Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Kommunikasjon, ja... Noen dager er det lettere å bare holde ting for seg selv, men i det lang løp så fungerer ikke det særlig godt. Bra med en liten opprydding og påminnelse i ny og ne da :jepp:

Vil gjerne ha en PM med bloggadresse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra dere fikk snakket skikkelig sammen! Jeg syns det er godt å vite at selv om det gnisser litt i perioder, så blir det heldigvis bedre. Ihvertfall når man gjør en liten innsats for det :gjeiper:

Takk for titt på bloggen! :klemmer: Det var skikkelig inspirerende :jepp: Nydelige tøybleier! Det ser jo SÅ mye artigere ut enn kjedelige pampers :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt å prate sammen, nei! :ler:

Hehe, det er lett å få tøybleiedilla, lilly... ;) Nettopp fordi de er så fiiiine!

---

Blæh! Kasta opp igjen i dag. Trodde liksom det var slutt på det nå, men neida. :roll: Men det ble litt stress på morgenen, med en unge som IKKE ville stå opp, ett stykk mann som sov lenger enn han burde (og som dermed måtte haste avgårde til et møte) og meg som sov dårlig i natt fordi jeg ikke fant noe gode stillinger. Og stress er og blir en utløsende faktor for den dumme kvalmen. :sukk:

Men levering i bhg gikk supert, og på hjem ble jeg stående og prate med faren til en av guttene som er omtrent jevnaldrende med Turnerose og som vi kjenner litt fra tidligere, koselig. :) Og jeg fikk hilst på den ene av to nye voksne på avdelingen til Turnerose, som til alt hell virket superkoselig. Turneroses to favoritt-voksne sluttet nemlig nå over jul, hun ene fordi hun skulle flytte (så vidt jeg skjønte), den andre fordi vikariatet gikk ut. Synd når de "gode" voksne forsvinner, men de må vel nesten få lov til å leve livene sine, de også. ;)

Nå sitter jeg og pønsker på hva jeg skal bruke dagen til. Nesten ingen stillinger utlyst om dagen, og de få jeg har funnet har ikke vært aktuelle for meg (jeg er ingen ledertype, akkurat), så da må man finne andre ting å ta seg til... Må vaske litt stoffer før jeg går i gang med syprosjekter, det er ihvertfall noe å få i gang (vaskemaskinen, altså). Og ellers hadde det vært godt med en dupp på sofaen, kjenner jeg... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah... Mannen utsatte og utsatte handling i går, og kom seg ikke i butikken før klokka var 22.45 eller deromkring. Resultatet: De var utsolgt for alt annet enn loff. :roll: Jeg har ikke lyst på knekkebrød, så da merker jeg at jeg faktisk blir mettere av muffinsene Turnerose og jeg bakte i går (nokså grove, med banan, havregryn og peanøtter, og bare bittelitt sukker) enn av en loffskive med ost. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn med tanke på brød - i dag var det jeg som valgte, og dermed ble det dansk rugbrød. :ler:

Nå er jula over, så da var det på tide å tenke på bursdagsgave til Turnerose... :lol: Mange som vil ha ønskelister tidlig i slekta, så i helgen satte vi oss ned og kikket litt på nett. Hun er veldig på Duplo igjen, så det var visst det hun ønsket seg aller mest. Særlig et sett har hun snakket mye om - dette (også kalt "sykehusdyrene". Så det skal vi prøve å få tak i til henne. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Fant også dette på eBay til en billig penge, så nå er det på vei. Vi mangler voksen-isbjørn i dyresamlingen, og pingvinene var jo bare fantastisk kule. :ler: I tillegg tenker jeg hun skal få "Heng i, Albert Åberg", som vi har hatt til låns fra biblioteket i evigheter, og den leses nesten hver kveld. "Skal bare" har blitt et uttrykk som overleveres med et veldig lurt smil. :fnise: Jo, også kjøpte vi et sånt Øisteins blyant-spill til halv pris før jul, får se om hun får det nå eller om vi drøyer til jul igjen.

Ellers ønsker hun seg visst hoppeball (av alle ting!), bøker om Karsten og Petra og altså Albert... Hun begynner å bli veldig bevisst på det å ønske seg ting, og det er jo egentlig veldig bra. Om hun ser noe i butikk eller sånt som hun synes er fint, så sier hun uoppfordret at hun kan ønske seg det. :)

Dagen i dag har jeg brukt til å sy meitai-stropper (sjalstropper), litt fiksing på kjøkkenet... Og ellers en god lur på sofaen, trøtt. Men nå er det snart Jamie på FEM (utrolig interessant, det der, om skolemat i USA) og litt mer strikking som står på programmet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var det en som våknet med feber, gitt... Hun ligger og slumrer på sofaen ved siden av meg nå, rød i kinnene og nokså slapp. Stakkars liten. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Trekkoppfuglen! :klemmer: Formen hennes er brukbar i dag, men litt slapp. Feberen har visst gitt seg...

---

JAAAAA! Jeg har fått kjøpt en brukt Natures Sway-vugge billig! Jeg er så glaaaad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er slyngevugga i posten! :hoppe: Jeg er bare latterlig og barnslig begeistret over det kjøpet, jeg gleder meg sånn til å kunne legge Maiblomsten oppi! :rodmer: Vi har jo sett den i praksis, og den babyen sov ihvertfall godt og lenge oppi. Kanskje jeg kan håpe på litt lengre daglurer oppi der enn hva som var mulig med Turnerose? Det geniale med den er jo at den har både vertikal (= "fjærdrevet") og horisontal vugging, og at fjæra er slakk nok til å beveges av babyen selv (fra ca 3 kg, neppe noe problem her i huset :fnise:). Vi skal ha krok i taket både i stua og på soverommet, er planen, så kan det være et slags alternativ til samsoving om vi ønsker det. Sprinkelsenga brukte vi jo ikke før Turnerose var drøyt halvåret uansett, og ser ikke for meg at den vil bli særlig mye mer brukt denne gangen. Og i tillegg har den et sånt genialt dørkarmfeste, så den kan brukes som reiseseng, også. Særlig aktuelt hos svigers. Det er definitivt ikke plass til to voksne og to barn i senga vi sover i der. :ler:

Ellers driver jeg og pønsker på å sy min egen "stelleveske"... Jeg har et stort skinnstykke liggende som jeg kjøpte til såler til tøfler til Turnerose, men det er grenser for hvor mange tøfler jeg kommer til å lage. :ler: Det er pent skinn, grått, og av ganske passelig kvalitet til en litt "slouchy" veske, tror jeg. Må gjøre litt mer research. Rent teknisk er det ikke noe problem å sy, men jeg er spent på om maskinen min vil takle det greit... Ellers har jeg uansett kommet frem til at jeg ikke kommer til å bruke penger på ny stelleveske, de vi hadde sist var ikke spesielt annerledes enn vesker jeg har fra før av, og jeg brukte stort sett en stor, "vanlig" veske etterhvert. Jeg kommer heller til å sy meg et fint stelleunderlag og en mappe til bleier, våtpose og sånt som jeg kan ha liggende i veska. :tommelsmil: Har handlet PUL og microfleece til en billig penge på stoffsluttsalget hos Lykkedragen til det formålet - uglemønstret PUL og orange microfleece. Digger ugleprintet, selv om fargene så litt rare ut på det bildet der på min skjerm - de er litt kraftigere IRL.

I dag har jeg (og Turnerose) hatt besøk av søte rhubarb - kjempekoselig! Takk for at du tok turen, søta! :kyss2: Turnerose satt og smågråt i 10 min etter at hun hadde gått. :) Jeg er ganske sliten nå, da, mannen kom ikke hjem før nærmere 19, så det ble en lang dag med Turnerose. Vondt i hodet og trøtt, så jeg tror jeg skal ta kvelden om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er så flink og kreativ med sying, strikking og sånt :nigo: Jeg funderer på å strikke denne i BabyAlpaca Silk, og lurer på hvor varmt et plagg i det garnet blir? Om det blir for varmt å bruke på sommeren når babyen er 1-3 måneder (56-62), og om det heller lønner seg å strikke i 68/74? Hva slags type garn er ideelt for et plagg som skal brukes om sommeren?

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går :kyss2: Veldig kos å se dere begge!

Gubben takker for kakebitene, de ble raskt borte :smilorange:

Håper du fikk slappet godt av i natt og har en rolig dag i dag! Og den vugga så utrolig fin ut! Gikk inn på den linken du la ut. Utrolig smart med dørkarmfeste!

Ha en god dag, søta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haley: Tja, utfra våre erfaringer tror jeg ikke en sånn heldress vil bli mye brukt om sommeren, så jeg ville nok satset på 68/74. Det sagt, så synes jeg gjerne Drops-oppskriftene er nokså store i størrelsen, så jeg strikker nå typisk lengden til 6-9 mnd, men "bredden" til 1-3 mnd...

