Gå til innhold

Bortevekkistan


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Så deilig å få litt ordnings! :)

Vi skulle egentlig begynt for fullt for to uker siden, men så fant moren til samboer ut at hun ikke fikk hentet garderobeskapet (som tar veldig stor plass hos oss) og da har ting bare blitt liggende, veldig irriterende.. For skapet er demontert og klærne mine er overalt, så nå er det rotete, stygt og vi har ikke fått gjort en dritt :ler:

Det ser ut som de kommer og henter det neste helg, så da blir det kanskje litt fart i sakene, endelig! Men likevel mange beslutninger som skal tas.. fortsatt ikke sikker på gulv, om vi skal bygge inn radiatoren (med ferdige radiatorskjulere) og så skal vi fjerne deler av veggen/dørene inn til boden/garderoben. Det er deler som har vært der fra 60-tallet og det har sett sine bedre dager. Dessuten må jeg finne tapet og maling! Puuuhh.. slitsomt :ler: Og vi må få tak i sparkel - det er jo nesten det viktigste :sjenert:

Hadde vært gøy å se bilder fra deres prosess med oppussingen :jepp:

Hvor skal dere reise bort forresten? :)

Kjenner meg igjen i det å ikke komme i gang! Og det er særlig irriterende når det (føles som) er pga av at andre ikke gjør det de sier de skal. :Nikke:

Det er mye jobb å pusse opp og sånt! Det var jo litt dere har planer om også. ;) Men jeg tror det blir veldig bra, jeg! Skal dere sparkle veggene? Da anbefaler jeg i tilfelle rullesparkel. :fnise: Stooort gult spann, rosa "pelsrulle" med forlengerskaft, bredsparkel og plansliper må på handlelista, i tilfelle. ;)

Har du link til bloggen? Ikke veldig mye bilder der så langt, men det kommer, sånn litt etterhvert...

Vi skal til Budapest!

:klemmer:

Skal si.. flinke dere er som står på :)

Lekkert blir det :hoppe:

Når var det dere reiser igjen?

I morgen! ;)

:kose:

Hei, kan jeg henge her litt selv om jeg ikke er like rå på shopping som deg? Har du kvittet deg med gamleboka?

Jeg synes forresten det er inspirerende å snoke i shoppingdagboken din. Jeg er litt utviklingshemmet når det gjelder shopping :).

:klem:

Jaaa, bare heng her! Har ikke slettet den vanlige dagboka, men oppdaterer heller ikke om dagen. Nok med en dagbok å holde styr på. ;)

Hehe, godt du får litt inspirasjon! Jeg har litt for mye shoppinginspirasjon, jeg.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, jeg har vært helt turbo i dag! Jeg kan ikke fatte hvor all energien og pågangsmotet kom fra, men jeg føler at jeg har fått gjort mer i dag enn jeg har gjort de siste to månedene til sammen. Utrolig deilig, og litt slitsomt. Kjenner at jeg har løftet en del flyttekasser i dag, for å si det sånn. Jeg kan riktig bæreteknikk, men gidder ikke å bruke det alltid... :roll:

Så altså. Jeg må bare skryte litt. Her kommer lista!

- Omrokkert hele garasjen sånn at det nå bare står igjen ting innerst ved veggen

- Satt frem og delvis båret opp (mannen har også tatt litt) ca 30 kasser med bøker og diverse annet, to kontorstoler, en lenestol (en sånn Ikea som koster ingenting og veier ingenting) og pakket ut nok bokkasser til å fylle 4 Billyhyller med bøker

- Ryddet ut av et par kasser med annet enn bøker

- Vasket og lanolinisert alle bleiebuksene til lillejenta

- Vasket og hengt opp alle bleier (de skal ikke være med på ferie)

- Vasket tre maskiner med ulltøy

- Støvsuget begge etasjene, vasket badet

- Ryddet ut av oppvaskmaskinen, tatt oppvasken

- Ordnet med penger før vi skal dra (overført, betalt regninger)

- Funnet frem det lillejenta og jeg skal ha med av klær

- Funnet frem kofferter

- Byttet alle håndklær

- Ryddet i kjøleskapet for å unngå stinkbomber mens vi er borte

- Lett frem passene våre

- Ryddet på plass klær

Jeg blir helt anpusten av å lese det, jeg! Denne energien kan gjerne komme på besøk igjen når vi er hjemme, også. :Nikke: Også hadde vi besøk av kusina mi i et par timer på formiddagen, også.

Nå må jeg pakke i kofferten, finne frem toalettsaker og henge opp den siste ullvasken. Og legge meg. Og piske mannen til å gjøre det han må før vi kan dra.

:strix:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, og nå har jeg bestilt noen ekstra tøybind fra Bleieboden. ;) De har vært utsolgt i en liten evighet, og jeg trengte et par ekstra i to av størrelsene. Også ble det et jordmorstetoskop (av alle ting) - det har også vært utsolgt lenge, og det er en ting jeg virkelig har lyst til å ha i neste svangerskap. :Nikke: Og siden vi ikke bruker prevensjon om dagen, kan det jo komme til å skje før heller enn senere... (Vi har oss ikke sånn kjempemye, da, men dog. ;))

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, skal si du har stått på! :Nikke: Bra jobba ^^

Håper dere får en kjempetur! Jeg liker Budapest veldig godt, og skulle gjerne reist tilbake.. GOD TUR :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kjapp oppdatering fra hotellet (og iPhonen, som ble "koblet på" i dag). For en fantastisk fin by! :hjerter: I dag har vi sightsee-et, vært på Gellért hill med fantastisk utsikt over byen, på Gellért hotell og spist lunch, ruslet langs elven og kikket oss rundt. Gleder meg til resten av uka! I morgen starter mannens konferanse, så lillejenta og jeg er alene. Vi har tenkt oss på Nasjonalgalleriet, og kanskje på et diiigert kjøpesenter. :fnise: (Dette ER jo en shoppingdagbok!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk, Milla!

---

Nå har jeg knabbet mannens laptop... :ler: Jeg oppdaget nettopp at det imorgen åpner en utstilling som heter "Boticelli to Titian" på et museum her i Budapest. Den MÅ jeg få med meg! Gleder meg allerede! Det er så kult med sånne spesialutstillinger der man får sett mange viktige verk samlet. Vi har vært på sånt med Caravaggio (som vel var elev av Titian, om jeg ikke tar feil!), de store impresjonistene og et par andre, og det er så kult! Også blir det ekstra moro å se bildene igjen senere, som jeg gjorde med Caravaggios Flagellation i Napoli for to år siden (da også alene siden mannen var på den samme konferansen han er på nå - den arrangeres hvert år, annenhvert i USA og Europa). Noe ganske annet å ha hele rommet for seg selv og kunne studere hver eneste lille detalj inngående (og uten en eneste vakt eller sperrelinje i nærheten, men det er vel pga den noe "sloppy" italienske holdningen ;)) på et museum i Napoli, sammenlignet med i London der man gikk i kø gjennom en nøye planlagt rute. Hehe, dagens lille kunstavhandling... Men jeg synes altså det er spennende med kunst og kunsthistorie. Grandonkelen min var maler (selv om han ikke klarte å livnære seg av det) med stor kunnskap om kunst og kunstnere, og jeg lærte utrolig mye av ham. Etter at han døde har jeg "studert" videre på egenhånd. Mannen blir heldigvis gjerne med på sånt, men denne gangen er han altså opptatt.

Jeg må dessuten gjenta hvor godt jeg liker Budapest! Jeg hadde egentlig ikke noe særlig forventninger hverken den ene eller den andre veien, for jeg hadde ikke fått lest så mye på forhånd denne gangen. Men maken til flott by, altså! Kjempefine bygninger alle veier, masse museer, ikke for turistifisert (som jeg mistenker at f.eks. Praha er?), spennende historie, veldig godt og forståelig kollektivsystem, hyggelige (og hjelpsomme og omtenksomme) mennesker, og selvsagt et ekstra pluss for at alle er superbegeistret for lillejenta og står på pinne for å finne babystoler, barnesenger, babyvennlig mat osv, og folk reiser seg helt uoppfordret på trikken/bussen/metroen når jeg bærer lillejenta (vi har ikke med vogn) - det skjer ikke alltid i Oslo! Hit tror jeg nok vi gjerne drar tilbake senere. Flott både med og uten barn, tror jeg. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du liker Budapest :)

Jeg har vært der en gang og syntes egentlig det var litt kaldt og guffent og ingen pratet engelsk så jeg følte meg litt lost :fnise:

Så jeg ble ikke bergtatt akkurat, men jeg må nok ta en ny tur :Nikke: Venninnen min har bodd der i mange år og elsker byen overalt på jord :)

Og nei, jeg har ikke link til bloggen, vil veldig gjerne ha :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du liker Budapest :)

Jeg har vært der en gang og syntes egentlig det var litt kaldt og guffent og ingen pratet engelsk så jeg følte meg litt lost :fnise:

Så jeg ble ikke bergtatt akkurat, men jeg må nok ta en ny tur :Nikke: Venninnen min har bodd der i mange år og elsker byen overalt på jord :)

Og nei, jeg har ikke link til bloggen, vil veldig gjerne ha :sjenert:

Nå er det ihvertfall veldig behagelig temperatur i forhold til hjemme, 10-15 grader er deilig! ;) Men det at ingen prater engelsk er jo litt upraktisk... Mange prater tysk, så mannen kan kommunisere litt mer enn meg. I dag på trikken var det en mann som pratet i vei til lillejenta og meg selv om jeg sa flere ganger at "Sorry, I don't understand Hungarian..." :ler: Og en jente på setet ved siden av satt og lo så hun ristet av denne fyren som ikke lot seg stoppe. Så språkkræsj kan være artig også. ;)

Gi Budapest en ny sjanse, du. :nigo:

Link kommer!

Så bra at du koser deg :klem:

Og så må du oppdatere oss hvis det blir noe shopping :ler:

Takk det samme! Synd det ikke gikk denne gangen, men vi får det til neste gang! :Nikke:

Oppdatering kommer straks. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble litt shopping i går, og litt i dag. :nigo: I går var jeg på et gedigent kjøpesenter, Westend, med noe sånt som 350 butikker. En salig blanding av kjente og ukjente merker og kjeder, med alt fra Chanel til Chantall. :ler: Jeg var innom flere steder, men endte opp med å kjøpe litt på Mango, i en smykkebutikk og på M&S (undertøy og sokker, såklart. :lol:). Fra Mango ble det bukser, solbriller (som jeg fikk god bruk for i går, skarp sol!) og en paraply (som jeg fikk bruk for i dag). Hadde også veeeldig lyst på denne kjolen, men kjøpte den ikke... Får se om jeg ombestemmer meg. ;) Fra M&S ble det tre 3-pk med sokker (med ugler, kuer og pinnsvin - jeg er visst tilbake i barndommen på sokkefronten) og en pakke med truser. Sistnevnte hadde jeg tatt feil størrelse av, så det var jo ganske teit... Men, men, ingen formue, akkurat, de kostet 100 kr. Også kjøpte jeg et halskjede i en smykkebutikk, det har jeg ikke bilde av. Men det har snor av plasttråder og et anheng i sølv og svart. Tåler fint at lillejenta drar i det. :jepp: Jo, også var jeg på dm, en Boots-aktig tysk kjede, og der ble det litt småplukk fra deres eget merke, alverde, som var øko-sertifisert og veldig billig. Fornøyd med det så langt. :)

I dag skulle jeg jo egentlig ikke shoppe, men så kom vi forbi en Lush-butikk, og da måtte jeg bare inn... Det var billig her! Endte opp med en god del: barberkrem - Prince (til meg, til å bruke under armene og sånt), bodylotion - Vanilla-noe (kan ikke rasle med posen akkurat nå, lillejenta sover), håndkrem, shampoo bar - shiny-ettellerannet, badesak - You've been Mangoed, og peeling - Buffy. Pluss bokser til Buffy og shampoen, og to tøyposer - egentlig gaveposer, tror jeg, men jeg bruker sånne til å sortere i toalettmappa, og disse var skikkelig fine. Hele herligheten kom på 500 kr.

Mannen har funnet seg ny "hverdagsveske", en sånn messenger-aktig veske uten lokk. Den han har hatt til nå kjøpte han i London i 2003, og den var fullstendig falleferdig. Han har ikke funnet noe han har likt, selv om han har lett en stund, men så ramlet vi innom en veskebutikk her i Budapest, sa at han var på jakt etter noe lignende den han hadde med, og vips, der var Veska. :ler: Han er kjempefornøyd, den han hadde før var i skai og ble bare styggere og styggere, mens den nye er i skinn, som jo tåler slitasje på en helt annen måte. Han tok den i bruk umiddelbart, og i dag forsvant den gamle veska i søpla. :)

Til slutt har jeg kjøpt altfor mye sjokolade, mer spesifikt Milka Caramel. :fnise: Men de er allerede fortært. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så gøy med utenlandstur. Jeg har også vært på WestEnd, hadde de virkelig Chanel der? :sjokk: Kan egentlig bare huske at ting var utrolig billig og mange jallabutikker, men at jeg spiste gooood mat i toppetasjen. *mimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så gøy med utenlandstur. Jeg har også vært på WestEnd, hadde de virkelig Chanel der? :sjokk: Kan egentlig bare huske at ting var utrolig billig og mange jallabutikker, men at jeg spiste gooood mat i toppetasjen. *mimre*

Bare inne i en annen butikk, husker ikke hvilken. Det ble bare så bra satt opp mot hverandre. :ler:

Enormt med restauranter der, ja!

---

Diiiiiigg dag! Siste dagen vår her, reiser i morgen. Vi har vært på spa/bad som det er mange av her i Budapest, og det var ordentlig deilig. Vi måtte shoppe badetøy først, bare... Man kunne visst leie, men usj, det fristet lite, gitt. Tilogmed lillejenta fikk badedrakt (*). Sååå liten! :nigo: Det var utendørs basseng, men det gikk overraskende greit å gå ute i bare badetøy. Helt tydelig at det er en ting budapestere gjør i helgen, da, det var masse folk! Og enkelte virket lett sjokkert over at vi hadde med oss lillejenta i bassenget. :fnise: Men hun har jo badet i basseng i to-tre måneder, så akkurat det bekymret oss lite. Hun koste seg (som hun alltid gjør), plasket og splæsjet og smilte og lo. Også fikk vi øvd litt på babysvømming-"øvelsene" siden vi gikk glipp av det denne uka. Vi var ikke sånn kjempelenge, nettopp pga lillejenta, det kan nok fort bli litt mye for henne, selv om hun koser seg. Imponert over opplegget, det er billig og bra, og det virker som om brorparten av de som bor her har årskort på et eller annet bad. Noen av mannens kolleger skulle møtes i et av badene omtrent nå, det er et som er nattåpent i helgen. Det må jo være den beste hangover-kuren ever, å ta bad i varme kilder før man drar hjem fra byen. :ler:

Nå i kveld har jeg tatt litt hjemmespa (eller hotellspa, egentlig :lol:) her på badet. Laangt bad med deilig duftende badeolje og ansiktsmaske, og så dusj med peeling og hårvask. Deretter litt neglpleie på både fingre og tær. Veldig godt, det er en sånn ting jeg lett prioriterer bort hjemme nå, med lillejenta og oppussing og utpakking og alt. Men jeg tror jeg bør bli litt flinkere til det. Det gjør godt for både kropp og sjel. :Nikke:

* Jeg er egentlig ikke helt med på at små barn skal trenge badetøy, men jeg kjente veldig at jeg ikke var komfortabel med å ha henne i bare bleie i et offentlig bad, heller... Det har skjedd noe der de siste årene, altså, ingen tenkte på sånt da broren min var liten, f.eks. En ting er på babysvømming, der gjør det meg ingenting at hun er i bare badebleie. Men på et sånt sted som vi var på i dag vet man virkelig ikke hva slags folk man kan møte på. :riste: Trist at det skal være sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjemme igjen... Her var ordentlig guffen og hufsete høst, gitt! Det er forskjell på 10-15 grader og sol og +2 og overskya sludderegn. :fryse:

Må bare melde fra om at jeg fant den parfymen jeg hadde håpet på at de skulle ha på Gardermoen. L by Lolita Lempicka. Nå er den min! :strix: Det er en sånn parfyme jeg ikke egentlig likte ved første sniff, men så fikk jeg en tester i sommer en gang, og den er så god på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L de Lolita Lempicka er kjempegod :hjerte:

En av mine favoritter :)

Det lukter en blanding av vanilje, kanel og appelsin..

Den er så unik og særegen at den ikke kan sammenlignes med noe annet!

Bra valg :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~
L de Lolita Lempicka er kjempegod :hjerte:

En av mine favoritter :)

Det lukter en blanding av vanilje, kanel og appelsin..

Den er så unik og særegen at den ikke kan sammenlignes med noe annet!

Bra valg :tommelopp:

Mhmm hørtes veldig god ut, må teste den endag jeg er innom et parfymeri. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...