*Joyce* Skrevet 1. november 2011 Forfatter #2241 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg finner en del fint tøy fra NB, men orker ikke ull som knapt tåler ullprogram. Jeg har krympa og ødelagt så mye fint derfra, nå er det slutt. Kjøper Janus, Devold og Joha, de tåler til og med tørketrommel. Ødelegger sikkert noe i plagget ved å tromle de, men de tåler bare en sesong i huset her allikevel. Dessuten er vi så mange, at å henge opp og tørke all ulla utgår. Alt bra med deg, Joyce? Høres ut som dere har hatt en koselig helg. Hehe, det går mest i Janus og Joha her også. Hadde litt Nøstebarn-ting da lillejenta var mindre, men da ble det jo ikke så møkkete, heller. Tørketrommel har vi ikke, da, så det er ikke noe jeg trenger å forholde meg til. Skjønner godt at tørketrommel er en nødvendighet hos dere, da! Formen er litt opp og ned, men det går stort sett fint. Du da? Stille i dagboka di om dagen, men det er jo egentlig ikke så rart. --- Den fine formen fra i går varte ikke så veldig lenge... Frokosten kom opp igjen i dag. Men nå føler jeg meg mye bedre igjen, da. Det hjelper faktisk å kaste opp. Har masse på programmet i dag, så jeg håper at formen holder så jeg får gjort unna en del. Må blant annet en tur ut og se etter badedrakt med plass til både begynnende gravidmage og store pupper... Så mindre lekker ut i det jeg har i skapet fra før, det som passet, ihvertfall - et par fikk jeg ikke på meg, men det er nok fordi de har sånt hold-in-panel foran. Frister ikke nevneverdig med badedraktjakt i november, men håper de kan ha noe på f.eks. Change. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 1. november 2011 #2242 Del Skrevet 1. november 2011 Badetøyjakt er aldri gøy, hverken i juni eller november. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 1. november 2011 #2243 Del Skrevet 1. november 2011 Innom og titter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. november 2011 Forfatter #2244 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Jeg fant badedrakt! Denne. Enkel og pen, med sånn cross-over-drapert stoff over puppene. Men jeg er døøøødssliten! Ble mye i dag - først mye ordning her hjemme, så tur med en venninne med nyfødt baby, banen videre fra der vi endte opp og til Storo, litt trasking der + handling til middag, så banen hjem og innom på Posten etter noen pakker. Puh! Og etter middag var pappa her og hentet den "gamle" sofaen vår. Deilig å bli kvitt den, da, det ble veldig mye åpnere og lysere her uten. Og så til slutt har jeg ryddet og støvsuget i stua. Klar for senga, jeg... Men jeg må nok gjøre meg ferdig med rydding + henge opp vask. Aller først skal jeg dog se ferdig "Hjelp, han pusser opp" på TV3, i dag er de i en av gårdene vi delte bakgård med der vi bodde før. Eller, nei, kanskje det var kvartalet ovenfor? Lignet veldig på der vi pleide å gå ut når vi skulle "oppover", men da de sveipet forbi utenfor ble jeg litt i stuss... Endret 1. november 2011 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 1. november 2011 #2245 Del Skrevet 1. november 2011 Takk for sist! Må være godt med en sofa mindre Og hurra for badedrakt! Ikke verst å finne en fin en, i november! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 2. november 2011 #2246 Del Skrevet 2. november 2011 Knall fin badedrakt! Jeg så også Hjelp han pusser opp, vet ikke om jeg syns det ble så veldig fint. Likte lampa, vi har lik. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 2. november 2011 #2247 Del Skrevet 2. november 2011 Når ble den episoden spilt inn, tro? Det må jo ha smelt litt i det strøket der i sommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. november 2011 Forfatter #2248 Del Skrevet 2. november 2011 Takk for sist! Må være godt med en sofa mindre Og hurra for badedrakt! Ikke verst å finne en fin en, i november! Takk for sist! Alt bra? Ja, godt å få ut sofaen, det ble mye luftigere her inne. Nå reiser vi jo bort, men håper å se deg snart når vi kommer hjem! Knall fin badedrakt! Jeg så også Hjelp han pusser opp, vet ikke om jeg syns det ble så veldig fint. Likte lampa, vi har lik. Ha en fin dag! Neeei, ikke helt min greie. Men det har det vel forsåvidt sjelden vært i den programserien, hehe. Dog har det ofte vært enkeltelementer jeg har likt. Fikk ikke med meg lampa, tror jeg, ble litt løping på slutten siden Turnerose var litt urolig. Ha en fin dag du også! Når ble den episoden spilt inn, tro? Det må jo ha smelt litt i det strøket der i sommer... Jeg tviler på at den aktuelle gården ble særlig berørt. Er noe med retningen og at gårdene i disse kvartalene ligger litt beskyttet av andre og større/nyere bygg. "Vår" gård fikk ihvertfall ikke skader, og jeg så ingenting i områdene rundt der, heller, tror ikke det var noen knuste vinduer i den gata de var i i går. Virker som om trykkbølgen møtte mye hindringer den veien, mer enn ned mot Youngstorget og sånt. Det stemmer jo også med bebyggelsen og terrenget. Men jeg vil vel uansett tro det ble spilt inn på forsommeren, det tar jo litt tid å produsere episodene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 2. november 2011 #2249 Del Skrevet 2. november 2011 Jeg tviler på at den aktuelle gården ble særlig berørt. Er noe med retningen og at gårdene i disse kvartalene ligger litt beskyttet av andre og større/nyere bygg. "Vår" gård fikk ihvertfall ikke skader, og jeg så ingenting i områdene rundt der, heller, tror ikke det var noen knuste vinduer i den gata de var i i går. Virker som om trykkbølgen møtte mye hindringer den veien, mer enn ned mot Youngstorget og sånt. Det stemmer jo også med bebyggelsen og terrenget. Men jeg vil vel uansett tro det ble spilt inn på forsommeren, det tar jo litt tid å produsere episodene. Ok . Fin badedrakt! Er så misunnelig på dere som skal til Madeira nå. Jeg har egentlig billetter til London om to uker, men er så usikker på om helsa holder . Har egentlig avskrevet turen og gleder meg ikke, så får jeg heller ta den som en bonus hvis ting ordner seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. november 2011 Forfatter #2250 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Ok . Fin badedrakt! Er så misunnelig på dere som skal til Madeira nå. Jeg har egentlig billetter til London om to uker, men er så usikker på om helsa holder . Har egentlig avskrevet turen og gleder meg ikke, så får jeg heller ta den som en bonus hvis ting ordner seg... Håper, håper, håper at formen din kommer seg! Det er så utrooolig kjipt når planlagte turer går i vasken pga sykdom. --- Ikke så pigg i dag... Tok nok litt hardt i i går. Våkna med hodepine og var iflg mannen bortimot umulig å få liv i. Men litt må jeg få gjort i dag også. Fortsatt litt å ordne her hjemme (har vasket badet alt!), også må jeg på Posten med et par returpakker + hente en pakke jeg ikke vet hva er (spennende! ), og på legekontoret for å hente prøveresultater fra de gravidprøvene. Kan jo være kjekt å ha i mappa mi når vi skal ut på tur. Åh, jeg GLEDER meg til Madeira! Men ikke til reisedagen. Hater å sitte på fly, jeg føler meg alltid så uttørket og rar. Men det går nok fint, det også. Turnerose er i fyr og flamme, for vi har lovet at hun skal få lørdagsgodt på flyet! Dette er vel første gang hun har noe særlig bevisst forhold til hva vi skal og hva det vil si å fly, etter den noe forhastede Trondheimsturen i juni. (Da vi havnet midt i flomkaoset med toget og endte med å ta fly i stedet.) Hun gruer seg nok litt, den turen til Trondheim var nok litt traumatisk siden det var litt tordenvær og ergo turbulens under innflyvningen til Tr.h., som dessuten er interessant nok i seg selv med den noe krappe svingingen på vei ned, men vi innprenter at det ikke er farlig å fly, men at det er helt i orden at hun synes det er litt skummelt. Mamma og pappa skal være sammen med henne hele tiden osv. Også er det nok mer enn litt stas med det lovede lørdagsgodtet. Tenkte hun skulle få velge seg en bok på flyplassen også, og kanskje en liten leke av noe slag? Noen gode forslag til hva som kan egne seg på flyet? Slagerne fra i fjor har hun vokst litt fra... Hun skal ha med "elefonen" sin, da (iPad), regner med at vi