Gå til innhold

TanteBrun med en og annen tanke


TanteBrun

Anbefalte innlegg

Et lite tillegg til dagens aktivitet med tantebarna...

Ja, jeg kjente nok lengselen litt. Litt mer enn litt. Ganske mye egen tlig. Mulig jeg føler det ekstra sterkt nå når jeg virkelig tenker seriøst på å prøve selv... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er jurist, jobber på et bedritent advokatkontor... :klaske:

Jeg syns nesten det er litt rart at mannen min ikke stresser mer med barn enn han gjør.. Han sier han har lyst på, men han snakker aldri om det med mindre jeg tar det opp.. Men det er kanskje bare sånn menn er?? :klø: Han er 41 år, så han er jo i grenseland til å bli en skikkelig gammel far ja.. :gjeiper:

Trodde at folk på et advokatkontor kunne oppføre seg litt mer profesjonelt enn bedritent da.. :( Håper det virkelig blir en endring til det bedre for deg snart. :klemmer:

Mannen min stresser ikke med barn han heller, men han snakker dog mer om det enn meg. :) Han er fire år eldre enn meg, så det er i alle fall i grenseland. Og når det gjelder snakketøyets innhold, så tror jeg det er mye menn aldri snakker om. :klø:

---

Når det gjelder dette med alder og å få barn - jeg fokuserer ganske mye på det, for vi er jo tross alt midtveis i livet. Samtidig - før var man jo vireklig gammel når man passerte f.eks 50. Sånn er det ikke lenger, vi holder oss bedre, levevilkårene er bedre, muligeheten jevnt over er bedre, så mye er annerledes.

Så egentlig bør det kanskje ikke være noe problem eller...? :sjenert:

Endret av -TanteBrun-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sett litt på minnemarkeringen for Michael Jackson, ble jo litt påvirket da. Spesielt avslutningen med ”We are the world” og ”Heal the world” og selvfølgelig de siste ordene fra familien. Sterkt.

Så zappet jeg innom nrk der en psykolog kritiserte familien for å ha dyttet fram datteren for å si noen ord. Jeg synes det var litt hardt, for det var ikke mitt inntrykk i det hele tatt. Fikk inntrykk av at det var eget ønske. Mulig jeg er naiv. På nyhetskanalen snakket de om at familien gjorde dette kun for profitt. Mulig det, men de har i alle fall gjort mye for at fansen skulle få ta del denne minnemarkeringen.

Mener jeg. Og jeg er ikke en ihuga fan. Men han har gjort mye bra. Og han var vel en perfeksjonist til fingerspissene. De siste årene velger jeg å se bort i fra....

Så koselig med besøk til tantebarna dine :)

Jeg er heller ikke ihuga Jacko fan men har selvsagt det første albumet med Billy Jean, Thriller.....liker ikke så mye av det som kom senere verken låtmessig eller privatmessig...har alltid hengt meg opp i hudfarge problematikken, syns det er virkelig synd at han har prøvd å fortrenge det faktum at han er afro-american, tror ikke helt på det med sykdom i huden som bleker den.......

Fikk ikke med meg minnemarkering da jeg var på shopping på et kjøpesenter (nattåpent pga salget) men de spilte da i det minste låter av Jacko (uhm wacko vil vel noen si...... :fnise: ) i noen av butikkene :)

Et lite tillegg til dagens aktivitet med tantebarna...

Ja, jeg kjente nok lengselen litt. Litt mer enn litt. Ganske mye egen tlig. Mulig jeg føler det ekstra sterkt nå når jeg virkelig tenker seriøst på å prøve selv... :klø:

Ja jeg kjenner det rasle godt selv i eggstokkene når jeg tilbringer tid med tantebarna mine, jeg blir faktisk rørt av å se på dem... :rødme:

Dette er en HELT ny følelse for meg som egentlig ikke liker barn....

Når det gjelder dette med alder og å få barn - jeg fokuserer ganske mye på det, for vi er jo tross alt midtveis i livet. Samtidig - før var man jo vireklig gammel når man passerte f.eks 50. Sånn er det ikke lenger, vi holder oss bedre, levevilkårene er bedre, muligeheten jevnt over er bedre, så mye er annerledes.

Så egentlig bør det kanskje ikke være noe problem eller...? :sjenert:

Jeg kjenner også på det med alder, selv om jeg ikke har bikket 35 enda.....føler at det er på tide å starte prøvingen siden man snart går ut på dato....vil heller ikke blir en urgammel mamma men tidene har forandret seg som du sier, for meg er alder bare et tall - tror alltid jeg vil føle meg ung til sinns :) selv der jeg humper avgårde på rullatoren :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette med lottomilliardær.... det skjer jo ingenting... jeg lurer på... kan det ha noe med at jeg ikke spiller lotto noe særlig...? :klø:

Kan ha noe å si ja :ler:

Men vi spiller faktisk lotto - skjer ikke noe stort mer av den grunn :fnise:

Hørtes mye hyggeligere ut med tantetid enn besøk hos NAV - så det skjønner jeg veldig godt! :tommelsmil:

Rasling i eggstokkene ja, trodde ikke jeg skulle få den følelsen. Aldri vært noe begeistret for barn på den måten. Liker barna til folk jeg kjenner men de "ukjente" føler jeg ikke noe særlig for å omgås. Men egne barn har jeg nå lyst på - merkelig det der :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Høres mye koseligere å være sammen med tantebarn enn og besøke NAV ja. :)

Jeg har 5 tantebarn, men ikke ofte jeg ser dem ettersom jeg bor 60 mil unna. Men jeg er veldig glad i de og kontakten holder vi :)

Det med lotto er vanskelig ja. Særlig om man ikke spiller :ler:

På 15 år har jeg hatt 4 seksere(de to siste i løpet av 2 år). Det er gøy så klart, men veldig kjedelig med det ene tallet som mangler.

Ha en fortsatt fin dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk til tantebarna dine :)

Jeg er heller ikke ihuga Jacko fan men har selvsagt det første albumet med Billy Jean, Thriller.....liker ikke så mye av det som kom senere verken låtmessig eller privatmessig...har alltid hengt meg opp i hudfarge problematikken, syns det er virkelig synd at han har prøvd å fortrenge det faktum at han er afro-american, tror ikke helt på det med sykdom i huden som bleker den.......

Fikk ikke med meg minnemarkering da jeg var på shopping på et kjøpesenter (nattåpent pga salget) men de spilte da i det minste låter av Jacko (uhm wacko vil vel noen si...... :fnise: ) i noen av butikkene :)

Ja jeg kjenner det rasle godt selv i eggstokkene når jeg tilbringer tid med tantebarna mine, jeg blir faktisk rørt av å se på dem... :rødme:

Dette er en HELT ny følelse for meg som egentlig ikke liker barn....

Jeg kjenner også på det med alder, selv om jeg ikke har bikket 35 enda.....føler at det er på tide å starte prøvingen siden man snart går ut på dato....vil heller ikke blir en urgammel mamma men tidene har forandret seg som du sier, for meg er alder bare et tall - tror alltid jeg vil føle meg ung til sinns :) selv der jeg humper avgårde på rullatoren :ler:

Wacko ja... :lol:

Jeg vet ikke hva jeg skal tro jeg. Det er så mye rart som er sagt, og gudene vet hva som er sant. For meg så er sannsynligheten for at mikset og trikset med seg selv like stor som at han var så uheldig å få denne hudsykdommen Vitiligo. Førstnevnte er vel uansett sant mtp plastiske operasjoner. Uansett - han var jo nesten et monster på slutten, bare det hakepartiet var for meg totalt unaturlig. Eller kanskje var han for tynn. Nei, tynn har han alltid vært. :Nikke:

Men - jeg husker at han i en av videoene sine var helt naken, og helt hvit – og det fremkalte bare avsky hos meg – for det var så feil lissom... :spy:

Barn. Eller ikke barn. Det å bli rørt kjenner jeg til. Nesten på gråten faktisk. Særlig når det kommer to små armer rundt en og en kjempeklem etterfulgt av ”gla’ i tante”.... :dåne:

Du sier gå ut på dato, kan jo hende vi ender opp som dem som har vært/er desperate og blir gravid ned hjelp i en alder av 65.. har jo skjedd det...

Nei, håper ikke det. Håper virkelig ikke det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig at du er innom hos meg avogtil. Travle dager, så jeg ville bare legge igjen et livstegn og si at jeg har vært her! Kommentere mer siden... :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ha noe å si ja :ler:

Men vi spiller faktisk lotto - skjer ikke noe stort mer av den grunn :fnise:

Hørtes mye hyggeligere ut med tantetid enn besøk hos NAV - så det skjønner jeg veldig godt! :tommelsmil:

Rasling i eggstokkene ja, trodde ikke jeg skulle få den følelsen. Aldri vært noe begeistret for barn på den måten. Liker barna til folk jeg kjenner men de "ukjente" føler jeg ikke noe særlig for å omgås. Men egne barn har jeg nå lyst på - merkelig det der :klø:

Egne barn har jeg vel på en måte alltid hatt lyst på, selv om jeg faktisk ikke har hatt lyst de siste årene. Jeg har faktisk likt å være egoistisk, gjøre hva jeg vil når jeg vil. Og jeg har faktisk måttet forsvare det noen ganger.

Men innimellom tror jeg man spiller seg selv et puss. Kanskje det var å fortrenge ønsket om barn? :klø:

Ja vil sikkert noen si. For det er på en eller annen måte vedtatt at man er unormal dersom man ikke ønsker barn.

Men - det er jo et valg. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med lotto er vanskelig ja. Særlig om man ikke spiller :ler:

På 15 år har jeg hatt 4 seksere(de to siste i løpet av 2 år). Det er gøy så klart, men veldig kjedelig med det ene tallet som mangler.

Ha en fortsatt fin dag :blomst:

Ang lotto.

Forrige dagen: :opplyser:

Jeg var ute en tur for å bli millionær, dvs spille Lotto. Jeg drømmer jo som sagt om den evige lottomillionen, men drømmene står ikke i forhold til satsingen. Slenger jo inn en og annen femukerskupong, men jeg har aldri skjønt hvorfor jeg gidder.

Men da gadd jeg. :Nikke:

Etter å ha sagt hva jeg skal ha, så kommer det fra andre siden av disken – vil du bruke noe av det du har stående på kortet?... hææææ..??!!?? Står det noe på kortet???? Har JEG vunnet noe...???!!??!!!?? :hakeslepp:

1000 kroner sto det der. Drøye hundrelappen var tre minstepremier fra den siste måneden, resten har vel stått der en stund. Jaja, litt himmelfallen jeg var jeg.... Men - jeg har jo ikke giddet å sjekke, for jeg vinner jo ikke likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du er innom hos meg avogtil. Travle dager, så jeg ville bare legge igjen et livstegn og si at jeg har vært her! Kommentere mer siden... :klem1:

Alltid koselig at du stikker innom, Mummi :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går og dagen i dag :)

Husker nesten ikke hva jeg gjorde i går. Hmm, ja hva gjorde jeg...? :klø:

Stort sett ingenting, tror jeg.. Dro i hvert fal l ikke på NAV da jeg forsov meg godt og jeg liker å komme meg til sånne ting tidlig.

Så NAV ble det i dag. Fikk registrert meg og er nå i gang. Har noe stillinger jeg kan søke på, faktisk noen hos NAV, så får vi se. Har ikke så store foråpninger da.. Det er en del stillinger i den nisjen jeg kommer fra og de oppgavene jeg kan, men det gjør jeg ikke før jeg må. Vil så veldig gjerne over på noe annet. Det jeg skal søke på nåe er ikke spesielt kreativt, eller innenfor det jeg utdanner meg innen nå, men det er i alle fall en annen bransje. :)

Ellers i dag har jeg ligget rett ut. Fikk på vei hjem skikkelig hodepine med kvalme og jeg kjente at årsaken satt i nakken. Har hatt noen av de opp gjennom årene. Men jeg sov veldig dårlig og ukomfortabelt i natt, så jeg tror det er årsaken. Eller kanskje kombinert med at jeg spenner meg fordi jeg tenker for mye. Spenningshodepine heter det vel. :spy:

Tror ikke jeg grudde meg for å dra på NAV...? :forvirret:

Bedre nå da. :)

Nå er det skikkelig KG-tid. :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: litt av at du har vunnet uten engang å vite om det..

Men på de premiene som er virkelig interessante, så ringer de jo og informerer! :lur:

Mulig du har skrevet det tidligere, eller kanskje du ikke vil fortelle det, men jeg spør allikevel: hvorfor jobber du ikke nå?

Jeg håper du finner deg noe du vil trives med! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: litt av at du har vunnet uten engang å vite om det..

Men på de premiene som er virkelig interessante, så ringer de jo og informerer! :lur:

Mulig du har skrevet det tidligere, eller kanskje du ikke vil fortelle det, men jeg spør allikevel: hvorfor jobber du ikke nå?

Jeg håper du finner deg noe du vil trives med! :jepp:

Ja, det er jo den STORE meldingen fra Hamar man vforventer, ikke sant? :fnise:

Er uten jobb på grunn av nedbemanningssituasjon, som så mange andre om dagen. Var godt å komme vekk, var lei, både av jobben, bransjen (finans) og de utallige organisasjonsendringene.

Sistenevnte tror jeg ikke man kommer unna, tror det er i tiden å se hva man kan gjøre annerledes for å kostnadseffektivsere og tjene penger for minst mulig.

Nei, får satse på lottomilliarden, så kan jeg være økonomisk uavhengig og gjøre det jeg har lyst uten å måtte være avhengig å tjene penger på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulera så masse med lotto gevinstene :duskedame: Det var vel en hyggelig overraskelse tenker jeg :)

Jeg ble også offer for en nedbemanningssituasjon for noen år tilbake, for meg føltes det der og da helt forferdelig men det kom faktisk noe godt ut av situasjonen, jeg fikk meg en ny jobb hvor jeg stortrives og er faktisk glad for at jeg "mistet" forrige jobb. Jeg tror det var en mening med det hele, jeg liker å tenke på at situasjoner som oppstår i livet mitt skal lære meg noe - om meg selv eller andre og at det er meant to be :) Jeg tror ikke det er en gud som sitter og trekker i trådene, langt derifra :) men tror ikke vi er helt prisgitt tilfeldighetene heller....har jo noe som heter flaks også :)

Oida her fikk jeg visst helt munndiare..... :skravle: beklager avsporingen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag:

Helgehandling, ehhh shopping kanskje :shoppe:

Ikea

Ganske sikkert en håpløs dag å reise til Ikea på nå i fellesferien. :klø:

Husarbeid :husarbeid:

Generell vasking som egentlig blir storrengjøring siden det er så møkkete her.

Dataarbeid

Egne ideer, betale regninger og oppgaveløsing.

Kosehelg

:nigo:

Det er helg og jeg kjenner at jeg veldig gjerne vil være sosial, men føler meg totalt asosial. Stakkars gutten min som må tåle meg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulera så masse med lotto gevinstene :duskedame: Det var vel en hyggelig overraskelse tenker jeg :)

Jeg ble også offer for en nedbemanningssituasjon for noen år tilbake, for meg føltes det der og da helt forferdelig men det kom faktisk noe godt ut av situasjonen, jeg fikk meg en ny jobb hvor jeg stortrives og er faktisk glad for at jeg "mistet" forrige jobb. Jeg tror det var en mening med det hele, jeg liker å tenke på at situasjoner som oppstår i livet mitt skal lære meg noe - om meg selv eller andre og at det er meant to be :) Jeg tror ikke det er en gud som sitter og trekker i trådene, langt derifra :) men tror ikke vi er helt prisgitt tilfeldighetene heller....har jo noe som heter flaks også :)

Oida her fikk jeg visst helt munndiare..... :skravle: beklager avsporingen :sjenert:

Munndiaré er helt lov i denne boken altså :)

Vet du hva, det er så mange som er offer for nedbemanninger og alt det der, at det nesten er skummelt. Men enda skumlere er det at ikke før har man nedbemannet så må man skaffe folk igjen fordi det er oppgang i markedet, mye å gjøre osv. Jeg mistenker noen for å gjøre dette for å ta en opprydning blant ansatte jeg da... noen ganger virker det slik. :sukk:

Det eneste jeg savner med jobben er kollegene, vi hadde et eksepsjonelt bra miljø! :)

Det var bare de fra oven som gjorde livet litt surt, tvetydige meldinger, eller ikke meldinger i det hele tatt, eller det som før var ja, ble plutselig nei. Osv osv osv.......... :(:sinna:

Er enig med deg at det sikkert er en mening med ting, men må det være så slemt som det er innimellom da...? Bare lurer... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet du hva, det er så mange som er offer for nedbemanninger og alt det der, at det nesten er skummelt. Men enda skumlere er det at ikke før har man nedbemannet så må man skaffe folk igjen fordi det er oppgang i markedet, mye å gjøre osv. Jeg mistenker noen for å gjøre dette for å ta en opprydning blant ansatte jeg da... noen ganger virker det slik. :sukk:

Det er jeg dessverre helt overbevist om at er sant! Det er så mange arb.givere som ikke har peiling på prosessene de må gjennom i en nedbemanningssituasjon, og bruker den til å kvitte seg med folk de bare ikke liker - selv om de kanskje ikke har godt nok grunnlag for å la akkurat den personen gå. Det er ikke bra!

Jeg håper du får deg en ny jobb snart, der du trives både med kollegene og de "fra oven". (Og så håper jeg at jeg også gjør det.... :sjenert: )

Ha en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående min egen nedbemanningssituasjon;

Jeg var heldigvis ikke alene, det var hele avdelingen som ble lagt ned. Det var heller ikke et tilfelle av opprydning, men heller flytting av oppgaver og fordi hovedkontoret er på en annen kant av landet.

Men den perioden fram til det var det var et faktum var et sant helvete.

Heldigvis hadde vi hverandre. :)

Endret av -TanteBrun-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg dessverre helt overbevist om at er sant! Det er så mange arb.givere som ikke har peiling på prosessene de må gjennom i en nedbemanningssituasjon, og bruker den til å kvitte seg med folk de bare ikke liker - selv om de kanskje ikke har godt nok grunnlag for å la akkurat den personen gå. Det er ikke bra!

Signerer denne :jepp:

Det er fakta at virksomheter kvitter seg med ansatte som de ikke liker ved å skylde på finanskrisen, det er bare helt utrolig! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...