*Joyce* Skrevet 26. august 2014 Forfatter #4421 Del Skrevet 26. august 2014 Uh-oh - jeg har skapt et male-monster! Snorkfrøken elsker å male, men jeg skulle aldri vist henne at hun kan male på hånda for så å lage avtrykk på arket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 26. august 2014 #4422 Del Skrevet 26. august 2014 Er forkjølelsen/formen bedre for snorkis? Malemonster ja.. høres skummelt ut! Har du opplevd maling/tegning på vegger osv før? Jeg har faktisk ikke malt med Fløtepusen enda, men hun har malt endel med bestemor og i barnehagen. Og tegner masse hjemme nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 27. august 2014 #4423 Del Skrevet 27. august 2014 Uh-oh - jeg har skapt et male-monster! Snorkfrøken elsker å male, men jeg skulle aldri vist henne at hun kan male på hånda for så å lage avtrykk på arket... Haha! Maling er kjekt altså, men kjekkast på ark... Me har ein stor og flott abstrakt piece under kjøkkenbordet. På vegg, lister og på voksduken, som heldigvis går ganske langt ned. Ikkje av maling, neida, N fann ein tekstiltusj på benken... Jaja! 😄 God bedring til vesla! Krupp høyres skummelt ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. august 2014 Forfatter #4424 Del Skrevet 28. august 2014 Er forkjølelsen/formen bedre for snorkis? Malemonster ja.. høres skummelt ut! Har du opplevd maling/tegning på vegger osv før? Jeg har faktisk ikke malt med Fløtepusen enda, men hun har malt endel med bestemor og i barnehagen. Og tegner masse hjemme nå. Snorkfrøken er bedre, men hjemme i dag også, fordi mannen har blitt forkjølet. Det ble visst bortimot friuke for henne. Turnerose har vært hjemme med dem i går og i dag. Smittsomme greier... Men det gjelder tydeligvis hele Oslo og store deler av Akershus også (og Trondheim, for den saks skyld!), for det er MANGE borte på jobb. Både her jeg er og på andre kontorer. Har klart å holde maling unna tapet og sånt, men har hatt litt maling på skapdører og lister... Har fått det bort igjen, da. Heldigvis! Og det ER veldig gøy å male med de små. Snorkfrøkens malerier ble riktig så fine, hun er flink til å veksle på fargene og å bruke hele arket. Har forøvrig kjøpt slike på Granit, kjempefine til å vise frem kunsverkene til jentene! Haha! Maling er kjekt altså, men kjekkast på ark... Me har ein stor og flott abstrakt piece under kjøkkenbordet. På vegg, lister og på voksduken, som heldigvis går ganske langt ned. Ikkje av maling, neida, N fann ein tekstiltusj på benken... Jaja! God bedring til vesla! Krupp høyres skummelt ut... Lol, tekstiltusj er vel hakket verre å få vekk igjen, ja... Man må vel bare ta det på småbarnskontoen. Krupp er kjipt, men vi er vant med det etterhvert. Har heldigvis ikke hatt kjempealvorlige anfall, en fra barselgruppa med Snorkis måtte hentes med ambulanse i vinter... Guffent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 3. september 2014 #4425 Del Skrevet 3. september 2014 Hei Joyce! Mener å huske at du har/hadde cosyfix ammepute? Jeg er på let etter en ny pute, jeg sliter sånt med vondt i skulder/nakke/arm... vurderer den over, og en som heter Doomo. Noen tips fra deg? (du er jo orakelet, tross alt) hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. september 2014 Forfatter #4426 Del Skrevet 3. september 2014 Hei Joyce! Mener å huske at du har/hadde cosyfix ammepute? Jeg er på let etter en ny pute, jeg sliter sånt med vondt i skulder/nakke/arm... vurderer den over, og en som heter Doomo. Noen tips fra deg? (du er jo orakelet, tross alt) hehe. Ja, har en Cosyfix liggende! Den var absolutt ok, men varte ikke sånn veldig lenge størrelsesmessig. Snorkfrøken var ikke sånn veldig mange måneder da jeg syntes at hun var for stor til at den støttet noe særlig. Den ble liksom for smal/grunn. Var veldig fin så lenge den funket, da. Brukte den til nattamming, det var en periode hun ikke helt fikk til å die liggende, så da satt jeg i senga med Cosyfixen på for å få støtte og avlastning for armene. Brukte den til jeg følte at hun rullet av og jeg måtte bruke armene for å holde henne på plass. På et eller annet tidspunkt var det plutselig greit å die liggende, også. Husker ikke akkurat når... Jeg har også en som nok har litt mer til felles med Doomoen (den er av merke Toddler Tools, som jeg tror har gått ut av produksjon - google-bilde av den her), den har mindre bøy på seg, men det høres ut som om fyllet og ytterstoffet er litt i