kan få en god del moro ut av den. I dag morges satt Turnerose og jeg og kikket på bilder av hotellet og Funchal mens vi spiste frokost. Hun var mest opptatt av badebassengene (ikke overraskende ) og de "stoooole tlæne" (altså de store trærne). Også er hun så glad for at hun skal få bruke sandalene sine igjen at hun nå går rundt og sier at vi skal til Sandeira. Godjenta mi! Nei, på tide å komme litt i gang med dagen... Endret 2. november 2011 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 2. november 2011 #2251 Del Skrevet 2. november 2011 Skjønner hva du mener med fly. Jeg skulle ønske flyplasser og flyselskap tok vett til seg og tilbød vann til reisende i bøtter og spann! Alle vet jo at man blir skikkelig dehydrert av flyreiser (og medfølgende stress/travelhet), men likevel er det spriten først, liksom. Det provoserer meg så veldig! Og så er det forbudt å ha med seg vann gjennom sikkerhetskontrollen, og hvis man har med en tomflaske kan du banne på at det bare er automatkraner med varmtvann på doene, som i tillegg har skikkelig æsj dovannsmak på seg. Grr! Tips til alle som reiser med småbarn (kan jo prøve med Turnerose også, de ser ikke så nøye på barna) - ta med en stor babytutekopp med f.eks. uoppblandet saft, og et par tomflasker, så kan man blande ut et par flasker saft innenfor sikkerhetskontrollen . Vi har gjort det de siste gangene vi har flydd, og dosaft smaker tross alt bedre enn dovann . En rosa Aventtutekopp med "rå" saft har gått rett gjennom sikkerhetskontrollen. Vi har også hatt veldig glede av iPad på flytur - genialt! Lastet opp noen filmer pluss noen artige spill, så går tiden fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 2. november 2011 #2252 Del Skrevet 2. november 2011 Tar med meg alle tips om flyreiser med barn eg! Er det forresten så lurt med snop (sukker) til dei små på fly? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 2. november 2011 #2253 Del Skrevet 2. november 2011 Tar med meg alle tips om flyreiser med barn eg! Er det forresten så lurt med snop (sukker) til dei små på fly? Kommer veldig an på barna. Noen reagerer på sukker, andre ikke. Våre tåler sukker ganske bra, blir ikke hypre. Det viktigste er at de får nok væske, det er derfor jeg dytter i dem saft. Kan jo også smugle gjennom "babydrikker" hvis man har baby (type Nestle/hipp) og gi til de større barna. Prøver også å unngå salte chips etc. av samme grunn, men har alltid med store mengder Mariekjeks . Jeg synes faktisk at Mariekjeks er litt lindrende når barna er kvalme, men har ikke noe vitenskapelig belegge for det . Bruker det mye i bilen, da vi har vanvittig bilsyke barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. november 2011 Forfatter #2254 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Ja, jeg irriterer meg også over den spriten... Jeg skjønner i det hele tatt ikke hvordan noen orker å drikke alkohol om bord på fly, men det er jo meg. Kjempelurt tips om saft i tutekopp - bortsett fra at vi muligens har verdens eneste unge som ikke liker saft. Juice - kjør på! Vann og Farris - ja, gjerne! Men saft? "Neeei, mamma, liker issje." (Jada, litt vestlending har det blitt av henne i det siste. ) Vi pleier å ha med noen smoothies til henne - de er små nok til å gå gjennom sikkerhetskontrollen, de fra Hipp og/eller de minste fra Ella's Kitchen - også kjøper vi Farris og litt vann innenfor sikkerhetskontrollen (Farris er også kjent som "bruuuus!" her i huset). Synes Farris er fint for salt-/væskebalansen. Dyrt, men greit nok. De har gjerne hatt sånn type tre for to på drikke i den kiosken på Utland på Gardermoen, men mulig det er en sesonggreie? Uansett, har vært og vandret på senteret og endte opp med et bildelotto-spill, en sånn liten puslekube (ikke Rubiks kube, men en sånn skumgreie som skal settes sammen - hadde sånne selv som barn) samt en Postman Pat-tegnebok med klistremerker. Det får være bra, i tillegg til nevnte iPad og bok. Håper jeg... Har også kjøpt smoothies og Gullfisk (altså sånne snacks-gullfisk ). Ellers sank formen betydelig utover formiddagen i dag, kasta opp noen ganger og var i det hele tatt ganske grønn i trynet. Men jeg fikk nå unna det jeg skulle. "Overraskelsespakken" (jeg hadde jo bare bestilt den selv ) på posten viste seg å være Ullbjørnen til mageboeren. Den var nyyydelig! Jeg tror den alt er døpt Ulla. Turnerose sin heter Ullrik. Prøveresultatene var (betryggende nok) stort sett like som med Turnerose, så jeg har fortsatt hatt toxo og denne gangen testet jeg også positivt på Rubella, som jeg fikk på nytt etter fødselen da den var negativ sist. (Synes fortsatt det er rart, jeg har jo fulgt vaksineprogrammet, og legen var skikkelig overrasket over at jeg ikke hadde antistoffer. Men det gikk jo bra, da. ) Var også innom H&M og endte opp med et ,value[/model/2011/D35%2097194%2009090%2066%202811%201.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&call=url[file:/product/large]]mammaskjørt, samt en lang ,value[/model/2011/D13%2095643%2086013%2094%206991%201.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&call=url[file:/product/large]]topp og en ,value[/model/2011/C90%2094526%2089018%2096%206415%205.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&call=url[file:/product/large]]cardigan fra "vanlig" avdeling. Så nå er jeg rimelig klar for ferie. Endret 2. november 2011 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 2. november 2011 #2255 Del Skrevet 2. november 2011 Så deilig når magen begynner å synes og kjennes. Da må det jo føles ennå mer virkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. november 2011 Forfatter #2256 Del Skrevet 2. november 2011 Så deilig når magen begynner å synes og kjennes. Da må det jo føles ennå mer virkelig! Ja! Men aller mest virkelig blir det når man kjenner bevegelse, synes jeg. Det var en inni magen min som hadde en liten turnseanse i går kveld, det var herlig. (Merker ikke sånn veldig mye enda, altså, men det var noen sånne små "fiskebevegelser" der inne.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. november 2011 Forfatter #2257 Del Skrevet 2. november 2011 Oooh, jeg har spist noe jeg har klart å holde på for første gang i dag! Fine rundstykker med bacon og avocado, pluss hjemmelaget bananmilkshake. Sunt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 3. november 2011 #2258 Del Skrevet 3. november 2011 Hurra for 'fiskebevegelser'! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. november 2011 Forfatter #2259 Del Skrevet 3. november 2011 Frida: --- Her bar det rett i seng igjen etter frokost, og - lo and behold! - jeg har ikke kastet opp i dag. Veldig deilig. Så nå har jeg faktisk (enn så lenge, ihvertfall) klart å holde på både frokost og lunch. Det er ny ukesrekord! De ringte litt tidligere fra barnehagen og sa at grunnet lav bemanning i dag ønsket de at man hentet innen kl 15, så da får vi se hvor mye jeg får ut av dagen... Har ikke gjort mye i dag, gitt. Men litt skal jeg vel få til. Det gjenstår litt husarbeid før vi er helt klare til å dra, men ligger slettes ikke så verst an. Det er noe med å ikke komme hjem til et hus som har et desperat behov for rydding og vasking. Jeg har for det meste kontroll på første etasje, må rydde og ordne litt oppe, men det skal vel gå greit. I morgen er det planleggingsdag i barnehagen, så da er det vel litt begrenset hva jeg får anledning til... Turnerose og jeg skal ihvertfall på biblioteket og levere bøker som forfaller mens vi er borte. Nå: (bare at med te oppi) og enda litt avslapning før jeg peller meg opp av sofaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 3. november 2011 #2260 Del Skrevet 3. november 2011 Så herlig med bevegelse i magen! Det mammaskjørtet, er det i bomull eller viskose? Har lyst på et sånt etterhvert jeg også. Og den toppen var nydelig! Lenge siden jeg har bestilt hos H&M, så kanskje jeg må ta meg en kikk. Tror jeg skal få tak i en mammabukse snart også. Ikke fordi jeg nødvendigvis trenger den så veldig, men fordi jeg heller vil ha en mammabukse det går an å bruke enn en vanlig bukse som jeg må gå med smekken åpen på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå