Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det høres ikke akkurat ut som du tok det med ro i går, til tross for laber form! Så kjekt med litt shopping og aktiviteter, gleder meg til å pysle litt på med fløtepusen når hun blir eldre. Synes det er kjempekjekt å klippe og lime osv osv!

Håper formen din er bedre idag! Skal dere feire pappaens bursdag i helga?

Hehe, jeg tok det veeeldig rolig på dagen. Orket knapt å lage meg brødskiver. :ler:

Formingsaktiviteter med barn er så moro! Jeg har såvidt begynt å legge planer for juleverksted. :lol:

Det blir en veldig liten feiring av pappaen i morgen, ja, bare oss fire. :)

Sjelden innom på KG for tiden, men har nå frest gjennom det meste :).

:klem:

Koselig å se deg! Håper alt er bra hos dere, at formen din kommer seg! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært på flyshow i dag! Utrolig gøy! De kom over her noen ganger i går, vi snakket litt om det, og i dag tidlig sa Turnerose at hun ville dra og se på flyene. Så da gjorde vi det! Mampap var med, pappa elsker sånt, så jeg tippet ganske riktig at han hadde tenkt seg innover en tur. De franske formasjonsflygerne var virkelig spektakulære, utrolig moro å se på. Fikk litt sug i magen noen ganger, de har jamen ikke store marginer!

Nå er både mannen og jeg ekstremt slitne, vi har båret barn store deler av dagen, begge to. Hadde med meitai til Turnerose også, og hun ville faktisk bæres en del - hun blir ofte litt engstelig i store menneskemengder, og det var det jo mye av i dag. Og vi droppet vogna, så Snorkfrøken har naturligvis blitt båret hele dagen. Jeg tror ikke jeg var uten unge på mage eller rygg mellom klokka 12 og 19 i dag. :eeeh:

Sitter og spiser potetgull og dipp, ser på Bargain Hunt og kjenner at jeg er veldig klar for senga. :Gjesp: I morgen står det svømmehall (mannen og Turnerose) og kakebaking på programmet.

Skrevet

Så gøy med flyshow!! Liker slikt selv.. De hadde det her forleden også, men da var Fløtepusen så liten at vi valgte å ikke gå.

Vellykket kakebaking idag? ;)

Skrevet

Æsj... Drittdag. Sigridsaken som gnager langt inni sjela (mitt verste mareritt), foreldregruff og urolig Snorkfrøken som hylte hele kvelden i går og fortsatt plages av noe i dag, har hver gjort sitt. Lyst til å grave meg ned for en stund. Men en tur (alene!) i butikken etter Farris og sjokolade hjalp litt.

Babysvømming i morgen. Blir nok allright. :) Satser på en bedre dag!

Skrevet
:fnise: Tur i butikken er ren terapi noen dager :jepp: jeg brukte en halvtime for å kjøpe melk og en rull gråpapir her om dagen.
Skrevet

Sigrid-saken gjør vondt langt inni sjela mi også :tristbla: Men godt at de endelig har fått et svar, selv om det slett ikke var dette man håpet på. Lurer på hvordan vi skal tørre å slippe Frøken Fryd ut i verden på egenhånd når den tid kommer..

Håper dagen i dag blir bedre enn i går! Pleier å gjøre godt å komme seg litt ut og sosialisere med andre :klemmer:

Skrevet

:fnise: Tur i butikken er ren terapi noen dager :jepp: jeg brukte en halvtime for å kjøpe melk og en rull gråpapir her om dagen.

Hehe, ja! Det har jeg først oppdaget nå med Snorkfrøken, for da vi fikk Turnerose måtte vi bare ned trappa for å gå i butikken - ble liksom ikke så veldig lange turer da. :ler: Mens her må jeg gå i... tja, 5 minutter? Det er jo fortsatt ikke langt, men det blir en liten tur av det!

Sigrid-saken gjør vondt langt inni sjela mi også :tristbla: Men godt at de endelig har fått et svar, selv om det slett ikke var dette man håpet på. Lurer på hvordan vi skal tørre å slippe Frøken Fryd ut i verden på egenhånd når den tid kommer..

Håper dagen i dag blir bedre enn i går! Pleier å gjøre godt å komme seg litt ut og sosialisere med andre :klemmer:

Ja, det må være en slags bisarr lettelse i å vite at hun er død. Jeg vokste jo opp ikke så altfor langt unna der Therese Johannessen forsvant i sin tid, og den saken sitter i meg fremdeles. Det må jo være umulig å komme videre når man ikke engang vet... Gruer meg også til jentene blir større. Vanskelig balansegang, det der - man MÅ jo på et tidspunkt slippe dem, også.

Jepp, dagen i dag ble noen hakk bedre. :):klem:

Stor :klem: til deg!

:kose:

Skrevet

Joda, dagen i dag ble litt bedre. Men litt masete også, for hvor typisk er det ikke at Snorkfrøken bryter søvnrutinen sin den dagen vi skal svømme? ;) Det ble ingen morgenlur i dag, så hun var mildt sagt trøtt da vi kom i bassenget. Men det gikk etter forholdene bra, hun koser seg veldig i vannet og er tydelig i sitt rette element, og hun sov litt lenger enn hun pleier på vei hjem fra svømmingen - dvs nesten en hel time! *sjokk* :ler:

Har ikke fått gjort noe særlig her etter det, da, utover middagslaging, klesvask og sånt. Fortsatt litt sliten og tung i kroppen, skjønner ikke helt det, for jeg har faktisk sovet godt i det siste. Men mulig jern- og d-vitaminmangelen fortsatt gjør seg gjeldende, legen sa jeg måtte fortsette med begge deler ut året, så lagrene mine er vel neppe imponerende. :ler:

Vi har bryllupsdag i dag, forresten, 4 år! Ingen markering av det i dag, med mindre mannen husker på det og kommer hjem med en blomsterkvast til meg fra SmartClub. :ler: Tviler litt. ;) Kanskje til helgen? Hadde vært koselig med en litt bedre middag etter jentenes leggetid. Mannen er altså på SC nå, skulle handle litt som vi helst handler der (egg, enkelte Coop-varer osv.) og skulle returnere noe på Expert.

I morgen har jeg ingen planer, og det er herlig, kjenner jeg. Trenger en helt rolig dag nå. Fredag er det planleggingsdag i barnehagen, så det blir nok en mer aktiv dag igjen, tenker jeg. Heh.

:Gjesp:

Skrevet

Gratulerer med bryllupsdagen!! Lenge leve kjærligheten :smilyblomst:

Mangler vel ikke på ting å ta seg til i livet ditt heller nei... En rolig dag hjemme høres deilig ut, håper dere får masse god kvalitetstid sammen og vesla er blid.

Skrevet

Grattis med bryllupsdagen! Og slapp godt av i dag, deilig med en liten pause mellom slagene :)

Skrevet

Gratulerer med gårsdagens bryllupsdag! :)

Og nyt den planløse dagen i dag! Her har det vært noen hektiske dager denne uka, så det skal bli deilig å bare gjøre ingenting. Dessverre er det jo bikkjekaldt ute, så den lange trilleturen jeg egentlig hadde tenkt meg ut frister ikke spesielt... brr!

Skrevet

Gratulerer med bryllupsdagen som var! Tiden flyr!

Sender deg en stor klem!

Den toppen til koppen kan du bruke selv eller kaste. Mamma hadde kastet den koppen siden den lakk. Den hører til en mam-kopp/flaske.

:)

Skrevet (endret)

Takk for gratulasjoner! :klemmer:

Dagene går fort for tiden! Snorkfrøken er så aktiv nå, og vi har stadig ting på programmet. I helgen var vi en tur på Ingierstrand på lørdag, gikk langs vannet og hadde med oss piknikmat, og i går var vi på Folkemuseet - det gjør alltid stor suksess. I går ble dessuten mannen ekstra glad, for det var spesialarrangement på kaffe, og vi fikk med oss masse kaffebønner hjem! :tommelsmil: (Jeg er jo også glad i god kaffe, men drikker minimalt med det nå som jeg ammer.) Og jamen vant han ikke et kaffespill også, i kaffequizen de hadde arrangert. :ler: Turnerose digger Folkemuseet, hun gomler i seg store mengder lefse og synes det er kjempespennende å kjøre med hest og vogn. Dog var hun noe mer skeptisk til sistnevnte i går enn hun har vært tidligere, hun har blitt redd for dyr generelt etter den episoden med kopplammene i sommer. Men vi jobber med å vende henne til dyr igjen, og til det formålet er også Folkemuseet fint nå på sommeren. :)

I dag kastet Turnerose opp i barnehagen, så hun ble hentet hjem. Hun har vært i fin form etterpå, så jeg heller mot å tro at det var noe hun hadde spist, særlig fordi vi ikke har vært borti andre med omgangssyke nå, men hun må jo uansett være hjemme i morgen. Ikke helt del av planen min for dagen, men jeg fikk allikevel fullført prosjektet mitt - å sy ferdig vognposen jeg har holdt på med i det siste. Høsten er definitivt på vei, så det er godt å ha den klar. Den ble riktig fin, synes jeg - bilder kommer nok i bloggen min etterhvert, for de som har adressen til den. Det eneste aberet er at et nå ligger sånne fjoner av dynefyll over hele stua. :ler:

Snorkfrøken er så fin om dagen! Nysgjerrig, ivrig - hun prøver å sette seg opp! Ruller begge veier og babler som en foss. Det blir stadig vanskeligere å få henne til å sove på dagen, nå er vi nede i 3 halvtimesdupper. Men hun er blid og fornøyd, og jeg antar at hun, som Turnerose, har et relativt lavt søvnbehov. Hun sover fremdeles godt om natta, og de siste par ukene har vi faktisk bare hatt to eller tre amminger mellom midnatt og våknetid ca kl 8. Jeg merker stadig lite til nattammingen pga samsovingen. Fullammer fortsatt. Vi har praktisk talt ikke bæsjebleier, hun har begynt å signalisere når det er ting på vei ved å lage presselyder (uten at det kommer noe), så da løper vi til vasken og får det oppi der i stedet. Superdeilig!

Har funnet frem litt varmere klær, og ser at jeg må ordne med en lue av ullfleece eller lignende til Snorkfrøken, hun er litt mindre i hodet enn hva Turnerose var. Enn så lenge bruker vi tynne ull- eller ull/silke-luer. Har funnet frem et smetteskjerf også, har brukt det noen ganger til og fra barnehagen. Kjekt når jeg ikke finner finlandshettene i farta. ;)

Ellers står huset på hodet her, det bærer definitivt preg av at Turnerose har vært hjemme størsteparten av dagen. :ler: Fikk ryddet ut av og inn i oppvaskmaskinen i sted, i det minste, det hjalp litt. Men jeg er midt i noen større ryddeprosjekter, og akkurat nå er det på det stadiet der det er "worse before it gets better". :lol: Nå har jeg inntatt sofaen for kvelden, og vet ikke helt om jeg har tenkt til å komme meg opp av den igjen... Godt å sitte med beina opp! Har dessuten flere nye blader i Zinio, og lurer litt på om jeg skal gå opp og ta et langt fotbad. Det kunne vært godt.

Endret av *Joyce*
Skrevet

Først: Gratulerer så mye med overstått bryllupsdag! :strix:

Jeg følger stadig med deg/dere, men det blir lite skriving - både her og i egen dagbok :tongue: Gleder meg til å se vognposen! Sydde vår/høstvognpose selv tidligere i år, og den har vært super, selv om den bar preg av endel nybegynnerfeil (av type sy glidelåsen feil vei osv) :grinele: Hvilket stoff/fyll har du brukt?

Høres ut som dere har det fint, om enn litt travelt til tider. Sånn er det her og! Vi har gitt opp å rydde så lenge frøkna er våken, hun roter jo alt ut fortere enn man får rydda! Sånn er det vel med Turnerose også. Tipper at dyreredselen snart går over, det er vel en slags fase det også.. Og lille Snorkfrøken høres ut som hun har blitt så stor :sjokkert: Ruller og prater og bæsjer i vasken! :fnise: Det går så fort med disse små babyene!

:klemmer:

Skrevet

Å filler'n at jeg ikke fikk med meg kaffedag på Folkemuseet! Har hatt lyst til å ta turen dit i hele sommer, men ikke kommet så langt. Turnerose er ikke den eneste som kan gomle i seg store mengder lefse :fnise:

Småen har også oppdaget stemmebåndene sine nå. Først pratet han bare med meg, men nå skravles det både til leker og generelt når han våkner. I helgen var vi på biltur og først trodde jeg det var no galt med bilen (jeg er paranoid for rare lyder i bilen, etter litt for mange tilfeller hvor vi har blitt hentet av NAF.. aldri gammel bil igjen!), men så skjønte jeg at det var småen som skravlet med speilbildet sitt! Det er så utrolig sjarmerende :rodmer:

Skrevet

Hei! Høres ut som en herlig søndag dere hadde ;) Kanskje T kastet opp etter for mange lefser? hehe.. bare tulla... bedre idag?

Samsoving ja. er dere fornøyd med nye senga? Har igrunn funnet ut at jeg sover bedre når Fløtepusen ligger i vogga si jeg, og mistenker at også hun gjør det. Men jeg må jo opp og hente henne til vår seng da.. (og ofte så sovner begge i senga, så litt samsoving blir det jo... før jeg ofte våkner i ørska og tenker: hva gjør du her da lille vennen... back with you...).

Skrevet (endret)

lilly: :hallo:

Noen feil blir det jo fort på sømprosjekter! Jeg øver stadig på å faktisk tenke før jeg handler - det er så lett å gjøre sånt som å sette glidelåser feil vei og sånt om man ikke ser for seg hvordan det skal bli først. :ler: Og så lenge det fungerer er vel det uansett det viktigste! :jepp: Har storrillet cord utenpå og trykt bomullsstoff inni, dyne som fôr.

Nei, det er ikke så lett å få husarbeidet unna når man har små i hus! :ler: Men det gjør meg egentlig ikke så mye, det er for en periode, så kan vi heller ha det ryddig senere. Når vi blir pensjonister eller noe. :fnise:

Det går så FORT denne gangen! Gikk jo fort med Turnerose også, men det kjennes som om alt går 10 ganger fortere med Snorkfrøken. Helt sprøtt!

:klemmer:

Schaden: Hehe, jeg skal ikke legge skjul på at jeg gomlet i meg en god del, jeg også - og ikke minst mannen, som var innom og kjøpte seg en ekstra mens Turnerose og jeg kjørte hest og vogn, den sniken!

Speilbildet er pop her også! Hun smiler og ler til jenta i speilet. Og forsåvidt også til jevnaldrende babyer, ingen tvil om at hun ser hvem som er på størrelse med henne. Turnerose får også masse smil og latter. Kjempemoro! :jepp:

Pasjonsblomst: Kanskje det! :ler: (Litt merkelig et døgn etterpå, men... :tunge1:) I dag har hun vært i bhg igjen!

Vi ELSKER senga! Helt super! Slettes ikke dårlig at Turnerose kan ligge på tvers uten å sparke borti Snorkfrøken. ;) Her i huset er det heller sånn at ungene sover bedre når de ligger sammen med en av oss voksne, Snorkfrøken har hatt de lengste daglurene sine når jeg har sovet sammen med henne i senga. Og jeg våkner veldig hvis jeg må opp av senga om natta. Men på sånne ting er vi jo forskjellige, store som små. :)

Endret av *Joyce*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...