Gjest Unknown Skrevet 2. februar 2012 #2581 Skrevet 2. februar 2012 Usj, god bedring! M har heldigvis sluppet unna ser det ut som, over en uke siden jeg og mannen hadde det!
*Joyce* Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #2582 Skrevet 2. februar 2012 (endret) Hun er bedre i dag, heldigvis. Hun kastet opp én gang til i går, hadde feber hele dagen og var rimelig slapp, men sov godt i natt og er nesten i normal form i dag, bortsett fra at matlysten ikke er helt på plass. Mannen har fått det i motsatt ende, stakkars, men han klarer seg jo tross alt fint, selv om han selvsagt synes fryktelig synd på seg selv. Jeg føler meg fortsatt helt fin, takk og pris. Jeg var faktisk ute en tur i går kveld, skulle til en venninne på middag, og siden hun syntes det var greit at jeg kom tross omgangssyke i hus, så dro jeg. Kjempekoselig, og godt å komme seg ut en tur! Selv om bekkenet ikke er heeeelt enig i at det var lurt dagen derpå... Da jeg kom hjem hadde jeg mest lyst til å gråte, det var så vondt! Og kombinert med kraftige kynnere var det jamen ikke så lett å sove i går, hehe. Og det var bare pga drøyt 5 minutters gange til og fra T-banestasjonene i hver ende... Jeg burde vel kanskje komme meg til legen med disse vondtene snart, særlig kynnerne bekymrer meg litt. Men så var det den legeskrekken, da. Ellers fikk jeg mail i dag om at jeg har vunnet en give-away i en blogg jeg følger! Et sett med Mama Mio-produkter + en kroppsbehandling med produkter fra samme merke. Hvor heldig går det an å bli, liksom? Ikke dum beskjed å få når man er hjemme med en nesten frisk straks-treåring som synes at mamma med vondt bekken er fryyyktelig kjedelig... (Og som nå har satt på en uro med musikk for n'te gang i dag... Den hang over stellebordet hennes da hun var liten og var gull der, men gud bedre så kjip den musikken er! ) Endret 2. februar 2012 av *Joyce*
Haley Skrevet 2. februar 2012 #2583 Skrevet 2. februar 2012 Godt at formen er stigende hos Turnerose. Omgangssyke er pyton. Så herlig å vinne sånt! Man trenger å skjemmes bort litt i hverdagen
Gjest Alabama Skrevet 2. februar 2012 #2584 Skrevet 2. februar 2012 Kjedelig med kynnerne og vondtene. Hvor i bekkenet er det vondt? Har lest at kiropraktor kan hjelpe om smertene sitter i korsryggen, men man skal visst ikke gå dit med smerter andre steder i bekkenet mens man er gravid. Legen min var enig i dette. Jeg har fått god hjelp for korsryggen av en kollega som er fysioterapeut, så ville nok forsøkt å få henvisning til fysio! Har forresten hørt at årets omgangssyke er mildere enn den pleier!
Trekkoppfuglen Skrevet 2. februar 2012 #2585 Skrevet 2. februar 2012 Kynnere er som regel ikke farlige, bare ubehagelig. Livmoren trener til fødsel, og det er et bra tegn. Dette vet du helt sikkert fra før. Ubehagelig er det, jeg har vært veldig plaget i alle mine svangerskap, ekstremt med tvillingene og så tidlig som uke 16. Kan kanskje være greit å nevne det neste gang du er på kontroll?
rhubarb Skrevet 6. februar 2012 #2586 Skrevet 6. februar 2012 Gevinst høres gøy ut! Grattis Bekkenet derimot... høres ikke godt ut Håper sykdommen er ute av huset! Stor klem (Under 100 dager igjen jo! Hurra- tiden flyr )
Gjest Alabama Skrevet 9. februar 2012 #2587 Skrevet 9. februar 2012 Vært og tittet i bloggen din i dag. Så masse fine prosjekter du holder på med for tida!
*Joyce* Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #2588 Skrevet 9. februar 2012 Godt at formen er stigende hos Turnerose. Omgangssyke er pyton. Så herlig å vinne sånt! Man trenger å skjemmes bort litt i hverdagen Ja, det var gøy! Kjedelig med kynnerne og vondtene. Hvor i bekkenet er det vondt? Har lest at kiropraktor kan hjelpe om smertene sitter i korsryggen, men man skal visst ikke gå dit med smerter andre steder i bekkenet mens man er gravid. Legen min var enig i dette. Jeg har fått god hjelp for korsryggen av en kollega som er fysioterapeut, så ville nok forsøkt å få henvisning til fysio! Har forresten hørt at årets omgangssyke er mildere enn den pleier! Her sitter smertene i symfysen. Føles ut som om jeg splittes i to. Også stråler det ut mot rumpe og lår. Skal be om henvisning til fysio når jeg skal til legen neste uke. Det kan godt stemme at omgangssyken er av den milde sorten, ja! Vi slapp ihvertfall veldig lett unna i år. Kynnere er som regel ikke farlige, bare ubehagelig. Livmoren trener til fødsel, og det er et bra tegn. Dette vet du helt sikkert fra før. Ubehagelig er det, jeg har vært veldig plaget i alle mine svangerskap, ekstremt med tvillingene og så tidlig som uke 16. Kan kanskje være greit å nevne det neste gang du er på kontroll? Nei, jeg vet egentlig det om kynnere, men jeg merket så lite til det med Turnerose, så jeg "kjenner" ikke smertene. Det gjør ganske så vondt til tider... Skal nevne det for legen, ja. Har blitt litt verre nå, kommer tilbake til det. Gevinst høres gøy ut! Grattis Bekkenet derimot... høres ikke godt ut Håper sykdommen er ute av huset! Stor klem (Under 100 dager igjen jo! Hurra- tiden flyr ) Oi, har jeg kommet så langt? Alt bra med deg? Vært og tittet i bloggen din i dag. Så masse fine prosjekter du holder på med for tida! Hehe, bra du likte det!
*Joyce* Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #2589 Skrevet 9. februar 2012 Det har visst vært lenge stille fra meg nå... Uka har gått fort! Som arbeidsledig blir man jo dirigert rundt av NAV, så jeg har vært på jobbklubb siden mandag. Faktisk veldig interessant, veldig flinke kursledere (som ikke har noe med NAV å gjøre, forøvrig) og jeg synes det er nyttig. Jeg tviler vel sterkt på at de får meg ut i jobb før permisjonen starter, men jeg skal jo søke jobb etterpå også. Særlig det med intervjutrening har jeg god bruk for, kjenner jeg. Men det er også skikkelig slitsomt. Det tar veldig på bekkenet, og jeg er dødssliten når jeg kommer hjem. Kynnerne har tatt seg veldig opp. Så jeg får se hvor lenge jeg holder ut - klarer jeg ikke lenger, må jeg bare få en sykemelding fra legen. De siste ukene blir det mye fokus på "aktiv jobbsøking" og jeg føler jo at det blir litt søkt 3 uker før jeg skal ut i permisjon. Så kanskje jeg gir meg da. Det betyr også at det ikke blir tid til så mye annet... Vel, jeg strikker jo, da. Har med strikketøy på kurset for å ikke sovne. Jeg er sånn som må ha noe å dille med for å ikke "ramle ut" i sånne settinger. Og strikking er kanskje hakket bedre enn drodling? Men lite søm og lite redebygging. Det får komme etterpå.
Haley Skrevet 9. februar 2012 #2590 Skrevet 9. februar 2012 Så koselig å se at du er innom igjen! Synes det begynte å gå litt lang tid nå Godt å høre at alt er i orden, bortsett fra de plagsomme kynnerne.
iingvild Skrevet 10. februar 2012 #2591 Skrevet 10. februar 2012 Artig! Jeg var på kurs som deg for akkurat 1 år siden, ble litt lei av å late som jeg søkte jobb, men lærte vel en del jeg også. Håper det hjelper med fysiobehandling og trening! Klem!
Gjest Alabama Skrevet 10. februar 2012 #2592 Skrevet 10. februar 2012 Lurt å komme seg til fysio så raskt som mulig. Jeg har fått hjelp med smerter i korsryggen, men det er jo litt annerledes enn smerter i symfysen. Kos deg på kurs.
*Joyce* Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #2593 Skrevet 10. februar 2012 Så koselig å se at du er innom igjen! Synes det begynte å gå litt lang tid nå Godt å høre at alt er i orden, bortsett fra de plagsomme kynnerne. Artig! Jeg var på kurs som deg for akkurat 1 år siden, ble litt lei av å late som jeg søkte jobb, men lærte vel en del jeg også. Håper det hjelper med fysiobehandling og trening! Klem! Ja, jeg husker jo at du var på det! Var det i regi av "Din utvikling" du var også? Kurslederne der jeg er er heldigvis veldig forståelsesfulle ifht at jeg neppe kommer til å få jobb nå, så selv om jeg sender noen søknader, så er det mest for syns skyld. Lurt å komme seg til fysio så raskt som mulig. Jeg har fått hjelp med smerter i korsryggen, men det er jo litt annerledes enn smerter i symfysen. Kos deg på kurs. Ja, jeg får mase litt på legen.
*Joyce* Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #2594 Skrevet 10. februar 2012 (endret) Sliiiiten i dag... Men det er greit nok. Har snakket litt mer med en av kurslederne i dag, og hun var helt med på at jeg kan ta "egenaktiviteten" hjemme. Så får jeg kortere dager, men uten å gå glipp av teorien. Hun var også veldig optimistisk mtp jobbmuligheter på mine vegne, og det var jo litt godt å høre. Jeg skal først og fremst jobbe med "markedsanalyse" for å finne ut hva slags jobber jeg helst vil ha, posisjonere meg litt og bygge nettverk, samt intervjutrening. Jo, og bygge selvtilliten min litt, sa hun. Ellers var det pakkedryss i postkassa i dag, masse hobbystæsj! To nye sånne "lever punches" - hva heter det på norsk, utstansere? - en øyenstikker og en sånn kantsak, stempelrens, samt at selgeren (eBay) hadde sendt med en rull med fint bånd; et "ark" med stempler (sånn med fuglebur og fugler hver for seg, så man kan sette sammen sitt eget : ); og ikke minst silke til ringslynge. Det er jo alltid litt spennende å handle stoffer på nett, siden man ikke kan være sikker på at skjermen er korrekt kalibrert og bilder uansett ofte lyver, men fargen var bare kanon! Akkurat som jeg hadde håpet på! Jeg skal sy en "enkel" (altså ettlags) ringslynge til Maiblomsten. Tror ikke Turnerose er klar for å gi slipp på sin doble - vi bruker den fortsatt en del til småbæring - dessuten tenker jeg at en enkel slynge kan være veldig greit til en vårbaby. Og den trenger ikke å ha fullt så lang hale og litt sånt. Tenk da, et bittelite knøtt inntil brystet i ringslynga... Jeg gleder meg! Det var forøvrig denne fargen jeg endte med, også har jeg kjøpt sølvfargede slyngeringer i Medium fra slingrings.com. Hele slynga kommer på drøyt 300 kr inkludert fraktkostnader, ikke galt, synes jeg! Mye billigere enn å kjøpe, ihvertfall. Ellers har jeg fått ringt Babyshop og lagt av et søskenbrett til vogna, vi har et slags håp om at Turnerose skal flytte den voldsomme eierskapsfølelsen fra selve vogna til det brettet. Hun er jo fryktelig bestemt på at "det er MIN vogn!", selv om hun har vokst ut av den og heller ikke har blitt trillet i den på nesten et år... Vi fant ut at vi kunne ønske henne det til bursdagen, og hun skal få det av svigers, men de hadde ikke fått tak i det på sin kant. Så da må vi kjøpe det her. Greit at de hadde det på den nærmeste Babyshopen, jeg tenker at mannen kanskje stikker nedom etter det i kveld, så er det gjort. Sitter og lurer på hvordan i all verden jeg holdt det gående til permisjonsstart sist - jeg jobbet jo til fire uker før termin (var ikke noe vits i å få forlenget vikariatet for én uke ut i nytt år, liksom ), og hadde siste skoleinnlevering i januar, så det var rimelig full rulle helt frem... Det hadde jeg ikke maktet nå, tror jeg! Helgen blir nok ikke voldsomt aktiv, jeg kjenner at jeg har en lang uke bak meg. Men jeg må sy karnevalskostyme til Turnerose, ihvertfall. Hun har bestemt at hun skal være klovn (den nederste). Kjapt og greit prosjekt, heldigvis, og mannen plukket med seg stoff på vei hjem for noen dager siden, så det er bare syingen som gjenstår. Endret 10. februar 2012 av *Joyce*
*Joyce* Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #2595 Skrevet 10. februar 2012 Nå har jeg endelig funnet ut av regntrekk til vogna - det blir dette når de bare får det på lager igjen. (Om det ikke kommer på lager i tide får det evt bli det rosa... )
*Joyce* Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #2596 Skrevet 11. februar 2012 En liten anbefaling til graviddamene: Mine nye yndlingsbukser! Utroooolig deilige! I dag kombinert med , så jeg later som jeg er modell og like pen som hun på bildet. I samme forsending kom denne jakken til Turnerose, som hun nå nekter å ta av seg. Så hun går rundt i vårjakke inne og synger om "lille måltroll" (også kjent som lille måltrost). Måltroll, uhu (dvs ugle) og hakkesprett (sic), det er de fuglene hun kaller ved navn. Hun vet godt at det heter ugle, og sa det før, men det kan hun visst ikke si lenger, påstår hun. Også har vi kommet inn i tiss-bæsj-promp-alderen! Nå kom "lille måltroll, lille måltroll, hvorfor er du så bæsj..." Fulgt av hysterisk latter, så klart. Dagen så langt har blitt brukt ute på hjul - vi har fått kjøpt søskenbrettet for svigermor, kaffe (Wendelboe, såklart) og diverse på senteret her. På Babyshop fant jeg også regntrekket jeg bestemte meg for i går til halv pris! Riktignok ikke med det kuleste monstermønsteret, men jeg skal nok klare å leve med turkise blomster på grønn bunn, også. :gjeiper: Ellers ble det Calma-smokk til Medela-flaskene, litt mer garn til halv pris i garnbutikken på senteret (farlige greier, det der), og nye tegneblokker til Turnerose samt ansiktsmaling til karnevalet fra Nille. Og litt mat. Nå skal mannen og Turnerose straks ut en tur for å ake, mens jeg har tenkt til å ta livet med ro i godstolen... Jeg er sliten, altså. Og litt bekymret over det faktum at Maiblomsten tilsynelatende er prikk lik sin søster på sovefronten - få og korte dupper og laaange og aktive våkenperioder... Vi får se om det vedvarer utenfor magen - det gjorde jo det med Turnerose. Men jeg skal vel klare det også, i tilfelle. Det blir bare litt intenst innimellom, når det er aktivitet i magen "hele tiden". Kvalmen har begynt å komme tilbake, da. Jeg har jo på sett og vis ventet litt på det, og det er nok fordi det er mye baby inni der og lite plass forøvrig om dagen, kombinert med "stress" i forbindelse med aktvititet på dagene. Brekker meg på morgenene og orker nesten ikke noe mat. Var stappmett etter frokost, som var et halvt rundstykke og et glass bananmilkshake (sistnevnte selvsagt etter Turneroses ønske ), og er like stappmett nå, etter to små brødskiver med ost og et lite glass appelsinjuice. Men sånn var det jo sist også, jeg regner i grunnen ikke med at det blir særlig bedre før etter fødsel nå. Spent på om jeg får ketoner i urinen igjen... Sist fikk jeg jo streng beskjed om å spise mer, fordi kroppen tilsynelatende gikk i ketose, mente jordmor den gangen. Jeg trenger visst ikke lavkarbokur for å få til det, bare baby i magen! Forøvrig driver jeg og forsker litt på om vi kan få plass til en stelleplass på badet denne gangen likevel. Det må i tilfelle bli enten vegghengt (som mannen er veeeldig negativ til), eller et lite, sammenleggbart et som vi kan plassere inni dusjen... Må vel i tilfelle bli noe à la dette. Vi får se hva det blir til. Men nuh er det tid for strikking, kjenner jeg.
Haley Skrevet 11. februar 2012 #2597 Skrevet 11. februar 2012 Må litt av Turnerose som synger om "måltroll". Og til kvalmen som har kommet tilbake. Akkurat det har jeg sluppet, men det er ikke så behagelig å føle seg full i magen heller, når man egentlig ikke er det. Skal vel holde ut i 4 måneder til, men skal bli godt med normalt magemål igjen Hva strikker du på i kveld? Har tatt med meg teppet som jeg skal strikke til kollegen min, men det går litt trått. Har liksom mer lyst til å begynne på mitt eget Men jeg SKAL fullføre
*Joyce* Skrevet 11. februar 2012 Forfatter #2598 Skrevet 11. februar 2012 Må litt av Turnerose som synger om "måltroll". Og til kvalmen som har kommet tilbake. Akkurat det har jeg sluppet, men det er ikke så behagelig å føle seg full i magen heller, når man egentlig ikke er det. Skal vel holde ut i 4 måneder til, men skal bli godt med normalt magemål igjen Hva strikker du på i kveld? Har tatt med meg teppet som jeg skal strikke til kollegen min, men det går litt trått. Har liksom mer lyst til å begynne på mitt eget Men jeg SKAL fullføre Nå er jeg godt i gang med hentesettet, som er litt "miks og match" av ulike oppskrifter. Denne jakka er på pinnene nå. Rask og enkel, men litt kjedelig siden garnet er tyyyynt og den strikkes på pinne 2,5. Skal strikke en bukse fra Nøstebarn-boka til, også blir det vel noen sokker og en lue. Hehe, det er jo mye "kjedeligere" å strikke til andre enn til sin egen mageboer... Ikke så rart, kanskje? Jeg skal også strikke et teppe i barselgave (til rhubarb her inne ), men jeg regner egentlig med at det i stor grad vil ferdigstilles etter at Maiblomsten er født. Jeg strikket ferdig et teppe til Turnerose i løpet av de første ukene, mens jeg ammet. Veldig grei ammeaktivitet siden man ikke trenger å tenke allverdens, og i tillegg kan legge arbeidet over ungen mens man holder på. Og for min del gikk det mye tid i godstolen med Turnerose til brystet i starten. Kan knapt huske at jeg gjorde annet, egentlig. :gjeiper:
*Joyce* Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #2599 Skrevet 12. februar 2012 (endret) Gårsdagens mageubehag var visst begynnende omgangssyke... Gjett hvem som har spydd hele natta? Jeg må si at omgangssyke som gravid er noen hakk verre enn til vanlig. Men jeg tror fortsatt at morgenkvalmen de siste dagene er urelatert. Dessverre... Nå er mannen og Turnerose ute og leker, og jeg har inntatt godstolen. Sitter og ser på Masterchef Australia på TLC. Ikke verst at det er noe ok å se på - den australske utgaven av Masterchef er nemlig skikkelig allright! En balje står klar ved siden av meg i tilfelle mer oppkast, og jeg jobber med å få i meg litt Farris. Colaen har visst mannen gjemt, det aner meg at Turnerose var litt i overkant ivrig på den. Fikk i meg noen Ritz-kjeks tidligere, men de kom opp igjen, så jeg tror jeg skal drøye litt lenger før jeg prøver meg på mer mat. Blæh. God morsdag, liksom. Lurer på om mannen og Turnerose kommer hjem med blomster til meg? :gjeiper: Endret 12. februar 2012 av *Joyce*
Gjest Alabama Skrevet 12. februar 2012 #2600 Skrevet 12. februar 2012 Du får trøste deg med at det sikkert går fort over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå