Gå til innhold

TanteBrun med en og annen tanke


TanteBrun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Livet

Er som havet. Noen ganger er det høye bølger, og det går opp og ned. Noen ganger stormer det verre en verst fra alle kanter, og det er ikke stort annet å gjøre enn å prøve å holde seg fast. Når tåken kommer er det å holde stø kurs som gjelder. Piskende regn midt opp det hele gjør ingenting bedre.

Andre ganger er det blikk stille og bare fredfylt. Solen skinner helen tiden. Frisk varm bris og krusbølger under solskinn klarner hjernen. Lett bølgeskvulp gir sjelero. Eller et glansbilde av en skjønnhet med solnedgang over blikkstille vann.

Innimellom er det store svarte skyer på den ene siden og strålende solskinn på knallblå himmel over et komplettblikkstille vann. Hva kommer nå? Uvær eller fint vær? Usikkert. Utrygt.

Sånn er det stort sett hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hva det er du studerer? :)

Det kan du :)

Studerer grafisk design. midt i blinken for en som liker å leke med layout, bilder, tekst ord osv osv osv.

Jeg er en kreativ sjel som blir mutt og irritert dersom jeg ikke får utfoldet meg. Har noen kreative hobbyer ja. I tillegg er også søm en hobby.

Har riktignok ikke blitt mye av det de siste årene. Mangel på tid, ork, overskudd osv.

Så når man ikke har overskudd til å gjøre det som gir en overskudd... -

:sjenert:

Satser på at det blir endringer i det etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:murvegg: Skrivekløe og jernteppe..

Mye som vil ut, men får det ikke til...

Får ta tiden til hjelp :forvirret:

Ikke noe spesielt som har skjedd som kan fortelles om, ikke noe spesielt som skal skje. Så da var det ikke så mye i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og er litt irritert akkurat nå.

Kommer nettopp fra legen. På slutten ville jeg bare si (informere) om at jeg nå endelig hadde begynt å tenke vektreduksjon. Da legen fikk vite at jeg ikke hadde noen spesiell diett, men foreløpig kun livsstilsendring, var det ”det kommer til å bli vanskelig, det er hardt og det er mange som ikke klarer det. sjansen for at det ikke går er stor” .

For et menneske! Jeg er også klar over oddsene, men jeg kunne da vel for pokker fått litt oppmuntring vel...??? :sur:

Angrer på at jeg fortalte det. Vil heller holde ting for meg selv, framfor å få negativ respons som ”dette klarer du ikke” osv...

Litt frustrert og deppa nå. :sad:

Teller til ti...hundre..trehundre... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, det er sommer, solen skinner og det er varmt. :sol:

Det i seg selv er kjempeherlig!!

Nå skal jeg straks ut å gjøre unna handling, så bærer det rett tilbake til verandalivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida for en ufølsom lege.... :kjefte: , vedkommende kunne holdt slike kommentarer for seg selv. Snakk om å ta motet fra en, vedkommende burde jo synes at det er kjempepositivt at du velger å gjøre noe.

Du må ikke legge slike kommentarer på deg :klemmer:

Ønsker deg en deilig weekend!! Ny livet på verandaen og blås en lang marsj i legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Mocci.

Ja, er litt nedfor akkurat må. Selvtilliten min er ikke større an det satte meg litt ut.

Men jeg skal foksuere og prøve å være positiv i helgen og ever after.

God helg til deg og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den samme legen ville forøvrig forlenge sykemeldingen med nettopp vektreduksjon som årsak for et par år siden da jeg egentlig var deprimert og utbrent av helt andre årsaker. Det var uaktuelt for megå gjøre noe som ikke stemte.

Lurer på om legen tenker; "fint at du vil slanke deg, men bare om du følger mitt syn på opplegg"

Sikkert irrasjonelt, men det er slik jeg føler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om legen tenker; "fint at du vil slanke deg, men bare om du følger mitt syn på opplegg"

Sikkert irrasjonelt, men det er slik jeg føler det.

Jeg ville tenkt akkurat det samme, vil følt meg presset til å følge legens opplegg...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er alene om å tenke sånn..

---

Dette har vært en helg med slaraffenliv av høy rang. Sove lenge, bort og få servert mat (deilig å slippe å lage selv i denne varmen.. hehe..), sosialt samvær med familie og venner i hele går.

På kvelden bar det rett hjem til et ørlite glass vin i herlig temperatur på verandaen. Sette seg ned og bare kjenne roen sige på. Selv om jeg må lete litt lenger etter den for tiden, så kom den etterhvert. Sitte sånn på verandaen med min kjære er noe av det koseligste jeg vet om sommeren. Vi gjør sånne ting altfor sjelden egentlig. Oftest blir vi sittende med hver vår pc foran hver vår tv. Tragisk egentlig. :sjenert: Men det gjør vel egentlig ikke så mye så lenge man vet å ta igjen andre ting andre ganger og gjøre litt annet sammen også.

Slaraffenliv på verandaen i dag. :sol: Riktignok med markisen nede. Ellers hadde jeg nok blitt sittende inne... :fnise:

Dessuten - er overhodet ikke lysten på å dra ut i denne varmen dersom vi ikke må. Vi har ikke noe som heter aircondition eller klimaanlegg i bilen, så det er rett og slett uutholdelig å være der i denne varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler godt av meg selv innimellom, for noen ganger tenker jeg en smule inkonsekvent og i hvert fall ikke lenger enn nesen rekker. :klø:

Sånn som i dag:

Jeg studerer og sitter derfor en del ved pc-en. Kunne godt tenke meg å sitte ute på verandaen og jobbe siden det er sol og varmt, men det blir fort for lyst og vanskelig og slitsomt å se skjermen. For det ville jo være for synd å ta ned markisen, ikke sant? Så da kan jeg like gjerne sitte inne. Tenkte jeg.

Men hallo – det må da være bedre å sitte ute i det delige været med markisen nede, enn inne avstengt fra det fine været....? :ler:

Hva gir du meg? :skratte:

Endret av -TanteBrun-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Hehe: håper du fikk lest masse enten ute med markisen nede eller innomhus :)

Jeg kom i alle fall litt lenger på en oppgave, bare avbrutt av en liten frisørtime. Men hett ble det. Jeg bor i en mursteinsbygning med solen rett på verandaen hele dagen, så da blir det stekeovn der. Er synd å si det, men innimellom er det faktisk deilig å sitte inne... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva og hvor lite som skal til for at en skal føle seg bedre, som et nytt menneske osv. :)

Var hos frisøren i dag, det var bare såååå deilig å få gjort noe med noe som har irritert meg hver gang jeg har sett meg i speilet den siste tiden. Dette sammen med at jeg stelte neglene i helgen gjør at jeg føler meg ganske så bra. Overfladisk? Ja, og så..? ;)

Så - mens noe går opp, så går andre ting ned. Ja, jeg merker allerede bittelitt forskjell på vekten. Men det er klart - svetter jo utrolig mye om dagen da, så varmt som det er. Men jeg føler i alle fall at det går den rette veien.

Så får tiden vise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ulva35

Så fint å høre at du føler deg bedre :) En tur til frisøren gjør underverker det :jepp: Sånn er det iallefall med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at du føler deg bedre :) En tur til frisøren gjør underverker det :jepp: Sånn er det iallefall med meg :)

Hei Ulva! :)

Utrolig hva det ytre kan gjøre med det indre og omvendt. Det går begge veier og begge deler er viktig, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref forrige innlegg....

Det går opp og ned her i livet og noen ganger er ikke veien lang i det hele tatt.

Nok en gang har jeg hatt et lite møte med meg selv i døren.

Jeg som var så glad og trygg etter å ha tatt en avgjørelse om vektreduksjon og opplevde det hele ganske så positivt, ble dratt langt ned etter legebesøket forrige dagen. Så så sterk var selvtilliten min. Det skulle altså ikke mer til for å velte meg overende. På en måte føler jeg denne tryggheten fremdeles, men det sårer at legen min ikke støtter meg eller tror på meg.

Dessuten føler jeg av og til at jeg kanskje ødelegger for meg selv. Jeg vet at jeg framstår som trygg og selvsikker, og jeg jobber mye for nettopp det. Men av samme grunn fremstår jeg som en som ikke har noen problemer og er frisk og opplagt osv.

Selvfølgelig har jeg mine ting, men jeg er så sær at jeg ønsker at folk skal forstå og respektere at det er noe uten at man får vite detaljer. Sykdom, slanking, psykiske ting etc. er en privatsak, og jeg blir sliten av å snakke om det, verre blir det jo flere som spør. Og jeg hater å gjenta meg selv. De eneste jeg snakker med er min bedre halvdel og nær venninne, så jeg har jo noen å snakke med.

Mulig jeg gjør/kommer til å gjøre det ("snakke med alle") her på KG, men det er unntaket.

Dette ble kanskje litt rotete, men av og til må det bare ut. Mulig det kommer mer etterhvert.

Litt nede om dagen, men jeg prøver å fokusere på positive ting som fint vær, slappe av på verandaen, fuglekvitter, har en støttende kjære og det faktum at rent fysisk har jeg det tross alt ganske bra.

:klemmer: til meg selv

Endret av -TanteBrun-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha tatt en dagbokrunde nå, men det er natt og jeg er stuptrett og jeg synes jeg hører sengen min rope på meg. ;)

Får ta det igjen i morgen... øhhh, senere i dag.....

:natti::sove:

Endret av -TanteBrun-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...