samme gate. Den har vært favoritten min til amming i stua. Fyllet kan "helles" litt fra side til side, sånn at jeg har kunnet tilpasse utfra hvilken side jeg har ammet på, og den har ikke sånne knirkete isopor inni som jeg ikke fikser, hehe. Men mye mindre "structured" enn Cosyfixen, egentlig en helt annen type produkt. Den har avlastet veldig godt når jeg har sittet i sofa/lenestol og har hatt litt ekstra støtte fra puter og armlener. Ga litt for lite støtte i senga, der jeg typisk satt inntil veggen med bena i skredderstilling - ble for stor avstand mellom pupp og baby til at den avlastet noe særlig, ble sittende skakt og fikk vondt i rygg og nakke. Men det kommer sikkert litt an på høyde og sånt også, jeg er jo nokså høy. TTen brukte jeg lenge, la den vel bort rundt nyttår som var, eller når det nå var at vi sluttet med amming på dagtid. Ble du klokere nå? Jeg har hatt veldig stor glede av ammeputer, virker som om det er en sånn enten/eller-greie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 4. september 2014 #4427 Del Skrevet 4. september 2014 tusen takk for god avhandling! Jeg heller nok mest mot Doomoo puta da, jeg ønsker den til bruk i sofa/dagtid. Har en ganske slaskete sak fra sist, den støtter ikke godt nok. *på putejakt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 8. september 2014 Forfatter #4428 Del Skrevet 8. september 2014 Ble det pute på deg, Pasjonsblomst? --- Ukene går så altfor fort! Vi er jo snart halvveis i september alt, hvordan i alle dager skjedde det? Helgene går også fort... Er mye å gjøre, både fordi det skjer mye, jentene har behov for at det skjer litt (de kan godt kjede seg litt, men å kjede seg en hel dag resulterer i sure, gretne og bøllete barn), og fordi jeg stadig holder på med ryddeprosjektet mitt. Men det er deilig også, godt å se at jeg kommer litt videre med greiene mine. Nå i helgen var det boden som sto for tur, jeg fikk fjernet en del som vi ikke skal ha lenger, og ommøblert og effektivsert utnyttelsen av hyllene. Jeg fikk også plass til vintertøyet til jentene, sånn at jeg fikk frigjort et par hyllemetre over syplassen min. Hurra! Brått var det faktisk plass til alle stoffene mine, og jeg fikk plass til to kasser med stoff som hadde strandet i stua. Vi har også et slags spiskammers der nede, dvs hyller med tørrmat og hermetikk, som jeg fikk ryddet i og organisert ved hjelp av brett og kasser. Vi trenger ikke å kjøpe hvetemel på en stund, ihvertfall. (Typisk sånt jeg bare slenger med når vi er i Sverige, både fint og grovt, og vips, så hadde vi fem poser av hver ting...) Nå står sko og støvletter for tur, og sånn fortsetter det... Hehe. Men det er utrolig godt å få gjort det, det blir mindre rot i hodet mitt av mindre fysisk rot rundt meg. Jeg har blitt en ivrig leser av en blogg som heter I heart organizing, massevis av lure løsninger på oppbevaring av dette og hint. Jeg er egentlig nokså ryddig og systematisk av meg, men det har glidd ut noe så til de grader etter at Turnerose ble født. Mangel på tid til gjennomføring kombinert med helt sinnssyke mengder ting som følger med det å få barn = komplett kaos. Legg til en dårlig planlagt flyttesjau med baby i miksen (dvs for fem år siden...), så har du oss. Det er jo egentlig først nå jeg er i gang med å finne møbler og løsninger som funker for det huset vi bor i. Mye av det tidligere passet utmerket i en århundreskifteleilighet i sentrum, men nesten 3 meter under taket og store, luftige rom - not so much i et 50-tallsrekkehus med standard takhøyde og tildels bittesmå rom. Haha, dette er helt åpenbart det som opptar meg mest om dagen. Men nå skal jeg straks hente de to skjønningene mine. Det er lite som slår å bli møtt av to sandskjoldete småtroll som roper "MAMMA!" og kaster seg i armene mine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 9. september 2014 #4429 Del Skrevet 9. september 2014 Fine jentene dine Kjenner meg veldig igjen i det med barn som trenger at det skjer noe! Samme her, alle blir bare sure om vi ikke "gjør noe" en hel dag, da er det mye bedre å finne på noe enten det er tur, lekeplass, besøk, kino osv. Ikke lett å få ryddet med assistenter som vil hjelpe (og du har jo to!) Vi flytter straks, fra leilighet til rekkehus med mye lys og takhøyde, er spent på hvordan det går. Kjenner meg igjen i det du skriver om at det tar tid å "bo seg inn", sånn blir det nok for oss også. Heldigvis har vi hatt så lite plass de siste årene at vi (=jeg) har måttet rydde, sortere og gi bort endel av det frøkna har vokst ut av/slitt ut. Det er helt utrolig hvor mye ting som følger med barn Så fortsett gjerne å skrive om rydding, sortering og smarte løsninger! Jeg suger til meg alle tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. september 2014 Forfatter #4430 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Spennende med flytting, lilly! Det blir sikkert deilig å få litt mer plass. Mitt beste tips er å ta mål av rommene og tegne opp i rett skala på ark, for så å tegne møbler i tilsvarende skala og ommøblere på papiret. Vi gjorde det med hele den første leiligheten vår, og det var gull! Har gjort det nå med det nye huset, og det gir virkelig en del innsikt i hvordan det lønner seg å plassere ting. --- Uff, helt på gråten av å lese om den tragiske ulykken i dag, der en mor med vogn ble påkjørt og døde av skadene. Det får meg til å tenke på hvor tilfeldig tragedier rammer. Livet er flyktig... Tenker på de etterlatte, barnet som er på alder med Snorkfrøken, og formodentlig en partner. Så brått og brutalt... Endret 9. september 2014 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 9. september 2014 #4431 Del Skrevet 9. september 2014 Enig, jeg fikk skikkelig klump i halsen da jeg leste om det. Stakkars lille.. Utrolig skremmende hvor fort livet blir snudd på hodet, og lett å glemme hvor heldig man er (midt i alle hverdagsproblemene). Har forøvrig en venninne som jobber på barneavdeligen på et sykehus der de blant annet har barn med kreft ++, hun minner meg ofte på hvor heldig man er som har friske barn. Det ER faktisk ingen selvfølge Takk for godt tips om møblering! For første gang er det mange muligheter for å flytte ting rundt, og ikke bare et alternativ - blir veldig uvant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 16. september 2014 #4432 Del Skrevet 16. september 2014 *vinke* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. september 2014 #4433 Del Skrevet 19. september 2014 Her i huset må vi tenke litt organisering, mye som følger med barn. I alle fall når man alt har arvet klær opp til 5-6 års alderen og ungen bare er to, man kvitter seg jo ikke med det hun har vokst ut av heller i håp om et søsken en gang. Her i huset er all form for håndarbeid en stor favoritt, nå går det i hamaperler og maling (på ark ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. september 2014 Forfatter #4434 Del Skrevet 24. september 2014 Enig, jeg fikk skikkelig klump i halsen da jeg leste om det. Stakkars lille.. Utrolig skremmende hvor fort livet blir snudd på hodet, og lett å glemme hvor heldig man er (midt i alle hverdagsproblemene). Har forøvrig en venninne som jobber på barneavdeligen på et sykehus der de blant annet har barn med kreft ++, hun minner meg ofte på hvor heldig man er som har friske barn. Det ER faktisk ingen selvfølge Takk for godt tips om møblering! For første gang er det mange muligheter for å flytte ting rundt, og ikke bare et alternativ - blir veldig uvant Jeg har en venninne med et barn som fikk alvorlig fødselsskade, og det er helt forferdelig hvor fort alt kan snus på hodet. Nei, det er absolutt ingen selvfølge å ha friske barn. Dessverre! Skriv litt om prosessen i dagboka di, da! Alltid artig å lese om andres løsninger. *vinke* Heihei! Litt opp og ned hvor mye jeg skriver her, men koselig å ha deg på lista - jeg skal kikke innom boka di også en dag! Her i huset må vi tenke litt organisering, mye som følger med barn. I alle fall når man alt har arvet klær opp til 5-6 års alderen og ungen bare er to, man kvitter seg jo ikke med det hun har vokst ut av heller i håp om et søsken en gang. Her i huset er all form for håndarbeid en stor favoritt, nå går det i hamaperler og maling (på ark ) Åh ja, det blir så mye klær! Ull, bomull, alle størrelser, alle sesonger... Jentene har ikke helt stemt overens sesongmessig, så da må vi kjøpe nytt til Snorkfrøken likevel. Det er så fryktelig dumt, vi har jo så mye fra før! Hamaperler er veldig pop! Vi har maxiperlene til Snorkfrøken, hun prøver bare å perle på Turneroses brett hvis hun får midiperler, og det er mildt sagt upopulært, hehe. Turnerose har blitt skikkelig god, en gang rundt 3-4-årsalderen løsnet plutselig det å perle etter diagram, og nå holder hun på med en av karakterene fra Frost (filmen) etter diagram vi fant på nett. Fin mattetrening også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. september 2014 Forfatter #4435 Del Skrevet 24. september 2014 Her har det virkelig gått i ett siden før helgen, med feiring av bryllupsdag (på Engø Gård på Tjøme, helt fantastisk!), jenter på overnatting hos besteforeldre, påfølgende anfall av omgangssyke eller matforgiftning, sykedag på mandag, full rulle med store møter på jobb i går og i dag, helsestasjon med Snorkfrøken, osv. Puh! Jeg er nokså sliten, kjenner jeg! Snorkis var nå 95 cm, 12,5 kg og stum som en østers. Hun skulle IKKE snakke med helsesøster! Hehe. Men alt bra. Snart klart for å løpe videre til neste punkt på programmet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 26. september 2014 #4436 Del Skrevet 26. september 2014 Gratulerer med vel overstått bryllupsdag! travle dager ja, iallfall når det "upassende" dukker opp sykdom også. Skal si Snorkis er høy... vår er ca 90, aner ikke helt hvor tung. Hun har vokst veldig i sommer ialllfall. hehe.. jeg lurer på om Fløtepusen er snakksalig av seg på kontroll. Blir det en rolig og avslappende helg på dere? (lov å håpe, ikke sant?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 29. september 2014 #4437 Del Skrevet 29. september 2014 Gratulerer med overstått bryllupsdag! Det er gull med litt voksentid, bare synd det blir så alt for sjelden! Skal si Snorkfrøken er høy, skjønner hun har høye foreldre å slekte på, artig! Sykdom er noe dritt, håper dere kommer dere snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 29. september 2014 #4438 Del Skrevet 29. september 2014 Gratulerer med overstått bryllupsdag! Høsten er en travel tid her også! Advent er jo nesten rett rundt hjørnet allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter #4439 Del Skrevet 1. oktober 2014 Gratulerer med vel overstått bryllupsdag! travle dager ja, iallfall når det "upassende" dukker opp sykdom også. Skal si Snorkis er høy... vår er ca 90, aner ikke helt hvor tung. Hun har vokst veldig i sommer ialllfall. hehe.. jeg lurer på om Fløtepusen er snakksalig av seg på kontroll. Blir det en rolig og avslappende helg på dere? (lov å håpe, ikke sant?) Hva kalte du det, rolig og avslappende? Næh, vet ikke hva du snakker om... Takk for gratulasjon! Gratulerer med overstått bryllupsdag! Det er gull med litt voksentid, bare synd det blir så alt for sjelden! Skal si Snorkfrøken er høy, skjønner hun har høye foreldre å slekte på, artig! Sykdom er noe dritt, håper dere kommer dere snart Takktakk! Voksentid er gull, men det er vel ikke akkurat flust med det, nei. Hehe, de har litt å slekte på på høyden, ja. På min side er det flere over 2 meter, og mannens slekt ligger ikke så mange cm bak. Gratulerer med overstått bryllupsdag! Høsten er en travel tid her også! Advent er jo nesten rett rundt hjørnet allerede Takk for det! Iiiik, ikke si advent, da! Jeg får åndenød av tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter #4440 Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Jeg er skikkelig på felgen om dagen, merker jeg. Dønn sliten og usikker på hvordan jeg skal holde ut helt til juleferien. Gleder meg til planleggingsdag i bhg i slutten av måneden, så jeg kan få sove litt lenger en ukedag... Om en måned, liksom. Sukk. Liker ikke høsten, og skulle ønske jeg kunne jobbet litt mindre. Men sånn forøvrig går det jo, dagene og ukene går så fort at jeg knapt merker at de passerer. Stå opp, hale jentene ut av senga, slumre på banen til jobb, være på jobb, slumre på banen hjem fra jobb, hente jentene, hale dem med hjem (tidenes lengste kilometerlange tur), lage middag mens de uten unntak krangler om noe, prøve å lure i dem noe mat som de ikke vil ha, legging, og så endelig tid til å sette seg ned i en time... Før opphenging av vask, tømming av oppvaskmaskin, oppvask/rydding av bord og benk, matpakkesmøring og brannslukking på rydde- og husarbeidsfronten. Og sånn går no dagan. Blæh. Og på toppen av det hele er mannen fullstendig ubrukelig om dagen. Vet ikke helt hva det er, men han drar på ingen måte sin del av lasset, og jeg blir både forbanna og fortvila av det. Han kommer sjelden hjem før 18-18.30, og stiller ikke opp når han er der. Når husarbeidet skal gjøres sitter han som regel med den j**** laptopen sin og jobber. Grrrrr. Heh, jeg tror ikke jeg skal skrive mer i dag, blir bare amper av det. 'Nuff said. Endret 1. oktober 2014 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå