Tusle Skrevet 29. juni 2012 #3321 Del Skrevet 29. juni 2012 :kjefter: til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 29. juni 2012 #3322 Del Skrevet 29. juni 2012 Mannfolk er fullstendig håpløse noen ganger.. Min gjør noen sånne hjernedøde ting iblant også Du har min fulle sympati Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. juni 2012 Forfatter #3323 Del Skrevet 29. juni 2012 Han er strengt tatt ikke så ille i den forstand at det er svært sjelden han er ute på noe. Men jeg hater å ikke få beskjed om endringer - jeg var liksom så innstilt på at når Turnerose var i seng, så skulle jeg snart få litt avlastning. Men så kom jeg heller ned til meldingen om at "det blir nok ganske sent". Pff. Jaja, nå sover begge jentene. "Blood Diamond" begynner på TV3 nå, ser jeg, den er jo bra, men vet ikke helt om jeg orker å se på noe så fælt... Mennesker kan være så avsindig grusomme. Tror kanskje det blir Graham Norton i stedet, litt triveligere. Jeg har både trøsteshoppet og trøstespist i dag, jeg, Unknown. Laget akkurat sånne posebrownies (Møllerens er melkefrie), og har spist en fjerdedel av kaka - med det resultat at jeg nå har mest lyst til å spy. At man aldri lærer?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 29. juni 2012 #3324 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg har både trøsteshoppet og trøstespist i dag, jeg, Unknown. Laget akkurat sånne posebrownies (Møllerens er melkefrie), og har spist en fjerdedel av kaka - med det resultat at jeg nå har mest lyst til å spy. At man aldri lærer?!? Jeg ligger litt etter jeg altså? Men jeg er også kvalm, av smågodt. Trøsteshoppingen sparer jeg til i morgen når mannen er fyllesyk, dritsur og skal sove halve dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 29. juni 2012 #3325 Del Skrevet 29. juni 2012 Her var det mange gode grunner til å både trøsteshoppe og trøstspise . Og så fikk jeg en smule dårlig samvittighet av å lese om bilstolkjøpet deres.... Eldstejenta her satt bakovervendt til hun ble 4 år. Men stakkars A ble snudd da hun var drøyt to, på grunn av bilsyke (dårlig grunn, jeg vet... hun sluttet ikke engang å kaste opp da vi snudde henne). Så hun sitter i beltestol nå . Føles litt waste å snu henne tilbake igjen uansett (hun er uansett større og kraftigere nå enn storesøsteren var da hun var 4...). Vi får være flinkere med minsten. Han sitter godt i TWE nå. Typisk for midterste barn, forøvrig. Ikke så nøye med dem, liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 30. juni 2012 #3326 Del Skrevet 30. juni 2012 Hei Joyce! Jeg har innsett det at som mamma i svangerskapspermisjon så er det lett å ty til både trøsteshopping og trøstespising.. eller ikke bare for trøst heller, av og til kanskje for å fylle fritiden med noe. (annet enn baby og husarbeid liksom). Iallfall så har det blitt litt netthandel og tråkking i butikker på meg, og snacking hver dag. Ajaj! Kjekke helgeplaner på familien Joyce? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 30. juni 2012 #3327 Del Skrevet 30. juni 2012 Mannfolk altså!! Jeg sitter her og irriterer meg over min egen. Han var på fest med kollegaene i går og kom hjem kl 05.30!!! Og han var så full at det var helt pinlig å se på. Øynene svømte, han sjanglet og han hadde sølt masse rødvin utover skjorta si.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. juli 2012 Forfatter #3328 Del Skrevet 1. juli 2012 Jeg ligger litt etter jeg altså? Men jeg er også kvalm, av smågodt. Trøsteshoppingen sparer jeg til i morgen når mannen er fyllesyk, dritsur og skal sove halve dagen Hehe, ja, bare å komme i gang med trøsteshoppingen! Håper dagen ble litt bedre enn forventet (?)! Her var det mange gode grunner til å både trøsteshoppe og trøstspise . Og så fikk jeg en smule dårlig samvittighet av å lese om bilstolkjøpet deres.... Eldstejenta her satt bakovervendt til hun ble 4 år. Men stakkars A ble snudd da hun var drøyt to, på grunn av bilsyke (dårlig grunn, jeg vet... hun sluttet ikke engang å kaste opp da vi snudde henne). Så hun sitter i beltestol nå . Føles litt waste å snu henne tilbake igjen uansett (hun er uansett større og kraftigere nå enn storesøsteren var da hun var 4...). Vi får være flinkere med minsten. Han sitter godt i TWE nå. Typisk for midterste barn, forøvrig. Ikke så nøye med dem, liksom... Gjort er gjort og spist er spist! Vi har bare hatt et par "anfall" av bilsyke, og da tror jeg egentlig det har vært relatert til andre ting (mat/omgangssyke), så her har det vært veldig greit å ha henne bakovervendt. Er det sånn med midterste barn, altså? Hei Joyce! Jeg har innsett det at som mamma i svangerskapspermisjon så er det lett å ty til både trøsteshopping og trøstespising.. eller ikke bare for trøst heller, av og til kanskje for å fylle fritiden med noe. (annet enn baby og husarbeid liksom). Iallfall så har det blitt litt netthandel og tråkking i butikker på meg, og snacking hver dag. Ajaj! Kjekke helgeplaner på familien Joyce? Veldig sant, det med å fylle fritiden. Veldig lett å shoppe litt når man sitter med ammende eller sovende baby på fanget og laptopen innen rekkevidde... Vi har vært i Sverige! Sånn apropos shopping. Håper dere har hatt en fin helg! Mannfolk altså!! Jeg sitter her og irriterer meg over min egen. Han var på fest med kollegaene i går og kom hjem kl 05.30!!! Og han var så full at det var helt pinlig å se på. Øynene svømte, han sjanglet og han hadde sølt masse rødvin utover skjorta si.. Uff, jeg må nesten le. *ler litt oppgitt* Menn er menn... Mannen og de hadde vært på et japansk sted, så det hadde nok blitt litt sake på ham, ja. Men han var heldigvis ikke så full, og kom hjem relativt tidlig - rundt midnatt. Da hadde den andre småbarnsfaren pakket sammen (de venter nummer to om noen få uker), og mannen hadde hatt vett til å bli med, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. juli 2012 Forfatter #3329 Del Skrevet 1. juli 2012 Jeppjepp, Sverige i går. Fin tur! Vi testet nytt "biloppsett" med tanke på vestlandstur. Turnerose i TWE i forsetet, jeg baki med Snorkfrøken. Ikke helt perfekt (overtrøtt Turnerose som prøver å dra i håndbrekket på E6, noen? ), men alt i alt en bedre løsning enn begge baki, ihvertfall. Så da blir det nok kjøring vestover. Handlet masse melkefritt. Oatly til den store gullmedaljen - min nye favoritt er "havregurt". Og Oatly iMat, havremelk, "vaniljesaus" etc. En del kjøttpålegg, Mutti-tomater, økologisk kokosmelk... Og After Eight og melkefri Lindt! Også ble det barnesolbriller fra Polaroid - tre par til 99 SEK! To par til Turnerose (med prinsesser på, såklart - Disney) og et par til Snorkfrøken. BabyBanzene vi hadde til Turnerose ble vi aldri særlig glade i, Polaroid ser ut til å passe hodeformen deres mye bedre. Greit å ha solbriller til henne hvis vi får litt tid på hytta i sommer. Dessuten kjøper vi alltid støvsugerposer i Sverige. Mannen mener at vi må ha originale (Miele), og da er det betydelig billigere over grensa. Alt i alt gikk det hele overraskende bra, og jeg ser ikke bort fra at det blir en Sverige-tur til i løpet av sommeren. Melkeerstatninger er virkelig mye billigere der borte. Og siden Turnerose også egentlig funker bedre med havremelk enn med kumelk, så er det ikke så dumt. (Hun er så vant med havremelk at hun ikke reagerer på å få det i stedet for kumelk, ihvertfall ikke på müsli og sånt.) Nå sitter vi og ser på "Definitely, Maybe", den er kul! Begge jentene sover og det er godt med en rolig kveld. Tror jeg skal ha meg en skive med dagsferskt brød fra bakeriet med den fantastiske røkte roastbeefen fra Sverige til kvelds. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 1. juli 2012 #3330 Del Skrevet 1. juli 2012 Er det sånn med midterste barn, altså? Huff, det er nok dessverre det. Uttrykket "dritten i midten" har jeg hørt fra flere . Den eldste er jo så stooor og så fliiiink, mens den minste er så søøøøt og liten... og barnet i midten er... ingenting, liksom . Stakkars! Skal stadig fylle storesøskenets sko. Og samtidig være flinkere enn minsten. Svenskehandel er bra . Vi har aldri gjort det, faktisk! Men vi skal på ferie til Sverige i sommer, så da blir det sikkert litt ufrivillig svenskehandel . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 1. juli 2012 #3331 Del Skrevet 1. juli 2012 Greit å ta seg en tur til Sverige i ny og ne tenker jeg, når man bor såpass nær. Ikke aktuelt her Går helst i amerikavarer av den sunne sorten hehehe Er soya og bambus ganske lik kvalitet? Lurer litt på å handle litt til veslemor, for hun blir så klam og svett i bomull. Har du erfaring at bambus kjøler/er mer behagelig for babyen enn bomull er? Nettbutikktips? O store orakel Joyce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #3332 Del Skrevet 2. juli 2012 Huff, det er nok dessverre det. Uttrykket "dritten i midten" har jeg hørt fra flere . Den eldste er jo så stooor og så fliiiink, mens den minste er så søøøøt og liten... og barnet i midten er... ingenting, liksom . Stakkars! Skal stadig fylle storesøskenets sko. Og samtidig være flinkere enn minsten. Svenskehandel er bra . Vi har aldri gjort det, faktisk! Men vi skal på ferie til Sverige i sommer, så da blir det sikkert litt ufrivillig svenskehandel . Hmm. Dårlig nytt for Snorkfrøken, da - sånn siden vi har bestemt oss for at det blir prøving igjen sånn om et års tid... Aldri vært på harryhandel? Sverige-ferie høres bra ut. Hvor i landet skal dere? Greit å ta seg en tur til Sverige i ny og ne tenker jeg, når man bor såpass nær. Ikke aktuelt her Går helst i amerikavarer av den sunne sorten hehehe Er soya og bambus ganske lik kvalitet? Lurer litt på å handle litt til veslemor, for hun blir så klam og svett i bomull. Har du erfaring at bambus kjøler/er mer behagelig for babyen enn bomull er? Nettbutikktips? O store orakel Joyce Hehe, nei, litt mer enn en dagstur for dere! Her blir det da både amerikavarer og svenskevarer. Min erfaring er at både soya og bambus kan være så mangt... En del bambus kan være helt silkeaktig, mens annen bambus er nokså likt bomull i "konsistensen". Her funker bambus bedre enn bomull, Snorkfrøken ser ut til å få litt varmeutslett i bomull, men har ikke sett det i bambus. Ull/silke blir litt for varmt på de varmeste dagene. Jeg har stort sett sydd selv av bambus og soya, men Lilleba har jo bambus, ihvertfall, og Myllymuksut. Soya har fordelen av å ha en viss naturlig solbeskyttelse, men er nokså vanskelig å få tak i. Jeg har kjøpt soyajersey og sydd en body så langt. Ellers har vi kjøpt bambusstrømpiser på Babyshop, merket er vel MP, tror jeg. De er helt nydelige! Skulle gjerne hatt sånne selv. http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_jupp2.gif' alt=':jepp:'> Her handler jeg stoffer om du syr selv/får noen til å sy for deg. Hamp har forøvrig også en viss naturlig solbeskyttelse, så vet du det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 2. juli 2012 #3333 Del Skrevet 2. juli 2012 Vi skal på campingferie , jeg må innrømme at jeg er en smule ambivalent (les: skeptisk), særlig med tanke på værmeldingen fremover. Men vi drar dit det er mest sannsynlig med sol . Så ingen faste planer enda. Nei, harryhandel har det ikke blitt noe av. Altså, vi var innom en butikk på vei hjem fra en Gøteborg-tur for noen år siden, men tror ikke vi kjøpte noe . Og etter at vi fikk barn har det ihvertfall ikke vært aktuelt. Vi har jo barn som blir bilsyke av en tur til Tusenfryd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 2. juli 2012 #3334 Del Skrevet 2. juli 2012 tusen takk for utfyllende svar, Joyce! Alltid like vis og pålitelig Vesla her har også hatt endel varmeutslett, og blir fort klam. Aller mest i hodet, selv om hun sjelden har lue på. Synd det skal være så vanskelig og dyrt med bambus. Liker lillebakvaliteten, men synes det er litt dyrt ja. Får se etter tilbud osv. Sy selv er ikke helt aktuelt, kjenner jeg.. Jasså ja, så dere har begynt å planlegge for neste allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 3. juli 2012 #3335 Del Skrevet 3. juli 2012 Neste gang kommer tvillingene, Joyce! Hei, forresten! Nå er jeg tilbake igjen. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 4. juli 2012 #3336 Del Skrevet 4. juli 2012 Takk for i dag! Koselig å se dere igjen! Vi kom oss hjem, og A sovnet heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #3337 Del Skrevet 5. juli 2012 Vi skal på campingferie , jeg må innrømme at jeg er en smule ambivalent (les: skeptisk), særlig med tanke på værmeldingen fremover. Men vi drar dit det er mest sannsynlig med sol . Så ingen faste planer enda. Nei, harryhandel har det ikke blitt noe av. Altså, vi var innom en butikk på vei hjem fra en Gøteborg-tur for noen år siden, men tror ikke vi kjøpte noe . Og etter at vi fikk barn har det ihvertfall ikke vært aktuelt. Vi har jo barn som blir bilsyke av en tur til Tusenfryd... Oioi, campingferie! Imponert! Håper været viser seg å være på deres side! Uff, bilsyke høres utrolig kjipt ut. Jeg har heldigvis vært forskånet for det selv, så jeg tror ikke helt jeg skjønner hvor ille det kan være... Jeg er tvert imot uhyre lite plaget med "motion sickness" (finnes det noen samlebetegnelse for det på norsk?), og pappa og jeg er sånne som rusler rundt på båt når alle andre ligger og spyr i bølgedalene - mamma og broder'n inkludert. Mannen, derimot, var sånn som spøy i første sving da de kjørte hjemmefra da han var yngre. Turnerose ser ut til å ha landet et sted midt i mellom. tusen takk for utfyllende svar, Joyce! Alltid like vis og pålitelig Vesla her har også hatt endel varmeutslett, og blir fort klam. Aller mest i hodet, selv om hun sjelden har lue på. Synd det skal være så vanskelig og dyrt med bambus. Liker lillebakvaliteten, men synes det er litt dyrt ja. Får se etter tilbud osv. Sy selv er ikke helt aktuelt, kjenner jeg.. Jasså ja, så dere har begynt å planlegge for neste allerede... Babyer regulerer vel i stor grad temperaturen gjennom hodet, om jeg ikke husker feil? Snorkfrøken blir også svett der. Bambus er veldig dyrt, ja. Ihvertfall her til lands... Haha, må jo tenke langsiktig! Neste gang kommer tvillingene, Joyce! Hei, forresten! Nå er jeg tilbake igjen. :gjeiper: Ja, de gjør vel det! To jenter, ville jeg forvente... Sånn hvis vi skal følge i deres fotspor. Og helst innen to år, da? Godt å "se" deg! Takk for i dag! Koselig å se dere igjen! Vi kom oss hjem, og A sovnet heldigvis. Tusen takk for i går, ja, det var kjempekoselig! Godt at hjemturen gikk greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #3338 Del Skrevet 5. juli 2012 Zzzzz... Jeg har sovet litt på sofaen i dag, men det varte ikke så lenge, siden Snorkfrøken visst helst vil sove på fanget i dag, og jeg er for trøtt til å orke å komme meg ut. Mampap er på vei inn til byen, og broder'n kommer en tur litt senere. Har ikke voldsomt lyst på besøk, kjenner jeg, men får bare bite det i meg i dag. Blir en stund til neste gang pga ferie. Planen er å hente Turnerose tidlig i barnehagen. Ellers fikk vi et nyyyydelig strikketeppe i posten i dag til Snorkfrøken, som mannens tante har strikket. I en fin lys lavendelfarge, og med flott mønster. Det er en del tettere strikket enn de jeg har laget selv, så det blir nok kjekt å a utover høsten, tenker jeg! Nå får jeg prøve å lirke Snorkfrøken sovende over i vugga sånn at jeg får åpnet døra etterhvert... Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 5. juli 2012 #3339 Del Skrevet 5. juli 2012 Uff, bilsyke høres utrolig kjipt ut. Jeg har heldigvis vært forskånet for det selv, så jeg tror ikke helt jeg skjønner hvor ille det kan være... Jeg er tvert imot uhyre lite plaget med "motion sickness" (finnes det noen samlebetegnelse for det på norsk?) Vet du - motion sickness er et utrolig godt uttrykk som jeg savner en norsk ekvivalent til, med tanke på at jeg har BPPV . Jeg har alltid hatt mye "motion sickness", og nå har jeg det jo uten å gjøre noe som helst også... "Bevegelsessyke" høres så snålt ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 5. juli 2012 #3340 Del Skrevet 5. juli 2012 Heter det ikke reisesyke da, siden det skjer når man reiser med et eller annet transportmiddel? Vi sier i hvert fall "reisesyketabletter" her i huset, siden de bruke både til lands og vanns (hovedsakelig til vanns, forsåvidt, men noen blir kvalme i buss og). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå