Gjest Unknown Skrevet 15. januar 2012 #2521 Skrevet 15. januar 2012 Å nå fikk jeg også lyst på is. Hva er det slags kenwood-dings du har kjøpt?
*Joyce* Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #2522 Skrevet 15. januar 2012 Å nå fikk jeg også lyst på is. Hva er det slags kenwood-dings du har kjøpt? Denne, som altså brukes med Kenwood Major. Produktbetegnelsen er A957. --- Isen ble knallgod! Tror jeg skal tilsette litt lecithin neste gang for å få den enda litt mer kremete i konsistensen, men det smakte nydelig. Ble peanøttsmør- og sjokoladeis i dag. Dagens middag var også god, en kjapp thai-inspirert fiskegryte med torsk.
Gjest Alabama Skrevet 16. januar 2012 #2523 Skrevet 16. januar 2012 Hørtes helt herlig ut med hjemmelaget is!! Men må du putte hele bollen i fryseren? Ellers synes jeg synd på deg med kynnere! Det er ikke gøy og det er vondt, selv om det ikke er direkte smerter som kan sammenlignes med noe annet. Føler at det er en ting som mange ikke forstår seg på. Flere som har sag til meg at det ikke er noe å bekymre seg for og at det er helt normalt og det føles som om noen synes det er rart at jeg ble sykmeldt for det. Grrr.. De som sier det kan umulig ha hatt samme kynnere som meg!!
*Joyce* Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #2524 Skrevet 16. januar 2012 Hørtes helt herlig ut med hjemmelaget is!! Men må du putte hele bollen i fryseren? Ellers synes jeg synd på deg med kynnere! Det er ikke gøy og det er vondt, selv om det ikke er direkte smerter som kan sammenlignes med noe annet. Føler at det er en ting som mange ikke forstår seg på. Flere som har sag til meg at det ikke er noe å bekymre seg for og at det er helt normalt og det føles som om noen synes det er rart at jeg ble sykmeldt for det. Grrr.. De som sier det kan umulig ha hatt samme kynnere som meg!! Ikke hele bolla, men en sånn metallbolle med noe sånt blå kjølegreier i som igjen settes oppi den bolla som settes på maskinen... Godt forklart. Den delen som står i frysen rommer omtrent 1 liter, så den er jo ikke så stor. Jeg har ordentlig vondt av deg som har slitt sånn med de kynnerne såpass lenge allerede. Nei, det er ikke noe gøy! Jeg kunne nok "avblåst" det litt i forrige svangerskap, for da merket jeg nesten ingenting til det (dog hadde jeg aldri sagt til en gravid kvinne at det er helt normalt og ufarlig, for det er det ikke alltid!), men det jeg kjenner nå er ikke "bekymringsfritt" for min del. Altså, jeg tror ikke det er fare for for tidlig fødsel eller noe, men det er jo kroppens måte å si fra om at jeg må roe litt ned, tenker jeg. Synes du skal drite i hva andre måtte mene!
*Joyce* Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #2525 Skrevet 16. januar 2012 Bah, sov dårlig igjen i natt, så dagen i dag har i grunnen bare forsvunnet. Sov et par timer etter at Turnerose var levert i bhg og jeg hadde ordnet litt her nede. Men greit nok, jeg føler meg ihvertfall bedre etter litt mer søvn! Jeg har fått helt dilla på denne teen, og har akkurat helt i meg dagens andre kopp. Den er helt nydelig! Kjøper den hos tyrker'n her. Nam-nam! Digger egentlig stort sett alle de teene Twinings har i den serien der. Den selges dog egentlig ikke i Norge, tyrker'n parallellimporterer nok. De har skikkelig sterk assam-te fra Twinings, også, min engelsk te-favoritt. Og med BBC World News i bakgrunnen blir det jo nesten som å være i UK, dette! Ellers driver jeg stadig og kikker på dette med muligheter for hjemmefødsel, og det kan se ut som om det er et alternativ, tross KS sist. Så nå driver jeg og sjekker ulike tilgjengelige hjemmefødseljordmødre og skal høre med de ulike om de tar utfordringen. Håååper det kan gå i orden! Jeg kjenner at jeg blir mer "positiv i hodet" bare av tanken på muligheten. For det er virkelig ikke selve fødselen jeg er redd for, men sykehuset, menneskene (nå høres det jo ut som om jeg har skikkelig sosial angst ), det