Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan du får tid til trening i det hele tatt, jeg. Nærmeste jeg kommer trening blir trilleturene når jeg er desperat etter å få småen til å sovne. For han sovner stort sett i vogna hvis han er trøtt. Mulig det blir litt bedre når ammingen er helt på plass, enn så lenge henger jo småen konstant i puppen.

Må mekke ukesmeny her også. Har heldigvis middagsrester fra i går til etterpå, men resten av uka er helt åpen. Syns generelt middagstid er no herk om dagen, for småen har en tendens til å våkne akkurat når maten er ferdig, sånn at vi må spise på tur :rolleyes: Er ikke så rutinert småbarnsmamma ennå, nei... Men ukesmenyer er generelt fine greier, altså. Veldig greit å ha alt tilgjengelig, da er det bare å hive seg rundt når småen sover og håpe at man rekker å lage maten OG spise den før han våkner igjen.

Din er jo så liten enda! Jeg ligger noen uker foran deg i løypa. :Nikke: Men det er veldig hendig med sånne korte programmer, da, 30-40 minutter er perfekt. :)

Usj ja, kjenner til det med å spise etter tur, ja... Men det blir litt enklere når ukemenyen er på plass, definitivt! Så kan jeg gjøre klart litt og litt gjennom dagen og sånt, det hjelper. :jepp:

Frøkna vår har heller ikke vært noen vogn-sover, men i dag sovnet hun utrolig nok etter 5 minutter på tur. Riktignok våknet hun halvveis, lå og kikket og snudde på seg en stund og så ble hun lei og sutrete. Da var det opp på armen noen minutter og så roet hun seg igjen, men var naturligvis ikke med på å sove videre i bagen da vi kom inn.. :roll: Så da var det byssing i en times tid før hun godtok å sove mer. Tror nok frøkna vår også er av den nysgjerrige typen for hun snur hodet etter lyder/lys/farger når vi bærer på henne. Og dermed blir det også mye bæring før hun er fornøyd og klar for søvn.

Ukesmeny skal jeg prøve å innføre - igjen - også! Er så mye enklere (og ikke minst er det mer økonomisk!) når man har en plan og handler 1-2 ganger i uken istedenfor hver dag :jepp:

Ikke bare-bare med den sovingen, nei!

Ukemeny er supert! Min hovedmotivasjon er det å ha ting i hus til middagen skal lages, for ellers blir ettermiddagene bare kaos med to små i hus. :Nikke:

Her er vognsoving det eneste saliggjørende, i hvertfall på dagtid. Siden han snur døgnet litt (og vi foreløpig ikke gjør så mye med det), kan han godt sove i tre timer ute på verandaen, til tross for at det nå pågår iherdig byggeaktivitet der ute.

Noen sjalbaby er han ikke, for han er varm, og nysgjerrig. Muligens dersom jeg hadde vært tøff nok til å få ham over på rygg, men til det bruket har jeg Becoen. Han sitter gjerne i Becoen hos mannen, som vandrer rundt mens han ser på tv om kvelden. Eller hører på musikk. Jeg har noen morsomme bilder med mannen iført øreklokker og baby på brystet. :hjerte:

Jeg blir skikkelig fascinert av å høre om babyer som sover i tre timer i slengen på dagtid. :ler: Men det hadde kanskje vært greiere om han tok de timene på natta...?

Jeg har heller ikke prøvd meg på ryggbæring med Snorkfrøken enda, men har begynt å kjenne på ønsket... Litt skummelt å få dem opp på ryggen når de er så små. Hvordan gjør man det, egentlig? Med Turnerose brukte jeg seng/sofa/stol, men det har man jo ikke alltid tilgjengelig. Kast synes jeg hun er for liten til, og jeg vet ikke om jeg får henne i rett stilling med hoftedytt. :klo:

Herlig med pappabæring! Det er så fint! :rodmer:

Høres spennende ut med sykkel til Turnerose. Eldstejenta her kastet støttehjulene i fjor vår, da hun var drøyt fire. Da hadde hun også øvd litt med naboens løpesykkel. Når hun først lærte å sykle, var det rett over på 16 tommer uten problem. Hun har vært tidlig ute i forhold til nabobarna her.

A sykler på et vrak av en 12-tommers med støttehjul. Vi har prøvd å heise støttehjulene litt opp, men det blir bare tull. Da sykler hun jo bare på ett av støttehjulene, og finner ikke balansen i det hele tatt. Spørs om vi burde satt inn støtet på å øve uten støttehjul. For eksempel med sånn stang bak.

Det er jo lettere å finne balansen på 16 enn på 12 tommer, så det kommer sikkert Turnerose til å fikse :). Løpesykkel er genialt!

Spennende med sykkeltrening for A! :jepp:

Jeg prøver å huske når jeg lærte å sykle uten støttehjul selv - jeg tror jeg må ha vært 4 år, utfra hvilken dagmamma jeg var hos. Jeg husker det fordi pappa tok av støttehjulene en helg og jeg øvde og klarte det - og så hentet jeg sykkelen da jeg var hos dagmammaen (hun bodde i samme "grend"), syklet litt og tryna spektakulært ned i en grøft. Resultatet (et 20 cm langt kutt i beinet) er synlig fremdeles. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så svimmel i dag! Skikkelig guffent. Skjønner ikke helt hva det kommer av, heller, annet enn at det kanskje kan ha sammenheng med jernmangel? :vetikke: Men jeg har vært fin sånn sett de siste par månedene, så det er litt merkelig... Jeg skal nå ihvertfall til legen en tur for å sjekke nivåene på nytt om et par uker, så da får jeg vel fasiten. Håper bare ikke svimmelheten vedvarer!

Samtidig er jeg veldig sliten om dagen, så det er kanskje forklaring nok. Jeg sover dårlig selv om jeg i prinsippet er heldig og har en nattsover - det er bare at det ikke hjelper stort når jeg våkner av meg selv pga mareritt og sånt. Har hatt noen skikkelig gufne drømmer de siste nettene som jeg tror bunner i hun Sigrid som har forsvunnet + Sobril her på forumet som har mistet babyen sin. :( Har drømt at både broren min og jentene har blitt hhv drept/borte, utrolig ubehagelig. Jeg kan bare forsøke å forestille meg hvordan det er for de som opplever sånt i virkeligheten. :grine:

Har bestilt meg en ny badedrakt til å ha på babysvømmingen. Må ha noe som er kjapt og greit å dra på seg, men som likevel gir god støtte til puppene, så da ble det en ny en fra Zoggs. Den jeg kjøpte da Turnerose begynte på babysvømming er godt brukt etter tre år. :ler: Fant en fin en på Figleaves' outlet - bildet var borte nå. Ganske enkel, mørk lilla. Gruer meg litt til bading mtp å kle av meg i garderoben og sånt, men det må jeg bare prøve å skyve til side... :sjenert: Lite glad i magen min etter to graviditeter. :( Skikkelig "heng" over KS-arret og masse-masse strekkmerker...

Heh, ikke akkurat frk. Optimist i dag, ser jeg. Men sånne dager har vel de fleste innimellom?

Gjest Alabama
Skrevet

Uff, har hun mistet babyen? Var hun ikke rundt 30 uker? :tristbla:

Skrevet

:klemmer:

innom og gir lyd fra meg. jeg følger med, altså ;)

:klem:

Skrevet

Uff, har hun mistet babyen? Var hun ikke rundt 30 uker? :tristbla:

Jo.... :(

innom og gir lyd fra meg. jeg følger med, altså ;)

:klem:

Hehe, du har absolutt lov til å ikke følge med om dagen! ;) Men koselig å "se" deg! :klemmer:

Skrevet

Jeg lurer litt på om årsaken til at Snorkfrøken har vært så "vanskelig" de siste dagene har vært at hun har lagt om søvnrytmen sin litt - i går og i dag har hun nemlig sovnet for kvelden i 20-tiden. :tommelsmil: I dag har også dagsovingen fungert en del bedre, så jeg håper at hun bare har brukt litt tid på å finne en god fordeling.

Selv føler jeg meg dog fortsatt ikke i form, kanskje jeg er i ferd med å bli syk? :vetikke: Rar og tung i kroppen, og som nevnt svimmel. Jaja, kommer det, så kommer det. Skal prøve å komme meg i seng om ikke så lenge. Det er bare så utrolig godt å sitte helt stille og surfe, se på TV og strikke nå som jentene sover... Endelig litt stille i hodet mitt, liksom. ;)

Skikkelig god middag i dag, så den må anbefales! Denne, bare at jeg ikke stekte fisken først siden den fortsatt var halvfrossen. Både mannen og jeg gaflet i oss, mens Turnerose faktisk tolererte "saus" på fiskebitene (jeg sa at det var tomatsuppe, for det så det virkelig ut som :ler:). Rask og grei å få på bordet var den også. :tommelsmil: Jeg har sagt det før, men jeg virkelig digger GoodFood. De kan sakene sine, altså.

I går gjorde jeg ferdig en kjole til Snorkfrøken som jeg har holdt på med lenge, begynte på den i mars/april en gang. Størrelsen er liksom nyfødt, men den passer utmerket nå... Rar oppskrift sånn sett. Men nå er den i hvertfall klar, og jeg kan fortsette på Turneroses ønskekjole - denne, som Snorkfrøken også skal få, igjen etter Turneroses ønske. Søtingen! :hjerte: Jeg har masse prosjekter på gang - må gjøre ferdig til Turnerose, også (den har blitt liggende siden tidlig i våres siden jeg har prioritert babyplagg og sånt), jeg skal sy vognpose til Snorkfrøken, meitai med "vanlige" stropper (as opposed to sjalstropper, som jeg bruker nå), flere bleier, klær til Turnerose...

En annen ting som er fint om dagen er at søskensjalusien begynner å avta hos Turnerose, og søskenkjærligheten overtar. :rodmer: Dvs, hun har jo ikke vært slem med Snorkfrøken som sådan (heller tatt det ut på oss), men nå ser vi at hun løper bort til lillesøster med én gang hun kommer hjem fra bhg, koser og klemmer på henne, vil ha henne på fanget, sier fra hvis hun gråter (som om vi ikke hørte det, liksom :ler:), leker med henne (dvs holder frem babyleker), osv. Utrolig deilig! Det har vært noen intense måneder sånn sett, og da særlig da ferien gikk mot slutten. Barnehagen er definitivt bra for henne - hun er mye mer avbalansert og tilfreds nå som hun har kommet godt inn i rytmen igjen. :tommelsmil:

Snorkfrøken fikk seg et bad tidligere i kveld, og nå begynner hun å finne ut at det er ganske gøy. Hittil har det vært en rimelig støyende affære, med mye skrik og skrål. Men i dag lå hun helt rolig i vannet, sprellet med beina og kikket rundt seg. Jeg tror egentlig forskjellen var at hun og jeg var alene på badet, dvs at Turnerose ikke var der. Forøvrig la jeg merke til i dag at vi nok har fått en krølltopp til, etter badet hadde nemlig Snorkfrøken fine krøller i hårtustene sine. Lurer på hvordan håret hennes blir, hun er foreløpig mye mørkere enn Turnerose og har langt mer hår enn søsteren hadde - når jeg ser på bilder ser jeg at Turnerose ikke hadde så langt hår før hun var rundt året. :ler:

Nei, nok skriving, tror jeg. Kjenner det er godt å skrive av seg her om dagen. Trenger det. Mentalhygiene og sånt...

Skrevet

Kos å lese om snorkfrøken :hjerte: Her koser Lita seg med leker som vi holder frem/ legger ved siden av henne.

Imponert over få bæsjebleier, denne frøkna her har avlevering i tide og utide fremdeles.

Skrevet

Må titte innom av og til! :) Her går det trått med syklingen, lille ii vil helst sitte i vogna ved siden av lillebror. Men det skjer vel etter hvert.

Stor klem!

Skrevet

Kos å lese om snorkfrøken :hjerte: Her koser Lita seg med leker som vi holder frem/ legger ved siden av henne.

Imponert over få bæsjebleier, denne frøkna her har avlevering i tide og utide fremdeles.

Koselig at du titter innom! :klemmer: Jeg leser stadig hos deg også, men ikke så flink til å legge igjen spor om dagen....

Hehe, det tar jo noen uker før den konstante "bæsjeskvettingen" avtar. :ler: Snorkfrøken var vel... nesten 2 mnd? 7 uker eller noe sånt? Men etter det har det vært veldig greit å holde over vasken. :Nikke:

Må titte innom av og til! :) Her går det trått med syklingen, lille ii vil helst sitte i vogna ved siden av lillebror. Men det skjer vel etter hvert.

Stor klem!

Det kommer når det kommer! :jepp: Hvordan går det med flytteforberedelsene? :)

Skrevet

Veska har kommet! :strix: Og den er så fin! Skikkelig pent håndverk. Og den henger helt perfekt på vogna! Fant frem veskeklipsene fra Ju-ju-be som jeg hadde fra før og klipset den på der, selv om den kunne henge med stroppen over styret, også. Lommene utenpå rommer lommeboka mi helt perfekt, og i den andre har jeg lagt Snorkfrøkens lue, handlenett, leppepomade og to små bokser med raw kjeks og gojibær. :jepp: God plass til bleier, stellematte og skift i det store rommet, mobillomme og en glidelåslomme til nøkler og sånt. Superdupert! :jepp: (Og ikke måtte jeg betale moms heller! :lur:)

Ellers var jeg bortom Kid og kjøpte en dyne, jeg skal sy vognpose til Snorkfrøken og da jeg var bortom i går og kikket og spurte, sa de at de startet fiberdynekampanje i dag, så da var det bare å vente. Skikkelig allright av damen å si fra. :Nikke: Siden mannen og jeg reagerer litt på dun, går vi for fiberdyner til jentene også. Den fine vognposen svigermor har sydd er super, men det blir nesten aldri kaldt nok til den! Hun gikk nemlig for den varmeste dyna hun fant, de er litt mer frysepinner på mannens side, mens jentene ser ut til å slekte på meg (= varmblodig). Så da får vi ta frem den midtvinters, og bruke den jeg skal sy nå ellers.

Men nå er det middagstid!

Skrevet

Da har jeg endelig fått lagt deg til i bloggen min :)

"bæsjeskvettingen" ja :ler: , bra beskrivelse..

Skrevet

Da har jeg endelig fått lagt deg til i bloggen min :)

"bæsjeskvettingen" ja :ler: , bra beskrivelse..

Hurra! Da skal jeg inn og kikke etterpå. :Nikke:

---

Rar dag, altså. Snorkfrøken har ikke vært helt seg selv. Masse gulping (nedover ryggen min, oppi singleten, blant annet... :sprettoy: ), hun har sovet mer enn vanlig, og i det hele tatt virket litt utafor. Men nå har hun sovnet, forhåpentligvis for kvelden. Hun har ihvertfall fått på seg nattbleie og pysj og ligger i slyngevugga. Jeg var jo litt halvveis i går, og forsåvidt i dag også, så det kan vel tenkes at hun har et snev av det jeg har hatt. Ikke vet jeg. Satser på at hun er i bedre form i morgen. :)

I kveld skal jeg forhåpentligvis få sydd litt, også er det vel Gok etterpå. :hjertesmil: Det må man se - selv om jeg stort sett rusler rundt i mammauniformen bestående av baggy jeans og ammetopp om dagen. :ler:

Skrevet

Baggy jeans altså? Her går det faktisk i posete haremsbukser. Mammajeansene er for store, de gamle buksene for trange.. og jeg finner aldri bukser i en bra passform her til lands. Hmf!

Så bra at du er fornøyd med veska! Kanskje jeg også må bestille .. nå har jeg to stellevesker alt, men er jo fint å ha litt å. velge i :)

Håper Snorkfrøken har en bedre dag i morgen!

Skrevet

Baggy jeans altså? Her går det faktisk i posete haremsbukser. Mammajeansene er for store, de gamle buksene for trange.. og jeg finner aldri bukser i en bra passform her til lands. Hmf!

Så bra at du er fornøyd med veska! Kanskje jeg også må bestille .. nå har jeg to stellevesker alt, men er jo fint å ha litt å. velge i :)

Håper Snorkfrøken har en bedre dag i morgen!

Jeg bortimot bor i slike om dagen. De er høye i livet, så de holder inn magen litt, og siden det er strikk nederst ser man ikke så godt at de egentlig (som alle andre bukser her til lands) er litt korte. Ble faktisk skikkelig overrasket over hvor allrighte de var da jeg prøvde dem - fikk tips om dem fra en venninne.

Ja, fint å ha litt å velge i, vi får si det sånn. :ler: Jeg er veldig fornøyd så langt, ihvertfall!

Takk for det - og i like måte for gutten din. :klemmer:

Skrevet

Fått sydd litt, hurra! Det går ikke kjempefort for tiden. Men den Gok-episoden de sender i dag har jeg sett før, så kanskje jeg bare stikker opp igjen og fortsetter. Greit å få ting unna når jeg har så mye på syprogrammet. :)

Skrevet

Jeg har stort sett brukt mammajeansen min og tights/leggings siden fødselen, så når jeg tok på meg en vanlig bukse med knapp og glidelås forrige uke, så var det nesten litt tungvint når jeg skulle på do. Har jo blit så vant til å bare dra ned buksa :fnise:

Så bra at veska var i så god kvalitet! Veeeldig fristende å bestille en. Og jeg finner helt sikkert en grunn til at jeg fortjener den :tongue: Hvor mye kom den på inkl toll og sånt?

Skrevet

Gratulerer med ny veske, og supert du ble så fornøyd! Glad i shopping denne jenta, vet jeg ;)

Så deilig ut den buksa der, ikke for baggy looking. Personlig går jeg masse i pysjbukse (helt tynn, det er så varmt her) og singlet. Ser jo ut som jeg er klar for senga all day long. Men kommer inn i de fleste gamle buksene mine også, så kler meg litt bedre når jeg skal ut av huset heldigvis ;) Har også kjøpt meg ny deeeeeilig posebukse i viscose fra Designformum, den var myk og god den, med høy, stram topp rundt magen som holder den litt inne.

Skrevet

Den buksa er det eneste jeg går i om dagen også *Joyce* :fnise:

Skrevet

Jeg har stort sett brukt mammajeansen min og tights/leggings siden fødselen, så når jeg tok på meg en vanlig bukse med knapp og glidelås forrige uke, så var det nesten litt tungvint når jeg skulle på do. Har jo blit så vant til å bare dra ned buksa :fnise:

Så bra at veska var i så god kvalitet! Veeeldig fristende å bestille en. Og jeg finner helt sikkert en grunn til at jeg fortjener den :tongue: Hvor mye kom den på inkl toll og sånt?

Ler godt av det med at det var tungvint å gå på do. Ikke lett å være nybakt mamma, nei! :ler:

Det ble hverken toll eller moms, det er ikke toll på vesker, og den hadde gått gjennom tollen uten å få noe momskrav på seg, heller. Men om andre er like heldige vet jeg jo ikke.

Gratulerer med ny veske, og supert du ble så fornøyd! Glad i shopping denne jenta, vet jeg ;)

Så deilig ut den buksa der, ikke for baggy looking. Personlig går jeg masse i pysjbukse (helt tynn, det er så varmt her) og singlet. Ser jo ut som jeg er klar for senga all day long. Men kommer inn i de fleste gamle buksene mine også, så kler meg litt bedre når jeg skal ut av huset heldigvis ;) Har også kjøpt meg ny deeeeeilig posebukse i viscose fra Designformum, den var myk og god den, med høy, stram topp rundt magen som holder den litt inne.

Glad i shopping? Jeg? Skjønner ikke hva du snakker om. :plystre:

Ooh, den posebuksa høres herlig ut! :hjerte:

Den buksa er det eneste jeg går i om dagen også *Joyce* :fnise:

Som sagt - mammauniformen. :ler: De er digge, da!

Skrevet

Ah, endelig sovnet Snorkfrøken... Hun har vært trøtt lenge, men ikke snakk om at hun skulle sove, hverken på magen min, i vugga eller i senga. Men til slutt fikk jeg gynget henne i søvn, da. :)

Prøvde meg på litt yoga i dag, men det gikk ikke. Var visst ikke noe gøy å se på i dag, hehe. Og nå som hun endelig sovnet orker jeg ikke - bør vel dessuten lage middag... :sjenert: Men da ble det støvsuging av førsteetasjen i stedet (med Snorkfrøken på hofta, i ringslynge), og det var visst spennende greier! Ikke dumt å få unna, det heller. Litt annet småplukk på husarbeidsfronten har jeg også fått unna, deilig.

Litt trøtt i dag, Snorkfrøken var våken noen ganger i natt. Jeg må ærlig innrømme at jeg blir irritert på mannen om natta, når han kan ligge der og sove mens jeg ammer. Vekker ham tidvis for å skifte bleie, men savner så inderlig uavbrutt søvn... Denne perioden her er intens sånn sett, synes jeg. Men det kommer seg jo etterhvert, jeg vet det. Det bare kjennes så fjernt...

Har kikket litt i Ikea-katalogen på nett i dag, sånn mens jeg ammer. Ønsker meg dette til å ha i stua (nattbord, I know) ved siden av "ammestolen", i stedetfor det litt spinkle og kjipe lille bordet vi har nå. Men det får vel vente litt, tror jeg. Ellers var det ikke de helt store nyhetene, synes jeg. Men Ikea er jo Ikea.

Der våknet hun... :rolleyes: 20 minutter. Doh.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...