Gå til innhold

TanteBrun med en og annen tanke

TanteBrun

Anbefalte innlegg

Takk takk :)

Vi får konludere med at litt syting er greit :ler:

Jeg får høre det fra både besteforeldre, foreldre og søsken jeg...

Det er så irriterende fordi jeg også har en kroppsbygning som gjør at jeg aldri kommer til å bli syltynn som f.eks mamma. Hun er superslank og har såvidt antydning til rompe, lår og pupper, mens jeg tydeligvis har fått alt hun ikke har... Fryktelig irriterende! Det måtte da gå ann å ha fordelt det litt bedre??!!?!

Men men, i dag er det fredag og HELG!! :bolledeig:

Jeg skal kose meg med mannen i kveld, og med venninner i morgen - gleder meg :hoppe:

Ønsker deg en fantastisk flott helg TanteBrun!!

:klemmer:

Når jeg tenker etter kan det hende at en av grunnene til at jeg ikke har fått så mange kommentarer er at jeg faktisk har virket ganske lykkelig og fornøyd. Jeg har ikke latt det påvirke meg nevneverdig. Jeg vet at jeg har kledd meg bra, i alle fall da jeg virkelig begynte å bli stor. Og så skal det vel heller ikke stikkes under en stol at jeg har vært litt utilnærmelig, og da sier heller ikke folk noe.

Jeg går alltid med hevet hodet - det er vel min overlevelsestaktikk antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen i dag...

Ikke så mye tror jeg, for av en eller an grunn har senebetennelsen i armene blomstret litt opp igjen. Jeg har hatt det i over tyve år, og jeg synes har klart meg bra med øvelser og trening. Har måttet fokusere på det for i det hele tatt å være i stand til å jobbe på kontor.

Jeg har vel sittet litt feil ved denne pc’en når jeg har vært her på KG, antar jeg :lol:;)

Utover det bør jeg vel fortsette der gårsdagen slapp. Gjøre litt mer. Med maaaaaaange fortjente pauser innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra svigermor for en stund siden. Siden mannen er borte og jeg derfor alene lurte de (svigermor og svigerfar) på om jeg ville være med på tur. Kjempehyggelig at de tenker på meg, men tror de ikke jeg klarer meg alene? De spør aldri om det når vi begge er hjemme..? Akkurat som de skal ta seg av meg eller noe. Har skjedd flere ganger.

Jeg har sikkert stått opp på feil bein i dag, for dette er da virkelig ikke noe å irritere seg over... :klaske:

Vel, jeg takket nei, har nok jo egentlig nok å gjøre i dag, og jeg trives med å være alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Ikke alle som skjønner at noen av og til trives i sitt egent selskap nei :ler: Særlig vi damer blir vist helt handlingslammet når mennene våre ikke er her :ler:

Sikkert godt ment da :)

Ha en nydelig helg TanteBrun :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det garantert godt ment, men jeg klarer likevel å irritere meg...

Vi kvinner handlkingslammet...? Det er visst mange som ikke har skjønt noe, for det er da virkelig omvendt? Min lager ikke engang mat til seg selv når han er alene.

Så i grunnen er det vel omvendt :nigo:

Endret av -TanteBrun-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja virker som det er allment vedtatt at vi jenter blir helt tafatte og forferdelig ensomme i det øyeblikk mannfolka fyker ut døra :ler2:

Vel jeg trives utmerket godt i eget selskap, nyter faktisk roen og freden når Snoppen er borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulva35
Det garantert godt ment, men jeg klarer likevel å irritere meg...

Vi kvinner handlkingslammet...? Det er visst mange som ikke har skjønt noe, for det er da virkelig omvendt? Min lager ikke engang mat til seg selv når han er alene.

Så i grunnen er det vel omvendt :nigo:

Hehe, helt enig. Min er også sånn, men det er fordi jeg har skjemt han bort da. Han er egentlig en kjempegod kokk og det er vel han som har lært meg å lage mat :sjenert:

Men så ble jeg uføre og går hjemme. Da falt det naturlig at jeg stod for matlaging og lettere husarbeid, og jeg liker det, så igrunn har vi det akkurat sånn vi ønsker det.

Han tar tungarbeidet som ikke jeg orker, pluss alt ute, og jeg tar resten :nigo:

Men når det kommer til handlingslammmet, så er det helt sant. Om jeg er borte så lager han seg ikke mat nei, og er jeg borte flere dager så går det i skiver med ost på for det meste, og det er ikke fordi han ikke kan. Det er fordi jeg har skjemt han bort. Men så skjemmer han bort meg også da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok bortskjemt jeg også. Han tar med ofte med ut å spise, litt for ofte egentlig, for jeg blir litt lei. Men det er da hans måte å bidra på. Han kan ikke lage mat. Men er vi ute og reiser så er det hans som betaler mest. Hjemme og mat og interiør er det jeg som står for. Så på et vis jevner det seg faktisk ut. Han er så god og snill mot meg. :rødme:

Jeg koooooooooser meg alene. Har ikke fått gjort så mye da, mest slappet av... Deilig det og. Nå skal jeg rydde litt før jeg får noen venninner på besøk over et noe godt å spise og drikke og litt jenteprat.

Men jeg klarer ikke å slappe av helt. Tanker om fremtiden holder meg nede. Jobb, penger, jobb, barn, penger, graviditet, operasjon, penger, jobb. Sluttpakken fra jobben er ferdig. :forvirret:

Jeg begynner å få dårlig tid ang barn. Så jeg MÅ bestemme meg. Mannen sier i alle fall at han tar det som det kommer, men jeg vet han ønsker seg. :lete:

Ny jobb, og så plutselig gravid? Ingen god kombinasjon. Gravid før noe annet?

Gravid og så mulighet for operasjon som det er ventelister på? Eller endelig operasjon for så å oppdage at en er gravid..? Melde meg på nav? Hvilke rettigheter har jeg da midt oppi det hele...? Og får jeg jobb når jeg er så stor? :forvirret::forvirret::forvirret:

Jeg har virkelig gjort meg selv en bjørnetjeneste.

Men jeg har vel gjort som strutsen, og det siste året fikk jeg vel en skikkelig reaksjon etter de foregående årene med vanskelige personlige og jobbmessige ting. Orket ikke tenke så langt.

Og ja, jeg vet jeg tenker for mye.

Håpet er vel å bli ferdig med studiene og så kunne jobbe for meg selv. Men det er et stykke før det overhodet er en realitet.

Og jeg snakker om shopping....? Våkn opp jente! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg masse sammen med gode venninner ikveld, kanskje slipper de tunge tankene litt taket for en stund iallefall :klem:

Jeg kjenner meg utrolig godt igjen i det å overtenke saker og ting, tror jeg er verdensmester i det å bekymre seg over alt mulig, worst case scenarioer er min spesialitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: TanteBrun

Hadde du det koselig og gøy med venninne dine i går? Det er kjempkjekt med sånne venninnekvelder :skravle: Skikkelig terapi, iallefall i øyeblikket og det trenger man av og til.

Tunge tanker og det å bekymre seg er nok veldig vanlig med oss damer. Og jeg skjønner så godt hva du strir med. Jeg har alltid ønsket meg barn, men etter eks antall SA i ungdommen er ikke det lenger mulig.

Du må jo få lov å søke og få en ny jobb, og alikevel bli gravid. Og kvalifikasjoner bør vel telle i den sammenheng og ikke størrelsen på et menneske.

Kanskje er det smart å kontakte NAV, iallefall for å høre hva slag rettigheter du har. Kanskje står det noe om det på internettsidene deres også :vetikke:

Ønsker deg en nydelig søndag TanteBrun :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårskvelden var hyggelig og avslappende. Ikke noe sippegreier, for det orker jeg ikke. Faktisk ble det omtrent ikke snakket om, det var ikke kvelden for betroelser.

Men det var en kveld fylt av gode samtaler og ikke minst latter.

Og ja, vi løste verdensproblemene :nigo: Som alltid...

Sjelebot.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støttende ord, Mocci og Ulva! :klem:

Jeg har fått en bekymring til, og det er at jeg er redd for å gjenta meg selv litt for ofte. Men jeg foretrekker å gjøre det skriftlig i denne dagboken enn noe annet sted. Noen har behov for å snakke og snakke og snakke med venner og familie. Jeg foretrekker å skrive.

Så jeg håper dere bærer over med meg den stunden det varer. :sukk:

Jeg får tenke litt på det, og ellers ta det som det kommer. Pengelens er jeg ikke enda, for jeg har satt av litt nettopp med tanke på dette, men evig varer det jo ikke. Og så har jeg jo min milliondel av boliglån som skal betjenes så lenge kan jeg jo ikke gå på denne måten.

Hmm, tenker jeg mer nå pådrar jeg meg sikkert magesår... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag:

Se på Tour de France zappekompani med tennisfinalen fra Wimbledon. Dette kombinert med å brette maaaaaaaaaaaaaaassse klær, forberede gardiner for oppheng (heter det det?) og muligens litt pc og kg innimellom.

Etter hvert kommer hyttefareren hjem. Antagelig ganske sliten... :fnise:

Verandaliv er ikke aktuelt i dag, det er overskyet og vått. I alle fall foreløpig. Det er jo nesten blitt kaldt jo - i alle fall sammenlignet med hvordan det har vært... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Så hyggelig med :skravle: kveld med jentene. Og løse verdensproblemene det trenger vi jo noen til å gjøre :fnise:

Håper det ordner seg med alt du går og funderer på... Og som ulva sier med tanke på jobb, jeg er helt sikker på at kvalifikasjoner teller MYE mer enn størrelse! :troest:

Var det deilig å få mannen hjem!!??! :rødme:

Håper du har en fin mandag TanteBrun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så hyggelig med :skravle: kveld med jentene. Og løse verdensproblemene det trenger vi jo noen til å gjøre :fnise:

Håper det ordner seg med alt du går og funderer på... Og som ulva sier med tanke på jobb, jeg er helt sikker på at kvalifikasjoner teller MYE mer enn størrelse! :troest:

Var det deilig å få mannen hjem!!??! :rødme:

Håper du har en fin mandag TanteBrun

Hei mjau-mjau

Ja selvfølgelig trenger vi noen til å løse verdensproblemene, nemlig oss jentene. Hvem ellers skal klare det enn oss jenter.. :nigo:

Hm, jeg funderer og tenker og grubler for mye. Iblandet med prestasjonsangst er ikke det så gøy. Dette sammen med strutsefenomenet... vel.. ja... :sukk:

Om det var deilig å få mannen hjem??? Gjett om!!!! :dåne: Kos og klem og kyss og nuss. Skulle tro vi var noen nyforelskede tenåringer :fnise:

Han kom hjem tidlig ettermiddag og før det var gått to timer ble han sendt i seng – etter å ha sovet en time eller noe i en underlig stilling på sofaen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag:

Begynte med en handletur til den lokale sy-og stoffbutikken. Jeg trenger virkelig ikke mer, sånn egentlig, men siden jeg skal endre på noen klær, måtte jeg ha bånd og blonder og sånn. ER som å være i godtebutikken å være i en stoffbutikk. :)

Ellers har jeg bare vært hjemme.

Av og til lurer jeg på om jeg har ME - etter handleturen i dag har jeg bare sovet og duppet og sovet. :Gjesp::Gjesp::Gjesp:

Antagelig er det det triste været med tung og mørk himmel og regn som påvirker meg. For det er jo stikk motsatt når det er sol fra skyfri, knallblå himmel og lyst og deilig.

Ikke noe fornuftig gjort i dag. En ufornuftig dag. :sukk:

I morgen får jeg se om jeg ikke skal komme meg til NAV. Det er vel det smarteste stedet å begynne.

Søke jobber.

Slanking.

Evt barn.

Operasjon i foten.

Dette er vel den mest fornuftige rekkefølgen har jeg funnet ut. De to sistnevnte kommer sist og som det kommer. Operasjonen har jeg ingen kontroll over, det kan vel fort ta et år innen det er en realitet. Og barn tar jo også tid før det kommer om det kommer.

Men det viktigste står ikke på listen; lottomilliardær. Det kommer først av alt. :nigo: :nigo: :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dakar mannen som var såååå trøtt... :ler:

Kan tenke meg det var deilig å få han hjem ja :jepp:

Alltid godt å ha noen å ligge ved siden av!

Jeg har det på samme måte som deg i stoffbutikken når jeg går inn i en hobbybutikk!! :fnise: Spesielt med scrappeting - blir heeeelt dååååårlig!

Lottomilliardær ja - det er nr 1 på listen min også! Men det skjer liksom ingenting... :klø:

Ha en fin dag og lykke til hos NAV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar mannen som var såååå trøtt... :ler:

Kan tenke meg det var deilig å få han hjem ja :jepp:

Alltid godt å ha noen å ligge ved siden av!

Jeg har det på samme måte som deg i stoffbutikken når jeg går inn i en hobbybutikk!! :fnise: Spesielt med scrappeting - blir heeeelt dååååårlig!

Lottomilliardær ja - det er nr 1 på listen min også! Men det skjer liksom ingenting... :klø:

Ha en fin dag og lykke til hos NAV!

Ja, alltid godt å ligge inntil kjæresten sin. Varmt og godt og mykt og trygt. :)

Og dette med lottomilliardær.... det skjer jo ingenting... jeg lurer på... kan det ha noe med at jeg ikke spiller lotto noe særlig...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Cypress og :velkommen: til min dagbok :)

Jobbsøking er noe skikkelig stress, men må man så man. Hva jobber du med?

Når det gjelder prøving, så stresser ikke vi heller. Men jeg gjør det litt hodet, fordi jeg er usikker og redd, men også fordi jeg vil ikke at vi skal bli noen skikkelig gamle foreldre. Grensen går ca rundt nå, føler jeg.

Så vi får se hva som skjer og eventuelt når... :)

Jeg er jurist, jobber på et bedritent advokatkontor... :klaske:

Jeg syns nesten det er litt rart at mannen min ikke stresser mer med barn enn han gjør.. Han sier han har lyst på, men han snakker aldri om det med mindre jeg tar det opp.. Men det er kanskje bare sånn menn er?? :klø: Han er 41 år, så han er jo i grenseland til å bli en skikkelig gammel far ja.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen tur til NAV i dag – det hoppet jeg elegant bukk over da søsteren min ringte og lurte på om tante (meg) ville tilbringe dagen med nevø og niese, på hhv tre og fire år. Dagen har vært bare herlig, man kan jo ikke annet å bli glad når man er sammen med livsglade og bekymringsløse barn. :)

Gjorde ikke noe spesielt egentlig. Bare var hjemme og på lekeplassen utenfor og sånn. Det var stort at tante kom på besøk da. Stort for tante også. :)

Har nå sett litt på minnemarkeringen for Michael Jackson, ble jo litt påvirket da. Spesielt avslutningen med ”We are the world” og ”Heal the world” og selvfølgelig de siste ordene fra familien. Sterkt.

Så zappet jeg innom nrk der en psykolog kritiserte familien for å ha dyttet fram datteren for å si noen ord. Jeg synes det var litt hardt, for det var ikke mitt inntrykk i det hele tatt. Fikk inntrykk av at det var eget ønske. Mulig jeg er naiv. På nyhetskanalen snakket de om at familien gjorde dette kun for profitt. Mulig det, men de har i alle fall gjort mye for at fansen skulle få ta del denne minnemarkeringen.

Mener jeg. Og jeg er ikke en ihuga fan. Men han har gjort mye bra. Og han var vel en perfeksjonist til fingerspissene. De siste årene velger jeg å se bort i fra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...