medisinske. Fikk pakke i posten i dag fra Krusedull, med et tøybind, et tøytruseinnlegg og en liten mappe med to rom til å ha rene og brukte tøybind i veska i. Har kikket på sistnevnte før, og de er fine, men jeg har ikke giddet å kjøpe til full pris, hehe. Men nå var de på tilbud! Tøybindene er fra Funkjogging, som er mitt nye favorittmerke på tøybindfronten. De var ikke tilgjengelige da jeg kjøpte min store stabel med tøybind, men jeg trenger noen nye truseinnlegg og sånt, så nå tenker jeg å sy opp selv etter avtegnet mønster fra Funkjogging-tingene. Jeg elsker tøybind, det er virkelig en nytelse (i den grad mensen og renselse kan preges av denslags :gjeiper: ) å bruke sammenlignet med engangs. Slipper den klamme, kløete følelsen. Pakken med slyngevuggen har brukt himla lang tid over fjellet, Posten trengte altså hele helgen (fredagen inkludert) for å få den fra terminal i Bergen til terminal i Oslo. Men i morgen må den vel være på postkontoret her, håper jeg. Jeg lurer også på hvor det blir av soyajerseyen min - jeg har fått bambusjersey og hampfleece, men ikke soya. Samme med ull-silke-pysjen jeg bestilte fra DK. Skal gi det noen dager til... Nei, nå skal jeg opp og forkorte soveromsgardinene våre før jeg skal hente Turnerose i bhg. Vil ikke, men etter at det ble panelovn i stedet for radiatorer "stjeler" de varmen fordi de henger litt ned over ovnen. Ikke at vi har høyere strømforbruk enn før, det har faktisk gått ned etter at vi fikk installert panelovnene (merkelig nok - lurer på om det må ha vært noe galt med noe av det som gikk ut fra sikringsskapet, som ble oppgradert i samme slengen), men vi trenger jo ikke akkurat å bruke mer enn nødvendig. Ha en fin uke, folkens!
*Joyce* Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #2526 Skrevet 16. januar 2012 Åh... Har lyst til å strikke denne til Maiblomsten. Kanskje jeg må vralte meg bort på senteret og håpe at de har heftet der - garnet er jeg rimelig sikker på at de har. Har strikket litt i "vanlig" Duett (det har gått ut av sortimentet nå), og det er faktisk nydelig både å strikke med og i ferdige plagg, selv om ull-bomull normalt sett ikke er den kombinasjonen jeg er mest begeistret for. Akkurat som om jeg ikke har nok strikkeprosjekter på gang som det er.
Haley Skrevet 16. januar 2012 #2527 Skrevet 16. januar 2012 Åh, så søt kjole! Husker ikke det gamle brukrnavnet ditt, så kanskje du vil sende det på PM? Må skaffe meg en Ravelry-konto har jeg skjønt Så bra at det kanskje er muligheter for hjemmefødsel!
Gjest Alabama Skrevet 16. januar 2012 #2528 Skrevet 16. januar 2012 Det har ikke vært like ille hele tiden, heldigvis. Men kjenner meg godt igjen i det du beskriver som et bånd rundt magen. Har blitt mer av det den siste uka, pluss at jeg blir kvalm og føler at jeg ikke får puste ordentlig når det er som verst. :gjeiper: Skal sjekke ut den ismaskinen! Blir så inspirert av å lese om alle prosjektene dine, så i går klarte jeg å strikke litt på babyteppet igjen!
*Joyce* Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #2529 Skrevet 16. januar 2012 Åh, så søt kjole! Husker ikke det gamle brukrnavnet ditt, så kanskje du vil sende det på PM? Må skaffe meg en Ravelry-konto har jeg skjønt Så bra at det kanskje er muligheter for hjemmefødsel! Har sendt deg PM. Ravelry er supert! Både for inspirasjon, og for den nesten uendelige mengden oppskrifter. Og praktisk med info om garn, å kunne lage seg pinneoversikt m.m. Det har ikke vært like ille hele tiden, heldigvis. Men kjenner meg godt igjen i det du beskriver som et bånd rundt magen. Har blitt mer av det den siste uka, pluss at jeg blir kvalm og føler at jeg ikke får puste ordentlig når det er som verst. :gjeiper: Skal sjekke ut den ismaskinen! Blir så inspirert av å lese om alle prosjektene dine, så i går klarte jeg å strikke litt på babyteppet igjen! Uff, høres ikke gode ut de kynnerne dine heller, nei. Hurra for strikking!
*Joyce* Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #2530 Skrevet 16. januar 2012 Det ble en tur bort etter garn. Men Turnerose insisterte på at hun ville bli med på senteret, så da ble det til at vi dro alle tre (for hun ville jo selvsagt ikke i garnbutikken, det er kjedelig ). Like greit, egentlig, for da ble det bil og et stykk spart bekken. Nå har jeg mest lyst til å begynne så smått på den kjolen... Men jeg sitter pliktskyldigst og strikker på denne jakka, enn så lenge. Snaaart ferdig med erme nummer én. Den er fin og enkel, men litt kjedelig å strikke, merker jeg. Blondemønster er liksom litt mer inspirerende. Det var forøvrig en del annet fint i det heftet, også, så det kan absolutt anbefales! Jeg har lyst på dette heftet også, men det er mest mtp Turnerose. Så det får vente litt. Har siklet på det tidligere også, liker særlig modell 1, 4 og 16. Synes generelt den designeren har mye fint. var det også mye jeg likte... Farlig, farlig! Men nå er det tid for litt kveldsmat, kjenner jeg. Litt spent på hvordan Maiblomsten reagerer på det, for det er allerede rimelig heftig aktivitet der inne.
*Joyce* Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #2532 Skrevet 17. januar 2012 Jippiiii! I dag kom endelig slyngevugga! Den er så fin! Måtte prøvehenge den i døråpningen ut mot gangen (den skal jo selvsagt henge i krok i taket når Maiblomsten kommer), og fikk allernådigst lov til å låne Turneroses "baby" til å legge oppi. (Nevnte "baby" ligger nå oppi en sammenleggbar picnickurv fra Åhlens med en heller unaturlig vinkel på nakken og bæres rundt i stua... ) Men tilbake til vugga, den er bare superfin, og veldig "skikkelig" i utførelsen! Har stor tro på den, virkelig. Ellers har dagen gått med til psykologbesøk (deilig, har ikke vært der siden en god stund før jul), fiksing av gardiner (ble ikke ferdig i går), heller mye sitting i sofaen (vondt bekken etter psykologturen...), bestilling av legetime til kontroll i uke 28, enda litt mer research rundt hjemmefødsel/jordmødre... Har også pyntet og ordnet litt med noen flere primulaer som kom i hus i går, de er så fine! Liker de klare, glade fargene. Ai, nå bruker visst Maiblomsten blæra mi som trampoline.
lille katt Skrevet 17. januar 2012 #2533 Skrevet 17. januar 2012 Må bare dele denne! Huff... Slik forekommer rett som det er... Psykologtime ja... det hadde nok jeg også trengt .
*Joyce* Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #2534 Skrevet 18. januar 2012 Huff... Slik forekommer rett som det er... Psykologtime ja... det hadde nok jeg også trengt . Er vel ikke heeeelt ukjent med fenomenet her heller, nei. Du, om du vil betale for det, så er det jo raskt og greit å få seg time hos psykolog her i byen... Har en venninne som har en minipraksis på kveldstid, bl.a. Ellers er det å sette seg på venteliste via legen, da.
*Joyce* Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #2535 Skrevet 18. januar 2012 Urk. I dag har jeg visst tatt meg litt vann over hodet... Jeg har nemlig ommøblert soverommene. :gjeiper: Veldig glad jeg har fått det unna nå, da, og ikke ventet enda lenger. Det ble litt mer jobb enn jeg hadde tenkt, byttet om på kommodene, som alle er av type Malm fra Ikea, men det viste seg selvsagt at skuffene fra den gamle (type 7-8 år gammel) ikke passet inn i de nye (fra i fjor). Så da måtte jeg sjaue en del mer enn planlagt. Det blir fint, altså, var bare litt mer jobb enn jeg var innstilt på... Min opprinnelige plan var nemlig å bare flytte over skuffene, og at mannen skulle få ta bærejobben (han jobber hjemmefra) sånn at jeg slapp å belaste bekkenet noe særlig. Men sånn gikk det altså ikke. Jaja, ris til egen bak. Nå er det ihvertfall nogenlunde klart til Maiblomsten vil ut, sånn på oppbevarings- og stellefronten. Og det er jo slettes ikke dumt. Men både bekken og mage er nok litt uenige i at jeg var særlig lur som satte i gang med dette prosjektet. Sitter her med nokså ubehagelige kynnere og vondt-vondt-vondt i bekkenet. Pff. Jeg prøver å fokusere på at dette var den store sjauejobben som skulle gjøres unna før fødsel, da. Altså, vi må jo ha ned litt stæsj fra loftet og sånt, men det kan mannen ta senere. Noen andre enn meg som irriterer seg over at dama i reklamen for noe sånn kyllinggreier fra Maggi sier "sjylling" i stedet for kylling? For all del, skjønner at ikke alle får til lyden, men da burde man kanskje gjøre noe annet enn å være reklameprater?
lille katt Skrevet 18. januar 2012 #2536 Skrevet 18. januar 2012 Du, om du vil betale for det, så er det jo raskt og greit å få seg time hos psykolog her i byen... Har en venninne som har en minipraksis på kveldstid, bl.a. Ellers er det å sette seg på venteliste via legen, da. Joda, er jo ikke noe problem å skaffe psykolog, egentlig, det står vel mest på tiltaket. Og jeg skal IKKE inn i offentlig psykisk helsevern . Jeg sogner til samme sykehus som jeg jobber på . Kjenner igjen det med sjauing i svangerskap, ja... Husker hvor gåen jeg var i korsryggen etter å ha montert en svær Ikea-kommode da jeg var gravid med D. Var flinkere til å unngå slikt i de andre svangerskapene.
Gjest Unknown Skrevet 19. januar 2012 #2537 Skrevet 19. januar 2012 Du må ta det med ro, og ikke overanstrenge deg vet du! Men jeg vet det ikke er så lett alltid. Her skal et soverom (eller kontorish-rom) og kjellerstue være i orden før baby kommer, så blir vel litt sjauing her også. Jeg har aldri tenkt over den reklamen, men ler hver gang jeg ser reklamen til Petter og Mari. Petter høres ikke helt overbevist ut når det kommer til forlovelsen
*Joyce* Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #2538 Skrevet 19. januar 2012 Joda, er jo ikke noe problem å skaffe psykolog, egentlig, det står vel mest på tiltaket. Og jeg skal IKKE inn i offentlig psykisk helsevern . Jeg sogner til samme sykehus som jeg jobber på . Kjenner igjen det med sjauing i svangerskap, ja... Husker hvor gåen jeg var i korsryggen etter å ha montert en svær Ikea-kommode da jeg var gravid med D. Var flinkere til å unngå slikt i de andre svangerskapene. Ser den, med jobb/sykehus. Men det kan godt hende at tiltaket er verdt det, altså. Du har et tøft år bak deg.... Åååh, men montering av Ikea-møbler er jo gøy! Tidvis tungt, men gøy. Du må ta det med ro, og ikke overanstrenge deg vet du! Men jeg vet det ikke er så lett alltid. Her skal et soverom (eller kontorish-rom) og kjellerstue være i orden før baby kommer, så blir vel litt sjauing her også. Jeg har aldri tenkt over den reklamen, men ler hver gang jeg ser reklamen til Petter og Mari. Petter høres ikke helt overbevist ut når det kommer til forlovelsen Hehe, nei, det er ikke alltid så lett! Og mannen er litt sånn at han ser at det burde vært gjort, men han får aldri gjort det på egenhånd... Så da er det bare å få det ut av verden. Hmm, Petter og Mari? Den tror jeg ikke jeg har fått med meg.
*Joyce* Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #2539 Skrevet 19. januar 2012 I dag tar jeg livet rimelig piano! La meg igjen etter at Turnerose var ute av døra (mannen leverte), og sov leeenge. Mannen hadde lurt på hvor jeg hadde blitt av da han kom tilbake fra levering, for det var så stille i huset. Deilig var det, ihvertfall! Har gjort litt småplukk, da, vasket badet, satt på en vask. Og tatt ansiktsmaske. Nå har jeg planer om litt mat (sulten igjen!), og så ser jeg jo at klokka egentlig har blitt ganske mye... Strikke litt, kanskje? Skal sende mannen på Posten etter noen pakker. Har etterlyst et par som burde ha vært her by now, den ene var visst ikke sendt før i går (noe jeg tolker som at de ikke hadde sendt den, men panikkpakker og får avgårde nå ), den andre har jeg ikke fått svar på enda. Men de dukker vel opp etterhvert, får man tro. Regner i grunnen alltid med at problemene ligger hos Posten Norge, men med den ene pakken var jo ikke det tilfellet, denne gangen. Ellers har jeg bestilt meg en "Collected Poems" av W.H. Auden, gleder meg til den kommer! Han har fantastisk nydelige tekster, men ikke allverdens å finne på nett. Og en Amy Butler-bok - veskemønstre. Gøy å sy. Gleder meg til middag i dag, vi skal ha hjemmelaget chicken korma, etter en oppskrift i Good Food. Det ser så godt ut! Av typen "lettere, sunnere, nyttårsvennlig".
*Joyce* Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #2540 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Da er stelleprodukter til Maiblomsten på vei! Det ble Weleda stellesalve og badeolje fra Badger Balm, begge kjøpt hos iherb. Myyyye billigere der enn her til lands, ja. Det var det vi brukte av stelleprodukter sist (altså olje og salve - hadde Burt's Bees til Turnerose), regner med at vi klarer oss med det denne gangen også. Hvis Maiblomsten ligner søstra si, får hun uansett ikke noe hår å snakke om før om leeenge. Også ble det med en pakke te, leppepomade til meg (gratis!) og en vaskevott til Turnerose. Alt som kan få henne til å vaske seg litt mer frivillig... Endret 19. januar 2012 av *Joyce*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå