Gå til innhold

Bortevekkistan


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Først...

Jeg gleder meg til bilder av huset... også har jeg så lyst å se stuen, den høres så fin ut :nigo:

Fine de "kurvene" fra Ikea, de må være nye, husker ikke å ha sett de før.

Parterapi? Hmm ikke dumt.. det er utrolig mange par som trenger å samkjøres etter de får barn, så håper virkelig det hjelper for deres del. Er ikke bare rosenrøde skyer å få barn, hverdagen innhenter en også glir ting litt ut...

Ha en fin kveld videre :vinke:

Hehe, stua kommer nok etterhvert, den er bare ikke heeelt representabel om dagen. ;) Men det kommer seg, sakte men sikkert. :)

Tror de kurvene er nye av året, ja!

Nei, jeg tror ikke det er så dumt med parterapi. Vi vurderte faktisk å gi oss selv noen timer i bryllupspresang, men det ble med tanken, og nå har vi nok mer bruk for det enn vi hadde for et år siden, uansett. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har lillejenta og jeg vært på vift med iingvild og lille ii. Kjempekoselig! Vi spiste lunch hos iingvilds foreldre før vi dro ned til sentrum, egentlig for å dra på bæretreff, men der var vi litt sent ute. Så vi vandret litt rundt, drakk kakao og shoppet litt. Det er artig å se de små sammen med jevnaldrende - lillejenta er nok ikke heeelt vant med andre barn enda, og hadde sikkert ikke hatt vondt av et søsken å bryne seg på. ;)

Vi kom hjem med litt av hvert. En leke til lillejenta - av denne typen, bare med litt andre farger - hun lekte med en sånn på helsestasjonen forrige uke, og satt helt fascinert på matta ganske lenge. Og den samme fascinasjonen hadde hun for den hun fikk i dag. Godt kjøp! Ellers ble det Wolford-strømpebukser til meg, de har endelig laget merinoullstrømpebukser i andre farger enn svart, grått og brunt, så jeg kjøpte en lilla og en blå. Veldig fine! Fargene heter Red Plum og Twilight, og kan sees her. :) Jeg har en del kjoler og skjørt i svart og grått, og da er det fint med en annen farge på strømpebuksene. :Nikke:

På vei hjem var vi innom posten og hentet Sorel-støvlene mine, og kjøpte også en turbukse fra Fjällräven på G-sport, satt ned fra 1100 til 200. :hakeslepp: Veldig fin, ikke minst fordi den ikke er lagt opp sånn at den er lang nok! Det er mer en sommer-/tidlig høst-bukse enn vinterbukse, men den skal nok brukes flittig neste år. Også ble det en bukett med stargazer-liljer og en enkel blomst som jeg ikke husker navnet på i farten fra blomsterbutikken. Jeg blir så glad av å ha fine blomster rundt meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blomster skaper en egen stemning :Nikke:

Tror jeg må bli flinkere til å kjøpe blomster når vi får pusset opp ordentlig :)

Kan jeg spørre hva bæretreff er for noe? :sjenert:

:)

Huff, leit å høre at dere sliter litt om dagen.. Håper det går bra og at parterapi er tingen :klem: Selv om det å få en liten en er stor stas og glede, så blir det jo også en påkjenning for forholdet. Vi er også inne i en litt dårlig periode føler jeg, mye uenighet og småkrangling om oppussing og leiligheten. Ikke lett bestandig! Men men, det som ikke knekker oss gjør oss sterkere :)

Satser på at vi begge kommer inn i en god periode igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blomster skaper en egen stemning :Nikke:

Tror jeg må bli flinkere til å kjøpe blomster når vi får pusset opp ordentlig :)

Kan jeg spørre hva bæretreff er for noe? :sjenert:

:)

Huff, leit å høre at dere sliter litt om dagen.. Håper det går bra og at parterapi er tingen :klem: Selv om det å få en liten en er stor stas og glede, så blir det jo også en påkjenning for forholdet. Vi er også inne i en litt dårlig periode føler jeg, mye uenighet og småkrangling om oppussing og leiligheten. Ikke lett bestandig! Men men, det som ikke knekker oss gjør oss sterkere :)

Satser på at vi begge kommer inn i en god periode igjen!

