Gå til innhold

Bortevekkistan

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Åh, lyst på! 215 kr med frakt og et ekstra blad, det var jo ikke så dyrt, men...

I dag var vi på ekspedisjon til senteret for å prøve å finne latex-smokk til Snorkfrøken. Hun TAR jo ikke smokk, raringen! Turnerose tok umiddelbart cluet, dyttet den inn og der satt den. Og det har den gjort siden... Snorkfrøken, derimot, brekker seg og spytter ut og hyler når vi prøver med smokk. Uvant! Kom hjem med en latex-NUK (takk for tipset, Tusle!), så får vi se hvordan den faller i smak. Den er litt kortere enn MAM, og latex er jo mykere, også.

Ellers har vi akkurat sett Graham Norton Show mens jeg har strikket ferdig en liten lue til Snorkfrøken. Hun har vokst ut av hentesettet sitt, visst! Så nå går det i stripejakka (riktignok ganske romslig enda) og en lue fra Joha når vi er ute, også strikket jeg altså en liten lue av garnrester fra hentesettet nå. Og GN er god underholdning mens man strikker. :ler: Digger "the red chair"! :hoho:

Nå har jeg akkurat kommandert mannen ned for å henge opp babyklær i str 62 (bomull, altså, ulla er i daglig bruk), og så er det vel helst senga.

Ingen store planer for helgen, det er deilig. I morgen er tanken at enten mannen eller jeg tar med Turnerose på Laban (som i Laban og Labolina) på kino, ellers skal vi bare ta det piano. Litt husarbeid må vel til, og en tur på posten for å hente iherb-pakke med sushiris, men det skal overleves! Og på søndag blir det vel en liten bursdagsmarkering på forskudd med sushi og pavlova. :sikle: Turnerose insisterte nemlig på at jeg måtte ha bursdagsklesskap. :lol: (Bursdagsselskap, altså!) Og at jeg skal få gave av henne, så nå har jeg ønsket meg en sånn gammeldags Dymo-maskin (som de har på CO til en nokså billig penge). Lurer fælt på hva jeg får?! ;)

Endret av *Joyce*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det smykket du linket til var helt nydelig! Fikk fryktelig lyst på, jeg også... Hm, må vurdere den litt. Har egentlig litt shoppestopp for tiden (vi skal rehabilitere taket), meeen... Det er vel ingen regel uten unntak ;)

Vår frøken nektet også silikonsmokker, så her har det gått i lateks hele veien. Hun er meget bestemt på det ennå, den må også være anatomisk utformet ellers sier hun bare "æsj, ikke god tutt".

Ellers så prøver jeg å være litt treningsflink for tiden, har allerede kjent antydninger til litt øm korsrygg. Fredagskvelden brukte jeg på gjøre tøyningsøvelser foran tv'n, noe jeg synes hjalp. Og da kom jeg til å tenke på deg; du er jo så flink til yoga, så jeg lurte på om du hadde noen tips til yogaprogram for gravide nybegynnere? Ser for meg at yoga kan funke godt for meg i denne graviditeten.

Håper ellers dere får en strålende søndag med sushi og pavlova :)

Skrevet

Det smykket du linket til var helt nydelig! Fikk fryktelig lyst på, jeg også... Hm, må vurdere den litt. Har egentlig litt shoppestopp for tiden (vi skal rehabilitere taket), meeen... Det er vel ingen regel uten unntak ;)

Vår frøken nektet også silikonsmokker, så her har det gått i lateks hele veien. Hun er meget bestemt på det ennå, den må også være anatomisk utformet ellers sier hun bare "æsj, ikke god tutt".

Ellers så prøver jeg å være litt treningsflink for tiden, har allerede kjent antydninger til litt øm korsrygg. Fredagskvelden brukte jeg på gjøre tøyningsøvelser foran tv'n, noe jeg synes hjalp. Og da kom jeg til å tenke på deg; du er jo så flink til yoga, så jeg lurte på om du hadde noen tips til yogaprogram for gravide nybegynnere? Ser for meg at yoga kan funke godt for meg i denne graviditeten.

Håper ellers dere får en strålende søndag med sushi og pavlova :)

Nå har jeg fått smykket "på ordentlig", og jeg liker det så godt! :) Anbefales! ;)

Den latex-smokken fra NUK var heller ingen ubetinget suksess, gitt. Men vi fortsetter vel å prøve innimellom, så får vi se om hun tar noe til slutt. Ellers skal vi vel overleve et barn som ikke vil ha smokk, også. :ler:

Når det gjelder yoga, er jeg glad i disse programmene. Synes damen forklarer godt, og det står jo "all levels", så det burde funke for nybegynnere også! Ganske rolig, men jeg syntes ihvertfall det gjorde godt for en småstiv gravidkropp, pluss at jeg kunne gjennomføre stort sett hele programmet også da bekkenet ble kranglete. Liker best de lengste variantene. Hun har også kommet med Prenatal Yoga #2 (den kom rett før jeg fødte), men der står det "intermediate" på nivå.

Sushi og pavlova var nam! :tommelsmil:

:klemmer:

Skrevet

Gårsdagen ble litt masete, siden halve familien fant ut at de skulle komme på overraskelsesbesøk i anledning bursdagen min... Liker ikke sånt, jeg, og særlig ikke i barseltiden, når huset i stor grad er rimelig bomba og jeg ikke får dusjet før et godt stykke utpå dagen. :roll:

Så der satt jeg, da, med puppen ute, udusjet, mens mamma og bestemor kommenterte hvor rotete det er her. :roll: Gratulerer med dagen, liksom. Også spiste de opp pavlovaen "min"! *snufs* :sjenert:

Kanskje litt nærtagende i dag? Jeg er bare så lei av at de driver og maser om at det er rotete - de HAR tross alt ikke en treåring som roter HELE TIDEN - ei heller vet de hvordan det er med to små, siden det er 6 år mellom pappa og søsteren og 9 år mellom meg og broder'n. Og de gjør søren meg ikk mye for å hjelpe til, heller, de bare klager! Jeg tar unna det husarbeidet jeg får til om dagen, men prioriterer f.eks. klesvask og kjøkkenrydding fremfor generell rydding og støvsuging... Det må bare bli sånn når jeg sitter med puppen ute flere timer om dagen, Snorkfrøken tilsynelatende plages av magen hver kveld (jeg kutter ut melkeprodukter fra i dag av), Turnerose krever sitt av oppmerksomhet og mannen ikke ser husarbeidsbehov. Hvis de synes det er så ille her kan de betale for vaskehjelp, tenk! :snurt:

Hehe, dagens utblåsning. Nå sover Snorkfrøken og jeg må gjøre litt forskjellig - ringe manuellterapeut, bl.a. Verdt et forsøk, nå har vi en lengre gråteøkt hver kveld, og det er nokså slitsomt. Det har kommet mer og mer den siste drøye uka. Prøver som sagt å kutte melk, for det kan se ut som om det er en sammenheng der, men en tur for å sjekke om det er låsninger skader nok heller ikke. :riste:

Gjest Unknown
Skrevet

Gratulerer med gårsdagen? :)

Forstår deg veldig godt. Synes folk kan gi et lite hint om at de kommer på besøk så jeg får skuffet unna alt rotet først :jepp: Her slenger det leker over alt, bordet er konstant fullt i sammenbrettede klær (blir jo aldri tomt på snoren), gulpekluter i alle retninger og støv på tv-benken :fnise: Det merkelige er at vi (mannen) rydder hver kveld.

Håper dere finner ut av gråtingen :)

Skrevet

Åh, kjenner jeg blir ganske grinete på dine vegne nå. Det er så lett å si at man ville ha gjort, men vet godt hvor vanskelig det er å si i fra til familie.

Kan du få mannen til å stramme dem opp litt? Eller bare klikke i vinkel litt og si at de ikke trenger å komme hvis de bare skal klage? :sjenert:

Selv har jeg støv på hjernen og blir fullstendig stressa av "overraskelsesbesøk", fordi det da ikke er strøkent hjemme. Øver meg på å la det stå igjen litt rot her og der nå, sånn at overgangen til barselbesøk ikke blir så alt for ille.. :fnise:

Skrevet

Gratulerer med dagen som var eller er ganske snart (?) :klemmer:

Uff, jeg er heller ikke noe fan av overraskelsesbesøk, og mener at folk ihvertfall burde ha nese for sånt i barseltiden! Mannen sa i fra til sin familie (på en pen måte) i helgen, at vi ikke ville ha noe overraskelsesbesøk den første tiden. Vi har telefon som de kan ringe på og avtale med oss! De kan gjerne komme på besøk, og helt nyryddet og nyvasket er det ikke så farlig at det er, men man vil jo gjerne føle seg litt fresh og at det ikke ser helt ut som en slagmark. Min familie er heldigvis ikke av overraskelsesbesøk-typen, så enn så lenge har vi ikke sagt noe til dem, men samme reglene gjelder naturligvis for dem også.

Håper dere finner ut hva som plager Snorkfrøken. Har hørt om flere som har god erfaring med manuellterapeut hvis det er låsninger i kroppen :Nikke:

Skrevet

Jeg synes det er så herlig å tenke på at hun snart får sin egen lille baby, jeg gleder meg til å få hilse på ham. :rodmer:

Søte du :hjerte: Jeg gleder meg, jeg også :strix:

---

Gratulerer så mye med overstått! :bursdag:

Men den familien din, altså! Fysj, så kjipt :tristbla: Blir skikkelig :kjefte: på dine og deres vegne! Å sette foten ned er ikke bare-bare, heller :kose:

--

Blir spennende å høre om erfaringene med manuellterapeut!

:klem:

Skrevet

Skal svare skikkelig her etterpå, men må bare blåse ut litt frustrasjon over NAV nå!

Ringte dem akkurat fordi jeg har blitt kalt inn til informasjonsmøte ifbm arbeidsledighet som jeg jo ikke kan stille på, siden man ikke kan ha med barn. Jeg søkte foreldrepenger for straks 10 (!) uker siden, men har ikke fått noe vedtak, ergo har jeg fått beskjed om å fortsette å sende meldekort så jeg fortsetter å få penger, og så skal det gjøres opp av NAV Forvaltning etterpå, sier de (usikker på om jeg stoler på at det er uproblematisk, men må man, så må man). Og dama presterer å spørre om jeg ikke har noen som kan passe babyen i "et par-tre timer" etter at jeg har sagt at jeg er hjemme med en en måned gammel baby? Hvis jeg har flaks kan jo Snorkfrøken sove i et par timer til passende tid, men synes det er noe spesielt å ikke vite at nyfødte er nokså uforutsigbare hva gjelder mat og soving. Eller har jeg for høye forventninger her? Isj, irritert på hele NAV-systemet. Med Turnerose gikk behandlingen av foreldrepengesøknaden veldig raskt og greit, men det var en annen bydel... Her er det visst ikke så lett. :roll:

Skrevet

Problemet er kanskje vel så mye hos enkelte (eller mange) enkeltpersoner og avdelinger i NAV, og ikke nødvendigvis systemet? Glad det er arbeidsgiver som gir meg penger, og at NAV gir jobben penger igjen. Føles tryggere sånn sett.

Håper du finner en løsning! Barnevakt til et så lite barn er jo langt ifra greit ja, men det kan jo la seg gjøre.. håper du finner ut av det! (mener egentlig at jeg håper NAV skjerper seg)

Skrevet

Problemet med NAV er kanskje at de prøver seg på personlig synsing, og ikke har retningslinjer på sånt. De aller fleste skjønner at en 1-måned gammel baby skal være sammen med mammaen sin.

Håper det løser seg. Og at du da får foreldrepengepapirene snart.

Stor klem!

Skrevet

Enhåndsskriving - men manuellterapeuten/fysioterapeuten har utført mirakler på Snorkfrøken i dag!

Skrevet

NAV i et nøtteskall, dessverre. Og du er ikke nærtagende hva familie angår. Ufin oppførsel :(, både å buse inn hos en familie i varsel, og å våge seg til å kommentere i tillegg. Fy altså.

Har blitt anbefalt disse greens-greiene, og tenker at det ikke skader å prøve litt. Men bør jeg sette meg grundig inn i det? Har fått tips om å starte med type "best of greens", og lurer jo på om det er til nytte for kroppen uansett, eller om jeg burde gå mer målrettet til verks... Gidder ikke bruke produkter bare for å bruke dem, liksom...

Skrevet

Enhåndsskriving - men manuellterapeuten/fysioterapeuten har utført mirakler på Snorkfrøken i dag!

Så bra!

Skrevet

Unknown: Det var mandag. ;)

Det blir bare aldri ryddig når man har småbarn, og ihvertfall ikke når man har flere enn én... Virker sånn her, ihvertfall. Lar meg alltid fascinere av folk som klarer å ha det ryddig selv med flere små, men jeg tenker at det da kanskje ofte går litt på bekostning av utfoldelse? :vetikke:

Mer om skrikingen senere!

Schadenfreude: Er ikke så god på å klikke i vinkel... :fnise: Men det er nok noe sånt som må til, om noe skal gå inn. De er ikke av den mest lyttende typen, akkurat, hverken mamma eller bestemor.

Hehe, godt du ligger i hardtrening! ;)

Haley: Veldig lurt å si fra om sånt før babyen kommer, tror jeg! :jepp: Her er vel problemet mer at sånne beskjeder ikke går inn... Svigers, derimot, er nesten for hensynsfulle - de skal bo på hotell når de kommer om to uker. (De har ikke kunnet komme før pga lamming/kopplam.)

rhubarb: :klemmer:

Tusle: Uff, ja, du har jo hatt din "fair share" av NAV-krøll selv! Grrr!

Pasjonsblomst: Tja, jeg har vel ikke den helt store tiltroen til systemet heller, jeg. :ler: Mye rart i det systemet, i hvertfall.

Men det ordnet seg jo for morgendagen - det var til slutt godkjent fravær, visst.

iingvild: Ja, det er litt håpløst når man får ulike beskjeder avhengig av hvem man snakker med, og det senere viser seg at ingen av delene var riktig... :roll:

:klemmer:

lille katt: Tar supermaten i et eget innlegg!

Skrevet

NAV i et nøtteskall, dessverre. Og du er ikke nærtagende hva familie angår. Ufin oppførsel :(, både å buse inn hos en familie i varsel, og å våge seg til å kommentere i tillegg. Fy altså.

Har blitt anbefalt disse greens-greiene, og tenker at det ikke skader å prøve litt. Men bør jeg sette meg grundig inn i det? Har fått tips om å starte med type "best of greens", og lurer jo på om det er til nytte for kroppen uansett, eller om jeg burde gå mer målrettet til verks... Gidder ikke bruke produkter bare for å bruke dem, liksom...

Tja, litt skader det vel ikke å lese, men for min del har det kommet av seg selv etterhvert. Har merket at det har funket, og så har jeg blitt nysgjerrig på nye ting, og så har det ballet på seg... ;) Men ja, en sånn "best of greens"-sak er nok et fint sted å begynne. Når det gjelder greens/alger merker jeg særlig på jern og B12-nivå at det har mye å si for min del. Jeg er glad i Pure Planet når det gjelder greens, så f.eks. denne? Her er en rask innføring i greens.

Det er jo verdt et forsøk, om det får deg litt ovenpå igjen er det supert, og om ikke er det ikke mange penger det er snakk om. Håper det kan hjelpe deg litt! :jepp:

Skrevet

Med et knips er vi i kveld tilbake til den ungen vi hadde frem til for snaut to uker siden. :hoppe: Helt utrolig! Låsninger fant hun ikke, men hun er veldig stiv i ryggen, nakken og kjevene (jeg så faktisk endringen selv fra starten av timen og til vi var ferdige), og er, som vi også har sett selv, litt skjev i kroppen. Hun trodde det kunne ha sammenheng med den noget korte utpressingen. :ler: Damen løsnet litt opp for henne i dag, også fikk vi noen øvelser/tips til hva vi skal gjøre her hjemme. Skal tilbake om to uker.

Hun var dog enig i at det nok var noe som plaget i magen, også, så hun var med på at det var lurt å kutte melk, og hun anbefalte et probiotika for spebarn som vi skal prøve. Så nå blir det full melkefri diett for min del, kjernesunt og råmat - here I come! (Har spist litegrann siden mandag, men nå blir det full kutt.) Kanskje det kan lure av de siste gravid-kiloene også - og gjerne noen til? ;)

Men som sagt, vi merker alt at hun er en helt annen unge. Hun har ligget på puppen hele ettermiddagen/kvelden, virker nesten som om hun har tatt igjen for den vanskeligere ammingen som har vært særlig de siste 2-3 kveldene. Mursteinpupper på kvelden (som jeg har hatt de siste kveldene) har ikke vært normalt for meg, men i dag er de tilbake til sin heller slunkne kveldstilstand. :ler: Nå sover hun godt i slyngevugga. Hun tok tilogmed smokk litt tidligere!! Terapeuten lurte på om hun tok det, og mente at det har vært litt vanskelig for henne pga stivheten i kjevene. Hun trodde smokk ville være fint for henne når hun hisser seg opp pga ubehag i ryggen. Så det er også noe vi skal trene på, hehe.

Ellers var det sommerfest i bhg i dag, koselig! De hadde laget kunstutstilling inne på avdelingene, utrolig fint! Turnerose hadde laget noen nydelige ting som jeg gleder meg til å få hjem. :hoppe: Vi fikk også vært inne på avdelingen hun skal over på mot slutten av sommeren, og fikk vite at bestevennen hennes fra avdelingen hun er på nå + to til skal over på samme avdeling. Det er også den avdelingen den to år eldre nabogutten vår går på. :tommelsmil: Og sist men ikke minst - noen hadde bakt melkefri kake, så det ble kake på meg også. :ler:

I morgen skal vi en tur på Ullevål pga en studie Snorkfrøken skal være med på. Hektisk uke, dette. Kjenner jeg er litt sliten, både i kroppen og hodet, og ikke minst i bekkenet. Har blitt mye gåing med Snorkfrøken på magen de siste dagene, kanskje litt mer enn jeg burde ha gjort. Fredag skal jeg bare ta det heeelt rolig. :Nikke:

Men nuh - Mad Men og så senga. :jepp:

Skrevet

så bra at lillesnuppa er roligere nå! :)

Nesten så jeg vurderer å kutte ut melkeprodukter selv, bare for å se en forandring. Hun er oftest litt urolig hver kveld, men ikke sånn crazymye da. Skulle ønske vi kunne spise alt med god samvittighet når vi amma..

Håper forskningen på snorkfrøken idag gikk godt ;) Herlig navn.. lager hun like mye lyder enda? :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...