Gå til innhold

Baby edderkopp under produksjon


Frk edderkopp

Anbefalte innlegg

Ja Pingting eg håper det ordne seg. Det hadde vore så bra! Tok meg i å sjå på babyklær i går i en butikk. Nesten litt skummelt for en tørr nesten ikkje la seg få lov endå. Såg eit sett som hadde passa som hentedress. Det var så søtt. Det var kvitt med ein bamse på jakka. Både noen bher og noen bukser begynner å passe dårlig. Brystene har blitt litt større og henger mer nedover. Det er ganske rart. Hoftene må ha fått på seg et kilo eller to. Magen føles litt oppblåst.... Men det er forsatt rart at det vokser noe inni der. Noe ukjent som skal bli vår baby. Er også veldig spent på hvordan Cpn vil reagere på forandringene i kroppen. Eg er ekstra sliten, sliter med konsentrasjonen og det er akkurat som eg lever i min egen verden.

Endret av Frk edderkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går reiste eg fra studiestedet for godt å bacheloren er i boks! :hoppe: Nå har eg to ukers ferie før eg starter å jobbe. Drar til østlandet neste søndag til svigers. Det blir gøy! Når eg blir kvalm no er det helt grusomt, sliter av og til med å spise. Ingefærkapslene synes eg smaker vondt! Dei seks timane i bil ned fra studiestedet gav meg ein enorm kvalme! På ettermiddagen i dag har eg vore heilt fin.

I morgen skal eg til jordmor, det blir gøy! Gleder meg! ¤Lipstick¤ :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Pingting eg håper det ordne seg. Det hadde vore så bra! Tok meg i å sjå på babyklær i går i en butikk. Nesten litt skummelt for en tørr nesten ikkje la seg få lov endå. Såg eit sett som hadde passa som hentedress. Det var så søtt. Det var kvitt med ein bamse på jakka. Både noen bher og noen bukser begynner å passe dårlig. Brystene har blitt litt større og henger mer nedover. Det er ganske rart. Hoftene må ha fått på seg et kilo eller to. Magen føles litt oppblåst.... Men det er forsatt rart at det vokser noe inni der. Noe ukjent som skal bli vår baby. Er også veldig spent på hvordan Cpn vil reagere på forandringene i kroppen. Eg er ekstra sliten, sliter med konsentrasjonen og det er akkurat som eg lever i min egen verden.

Ja det tenkte jeg på egentlig, kommer du til å få en vanskeligere graviditet på grunn av det? Det håper jeg virkelig du slipper!

Ellers da, hatt en fin helg? (bortsett fra kvalme) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går reiste eg fra studiestedet for godt å bacheloren er i boks! :hoppe: Nå har eg to ukers ferie før eg starter å jobbe. Drar til østlandet neste søndag til svigers. Det blir gøy! Når eg blir kvalm no er det helt grusomt, sliter av og til med å spise. Ingefærkapslene synes eg smaker vondt! Dei seks timane i bil ned fra studiestedet gav meg ein enorm kvalme! På ettermiddagen i dag har eg vore heilt fin.

I morgen skal eg til jordmor, det blir gøy! Gleder meg! ¤Lipstick¤ :klem:

Ingefærkapsler skal jo svelges hele? :klø:

Hurra for jordmortime, spennende! Og gratulerer med bachelor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers da, hatt en fin helg? (bortsett fra kvalme) Happy.gif
På fredagen hadde vi avsluttning, eg kasta inn håndklet ganske tidlig. Slitsomt når folk blir fulle og du er den eneste som er edru. Lørdag pakka vi, vaska og reiste. Det tok heile dagen. Det var vedmodig men også godt å starte på nytt. Søndag jobba med å putte agurker i kondomposer som eg veljer å kalle det for filming. Pappa driver med grønsaker. De har vel sett i butikken at agurkene er i plastikk. Å putte en og en agurk inn i desse posene tek tid. Så hele familien må trå til når vi kan.

Dei veit altfor lite om cp og fødsel/graviditet. Rett og slett fordi det er berre ein liten andel som får barn. Skaden rammer ulikt og det er berre ein liten andel kvinner som er i god nok form til å få barn desverre. For jordmor her var dette nytt og ho hadde lite informasjon. Så eg må rett og slett sjå sjølv kva som skjer. Leddene blir belastet av cp pga at musklene vil strekke seg sammen. Det er difor svært vanleg med vond rygg, vonde hofter osv. Eg har lite smerter frå før men ryggen og hoftene kan gjere vondt spesielt når det er kaldt. Så dette kan nok bli verre, men det er ikkje sikkert siden eg trener masse.

Ingefærkapsler skal jo svelges hele? scratch1.gif

Hurra for jordmortime, spennende! Og gratulerer med bachelor Happy.gif

Mamma hadde nokon sugekapslar. Egentlig for reisesjuke. Men dei funkar når eg tek dei.

Tusen takk! Det var herlig! Fekk C og er fornøyd siden snittet var lågt.

Hvordan gikk det hos jordmor? Happy.gif

Hei jento :klem: Eg fekk ikkje UL før om to veker, dette må visst berre gjerast kvar fredag og det må bestillast. Me reiser jo østøver. Hadde egentlig UL 26 men K vil vera lengre hos foreldrene. Så det blir 3 juli. Tok blodprøver og prata om vanlig fødsel faktisk. På større sjukehus kan dei gje spasmedemping, slik at dei unngår krampar og at eg knip igjen beina. I odda har dei for lite kunnskap og dei kan ikkje gje meg medisin eller tilby legeassistert fødsel. Så eg blir sendt til Haugesund og så er det opp til dei å senda meg vidare til Haukeland hvis dei føler at dei ikkje har nok kunnskap. Eg spår keisarsnitt i Bergen. Eg kan forsetta å ta kontrollar i Odda fram til eg må reisa til Haugesund. Alt er ganske uklart. Jordmor forbredte meg på mykje reising framover. Har ordinær time hos jordmor 9 juli då startar ho med målingar. Det var for tidleg enno. Blodtrykket var også fint! Det står "I god form" på helsekortet.

AnnaBanana: :klem:

Endret av Frk edderkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom legen fram til at eg måtte ta blodfortynnene fra no og ut svangerskapet. I dag har vi fått en leilighet som vi kan leige fra 1 august. Håper jobben ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodfortynnende? Hvorfor det?

Så kjekt å høre at dere har fått leilighet!! Ordner seg nok med jobb:) *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende på UL da. :)

Blodfortynnende medisiner, hvorfor? Leit å høre at de har lite informasjon å møte deg med. Syns ikke du skal finne info om dette selv-håper de i det minste kan finne den for deg.

:klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodfortynnende? Hvorfor det?

Så kjekt å høre at dere har fått leilighet!! Ordner seg nok med jobb:) *klem*

Siden eg sitte så mykje i ro så må eg ta de + at eg har jo litt hevelser i beina. For å forhindre blodpropp. Eg og krysser fingre for jobb! Tenkte foresten at vennindo vår skal jobbe for oss. Ho tenker på det.

Blir spennende på UL da. Happy.gif

Blodfortynnende medisiner, hvorfor? Leit å høre at de har lite informasjon å møte deg med. Syns ikke du skal finne info om dette selv-håper de i det minste kan finne den for deg.

klemmer.gif til deg!

Ja eg gler meg til UL, det blir jo i veke 10 så då har ein jo sjansen til å sjå litt meir. Haugesund hadde erfaring med fleire svangerskap så håper sjukehuset kan gje meg informasjon etterkvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fekk eg mine første brekninger, men det kom ingenting heldigvis. Sliter med å kjøre lange bilturer. Mamma måtte stoppe to ganger på vegen. I morgon reiser eg til foreldra til K. Endeleg skal eg få sjå K!!! :hoppe: Han håper nok gjerne på :sengekos: Eg håper eg orker. Er liksom ikkje såå lysten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på UL i uke 9 trur jeg det var, syns å huske at man iallefall fikk se et dunkende hjerte! Spennende er det. :)

Kvalme er ikke kjekt-håper den dabber av etterhvert! Bilturer er ikke noe gøy-jeg har alltid blitt rask bilsjuk, men nå når jeg er gravid blir jeg bilsyk av en 2 minutters tur! Rart det der. :)

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden eg sitte så mykje i ro så må eg ta de + at eg har jo litt hevelser i beina. For å forhindre blodpropp. Eg og krysser fingre for jobb! Tenkte foresten at vennindo vår skal jobbe for oss. Ho tenker på det.

Ja eg gler meg til UL, det blir jo i veke 10 så då har ein jo sjansen til å sjå litt meir. Haugesund hadde erfaring med fleire svangerskap så håper sjukehuset kan gje meg informasjon etterkvart.

Det hadde jo vært litt stilig om venninna vår hadde jobbet for dere da. ;)

Spennende med ultralyd. God helg vennen, kose deg med kjæresten din!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært litt stilig om venninna vår hadde jobbet for dere da. ;)

Spennende med ultralyd. God helg vennen, kose deg med kjæresten din!!:)

Ja det hadde det! Vi koser oss. bortsett fra at kroppen er i opprøyr. Eg spydde midt inne på kjøpesenteret ett stykke her frå. Utrulig lite kjekt. Svigermor måtte kjøpe nye klær til meg. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den siste tida. Har det vore en del kvalme men no har det bedra seg. På ferien hos svisers låg eg masse. Bortsett fra i dag tidlig vil eg si at ting har bedra seg masse. Eg har vore på jobb i to dagar og det har fungert veldig bra. Det store minuset er at eg må stå opp tidlig. Bilkjøring er den største kvalmeutløseren for meg, så eg prøver å unngå dette når eg har mulighet. Skal på ultralyd på fredag :hoppe: K er her og han skal vera med. Ellers synes eg at magen vises tydelig! Det er så rart!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtt: :vinke: Finner ikkje graviditetsboka di eg??

Lille baby snudde seg mot oss og løfta opp armen det var så søtt! Den låg langt i fra stille og alt var i den fineste orden. :hoppe: No kan vi senke skuldrene og puste litt letta ut. Legen skreiv "gode bevegelser" i helsekortet og vi fikk bilde. Lille knøtt var 33 MM. Neste time blir 8 juli hos jordmor.

Eg kjenner ingen som heter Tor, som nære venner, i dag fikk eg et klassekampenkort der det stod: God sommer Hilsen Tor. Kven er Tor?? :klø:

Endret av Frk edderkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtt: :vinke: Finner ikkje graviditetsboka di eg??

Den er slettet. Ikke noe er galt, men skjedde ting rundt den som jeg ikke likte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...