Gå til innhold

Bortevekkistan


*Joyce*

Anbefalte innlegg

:ler: Postkontoret vert ofte vitja les eg! Ja, det er jo hyggjeleg å gå tur så kvifor ikkje leggje inn nokre "postar" som ein må innom. Ser ut som du har kjøpt mykje fint og mykje nyttig. Søt dress til vetle E :)

Fin kjole frå Ebay! Eg har ikkje testa ut Ebay før no nyleg, men uff eg visste det var ein grunn til at eg ikkje hadde det ;) Eg har vore litt ukritisk no i starten og kjøpt i hytt og pine, og har ikkje motteke noko av det så eg er så usikker på størrelsane. Men det er jo gøy å ha klede som ingen andre har, er litt lei slike kjedebutikkar. Har du kjøpt mykje der? Kva ser du etter på Ebay? Eg sjekka ut desse Biorestripsane, er det fleire sortar? Er det ein selgar du kjenner til som har bra og billeg?

De trivst i det nye huset? Du sendte meg link til kvar det var, men den virka ikkje, så eg er ikkje heilt sikker på kvar du er no. Har fått inntrykk av at det er ein stad med litt færre butikkar enn det de var van med ;) Skal vel ikkje mykje til det kanskje :fnise:

Så flink du er å trene! Eg har ei pulsklokke, men eg veit ikkje korleis eg skal bruke den. Korleis funksjonar brukar du? Er det nokre gode treningsvideoar du har fått deg? Gøyale? Eg må verkeleg starte opp med noko no, eg trur eg er på villspor når det gjeld sunnheit for tida. Så mykje du har gått ned!! Wow, er du nøgd med det eller syns du at du har gått ned for mykje? Er det slik at du har gått ned 7 kg i forhold til den vekta du hadde før du vart gravid?

Eg fant ut at eg måtte starte treninga når eg skulle måle meg til nokre kjolar på Ebay, midjemålet må verkeleg verte mindre og brystmålet helst litt større ;)

Håpar du har ein fin søndag, Joyce :) Eg er så smått her inne, men eg får berre av og til tastaturskrekk etter ein lang dag på arbeid med myyykje tastaturskriving og "vri tankane ut av hjernen"-opplegg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cantaloupe
- Jakke - brukte 25%-rabatten. Går mye i sånne litt mer sporty klær om dagen. :Nikke: (Ut på tur, aldri sur!)

Åh, den har jeg så lyst på også! Nydelig farge! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også den jakka. Greit med den type klær når man er mye ute på trilletur, og etterhvert på lekeplass i all slags vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei, dette hadde jeg ikke trodd jeg skulle skrive, men jeg er faktisk frelst på den Aeropressen etter én gangs bruk. Jeg tenkte at den måtte være litt oppskrytt, men dengang ei. :ler: Det er den beste kaffen jeg har smakt! :sikle: Rund og kremete i smaken, uten smågruff i bunnen av koppen, og minimalt med oppvask siden pressedingsen rengjør seg selv. Anbefales! :tommelsmil:

I dag har endelig Nøstebarnpakken kommet, så vi skal snart på posten og hente den. :)

Hvor mye kostet den Aeropressen og er du fortsatt like fornøyd? :)

Hva slags kaffe benytter man :sjenert: ?

Og hvor kjøpte du den?

Fryktelig mange spørsmål, men jeg trenger en kaffeløsning helst nu :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årolilja! :klemmer: Så koselig å se deg!

Hehe, eBay, ja... Jeg kjøper altfor mye på eBay. :nigo: Klær, kosmetikk, hobbystæsj... Bioré-stripsene finnes det to typer av, ja, en som selges på det amerikanske/europeiske markedet og en for det asiatiske. De asiatiske er litt mindre i størrelsen, men ellers er jeg egentlig fornøyd med dem. Og det er de det er lettest å få tak i billig. :) Lurer på om det kan ha vært her jeg kjøpte sist? Ser ihvertfall ut som en grei deal! (Trenger snart nye jeg også, tror jeg...)

Skal sende deg en PM om hvor vi er. :jepp: Ikke allverdens med butikker her nå, men tror du ikke det kommer et digert, nytt kjøpesenter her til neste år. :ler: Hjeeelp!

På pulsklokka følger jeg litt med på pulsen og mye med på kaloriforbruket. :fnise: Det med kaloriforbruk er en utmerket motivator for meg... Har ikke satt meg inn i det med makspuls og sånt, men den har noen funksjoner for å styre sånne ting, også. Gøyale er vel ikke helt ordet for treningsvideoene, men den ene er utrolig effektiv - denne. Jeg var støl i fire dager etter første gangen jeg prøvde den. ;) Jeg danset jo tidligere, og blir litt imponert over meg selv over hvor sterk jeg nok egentlig var den gangen! Den andre er en yoga-DVD med morgen- og kveldsrutine, veldig deilig men neppe den mest effektive treningen.

Jeg er ganske fornøyd med å ha gått ned litt, ja. :) Hadde jo hørt at mange tar av litt mens de ammer, så jeg er glad for at det gjelder meg også. Men det skal jo ikke gå for fort heller mtp lillejenta, så jeg synes en kilo i måneden er ganske passelig. :Nikke: Ebay som treningsmotivasjon - artig! :ler: Man burde sende dem tips om alt de kan reklamere med. ;)

Det er så koselig å "se" deg her inne, selv om det ikke er så ofte! Du får lov til å ta pauser så lenge du kommer tilbake innimellom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cantaloupe: Ja, jeg syntes også fargen var knallfin! Gleder meg til den kommer. :)

Godt å se deg her igjen også! :klemmer:

Trekkoppfuglen: Det er ingen tvil om at klesbehovet endrer seg litt, nei. :ler: Har du noen geniale og brilliante tips om plagg du bruker mye med ungene?

Mischa: Aeropressen koster 450, så vidt jeg husker. Vi er fortsatt kjempefornøyde med den. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Så raskt og enkelt, pluss at det er superraskt å rengjøre den. Veldig greit på morgenen! Også er det enkelt å få til bare en kopp med den. Vi kjøper kaffe hos Tim Wendelboe (der de selger Aeropressen også). Vi har kvern selv, men ellers kan man jo få den malt i butikken. De har så utrolig god kaffe! De har mikrobrenneri og er veldig proffe i fht kaffen, så du får aldri gamle bønner. :) Vi prøver forskjellig nesten hver gang, gøy med variasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekkoppfuglen: Det er ingen tvil om at klesbehovet endrer seg litt, nei. :ler: Har du noen geniale og brilliante tips om plagg du bruker mye med ungene?

Her hvor vi bor regner det mye, så et godt regntøy er et must. Det samme er en gore-tex jakke og bukse. Jeg har Bergans Breheimen Lady-bukse. Veldig fornøyd med den, fins også med ekstra beinlengde. Gode vintersko er viktig, jeg hater å fryse på beina.

Evt kan en varmedress være løsningen. Ikke veldig lekkert, men på lekeplassen treffer du en haug andre foreldre kledd slik. Min erfaring er at det er vi som foreldre som oftest fryser. Det blir mye ståing når poden leker i sandkassa eller tusler rundt. :)

Gode votter og luer er også et must.

Har etterhvert begunt å kjøpe gode kvalitetsklær istedet for mange billige. Jeg er fornøyd med det valget. Det som funker for meg trenger ikke nødvendigvis funke for deg, men jeg håper du fikk noen gode tips. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor vi bor regner det mye, så et godt regntøy er et must. Det samme er en gore-tex jakke og bukse. Jeg har Bergans Breheimen Lady-bukse. Veldig fornøyd med den, fins også med ekstra beinlengde. Gode vintersko er viktig, jeg hater å fryse på beina.

Evt kan en varmedress være løsningen. Ikke veldig lekkert, men på lekeplassen treffer du en haug andre foreldre kledd slik. Min erfaring er at det er vi som foreldre som oftest fryser. Det blir mye ståing når poden leker i sandkassa eller tusler rundt. :)

Gode votter og luer er også et must.

Har etterhvert begunt å kjøpe gode kvalitetsklær istedet for mange billige. Jeg er fornøyd med det valget. Det som funker for meg trenger ikke nødvendigvis funke for deg, men jeg håper du fikk noen gode tips. :)

:klemmer:

Takk for gode tips! :) Jeg er helt enig med deg når det gjelder å investere i skikkelige klær en gang for alle. Jeg har skikkelig regntøy fra før av, så jeg slipper heldigvis å kjøpe det nå... Også regner det vel litt mindre her enn hos deg. ;) Men jeg skal sjekke Breheimen. Kult med ekstra lange! Det er nemlig det som alltid irriterer meg med sånne klær, det at jeg får glippe ved sko/støvler.

Varmedress er sikkert ikke dumt, bruker det når vi er hos svigers og hjelper til med dyrene. Men ikke veldig lekkert, nei. :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeeg har kjøpt meg ny klokke. Fra Inex, så ikke noe dyre saker, men den er fin! Sånn klassisk herreur-type, med metallenke, datovisning, og den er litt stor. Sort urskive. Litt mer solid enn de jeg har fra før, noe som er en fordel nå som lillejenta prøver å spise klokkene mine til enhver tid. :ler:

Ellers har jeg kjøpt ny amme-bh på Change, med bøyle denne gangen. Utroooolig delig med litt mer struktur igjen! :fnise: De jeg har hatt så langt var supre i starten, men nå begynte jeg å føle meg som en gammel kjerring med hengepupper. :tunge1: Mye fordi de har blitt litt store og derfor ikke sitter så godt som de burde. Men det er skikkelig forskjell på størrelsene fra merke til merke! Fra Freya og Panache og sånt bruker jeg 70-75GG, på Change måtte jeg oppi J-cup! :sjokk:

I dag har lillejenta og jeg vært og hentet en ullfleecedress (til lillejenta, altså ;)) som vi har kjøpt brukt, og på Nøstebarn etter et par ekstra ting. Også fant jeg en dødskul wall sticker til lillejentas rom på Panduro - til 15 kr! :strix: Det var én fin blant en hel haug med utrolig ukule varianter. Et tre med små fugler på, som passer perfekt inn i temaet for rommet hennes. :Nikke: Også kjøpte jeg Fimoleire på Panduro som jeg skal lage knagger av. De skal henge på siden av garderobeskapet og ha vesker på seg. :nigo: Har laget fem knagger nå i kveld, de skal få ligge og hvile til i morgen, og så går de i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakken fra H&M kom i dag:

- Jakke - brukte 25%-rabatten. Går mye i sånne litt mer sporty klær om dagen. :Nikke: (Ut på tur, aldri sur!) Kjeeempefin! Digger fargen og modellen og alt. Likte særlig at hetta er sånn at man kan snu hodet i den uten at man ser rett inn i siden av den. :fnise: Ikke spesielt stor i størrelsen, kunne ideelt sett vært hakket større over puppene, men det får passere. Gidder ikke å sende tilbake. ;)

- Singlet - pluss lik i hvit. Har den i svart fra før, og den er så god! Har vært utsolgt i nesten alle størrelser (unntatt XS eller noe), men nå var den inne igjen i M i begge farger. Disse var jo bænkers, veldig fine.

- Kosedress - mest for tightsene, vil ha dem til kjoler og sånt. :ler: Men den så digg ut. Kjempedeilig! Veldig mykt og godt stoff, og behagelig passform. Passerer neppe som sexy, men jeg tror jeg er veldig søt i den. :nigo:

- Matchende tøfler. :jepp: Blir gode å ha utover høsten.

Særdeles vellykket H&M-pakke! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er stadig på Ikea om dagen... Trodde egentlig vi hadde det vi trengte av møbler, men så dukker det opp noen nye og uløste problemstillinger i ny og ne. ;) Var der i går, men da hadde de selvsagt ikke alt vi skulle ha, selv om det sto på nett at de skulle ha det inne. :fy_fy: Så mannen skal ta med seg en del på veien hjem i morgen, han skal på jobb i nærheten av den andre Ikea'n. :)

Han skal også få kjøpe med seg dette teppet, tror jeg. Jeg har tenkt jeg skulle ha et "gressteppe" til lillejentas rom, og dette er jo midt i blinken, rent bortsett fra at det er for stort... Tror dere det går an å klippe det til? :fnise: Jeg tenker litt at til 300 kr er det ikke verdens undergang om jeg prøver og det går riv ruskende galt. Eller?

Vi er på jakt etter en fin uplight om dagen. Det er jamen lettere sagt enn gjort... Det er så utrolig mange grisestygge varianter å få! Nå lurer vi litt på en fra Herstal, men må se IRL før vi bestemmer oss. Vi vil ikke ha hengelampe i taket, for da er det så vanskelig å ommøblere senere, og spotter blir litt for heavy til sofakroken. Plafond har jeg ikke så lyst på, og jeg er ikke noe glad i vegglamper. Så da gjelder det bare å finne den perfekte uplight... Noen tips på den fronten? Til sånn opp til 2000 kr? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg bestilt Eva Solos fuglemater fra Bokklubben. Ikke at jeg ikke får den andre steder, men det er så enkelt å bestille. ;) I formiddag hadde vi nemlig en liten flokk med fugler på besøk på mønet utenfor kjøkkenvinduet. Så koselig! :hjerte: Gleder meg til vi får på plass fuglemateren så de kan sitte og kose seg med fuglefrø! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig fuglemater. Sånn skal jeg også ønske meg :)

Skal hente den på posten i morgen! Håper den er like fin IRL.

:klemmer:

---

Jeg er litt deppa om dagen, og da kommer behovet for forandring krypende... Lurer på om jeg skal klippe meg kort igjen. Jeg hadde kort hår i 6-7 år (fra jeg var 16 til jeg var noen-og-tjue, så jeg vet jo at det funker for meg. Og jeg tenker at det ville være utrolig praktisk å slippe lugging fra lillejenta. ;) Det blir i tilfelle omtrent som dette, jeg har mer eller mindre samme ansiktsform og -trekk som Williams. Det var hennes klipp jeg hermet etter sist også - da så hun ut som til høyre her. Det er jo i prinsippet den samme klippen, bare med mer moderne styling på det nye bildet. :Nikke: Også er det så greit å farge håret når det er kort, det går så fort å endre! :fnise: Sist men ikke minst veier jeg nå omtrent det samme som da jeg gikk på vgs (3-4 kg mer nå, og jeg tror egentlig de kommer til å forsvinne, også), så sånn sett tror jeg også at timingen er ganske grei. Er nok ikke den beste klippen når jeg veier 8-9 kg mer enn jeg gjør nå, da kler jeg langt hår bedre.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg klippet meg selv, jeg. :hakeslepp::fnise: Og det ble bra! Deilig var det også. Lurer på hvordan lillejenta reagerer i morgen! :nigo:

(Og nei, jeg eier ikke tålmodighet. :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet meg selv, jeg. :hakeslepp::fnise: Og det ble bra! Deilig var det også. Lurer på hvordan lillejenta reagerer i morgen! :nigo:

(Og nei, jeg eier ikke tålmodighet. :ler:)

Haha :ler:

Jeg hadde tenkt å komme med tilbakemelding, men var visst litt for sent ute :fnise:

Men høres deilig ut med kort hår, hadde jeg hatt en ansiktsform som kunne kledd det så tror jeg kanskje at jeg også ville gått for en kortere sveis :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...