Gå til innhold

Bortevekkistan


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Tøffa! :)

Jeg klippa meg også kort da førstemann var på omtrent samme alder som din lille. Lugging er noe herk.

Håper du føler deg bedre snart, det er ikke noe kjekt å være deppa.

God helg videre. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Milla: Jeg har gjort det mange ganger før, også, men jeg tror ikke jeg har gjort så drastisk endring på egenhånd tidligere. :lol:

Rosenrød: :vinke:

Mischa: Du var for treig, ja! :ler: Det er veldig deilig med kort hår, ingen tvil om det! Jeg bare håper at andre synes jeg kler det, også, at det ikke bare er noe jeg tror, liksom. :nigo:

Trekkoppfuglen: Man har plutselig litt andre kriterier for hårsveis med baby som synes det er gøy å bruke hår som lianer, ja... :ler:

Tusen takk! :klemmer:

---

Jeg synes jeg bare er her inne for å klage og syte om dagen... Dere får tilgi meg! Og takk for gode ord. :yvonne:

I går fikk jeg tre hentelapper, og rakk faktisk posten før det stengte. Det var fuglemateren, som er kjempefin og skal henges opp i dag. Så en pakke fra Babyplaneten med Mama Mio dusjkrem og kroppsolje (tilbud), samt en jakke som skal være barselgave til en liten gutt som ble født for en måned siden. Og til slutt pakke fra H&M med følgende innhold:

- Skjørt - kjempefint, beholdes!

- Blå genser med pingvinermer - også suksess.

- Skjerf - dette var grunnen til at jeg la inn bestilling, jeg så en som hadde det (sammen med en H&M-kåpe), så jeg måtte se om jeg fant det, og det gjorde jeg jo. Det er skikkelig fint IRL, synes jeg.

- Mammatopp - til neste gang? :fnise: Jeg kan jo bruke den nå også, da. Men den var så utrolig kul!

- De digge ullsokkene i brunt - har maaange av disse fra før, og de er supre.

- Joggebukse til mannen - litt snaue til ham, men han ville ha dem allikevel.

Veldig bra pakke, med andre ord! Selv om jeg egentlig ikke trengte noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert skjørt :)

Og stilig mammatopp ;)

:nigo:

---

Æsj, jeg har lyst til å shoppe! Farlig, farlig... Mannen er ute på verandaen med Galileoskopet vårt som kom i dag. Det er ganske stilig, ser kratere på månen og sånt! Men jeg sitter altså inne i varmen og klør i shoppefingrene. Det er litt typisk for når jeg er litt utafor, shopping hjelper, tragisk nok. Får se om jeg klarer å holde meg...

I dag har jeg hatt på meg den blå genseren fra H&M som jeg fikk forrige dagen. Den er knallgod! Utrolig deilig, passelig varm og fin. :Nikke: Lenge siden jeg har vært så fornøyd med noe fra H&M, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå genseren så veldig fin ut og gooood :)

Tror jeg må ut og lete etter den!

Likte skjørtet og skjerfet også, fiiiine :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi våknet i dag til 1,5+ ute, og skikkelig senhøst-følelse. Kaldt og vått og guffent. Så da innså jeg brått at jeg nok har litt andre behov til vinterklær i år enn tidligere år... Dermed har jeg bestilt skikkelige vinterstøvler, samt skidress fra H&M (jakke og bukse). Det vil jo vise seg om dressen for det første er lang nok i beina, og for det andre om den er noe god på, men jeg gjør et forsøk - den er billigere enn stort sett alt annet, og jeg fikk en 10%-rabattkode i dag. I verste fall må den sendes i retur. :) Støvlene fikk jeg 500 kr rabatt på, ikke galt det heller!

Jeg har jo utstyrt lillejenta for vinteren for lengst, men at jeg også trengte litt hadde gått meg hus forbi... :ler:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi våknet i dag til 1,5+ ute, og skikkelig senhøst-følelse. Kaldt og vått og guffent. Så da innså jeg brått at jeg nok har litt andre behov til vinterklær i år enn tidligere år... Dermed har jeg bestilt skikkelige vinterstøvler, samt skidress fra H&M (jakke og bukse). Det vil jo vise seg om dressen for det første er lang nok i beina, og for det andre om den er noe god på, men jeg gjør et forsøk - den er billigere enn stort sett alt annet, og jeg fikk en 10%-rabattkode i dag. I verste fall må den sendes i retur. :) Støvlene fikk jeg 500 kr rabatt på, ikke galt det heller!

Jeg har jo utstyrt lillejenta for vinteren for lengst, men at jeg også trengte litt hadde gått meg hus forbi... :ler:

Sorel-sko er geniale for småbarns mødre. Jeg elsker mine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorel-sko er geniale for småbarns mødre. Jeg elsker mine. :)

Ja, jeg lagde en tråd både her og på TI, og de får "rave reviews" begge steder. Det er lovende!

Har du bestilt jakken og buksen fra h&m i den blåfargen? Den var utrolig fin! :)

Bestilte blått, ja! Ikke vanligvis en farge jeg går for, men den var knallfin, helt enig! Håper det passer... :Nikke:

Du er tøff som for det første tør å klippe deg kort, og for det andre som tør å gjøre det selv! Imponert!

:ler: Det er verdt hvert eneste hårstrå, for jeg har vel knapt blitt lugget tre ganger etter at jeg klippet meg. Deeeeilig! (Men lillejenta var sånn da hun så meg den første morgenen med kort hår: :kgbaby:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet flere Prym Click Box'er, og andre ladning kom i dag. De er geniale til sysaker. Men nå tror jeg jeg er godt dekket for en stund.

Ellers i dag har jeg kjøpt en sånn hårvoks-paste-sak på Nikita. Gikk for den fra deres eget merke, for den var på tilbud til 69 kr. ;) Men uff, jeg misliker Nikita. Jeg har klippet meg der én gang (riktignok nede i sentrum og ikke her vi bor nå), og det fristet ikke til gjentakelse. Sure ansatte og dårlig service. Og hun som ekspederte meg i dag var ikke akkurat noe kremeksemplar, hun heller, ble sur da jeg sa at jeg hadde reagert på Redken-produkter tidligere. Jadda... Så jeg tror nok at jeg skal ned til "min" frisør hvis jeg skal denslags. Men nå har jeg jo tatt saksa i egen hånd. :tunge1:

Jeg har feber litt sånn av og på om dagen, merksnodige greier! Men plutselig hører jeg jo om at en del har det, en mannen jobber med og en kunde, samt et par på TI og sånt. Ingen andre sykdomstegn, bare feber som går opp og ned. Og sliten, da, men det er det feberen som gjør. Håper bare ikke jeg smitter lillejenta!

Jeg lurer forresten på å "legge ned" den generelle dagboka igjen. Det er fortsatt her inne jeg føler meg mest "hjemme", og jeg har helt tydelig ikke overskudd til å ha to dagbøker for tiden. Men vi får se. Tåler dere litt mer babyprat? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi tåler mer babyprat :jepp:

Jeg har en tendens til å glemme at du har to dagbøker, så jeg får ikke med meg alt siden jeg henger mest her :sjenert:

Veldig positiv til forslaget :tommelopp:

Enig i at Nikita er en dårlig frisørkjede. Maken til elendig kundebehandling. Har bare negative opplevelser; en frisør insisterte på å klippe meg uten å vaske det først - jeg var skeptisk og det burde jeg bli også, det ble ikke bra.

Jeg har bedt om farging og spesifikt sagt jeg ikke vil ha tydelig rødskjær eller lillaskjær, det fikk jeg jo da selvfølgelig.

Jeg stripet håret mitt en gang og fikk grønne striper!

En annen gang fikk jeg kjeft fordi jeg ikke satt rolig (!) og fordi jeg hadde hettegenser (!).. osv osv..

Huff, aldri mer Nikita!

:fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, Mischa! Dumme Nikita! Nei, holder meg unna dem. :Nikke:

Godt å høre at dere tåler mer babyprat, da tror jeg nok at den andre dagboka forsvinner etterhvert.

---

I dag var vi på posten og hentet tidenes kuleste bæresjal! :hoppe: Jeg synes gekkoer er kule dyr, og bare måtte ha det sjalet da jeg så det. Det er en special edition, også, så jeg kunne ikke vente. :fnise: Og det er så fint irl! Må øve litt på knytingen, da, for vevd sjal oppfører seg annerledes enn elastisk sjal (som vi hadde i starten), men jeg tror nok jeg skal få dreisen på det snart.

Vi var også innom lekebutikken etter litt nye leker til lillejenta. Plutselig var alle Lamaze-babylekene bare kjedelige, og hun begynte å hyle etter et par minutter på teppet sitt. Litt nytt Fisher-Price-stæsj løste problemet - nå sitter hun og titter og prøver å skjønne hvordan hun får den grønne krokodillen på hjul til å kjøre avgårde. :nigo: Og hun fikk sin egen mobiltelefon (:lol:) som er særdeles populær. Hun ser stort på den når den sier "hadet". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stilig bæresjal :Nikke:

Og babysnakk tåler vi, synes det er så koselig å lese her :) Men glemmer litt av den andre boken :sjenert:

Og Nikita har jeg hørt såå utrolig mye dårlig om.. skal aldri dit nei! :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Usj, blir dårlig bare jeg ser navnet Nikita, mkan til møkkasalong ;)

Dårlig erfaring, sure folk, dårlig service, ja i det hele tatt...

Fint sjal, søt med de gekkoene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvem er det egentlig som bruker Nikita, når "alle" er så misfornøyde med dem? Et stort mysterium! :fnise:

---

I dag kom pakken fra H&M med skidressen - og den var super! Lang nok i beina, kjentes varm og god ut det jeg kunne kjenne inne da jeg prøvde den, fiiiin blåfargeog i det hele tatt faktisk bedre enn forventet. Den eneste filletingen var at den ikke hadde sånn strikk med "antiskli" nederst på jakka (sånn som gjør at den ikke glir opp), men jeg har sånn liggende og kan sy det på selv hvis jeg synes det trengs etterhvert. :Nikke: Den anbefales utfra foreløpig efaring! Mannen ble faktisk litt furten for at de ikke hadde tilsvarende til menn, han synes den så veldig god ut. :ler: I pakka var det også en gulvmatte til badet (de må skiftes litt oftere når en liten baby kravler rundt der inne ;)) og et . Sistnevnte ble ordentlig kult i den oransje sofaen vår. :nigo:

Ellers har jeg bestilt litt stoff til flere bleier, bambusvelour til å ha mot huden og hampfleece som innerlag/oppsugingsdel og ooga booga-stoff til ytterstoff, samt plastknapper (til knappepresse) i litt forskjellige farger. Lillejenta er i ferd med å vokse ut av veldig mange av bleiene sine, og da går det mye stoff (øh... :D).

Jeg prøøøver å ikke shoppe så mye om dagen, det er vanskelig, men siden vi muligens må pusse opp badet snart må vi prøve å spare litt. Det har resultert i at jeg har spist en hel boks med druer i kveld, for å holde shoppefingeren borte fra tastaturet. :lol: Også har jeg ordnet litt i entréen, hengt opp kroker til å henge kurver på (denne og disse fra Ikea, hengt på slike kroker). Så blir det litt orden i alle luene og "skoene" til lillejenta, og også våre stores ting. Jo, også hang jeg opp en krok til denne over skoskapene i "andre etasje" av entréen. (Vi har vogn, hattehylle/knagger og skostativ innenfor døra, så går det en liten trapp opp til stueetasjen der det er en liten krok med entré før døra inn til stua... Dårlig forklart! Men i den øverste delen har vi hengt opp skoskap, på den ene siden helt opp til taket og på den andre sånn at den øverste er i passelig høyde til å legge fra seg solbriller, handlenett, solkrem osv. Og over sistnevnte har jeg altså hengt opp den multihengeren, som jeg bruker til skjerf. Dagens avhandling over! ;)) Bilder av entréen dukker opp i bloggen etterhvert, i kveld eller i morgen, tenker jeg.

I dag har mannen og jeg også vært i parterapi... Litt skummelt å skrive her, merker jeg! Men vi har ikke helt fått dreisen på hverdagen etter at lillejenta ble født, vi sliter med å samarbeide ordentlig og har følt at vi har glidd litt fra hverandre. Og det vil vi jo ikke ha noe av! Så da er det bare å ta tak i det. Synes vi fikk mye ut av det allerede etter den ene timen i dag, og det er jo veldig lovende. :) Vi fikk noen hjemmelekser som vi skal jobbe med til neste gang, ifht det å lage oss strukturer på dagene og sånt. Psykologen var veldig flink, om enn litt vanskelig å forstå innimellom siden han var dansk. :ler: Men det kan han jo ikke noe for, stakkars. ;)

Sliten nå, ja. :) Skal lage meg en stor kopp te og se siste episode av House. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Først...

Jeg gleder meg til bilder av huset... også har jeg så lyst å se stuen, den høres så fin ut :nigo:

Fine de "kurvene" fra Ikea, de må være nye, husker ikke å ha sett de før.

Parterapi? Hmm ikke dumt.. det er utrolig mange par som trenger å samkjøres etter de får barn, så håper virkelig det hjelper for deres del. Er ikke bare rosenrøde skyer å få barn, hverdagen innhenter en også glir ting litt ut...

Ha en fin kveld videre :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...