Gå til innhold

TanteBrun med en og annen tanke


TanteBrun

Anbefalte innlegg

Gjest Ulva35

Hei TanteBrun :)

Vil bare si at det var veldig koselig at du stakk innom min verden. :) Kom gjerne igjen om du har lyst.

Og så må du ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*innom og snikleser*

Velkommen med dagbok :)

Tusen takk, Sisu.

Jeg skjønner at jeg er kommet med i det gode selskap. Og jeg er kjempeglad for alle som har sagt hei så langt.

Akkurat nå sitter jeg i solen :sol: ute på verandaen og bare nyter livet og lett skrivekløetid her på KG. Kanskje, hvis jeg er heldig, får litt farge også. Det eneste slitsomme er å titte på skjermen, men pytt pytt..

Det er deilig her ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva! Nå har jeg kun gjort to ting siden jeg skrev forrige innlegg i dagboken min. Spist og vært på KG. Spise tar jo ikke allverdens med tid, så da har mesteparten av tiden gått med på å kikke rudnt på KG. Huff og huff.

Nå MÅ jeg gjøre litt andre ting også:kjefte:, som f.eks husarbeid og studier :husarbeid::hallo:

Må huske at det er andre ting som gjelder også...:regler:

Men sånn er jeg jo... :vimse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TanteBrun! Frodige tanker og frodige, fargerike mennesker kan det aldri bli for mange av, så :velkommen: i kg-dagbokverden!

Så deg inne hos Ulva, og fikk lyst å se nærmere på dagboken din. Jeg er en av den "gamle garde" som aldri blir helt voksen, er jeg redd. Liker å tulle og leike og gjette gåter og skravle. Pluss det meste av det du beskrev i det første innlegget ditt! Har lyst å lese mer av det du skriver. :)

Kjenner igjen den med å sitte og surre rundt her i timesvis når alt er nytt. Det er en egen, underlig verden, men ganske morsomt! :jepp:

Rettelse: ikke første men femte innlegget: om stil, farger, klær, sy osv. og leke med ord.

Endret av mummi53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hørt det og:

Kjøpoman, det vil si oversatt versjon av shopaholic.

I prinsippet er det vel riktig, men shopaholic har nå engang blitt et ganske så innarbeidet uttrykk i det norske språk.

Jeg liker shopaholic myyyyyyyyyyyyye bedre :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TanteBrun! Frodige tanker og frodige, fargerike mennesker kan det aldri bli for mange av, så :velkommen: i kg-dagbokverden!

Så deg inne hos Ulva, og fikk lyst å se nærmere på dagboken din. Jeg er en av den "gamle garde" som aldri blir helt voksen, er jeg redd. Liker å tulle og leike og gjette gåter og skravle. Pluss det meste av det du beskrev i det første innlegget ditt! Har lyst å lese mer av det du skriver. :)

Kjenner igjen den med å sitte og surre rundt her i timesvis når alt er nytt. Det er en egen, underlig verden, men ganske morsomt! :jepp:

Rettelse: ikke første men femte innlegget: om stil, farger, klær, sy osv. og leke med ord.

Tusen mummi53, er jo spennende å være her inne da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det går an...

Var uten internett en periode i formiddag, og jeg var helt lost. :grine:

Jeg kan gå flere dager uten at jeg så mye som åpner pc-en, men da har jeg valgt det selv.

Men nå kunne jeg ikke velge, og det gjorde meg nesten fortvilet - hva i all verden skulle jeg finne på nå...?

Er litt trist og tragisk at en er så avhengig av internet.

Men jeg er ikke alene. Det meste er basert på nettkommunkasjon i dag. Dersom det er nettfeil i et eller annet firma eller i det offentlige, så stopper jo alt opp.

Skulle ikke forundre meg om alle eller i alle fall mange av signalfeilene hos NSB skyldes nettopp nettfeil. :klø:

Da systemene var nede pga nettfeil på jobben kunne vi ikke løse oppgavene våre og vi bare satt der eller begynte å rydde i permene som var ganske få siden det meste lå i elektroniske systemer.

Heia den moderne verden!

..og jeg lever i den og synes det er greit - så lenge alt funker.. :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: TanteBrun

Kjenner igjen panikkfølesen av og ikke kunne komme på nettet ja :ler: Tenk for noen år siden brydde jeg meg ikke en meter om nettet.

Andre snakket om det, og jeg sa alltid at det der nettet er ingenting for meg nei :ler:

Å se på meg nå. Mye spennende på nett.

Og nå har jeg vært kg bruker i snart 3 år, og er veldig glad jeg kom over kg ved en tilfeldighet.

Hadde aldri tenkt å skrive dagbok heller jeg. Og egentlig startet det ikke med en dagbok heller. Var litt opphengt i ordlekene en stund og ei som heter Hufse-Tufsa synes jeg snakket litt vel mye om fotball i lekene, og på tull startet hun noe som skulle være en ordlek om fotball.

Det ble bare tull, men etterhvert utviklet det seg til en dagbok med lite fotball og masse :skravle: om alt mulig.

Og mange koselige mennesker, blant annet Mummi :)

Ha en finfin dag TanteBrun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mummi var her og leste om nettproblem osv Må legge meg nesten med en gang. Jobb i morra. Ikke helg ennå, neida. :riste:

Ikke sunt å få panikk og abstinens når nettet er nede, men kan sikkert ikke hjelpe for det. Liksom meg når strømmen går. Ikke strøm, da kan jeg ikke lese eller sånn, sukk, da får jeg støvsuge, da. ...

Ikke det, nei. :fnise:

Og det kan jeg si deg TanteBrun, at Ulva er en snill og omtenksom person som er veldig trofast og oppmerksom mot andre. Jeg har "kjent" henne i over et år og vanket i dagboken hennes. Vi har tulla og hatt mye moro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Tante Brun :)

Dagbok tittelen din vekker til live gode barndomsminner samt at verden kan aldri få nok av frodige og fargerike damer på alle vis :)

Du virker til å være en morsom og oppegående dame, jeg vil gjerne følge deg her i KG verdenen :) Jeg er selv nybakt KG dagbok skribent, men har "hengt" på KG fra 2004 :) Ta gjerne en titt i dagboken min hvis det skulle være av interesse :sjenert:

PS: Jeg er heller ikke på Facebook :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri tenkt å skrive dagbok heller jeg. Og egentlig startet det ikke med en dagbok heller. Var litt opphengt i ordlekene en stund og ei som heter Hufse-Tufsa synes jeg snakket litt vel mye om fotball i lekene, og på tull startet hun noe som skulle være en ordlek om fotball.

Jeg har sett på noen av ordlekene, og jeg tror du startet en, stemmer det? Husker ikke hvilken da.. Har dog ikke prøvd meg enda... :sjenert:

Kjenner igjen panikkfølesen av og ikke kunne komme på nettet ja :ler: Tenk for noen år siden brydde jeg meg ikke en meter om nettet.

Andre snakket om det, og jeg sa alltid at det der nettet er ingenting for meg nei :ler:

Å se på meg nå. Mye spennende på nett.

Og nå har jeg vært kg bruker i snart 3 år, og er veldig glad jeg kom over kg ved en tilfeldighet.

Ikke sunt å få panikk og abstinens når nettet er nede, men kan sikkert ikke hjelpe for det. Liksom meg når strømmen går. Ikke strøm, da kan jeg ikke lese eller sånn, sukk, da får jeg støvsuge, da. ...

Ikke det, nei. :fnise:

Hetta, panikk, abstinens... Som jeg sa, det var dette med valgfriheten da.... :) Blir på en måte mer opphengt i det nr det ikke er tilgjengelig. Men bra er det ikke – det har vel noe med vane, antar jeg.. Har jo hatt pc og nett i 12-13 år, så det er lissom en viktig del av livet...lissom... :rodme:

Innom for å ønske deg en nydelig dag :smilyblomst:

Tusen takk, Ulva! :) Liker å få en slik hilsen såpass langt utpå dagen - jeg er jo utpreget b-menneske, så dagen min begynner ofte ikke før laaaaaaaaaaangt utpå dagen..

Dere virker hyggelige begge to!

Må ellers si at det er så mange hyggelige mennesker som hilser på, skal prøve å være like flink tilbake. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos nett og datta og brukervennlighet og sånn...

Det tok meg forever å legge inn for melding, det hang og fikk stadige feilmeldinger osv... Så av og til - veldig sjeldent av og til dog - så lurer jeg på hva pokker jeg syns er så fint med det hele... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Tante Brun :)

Dagbok tittelen din vekker til live gode barndomsminner samt at verden kan aldri få nok av frodige og fargerike damer på alle vis :)

Du virker til å være en morsom og oppegående dame, jeg vil gjerne følge deg her i KG verdenen :) Jeg er selv nybakt KG dagbok skribent, men har "hengt" på KG fra 2004 :) Ta gjerne en titt i dagboken min hvis det skulle være av interesse :sjenert:

PS: Jeg er heller ikke på Facebook :)

Hei mocci!

Tusen takk for at du hilser på! Vi kan jo være ferske dagbokskrivere sammen ;)

Frodig er jeg, med tanker og mye rart (og til tider altfor mye) og kompleks og full av masse motsigelser (men hver er vel ikke det egentlig..). Barndomsminner, så som eventyret om tantene og den blå onkelen? Da er vi to, i så tilfelle :)

Og jeg ender nok opp på Facebook etterhvert jeg også. Etterhvert..

Men akkurat nå er det lissom litt omvendt av ”alle andre gjør det jo”-regelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er så søt!!

Han ringte nettop for å si at han var på vei fra jobb, avsluttett med smask og nuss og smask og mmm og nuss og smask. Det er nok for meg til å få hjertebank.

Og - jeg tror sånne ting er viktig for å holde liv i forhold. At man sier sånne banale fjortisting, og gir hverandre oppmerksomhet osv.

Nå gikk "ting" fra oss denne måneden, men vi fortsetter...

Endret av -TanteBrun-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mocci!

Tusen takk for at du hilser på! Vi kan jo være ferske dagbokskrivere sammen ;)

Frodig er jeg, med tanker og mye rart (og til tider altfor mye) og kompleks og full av masse motsigelser (men hver er vel ikke det egentlig..). Barndomsminner, så som eventyret om tantene og den blå onkelen? Da er vi to, i så tilfelle :)

Og jeg ender nok opp på Facebook etterhvert jeg også. Etterhvert..

Men akkurat nå er det lissom litt omvendt av ”alle andre gjør det jo”-regelen...

Ja jeg tenkte selvsagt på eventyret om tante brun, tante grønn og tante fiolett samt onkel blå :) Når jeg tenker meg om så lånte jeg også boken på biblioteket, var og er en bokorm :)

Ja så koselig at vi kan dele opplevelsen av å være newbie dagbokskrivere :)

En kollega av meg sa det så fint " det er faktisk INN å IKKE være på Facebook" så nå vi visstnok gått fra å være ute til å være i the inn crowd :fnise:

Hulemannen er så søt!!

Han ringte nettop for å si at han var på vei fra jobb, avsluttett med smask og nuss og smask og mmm og nuss og smask. Det er nok for meg til å få hjertebank.

Keep up the good work!! :) med smask og nuss :) meg og snoppen (samboer) er også hjertelig barnslig tilstede i hverdagen......tror det er viktig, vi koser oss stort sammen iallefall :) elsker å snakke fjortis/baby prat til hverandre hehehee. Omtaler hverandre som snuppie og snoppen i hverdagen også, er liksom vår interne greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En kollega av meg sa det så fint " det er faktisk INN å IKKE være på Facebook" så nå vi visstnok gått fra å være ute til å være i the inn crowd :fnise:

Herlig!! :):klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: TanteBrun

Så du er B-mennesker du. Her er vi A-mennesker. D.v.s at jeg har vel egentlig gått fra B til A. Var vel mer B før. Og det hadde sikkert med at jeg jobbet skift i mange år og sov og var våken til alle tider :)

Og såå koselig å lese om andre også som gir hverandre små gleder og oppmerksomhet i hverdagen :rødme:

Vi har snakket om det vi damene inne hos oss, at vi er ekstremt heldige med våre kjære. :strix:

Som Ulvemannen min sa helt i begynnelsen av forholdet vårt: Et bål trenger stadig påfyll av brensel for ikke å dø ut". Og sånn er det i et forhold også :rødme:

Vi drev stadig å skrev: Min Kjære inne hos meg, så var det Mariposa som fant på at vi skulle gi de navn. Så ble det Ulvemannen, Marimannen, Kospiemannen o.s.v :jepp:

Ha en strålende dag TanteBrun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...