Jeg strikker en jakke av garnet du nevner, for jeg tenker at det kan være greit å ha til å slenge over sommerstid, også. Men det er en nokså varm kvalitet, selv om det er silke i den, synes jeg. Alpakka er varmere enn "vanlig" ull, tross alt. Jeg strikker også denne jakka av garnet som "hører til" (Duo silke/merino), og det virker langt svalere på meg. Det er tynnere, og merino er mindre varmt enn alpakka. Så det kan kanskje være et alternativ? Dette blir hentesett her, jakke, bukse, lue og sokker er planen.

Til mer typiske sommerplagg har jeg handlet bambusgarn, men det er ikke så lett å få fatt i alltid... Jeg har kjøpt opp Rowan Bamboo Soft på eBay, men dette garnet har gått ut av produksjon, og nå er det minimalt igjen. Jeg ville evt prøvd meg på amerikanske merker. Om du vil vite mer om ulike garntyper/kvaliteter, er Ravelry supert! (Jeg er der med det nicket jeg hadde her før, om du husker det...) Ikke alle bambuskvaliteter har like mye bambus i seg, for å si det sånn. ;) På eBay kan du nok også finne kvaliteter med høyere andel silke, også, f.eks. tror jeg 50/50 ull-silke må være deilig. :)

rhubarb: Hehe, godt de falt i smak! ;)

:klemmer:

---

Næh, søvnen i natt var ikke mye å skryte av, gitt... Jeg la meg klokka 21.30 (!), men sovnet ikke før over ett. :roll: Og sov urolig da jeg først sovnet. Først fikk jeg noen kraftige kynnere, så begynte jeg å tenke, så kom Turnerose inn og lå og sparket i meg... :sukk: Bedre lykke neste gang, får vi håpe.

Turnerose er fortsatt ikke helt i form, så hun har vært hjemme i dag også. Vet ikke helt hva det er for noe, men hun er ikke seg selv, rett og slett. Utafor og sutrete og med voldsomt søvnbehov, og litt feber igjen i natt. Så vi har kost oss hjemme i dag også. :) Nå sitter hun og utforsker strikkepinnene mine. :ler: Håper hun er bra igjen til uka, for jeg blir utrolig sliten av å være hjemme med henne. :lol:

Ellers har bekkenet vært langt bedre de siste dagene, jeg tror jeg har vært flinkere til å ikke provosere, og at det hjelper på. Nå føles det nesten som normalt, og det er deilig! Men det ER kjedelig å være hjemme hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, dagens fredagskos: sånne tynne speltkjeks, Philadelphia-ost og oliven. Nam! :sikle: Hadde sikkert vært enda litt bedre med en god brie, men pytt. ;) Også har jeg tent masse stearinlys og drukket sikkert en liter med vann. Sistnevnte kan straffe seg i natt... Misforstå meg rett, jeg drikker mye vann uansett, men prøver egentlig å begrense inntaket litt på kveldstid for tiden. :gjeiper: Bedre å ta det jevnt fordelt gjennom dagen, liksom...

Nå har jeg fått kjøpt meg et brukt Aldoria-sjal på Finn, det skal hentes i morgen. Sendte mail på et tidligere også, der det ikke var oppgitt telefon, men nå har det gått nesten to uker, og jeg har fortsatt ikke hørt noe. Så jeg sendte en ny mail der jeg skrev at jeg ikke lenger var interessert. Får være grenser for tålmodighet. ;) Fornøyd med å ha funnet sjalet brukt, uansett. Det er naturhvitt, da, får se om jeg kanskje farger det. Hvitt er liksom ikke så praktisk med baby... Men samtidig er det jo greit med lys farge i sommervarmen, så får se hva jeg gjør.

Ellers fikk jeg meg et lite bad tidligere, oppi Turneroses Bibabath, sammen med henne. :lol: En liten smule trangt, men det gikk jo fint! Hun er normalt sett glad i å bade, men i dag var det plutselig krise da hun var naken og bade-"karet" fylt opp. Så da var det bare å klatre oppi, da. Og det var pop, skal jeg love! "Mamma, nå skal jeg spyle deg med dusjen!" Etterfulgt av skikkelig latterkrampe. :fnise::hjerte: Ikke så dumt å være ren og pen før legging i rent sengetøy, heller. Det må jo være noe av det deiligste som finnes, ren kropp i nyvasket seng.

Andreetasjen er støvsuget (mannen tro til helt av seg selv! :jepp:), stua nogenlunde ryddig og klar for støvsuging i morgen. Badet må vaskes, da, men det skal jeg vel få til... Utenom henting av sjal blir det nok en tur innom Elkjøp i morgen, jeg fikk penger til jul for å kjøpe meg ismaskin-dingsen til Kenwooden, så den kan jeg jo like gjerne skaffe først som sist. Så kanskje det blir hjemmelaget is til dessert i morgen? :nigo: Lurer også på om jeg får lurt mannen innom Ikea en tur, for å forske på hvilke madrasser som kan være aktuelle til den planlagte sengeutvidelsen vår. Men han er ikke videre lysten på akkurat det, hehe.

I ettermiddag hadde jeg en runde med skikkelig vonde kynnere... Litt guffent. Det la seg som et belte rundt mage og korsrygg, og var kraftig nok til at jeg ble kvalm og uggen. Ikke like vondt som rier, men jamen meg ubehagelig nok. Tror nok rett og slett det har blitt litt mye "herjing" de siste dagene, med Turnerose hjemme. Ikke det at jeg tar helt av med henne, men jeg bruker jo kroppen mer aktivt når jeg er sammen med henne enn når jeg er alene på dagtid. Kom en ny runde etter badet med Turnerose også, dog litt mindre intenst. Må vel bare passe litt på.

Maiblomsten er stadig mye aktiv, det er full turning ihvertfall 8-10-12 ganger i løpet av døgnet (jeg fikk jo telt litt i natt... :gjeiper: ). Deilig å kjenne at det er liv så regelmessig, det gjør noe med sjelefreden! Jeg lurer på hvem hun er... Altså, personlighetsmessig. Om hun vil ligne på Turnerose, f.eks. Bevegelsesmønsteret i magen er ganske likt, ihvertfall utfra hvordan jeg husker det. Jeg skal absolutt være fornøyd om vi får en til av samme ulla som Turnerose!

Turnerose ligger forøvrig i hardtrening til å bli storesøster (eller storebror, som hun selv sier) om dagen! Det er iherdig skifting av bleier på dukkene, plassering i vippestol (en ufyslig stygg lyserosa sak som hun har arvet etter meg), legging i dukkesenga oppe, skifting til pysj på kvelden... I dag var hun ute på "kjøretur" med dukken på den lille kjøregiraffen sin. Og litt senere skulle hun ha meg til å holde den ene hånda til dukken mens hun holdt den andre, sånn at den kunne øve på å gå. :rodmer: Det er kanskje en smule mer bekymringsverdig at hun gjerne plukker opp dukkene etter hodet og kaster dem ned trappa i stedet for å bære dem ned selv? :fnise: (Selv om sistnevnte egentlig er veldig fornuftig, vi har en rimelig bratt trapp som det er bra at hun konsentrerer seg fullt om.)

Ellers koser jeg meg veldig med å ha lyst på ordentlig mat igjen. I dag ble middagen litt sabotert, da, siden disse kynnerne kom midt i middagslagingstiden, men mannen løp ut etter tortellini, og så slang vi sammen en kjapp saus selv. Enklere enn det som egentlig stod på menyen, men veldig godt, likevel. Og Turnerose spiste enorme mengder pasta (hun får da pastaelger fra Ikea i stedet for tortellini, for hun "liker ikke sånne med ting inni"). :ler:

Nei, jeg får henge opp vasken som ligger i maskinen og tenke på legging, tror jeg. Fortsatt trøtt - håper jeg får sove i natt. Og at jeg får dratt mannen med opp i senga, han sitter og jobber, igjen... Hadde vært koselig å legge seg sammen, har blitt lite av det i det siste. Og kanskje vi kan få til et par runder med vår siste dille - sudoku på iPaden... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig oppdatering, det er så gøy å lese om Turnerose og hvordan dere har det! Vet jeg har sagt det før, men jeg koser meg veldig med oppdateringene dine :nigo:

Skjønner godt du gjerne vil ha en liten Turnerose"kopi", det er vel vanskelig å forestille seg en helt annerledes liten baby, spesielt når dere (sannsynligvis) venter en liten jente. Tenker på det selv jeg, hvordan fremtidige søsken til snuppa kommer til å se ut :fnise: Tar gjerne en liten kopi jeg :hjerte:

Fikk forresten giraffhåndkleet for etpar dager siden, veldig mykt og godt! Snuppa testet det i går :jepp: Litt rart at det stod at det bare kunne vaskes på 40 grader, jeg vasket det på 60 og det så ut til å gå fint. Her kommer det tiss og mere til rett som det er, så 40 grader har jeg liten tro på :sjenert:

Kjedelig at du har så mye kynnere, jeg hadde en del selv - virker som det er litt uvanlig når man er førstegangs. Godt er det ihvertfall ikke :filer: Herlig at matlysten er tilbake i det minste! Du får kose deg med masse godt i helgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh, brie! :sikle:

Takk for garn-utredningen, forresten! Skal se mer på den i morgen :jepp:

Det komiske er jo at jeg ikke er på ost når jeg kan spise det, men nå som jeg er gravid får jeg såååå lyst på. :ler:

Herlig oppdatering, det er så gøy å lese om Turnerose og hvordan dere har det! Vet jeg har sagt det før, men jeg koser meg veldig med oppdateringene dine :nigo:

Skjønner godt du gjerne vil ha en liten Turnerose"kopi", det er vel vanskelig å forestille seg en helt annerledes liten baby, spesielt når dere (sannsynligvis) venter en liten jente. Tenker på det selv jeg, hvordan fremtidige søsken til snuppa kommer til å se ut :fnise: Tar gjerne en liten kopi jeg :hjerte:

Fikk forresten giraffhåndkleet for etpar dager siden, veldig mykt og godt! Snuppa testet det i går :jepp: Litt rart at det stod at det bare kunne vaskes på 40 grader, jeg vasket det på 60 og det så ut til å gå fint. Her kommer det tiss og mere til rett som det er, så 40 grader har jeg liten tro på :sjenert:

Kjedelig at du har så mye kynnere, jeg hadde en del selv - virker som det er litt uvanlig når man er førstegangs. Godt er det ihvertfall ikke :filer: Herlig at matlysten er tilbake i det minste! Du får kose deg med masse godt i helgen :klemmer:

Koselig å høre at du liker å lese om dagene våre! :jepp:

Hehe, Turnerose-kopi ville vel være litt mye å forvente, men jeg tenkte på sånt som at hun har sovet godt om natta (nattamming til tross - det er fordelen med å samsove lenge :fnise:), at hun stort sett er en blid og omgjengelig jente osv. Og at vi slipper unna kolikk og sånt denne gangen også! *fingers crossed*

Jeg leste ikke engang lappen på håndkleet og slang det i maskinen på 95 grader med noen nokså skitne kluter og noe sengetøy (som vi vasker på 95 for å unngå oppblomstring av støvmiddallergi), og det gikk utmerket! :ler:

Jeg hadde knapt kynnere med Turnerose, så det er litt uvant, ja! Men om man har det som førstegangs er vel sikkert ganske individuelt, det også? :vetikke: Kjedelig er det uansett...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble en lang tur i dag, gitt! Vi fikk hentet sjalet og vært på Elkjøp, og så foreslo mannen helt av seg selv at vi skulle stikke innom Ikea og se på de madrassene. :) Så da spiste vi litt lunch der og fikk unna madrasskikking, veldig greit. Og vi fikk kjøpt med oss stellematte, gardinringer, plaster og møbelknotter som vi trengte derfra i samme slengen. :tommelsmil:

Til slutt var vi innom senteret her og fikk unna mye av ukeshandelen for kommende uke. :tommelsmil: Deilig å ha det ute av verden, selv om mannen nok må en tur ut etter litt småtteri i begynnelsen av uka, og fisk til tirsdag. Men det klarer han nok. ;) Også kjøpte jeg et nøste Fin fra DSA, som er 50/50 alpakka/silke, multifarget, men i ton-i-ton-farger. Ikke så glad i sånne altfor spraglete garn. ;) Tenkte å strikke en sommerlue, er jo ikke gitt at det er varmt om sommeren her til lands. :lol:

Slyngevugga har ikke kommet frem enda, det er visst langt fra Bergen til Oslo. :roll: Men greit nok, egentlig. Den kommer sikkert på mandag! Aldoria-sjalet jeg kjøpte i dag er bare fantastisk, forresten! Utrolig mykt, tynt, men likevel stødig i stoffet. Tror kanskje det får forbli naturhvitt, egentlig. Det blir nok knall i sommervarmen. :Nikke:

Mannen ble en smule skuffet da han skjønte at det ikke ville bli is i dag, bollen må nemlig stå i frysen i 24 timer før bruk. :ler: Men da får det bli i morgen i stedet! Gleder meg til å prøve!

Nå står det middagslaging på programmet. Rimelig kjappe greier i dag, heldigvis, kikert- og spinatcurry. Har egentlig mest lyst til å bli i stolen her hele kvelden, for nå verker bekkenet igjen... :sukk: Men akkurat det er vel mest min egen feil. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger også med :).

Har du forresten noen gode forslag til tisselaken som barna kan ligge rett oppå? D tisset noe uventet i omtrent hele dobbeltsengen vår i natt... Vi tok vekk tisselakenet for en stund siden, for hun tisser jo ALDRI på seg... men uhell skjer jo. Det gikk jo da gjennom lakenet, madrassbeskytteren + overmadrassen (som jo er krise) - men trekket til overmadrassen er heldigvis vaskbart. Kjentes tørt ut på innsiden, så jeg håper det ikke gikk ned i selve madrassen. Vi måtte også vaske Ds dyne og pute + mannens dyne :ler:, så vi har knapt gjort annet enn å vaske sengetøy i dag.

Jeg ser for meg noe tolagsgreier slik at det ikke blir klamt, vil helst bare ha det oppå vårt laken slik at vi slipper å bytte alt hvis uhellet er ute. For tiden er det bare D som sover (legger seg) inne hos oss, og hun flyttes tilbake til sin seng når mannen legger seg. Men i årene som kommer vil vi jo antakelig ha 2-3 barn i sengen sånn innimellom :ler:.

Hvordan er det forøvrig mulig å tisse i sengen i søvne UTEN å våkne?? Hun trodde ikke noe på oss da vi fortalte det i dag. Hun ble til og med skiftet på uten å våkne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger også med :).

Har du forresten noen gode forslag til tisselaken som barna kan ligge rett oppå? D tisset noe uventet i omtrent hele dobbeltsengen vår i natt... Vi tok vekk tisselakenet for en stund siden, for hun tisser jo ALDRI på seg... men uhell skjer jo. Det gikk jo da gjennom lakenet, madrassbeskytteren + overmadrassen (som jo er krise) - men trekket til overmadrassen er heldigvis vaskbart. Kjentes tørt ut på innsiden, så jeg håper det ikke gikk ned i selve madrassen. Vi måtte også vaske Ds dyne og pute + mannens dyne :ler:, så vi har knapt gjort annet enn å vaske sengetøy i dag.

Jeg ser for meg noe tolagsgreier slik at det ikke blir klamt, vil helst bare ha det oppå vårt laken slik at vi slipper å bytte alt hvis uhellet er ute. For tiden er det bare D som sover (legger seg) inne hos oss, og hun flyttes tilbake til sin seng når mannen legger seg. Men i årene som kommer vil vi jo antakelig ha 2-3 barn i sengen sånn innimellom :ler:.

Hvordan er det forøvrig mulig å tisse i sengen i søvne UTEN å våkne?? Hun trodde ikke noe på oss da vi fortalte det i dag. Hun ble til og med skiftet på uten å våkne!

Jeg er utrolig imponert over at hun ikke våknet. :ler: Kjedelig med våt seng, da... Håper det går bra med overmadrassen!

Jeg har sydd et vanlig håndkle sammen med vanntett fleece, som jeg har brukt som "tisselaken" til Turnerose når hun sitter uten bleie i sofaen eller sånt. Fleece brukes jo som sperrelag til tøybleier, så det skal holde på en del. Brukbar fleece vil være f.eks. denne eller rett og slett polarfleece fra Stoff & Stil. Ellers vil du jo få samme effekt med det laminerte stoffet som brukes til tøybleier (PUL, kan også kjøpes hos Funkjogging, bl.a.), men det er muligens litt tettere å ligge på? Eller kanskje ikke, hvis du syr fast et håndkle over. Alternativt ikke-vanntett fleece/microfleece. Lykkedragen selger ut stoffer nå siden de skal slutte med denslags, og har særdeles billig microfleece, men dessverre ikke noe PUL igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Vår første porsjon med "ordentlig" hjemmelaget is (altså ikke semifreddo eller jukse-sorbet) står og durer og fryser til i kjøkkenmaskinen akkurat nuh. Venter spent på resultatet! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...