Blomster er en sånn ting jeg tar meg råd til. :) Og denne uka hadde de stargazer-liljer på tilbud på senteret. ;) Jeg håper egentlig de fortsetter med det den uka som kommer også, jeg. :fnise:

Bæretreff er (baby-) bærere som møtes for å utveksle erfaringer, hjelpe hverandre og prøvelåne diverse bæretøy. ;) Vi har akkurat skaffet oss vevd sjal, og jeg trenger litt hjelp med knytingen, pluss at jeg har lyst til å lære meg å "kaste" lillejenta opp på ryggen for ryggbæring. ;)

Takk for gode ord! Det går bra, det er jeg trygg på, og egentlig er det ganske fint å få litt hjelp. Det dere driver med nå, med oppussing og samkjøring i første felles bolig som man faktisk har eierfølelse for, det er også en påkjenning! Vi var ikke akkurat bestevenner her heller da vi pusset opp den gamle leiligheten. :kjefte: Men det blir bra igjen. :Nikke:

:klemmer:

Fine de skoene også så mye penger du sparte på de ;)

Hurra for lillejenta som er 8mnd :hoppe:

Ja, veldig fornøyd med vinterflåtene mine! :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært riktig flinke og malt kontoret! :strix: Mannen har tatt taket litt i porsjoner den siste uka - han insisterte på å male med pensel, og da får han gjøre det selv. :ler: Han er ganske nøye av seg... Men veggene var jeg med på. Mine foreldre var her og trillet tur med lillejenta, så da fikk vi tatt grunningen. Nå har vi tatt et strøk maling, og skal spise litt pizza. Så skal vi vurdere om vi tar en sen kveld og maler siste strøket, også... Det går jo raskere og raskere for hvert strøk, og det hadde vært supert å bli helt ferdige. Og mannen skal jobbe hjemmefra i morgen, så vi kan sove lenge... Men først skal vi uansett lage pizza! Tynn italiensk bunn med spekeskinke, ruccola og pinjekjerner på. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det hørtes veldig godt ut :nigo:

Det er slettes ikke dumt, nei! ;)

---

Klokka ble 2 i natt, men kontoret er ferdigmalt og det ble så fint! Utrolig deilig å være ferdig med det, selv om det betyr at jeg er nokså trøtt i dag. :ler: I dag tar vi det særdeles rolig, tildels fordi jeg ser ut som et skikkelig fugleskremsel etter å ha lagt meg med fuktig hår (måtte skylle av meg litt maling og sånt) og derfor ikke føler for å bevege meg så langt ut i verden. :filer: Men vi må en tur på posten og hente to pakker, en med stoffer til tøybleier og en med ny telefon.

Har jeg skrevet det, forresten? iPhonen min er halvdød, noe galt med nederste halvdel av touchscreen'en. Så jeg har kjøpt ny iPhone, riktignok 3G og ikke 3GS, men det blir artig lell! Den jeg har nå er 1G og med 4GB minne - den nye har vel 16GB. Jeg følte ikke at jeg trengte oppdateringene på 3GS (eller ihvertfall kunne jeg ikke forsvare å bruke 2-3000 ekstra på det ;)). Denne gangen blir det da også "lovlig" telefon, den jeg har nå er kjøpt i USA og "jailbroken", så det har vært litt kluss med oppdateringer og sånt. Det blir greit å bare koble til laptopen og kjøre oppdateringene som ligger klare. :Nikke:

Ellers i dag vil mannen ta enda et strøk i taket på kontoret, og vi må prøve å få kuttet til lister og festet opp dem. Også får vi se om vi får båret opp skrivepult/arbeidsbord og noen bokhyller. Men det blir i kveld, etter mannens arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med ny tlf :hoppe:

Venter på bilder av oppussingen i bloggen ;)

Ah, det har jeg glemt! Skal se om jeg får gjort det i kveld, men lover ingenting, for vi skal montere lister og skru sammen bokhyller...

Oi, male tak med pensel? Kan jeg få lov til å si; at han gidder? :fnise:

Det skal sies at det er panel, da, og litt kronglete uansett. Men jeg er av den oppfatning at det hadde vært veldig mye enklere å gjøre det med en smal rulle på forlengerskaft, ja. :ler:

---

Æsj, altså! Jeg hangler på tredje (eller er det fjerde?) uka. Småfeber, hodepine, svimmelhet og småsår hals. Det blir ikke noe ordentlig av det, men det gir seg ikke heller! Utrolig irriterende. Lei!

I dag har jeg endelig fått hentet ting på posten, det ble ikke noe av i går siden lillejenta og jeg sovnet på sofaen. :fnise: Og sov til fem på fem. Da var det litt sent å løpe på posten, gitt... Men nå er altså iPhone og bleiestoffer i hus! :tommelsmil: Det blir knall med ny telefon, gleder meg til abonnementet overføres. :Nikke:

Har også kjøpt en bukett roser og fisk til middag. På vei hjem gikk jeg og tenkte på at det hørtes veldig fint ut på engelsk - flowers, fish and fabrics. :lol: Jeg tror kanskje hodet mitt trenger litt utfordringer igjen snart... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flowers, fish and fabrics hørtes da flott ut det ;)

Er så herlig med friske blomster, en bukett pynter sånn opp i hverdagen :)

:Nikke:

Ny telefon ja *drømme*

Min HTC Touch Diamond holder på å knekke meg psykisk snart, så er nok på tide å bytte her og :rolleyes:

:ler: Det høres alvorlig ut! iPhone anbefales, jeg har jo hatt det i to år allerede, og klarte altså ikke tanken på å gå tilbake til "vanlig" telefon når den gikk i stykker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skulle egentlig få iPhone til bursdagen min, men så har jobben et eget abonnement som ikke kunne brukes med iPhone, så da ble det ikke slik. Satser på å skaffe meg ny mobil rundt jul :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oii, her har jeg visst gått glipp av mye, du har falt ut av mine innlegg!! :vinke:

:vinke:

Ja jeg skulle egentlig få iPhone til bursdagen min, men så har jobben et eget abonnement som ikke kunne brukes med iPhone, så da ble det ikke slik. Satser på å skaffe meg ny mobil rundt jul :Nikke:

Dumme jobben! ;) Har fått lekt litt mer med 3G'en nå, selv om abonnementet ikke er overført enda, og jeg liker den enda litt bedre enn den gamle. :nigo:

---

I dag har vi fått gjort MASSE! Så utrolig deilig! Mamma og pappa har vært her og hjulpet oss. Mamma trillet lang tur med lillejenta, pappa var på Grønmo med diverse gamle lister, støv/rester fra gulvslipingen, dekkplast, etc. Alt sånt som samler seg opp når man pusser opp, rett og slett. Veldig greit med stor bil til sånt, vi måtte jo ha kuttet listene til fliser for å få plass i vår. :ler: I mellomtiden fikk mannen og jeg skrudd opp bokhyller, montert skrivepult, båret opp den gamle sofaen, og båret opp en del kasser. Vi fikk pakket ut en del bøker, også, og har fortsatt litt i kveld. Det er utrolig godt å se at det faller litt på plass her. Litt typisk at det skjer akkurat når vi skal reise bort, men det er jo en sammenheng - jeg vil ha alt som har en viss verdi opp fra garasjen før vi drar. ;) Og ikke minst plass til bilen i garasjen mens vi er borte. Også er det jo fint å kunne være to om det, mens lillejenta koser seg med besteforeldrene sine. De er jo også helt tussete etter lillejenta, så det er en god deal. Og i dag var mamma i veldig godt humør og enkel å være sammen med, ikke alltid det er tilfellet. ;)

Nå skal jeg i seng, litt sent i dag også, gitt! I morgen skal vi ordne litt mer i garasjen (bære opp litt mer og flytte på det som skal stå der litt til så bilen kommer inn) og pakke oss klare til turen vår. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få litt ordnings! :)

Vi skulle egentlig begynt for fullt for to uker siden, men så fant moren til samboer ut at hun ikke fikk hentet garderobeskapet (som tar veldig stor plass hos oss) og da har ting bare blitt liggende, veldig irriterende.. For skapet er demontert og klærne mine er overalt, så nå er det rotete, stygt og vi har ikke fått gjort en dritt :ler:

Det ser ut som de kommer og henter det neste helg, så da blir det kanskje litt fart i sakene, endelig! Men likevel mange beslutninger som skal tas.. fortsatt ikke sikker på gulv, om vi skal bygge inn radiatoren (med ferdige radiatorskjulere) og så skal vi fjerne deler av veggen/dørene inn til boden/garderoben. Det er deler som har vært der fra 60-tallet og det har sett sine bedre dager. Dessuten må jeg finne tapet og maling! Puuuhh.. slitsomt :ler: Og vi må få tak i sparkel - det er jo nesten det viktigste :sjenert:

Hadde vært gøy å se bilder fra deres prosess med oppussingen :jepp:

Hvor skal dere reise bort forresten? :)

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg henge her litt selv om jeg ikke er like rå på shopping som deg? Har du kvittet deg med gamleboka?

Jeg synes forresten det er inspirerende å snoke i shoppingdagboken din. Jeg er litt utviklingshemmet når det gjelder shopping :).

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...