Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Takk, Mischa! :enig: Og Milla, den bør absolutt testes. :Nikke: Mannen kommenterte i dag morges at jeg luktet så godt, tilogmed. ;)

---

Jeg er så sliten! Lillejenta flyr rundt som en liten rakett på gulvet om dagen, og i tillegg trenger hun tydeligvis mer mat (ikke så rart, egentlig!), så hun våkner plutselig 3-4 ganger om natta for pupp... Slitsomt! Det har sine fordeler å nattamme - snittet for å få igjen mensen når man ammer "on demand" hele døgnet er 14 mnd, så vidt jeg husker - og min har heller ikke kommet tilbake enda. Også er det jo bra for immunforsvaret hennes (uten at jeg helt skjønner hvordan nattammingen skal være bedre enn dagamming i så måte, men dog), og det er jo ikke det verste hun kan få med seg i disse SI-tider. Men altså... 3-4 oppvåkninger i løpet av en natt er mye.

Nok om det. :) I dag har vi vært på Åhlens og handlet silikonkakeformer fra julekolleksjonen. 12 hjerter og 6 stjerner. I tillegg fant jeg teppe til å ha under juletreet, det var kjekt, for det har vi vært litt på jakt etter. Det eneste vi har likt av de vi har sett tidligere var fra Georg Jensen og kostet nærmere 2000 kr. :ler: 285 kr på Åhlens var litt mer overkommelig. ;) Det er rundt med utstansede stjerner langs kanten, i grå polyesterfilt. Også ble det en pakke med muffinsformer i papir - fine og dype, lignende de jeg pleier å hamstre i England -, en rest av naturfarget lin som jeg skal lage en juleløper av til spisebordet, og tre små sylteglass (0,25 l) som jeg skal bruke til julegaver. Da jeg gikk forbi H&M så jeg et skjørt i vinduet som jeg merket meg i et eller annet utenlandsk blad for noen uker siden, og som jeg hadde lyst på. Så det ble også med hjem. Har ikke prøvd det enda, men det ser passelig ut. Det er i sort stoff med litt struktur, og med blått knytebelte i livet. Også har det lommer! Genialt. :Nikke:

Har også lagt inn en forhåndsbestilling fra vårkatalogen til H&M. Ikke så fryktelig mye, var egentlig ikke sånn kjempeimponert, men likte en del i "Modern classics"-delen. Jeg bestilte følgende:

- Sort flettebelte i skinn

- Samme i brunt og lilla. Bruker plutselig en del belter, og favoritten er et flettebelte, men det er ikke i skinn og går i oppløsning.

- Bluse i silke/bomull

- Kjole - denne modellen er ikke helt optimal til meg, men jeg likte så godt fargen og mønsteret, så jeg kjøpte den i str 46 så jeg kan sy den om litt. :nigo: Lage litt mer utrigning og sy noen ekstra "darts" ved puppene.

- Bikinitruser i brunt og sort så jeg har noen ekstra til bikiniene mine.

That's it! Føler meg direkte sparsommelig. :fnise: Også er det jo 10% når man forhåndsbestiller.

Nå skal jeg se nyeste episode av Grey's før jeg skal rydde litt - får besøk av en venninne til lunch i morgen. :Nikke:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Milla~

De beltene var fine, særlig i lillafarge!

Jeg har sett på det juletreteppet hos Åhlens, og har angret på at jeg ikke kjøpte det... så spørs om jeg får ta meg en tur gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må ta en tur innom Åhlens en av de nærmeste dagene, litt julestæsj er ikke å forakte. :)

Likte også litt fra "Modern Classic", alt i alt lite spennende katalog.

Beltene var fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beltene var fine, særlig i lillafarge!

Jeg har sett på det juletreteppet hos Åhlens, og har angret på at jeg ikke kjøpte det... så spørs om jeg får ta meg en tur gitt ;)

Ja, likte lilla belte! :Nikke:

Synes du skal kjøpe teppet. ;)

Oi - har du shoppingdagbok også?? Får jo ikke med meg noen ting lenger, jeg :ler:

:fnise:

Tror jeg må ta en tur innom Åhlens en av de nærmeste dagene, litt julestæsj er ikke å forakte. :)

Likte også litt fra "Modern Classic", alt i alt lite spennende katalog.

Beltene var fine.

:klemmer: Hei du! Åhlens har alltid mye julegreier, ikke alt like fint, men jeg må innom en tur før jul hvert år... Lurer på om de får noen fine juletrepynter i år!

hvor finner du bilder av de klærne fra vårkatalogen på nett? :klø:

Du må legge det i handlekurven ved hjelp av bestillingsskjemaet og varenummer, og så høyreklike og ordne derfra... Litt styr, gidder bare når det ikke er så mye. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pfff... Lillejenta har to tenner på vei opp, og er ikke utpreget enkel å få til å sove. Hun slukna for en liten halvtime siden, etter at vi hadde holdt på med legging i nesten to timer. Stakkars liten. :( Mannen slukna også til slutt.

MEN vi har fått gjort masse i helgen, utrolig deilig. Helgene går stort sett med til oppussings- og innflyttingsprosjekter. Litt kjedelig i lengden, men det blir jo bra.

Nå ser jeg på Ugly Betty og så tror jeg jeg skal sy litt. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårkatalog! :sjokk:

Blir alltid tatt litt på senga av disse katalogslippene :fnise:

Hehe, jeg også, forsåvidt... Er ikke heeelt på vårklær enda. Men det er litt moro også. ;)

Jeg har kjøpt meg det juletreteppe ;)

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhu, slitsomme dager... Særdeles oppstykket nattesøvn, det er nok de to tennene som plager. :( Håper de er ute snart.

Den 25. november er NAV-permisjonen min over. Nå er det avklart at jeg får fortsette som vikar i den gamle jobben min, noe som er veldig fint mtp penger, men litt knotete siden jeg skal ha lillejenta hjemme til neste sommer. Vi må sjonglere en del for å få det til. Men jobben er fleksibel, jeg kan nok ta en del på kveldstid/i helger med mindre jeg skal ha deskvakter, og mannens jobb er også ganske fleksibel, så da får vi det nok til på et vis. Og noen lapper i måneden kommer godt med... Særlig frem til vi kan få kontantstøtte fra lillejenta fyller 1 år. Mye byråkrati, altså... Jeg turte ikke å velge 80% lønn mtp om jeg skulle bli gravid igjen fort, og dermed blir det et "hull" på tre måneder. Jaja. Staten har ikke akkurat lagt opp fødselspengegreiene med tanke på oss stakkars dobbeltarbeidende studenter. :tunge1: Til våren blir det 100% studier, 20-40% jobbing og fulltids barnepass. :eeeh: Men hva skal jeg egentlig droppe, da? Jeg må gjøre ferdig masteren, jobbingen kommer godt med både økonomisk og erfaringsmessig, pluss at det muligens kan bli åpninger for fastere stilling der etterhvert, og lillejenta er jo selvsagt det viktigste. Satser på at jeg klarer det halvåret uten å møte veggen.

Så litt shoppingnytt. ;) Har bestilt Cheeky Wipes, er så lei av å løpe frem og tilbake til badet for å fukte kluter at det der plutselig var verdt 400 kr. ;) Håper virkelig det svarer til forventningene... Men erfaringene jeg har lest om rundt omkring er positive, så da satser vi på å bli fornøyde, vi også. (Vi steller altså på lillejentas rom, har ikke plass på badet.) I tillegg er lillejenta i ferd med å vokse ut av nattullbuksene sine, så jeg har bestilt en ny fra England, og skal bestille en til når den første er sendt. Får akkurat ikke to under tollgrensa - det kommer på 206 kr... :roll: Men måtte slenge med et truseinnlegg (altså i tøy) og en ullshampo, da, sånn for å fylle opp litt. :nigo:

I dag har jeg endelig fått tømt noen kasser med diverse (sånt vi bare slang i kasser på flyttedagen) som har stått og fylt opp på lillejentas rom. Godt å få det ut av esker og dit det skal. Mye skjøteledninger og sånt småplukk som skulle i boden. Det faller litt mer på plass her for hver dag som går, heldigvis.

Har også funnet ut at vi må ha et slikt bord til å ha printeren på i en krok på kontoret. Den har perfekte mål! Så kan jeg male den i samme rødfarge som den lille kommoden vi har alt kontorstæsjet i. :Nikke: Men gidder ikke å dra på Ikea etter bare den, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla, oppdaterte litt forrige dagen, men ikke med interiørbilder.

---

Elsk! :hjerter: Jeg er egentlig ikke noe pastellmenneske, men det teserviset der var jo bare nusselig. Men når har man egentlig bruk for teservise? :ler: Jeg har allerede et arvet sett med mokkakopper hos bestemor, som jeg ikke helt skjønner hva jeg skal med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!

Har sniklest her en stund, så tenkte det var på tide å si hei :)

Utrolig søtt teservice du linket til!

Mener å huske at du en gang i tiden skrev noe om mop pear detangler (balsamspray), stemmer det at du har den? Er den bra? Er på utkikk etter noe lignende skjønner du :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Elsk! :hjerter: Jeg er egentlig ikke noe pastellmenneske, men det teserviset der var jo bare nusselig. Men når har man egentlig bruk for teservise? :ler: Jeg har allerede et arvet sett med mokkakopper hos bestemor, som jeg ikke helt skjønner hva jeg skal med. ;)

Ja, ikke sant :hjerter: Er blitt helt forelsket i det jeg også :Nikke: Tror det tar seg veeeldig bra ut til cupcakes :fnise:

Juleserviset også :hjerte:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett på de servisene, utrolig fine begge to :nigo:

Har forelsket meg i de pastelle polkadottene!

:fnise:

Heihei!

Har sniklest her en stund, så tenkte det var på tide å si hei :)

Utrolig søtt teservice du linket til!

Mener å huske at du en gang i tiden skrev noe om mop pear detangler (balsamspray), stemmer det at du har den? Er den bra? Er på utkikk etter noe lignende skjønner du :sjenert:

Så koselig med nye "ansikter"! :hallo:

Den var helt ok, jeg hadde en prøveflaske så jeg brukte den ikke så lenge... Kjøpte ikke stor flaske. Men det var nok også litt fordi jeg hadde ørten flasker med balsam stående da. ;) Tror kanskje jeg kan finne på å kjøpe den til lillejenta etterhvert, for den var mild og fin og effektiv. :)

Ja, ikke sant :hjerter: Er blitt helt forelsket i det jeg også :Nikke: Tror det tar seg veeeldig bra ut til cupcakes :fnise:

Juleserviset også :hjerte:

:ler: Kanskje vi ender opp med identiske serviser hele bunten? Jeg tenker forresten på deg hver gang jeg ser en cupcake. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjameg for en natt/dag. Lillejenta var våken seks ganger i natt... Og en av gangene var hun våken i en drøy time. :eeeh: Får ikke gjort en dritt i dag, så det er jo litt upraktisk... Hun har tenner på vei pluss at hun er litt snørrete, så jeg mistenker en mild forkjølelse og at det er ubehagelig å ligge på ryggen. Hun er nokså grinete og krever mye oppmerksomhet i dag. Ikke det helt store når man er stuptrøtt selv, men sånn er det jo! Og mannen er syk han også, så det føles litt som om jeg har to unger å ta meg av akkurat nå. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en lang natt i natt. Slitsomt dette. Og i dag har vi ikke akkurat sittet på rompa, heller. Nå synes jeg TV-seriene mine bruker altfor lang tid på å bli klare her, for jeg vil opp i sofakroken med teppe og puter!

Men det har vært en fin dag, altså. Lillejenta og jeg var på besøk hos mine besteforeldre. Kjempekoselig, som alltid. Får nam-nam-lunsj og lillejenta masse oppmerksomhet. Jeg er utrolig heldig som har så friske og spreke besteforeldre! De har passert 80 og vel så det begge to, men holder på rundt omkring som frivillige i diverse foreninger, de trener begge to, og bestefar gleder seg til det blir nok snø i Marka til at han gå på ski. Og bestemor er lykkelig for å få besøk, for da kan hun dekke bordet pent. :ler: Men i dag hadde de også en ekstra overraskelse til meg - bestemor ville at jeg skulle overta en av ringene hennes. En sånn nydelig, helt enkel diamantring av denne typen. :hakeslepp: Den må blokkes ut litt - bestemor er ikke på den siden av familien som jeg har fått høyden og benbygningen min fra, for å si det sånn :lol: - men det fikk jeg ikke lov til å betale selv, bare så jeg visste det! Hun insisterte på at hun skulle ha kvitteringen så hun så at jeg ikke tok for lite av henne. Søtingen. :) Så det må jeg få ordnet til uka, tenker jeg. Jeg har jo ønsket meg en sånn ring! Synes de er så fine. Også får jeg arve en! Den er nærmere 40 år gammel, bestemor fikk den av bestefar til 45-årsdagen. :hjerte:

Nok om det... :) Mannen kom og hentet lillejenta og meg hos bestemor og bestefar, siden snøen lavet ned og det er en litt omstendelig reisevei, særlig med vogn. Så var vi først på Babyshop etter en trappegrind som var på tilbud - vi trengte to, og de var såpass redusert at vi fikk begge til under normal fullpris. :strix: De skal settes opp i morgen, en i toppen av trappa oppe og en i den lille trappa ned til inngangsdøra. Deretter var vi hjemom med dem, siden bilen vår er nokså liten. ;) Etterpå gikk turen til Alna/Furuset og McDonalds (mannen insisterte...), XXL (turbukse til mannen på salg til 200 kr), Maxbo (akrylfug og Tech-7, og en tapetrull fra restekurven (dvs 25 kr) til diverse moro :nigo: ) og Ikea (Odda nattbord, som vi skal bruke til å ha printeren vår på. De hadde ikke det vi egentlig hadde tenkt oss, men Odda passet enda bedre, egentlig!). Sliiiten nå... Men nå er det klart for Grey's! ;)

Og en siste ting - jeg er utrolig lite flink til å legge igjen spor i andres dagbøker for tiden. Jeg leser, men det passer som regel ikke så godt å skrive...

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...