken er tom for kunder, for her står jeg og slåss med tårene. :grine: Er nok mest rørte tårer, pga alt du sier. Er en skikkelig god støtte i deg! :klemmer:

(Har allerede sendt blomster til søte-Nótt! :fnise:)

Klarer bare å forholde meg til ytterst få mennesker jeg og. Denne "venne"gjengen til Manden er FULL av falske J**** om jeg får si det rett ut. Hater meg, liker meg, hater meg, baksnakker, baksnakker, baksnakker. Så orker ikke å late som om jeg liker dem, når jeg vet at alt jeg sier og gjør blir snakket om og slengt dritt om så snart jeg snur meg!

Sant, "lurt" å ha en negativ innstilling, men er også kraftig grobunn for pessimismen ja. :tristbla: Har nok havnet i den for lenge siden jeg..

Neste PP blir det ikke stying..LOVER! Om noe så skal jeg kun tempe og kun notere det i den lille boka mi. Ingen EL tester...bare :humpe: når vi har lyst (og litt til, for lysten er ikke alltid tilstede hos meg. :ler:) og når vi er på ferie er det jo en fin tid for det. :lur:

Nå skal jeg bare nyte ferien med Manden og ta alle de berg og dal-banene jeg kan! :ler: Skal besøke et par fornøyelsesparker skjønner du. :fnise:

Og ta en dag av gangen...

Og nyte OSS...

Bebis kommer når Bebis vil...

Jeg må liksom ikke glemme å leve midt oppi all denne prøvingen heller... :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra trinemor :)

Ferietid er jo ofte kjærlighetstid, så kansje det blir full klaff når dere får slappet av og koser dere :)

Ferien til oss går ned til oslo med svigermor og svigerinne, har gledet meg til tusenfryd sine jul, men neeeiii, kan ikke ta non karuseller nå ;) så du får kjøre berg og dalbane og karuseller for oss begge! og nyt ferien og kos deg på tur, så skal jeg fortsatt se frem til uke 30 og to netter på oslo plaza :kul:

Er egentlig litt heldig med vennene til mannen, han her VELDIG få!! hehe! og de fleste tror jeg liker meg, det er liksom ingen han har noen daglig kontakt med. Men vet at den ene forguder meg! hehe! har sakt det flere ganger :) men han bor i stavanger opg er veldig sjeldent hjemme... Ellers spiller mannen mest data så han trenger ikke så veldig mange venner.. Men han har en bror (tvilling) som jeg nesten ikke tåler, er litt gla dor at han ikke bli med til oslo.. uff det er bare bs og skryt som kommer fra han, er rappkjefta og småfrekk... nei slik liker jeg ikke. Vi holder oss unna slike folk, sant?? ;)

Du får ha lykke til! og det ordner seg når det er meningen!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff trinemor, det er fælt å høre at du går rundt med sånn tanker :klem:

Kos deg med mannen på ferie - dyrk kjærligheten og *vips* kanskje spiren sitter :lur:

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får en fin ferie sammen du og Mannen!

Har dere spennende planer?

Uansett, hvis dere skal bort så blir det sikkert godt, det er så deilig å dra bort fra hverdagen og bare være kjærester og kose seg ;)

Hvem vet, kanskje du tilogmed glemmer termometer og liten bok hjemme - dere har dere når dere føler for det, og vips, når høsten setter inn og du savner sol og varm - SÅ ER DU GRAVID!

Jah, sånn blir det, for det bestemmer jeg ;)

*sprer litt støv*

:pasha: :pasha: :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enatupp: :kos: :klemmer::kyss: ! Takk!! :fnise:

Helt sant, vi trenger ikke slike folk som bare er fulle av shit. :Nikke: Vi har nok med oss selv! :hoho::ler:

Vi skal kose oss og det skal klaffe, i ferien! :ler:

Men du får jo den beste delen ved tusenfryd da! Sukkerspinn, is, snop! :jepp:

Må ennå klare meg gjennom to dager til med jobb, så vi får se hvor min mentale status er hen imorgen. :ler:

mjau-mjau: Ta bort "kanskje"!!! :ler

Takk:klemmer:

Poizki: Må nok følge ditt eksempel ja. :Nikke:

Vi har spennende planer ja! :jepp: Skal på "ordentlig" ferie, bare oss to for første gang. Og vi skal på bilferie i Europe! Har heldigvis investert i en GPS.:fnise:

Poizkis ord er lov, Poizkis ord er lov! :pls: :pls: :pls: :pls: :pls:

Kjempestor :klemmer: til dere alle!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg godt igjen i pessimismen din - jeg er alltid pessimistisk ang ting som har med meg selv å gjøre - selv om jeg egentlig vet at alt går bra til slutt.... men tror det har med å bli redd for å bli skuffet å gjøre.

Jeg vet det ikke er lett, men prøv å å få tankene over på noe annet.

Det er nok ikke noe galt med deg eller manden! Det er 20% sjangs hver mnd selv om en gjør alt riktig. Det som er er at kroppen er laget slik at den siler og sorterer - dersom det kommer et egg som ikke er perfekt, eller en befruktet cell som ikke er som den skal være så sklir det forbi og videre ut.

Du må tenke at det er et helt lite mirakel som skal til, og absolutt alt må klaffe helt for at det skal bli et lite menneske ut av det. Jeg er helt sikker på at du blir gravid når tiden er inne for det. Det sitter nok en liten jente eller gutt og venter på sin tur til å bli unnfanget. Som mamma sier : Barna kommer når de selv vil - de må bare bli klare først! =)

Håper du får en gooooood ferie og får slappet av.. og litt tid borte fra nettet og presset og jobb.. og bare kan kose dere og tenke på noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen i pessimismen din - jeg er alltid pessimistisk ang ting som har med meg selv å gjøre - selv om jeg egentlig vet at alt går bra til slutt.... men tror det har med å bli redd for å bli skuffet å gjøre.

Jeg vet det ikke er lett, men prøv å å få tankene over på noe annet.

Det er nok ikke noe galt med deg eller manden! Det er 20% sjangs hver mnd selv om en gjør alt riktig. Det som er er at kroppen er laget slik at den siler og sorterer - dersom det kommer et egg som ikke er perfekt, eller en befruktet cell som ikke er som den skal være så sklir det forbi og videre ut.

Du må tenke at det er et helt lite mirakel som skal til, og absolutt alt må klaffe helt for at det skal bli et lite menneske ut av det. Jeg er helt sikker på at du blir gravid når tiden er inne for det. Det sitter nok en liten jente eller gutt og venter på sin tur til å bli unnfanget. Som mamma sier : Barna kommer når de selv vil - de må bare bli klare først! =)

Håper du får en gooooood ferie og får slappet av.. og litt tid borte fra nettet og presset og jobb.. og bare kan kose dere og tenke på noe helt annet.

:pls: Du er vis du thumbalina. :klemmer: Har egentlig ingen ord å komme med, for alt du sier er så sant så sant. Et mirakel. :rødme:

Skal ikke reise på ferie riktig ennå, så dere må ikke bli borte fra meg! :fnise:

Men der også har du rett, jeg er kanskje LITT mye her inne? :fnise: Men det er jo fordi det er så godt å kunne snakke med noen som er i samme situasjon! Og som er objektive, fordi dere ikke kjenner meg irl. :) Og det hjelper.

Lørdags kveld skal jeg legge vek kall pc og all tenking, for søndagsmorgenen er det ut på tur! Så kanskje dere får se en helt ny trinemor når jeg kommer tilbake. :fnise:

***********

Kan forresten informere om at jeg spotter litt mer rosa nå...(Er det ikke gøy å høre om utfloden min?? :skratte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj Oj Oj!!!

Nå har jeg lest meg gjennom boken din og du er flink å være aktiv ser jeg!! :jepp:

Grunnen til alle oj'ene mine er at det er så trist at du føler seg så pessimistisk! :trist:

jeg har vært igjennom min del med PP'er og jeg kjenner meg veldig igjen i pessimismen din, MEN jeg må bare minne deg på at dette er de første PP'ene dine og kroppen din skal stabilisere seg. De fleste blir faktisk gravide først i PP 4-5, men siden du har gått så lenge på hormonell prevensjon så er det HELT normalt at det kan ta lengre tid! :jepp: LOVER!!!

ALLE mine venninner har barn og INGEN av de ble gravide før det hadde gått mellom 5 og 14 PP!! Du får det til og det er INGEN grunn til at det skal være noe galt med deg eller mannen!! :jepp:

Jeg husker at i begynnelsen av vår prøving så var jeg også veldig ivrig og på jakt etter symptomer. ALT ble ett symptom!! Fett hår tilogmed!!! hehe!! :fnise:

Jeg håper og ønsker og vil veldig gjerne at du får det til snart, snart, men om ikke det skjer noe denne PP så betyr det at du hvertfall kan ta deg noen glass alkoholholdig drikke på ferien din!! :skaal: hihi!!

håper du får verdens beste ferie med Manden og at du tester positivt allerede nå, sånn at du slipper å være trist lenger!!

heier på deg vennen!! :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :hoppe:

Takk for koselig besøk i min nye dagbok!

mange klemmer til deg!! :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei trinemor!

Her er det sagt mange vise ord ja, så jeg legger meg til på det meste her :kose:

Litt ironisk at du skal i berg og dalbaner i sommer, for det er jo akkurat sånn prøvinga er syns jeg; noen dager og PP har man lyst å gi opp og føler at alt er håpløst, men så får man EL eller kjenner symptomer og da ser man håpet igjen :)

Håper du får en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj Oj Oj!!!

Nå har jeg lest meg gjennom boken din og du er flink å være aktiv ser jeg!! :jepp:

Grunnen til alle oj'ene mine er at det er så trist at du føler seg så pessimistisk! :trist:

jeg har vært igjennom min del med PP'er og jeg kjenner meg veldig igjen i pessimismen din, MEN jeg må bare minne deg på at dette er de første PP'ene dine og kroppen din skal stabilisere seg. De fleste blir faktisk gravide først i PP 4-5, men siden du har gått så lenge på hormonell prevensjon så er det HELT normalt at det kan ta lengre tid! :jepp: LOVER!!!

ALLE mine venninner har barn og INGEN av de ble gravide før det hadde gått mellom 5 og 14 PP!! Du får det til og det er INGEN grunn til at det skal være noe galt med deg eller mannen!! :jepp:

Jeg husker at i begynnelsen av vår prøving så var jeg også veldig ivrig og på jakt etter symptomer. ALT ble ett symptom!! Fett hår tilogmed!!! hehe!! :fnise:

Jeg håper og ønsker og vil veldig gjerne at du får det til snart, snart, men om ikke det skjer noe denne PP så betyr det at du hvertfall kan ta deg noen glass alkoholholdig drikke på ferien din!! :skaal: hihi!!

håper du får verdens beste ferie med Manden og at du tester positivt allerede nå, sånn at du slipper å være trist lenger!!

heier på deg vennen!! :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :hoppe:

Takk for koselig besøk i min nye dagbok!

mange klemmer til deg!! :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Hvorfor fins det ikke en skikkelig stor smiley som gir en annen smiley en SKIKKELIG god knuse-klem?? :ler: TAKK!

Det sitter langt inn i hjerterota mi at dere tar dere bry med å høre og ikke minst svare meg. :rødme: Og med så mange fine, oppløftende ord. :rødme:

Du aner ikke hvor mye dette hjelper, brudeliten. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vise ord som alt er sagt, legger derfor bare igjen en liten :klem:

Og det er en slik som varmer aller mest. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...