*Joyce* Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #3301 Skrevet 27. juni 2012 I dag har lappene flydd, gitt! Nytt bilsete til Turnerose (Two-way Elite, som er lengre i ryggen enn Multitechen vi har nå), litt sommerull til Snorkfrøken (singletbody og kortermet/kortbeint dress), sommervindjakke til Turnerose, olivenolje, chiliolje og granatepleeddik fra Oliviers & co, Bravado-BH til meg, ammesinglet fra Boob til meg, tapet til å bruke inni skapdørene til Billy-hyllene i stua, en glidelås og noen rester av rib (b?) fra S&S, takkekort for gaver i anledning Snorkfrøkens fødsel... Puh! Turnerose var strålende fornøyd med nytt sete - det var nemlig rosa (og svart). Vi har konkludert med å prøve oss på å kjøre vestover med Turnerose i forsetet og meg bak med Snorkfrøken i sommer (selv korte kjøreturer har vært rimelig katastrofale så langt, så jeg MÅ bak om det skal fungere), og da må Turnerose sitte godt. Det gjør hun ikke lenger i lengre perioder i Multitechen, hun stanger litt oppi hodestøtten selv om hun strengt tatt fortsatt sitter greit i setet. Hun har ikke klaget, altså. Men vi vil jo ha henne bakover lengst mulig, og da er Two-way det setet som gjelder - det er lengst i ryggen av de bakovervendte på markedet, visst. Betydelig lengre enn de rene bakovervendte setene. Sliiiten nå... Har følelsen av å ha trasket hele dagen, og det har jeg vel forsåvidt gjort, også. Rusletur ifbm barnehagelevering, så 2 timers tur med damene jeg traff i går, mathandling, så en liten pause før mannen og Turnerose kom hjem og vi dro ut igjen. Så jeg burde vel muligens bare legge meg.
*Joyce* Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #3302 Skrevet 28. juni 2012 Jah... God morn, god morn... Mamma er lagt inn på sykehuset grunnet hjertet og pappa har hatt et drypp. Herlige nyheter å våkne til.
*lilly* Skrevet 28. juni 2012 #3305 Skrevet 28. juni 2012 (endret) Huff, det var mye på en gang Håper det går bra med de, og deg! Endret 28. juni 2012 av *lilly*
Molo Skrevet 28. juni 2012 #3306 Skrevet 28. juni 2012 What!! Det var virkelige voldsomme nyheter!! Også begge to på en gang... Krysser fingre for at alt ordner seg!
Honesty Skrevet 28. juni 2012 #3307 Skrevet 28. juni 2012 Å huff, håper det går bra med dem, og med deg.
*Joyce* Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #3308 Skrevet 28. juni 2012 Det med mamma kommer ikke som noen stor overraskelse, hun har vært til diverse undersøkelser i det siste siden de har mistenkt problemer (ligger til familien). Hun ble lagt inn til observasjon etter en sånn arbeids-EKG der det slo ut altfor fort til at de turte å sende henne hjem igjen. Hun skal visst overføres til Ullevål i morgen for angiografi. Men at pappa har hatt et drypp, det var veldig uventet og ganske skremmende, kjenner jeg. Også er det visst dagen for "dårlige" medisinske nyheter, for jeg fikk brev fra legen om at jeg har jernlager på 6 og altfor lite D-vitamin i kroppen. Så da blir det å knaske tabletter leeenge fremover.
*Joyce* Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #3309 Skrevet 28. juni 2012 Hva kommer det av at jeg har lite D-vitamin når jeg spiser fisk et par ganger i uka og stort sett tar tran, da? Ikke bruker jeg noe særlig solkrem heller. :gjeiper: Er det graviditeten som har tæret på lagrene?
*Joyce* Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #3310 Skrevet 28. juni 2012 Heh... Nå leste jeg brevet fra legen en gang til, og det er skikkelig strengt, altså! Litt sånn du kan DØ hvis du ikke tar D-vitamin!!! Oppramsing av alt det fæle som kan skje. Jeg har fått inntrykk av at det er relativt vanlig med D-vitaminmangel ifbm graviditet og amming utfra googlingen jeg har gjort nå. Jernmangel er jo ikke noe nytt for min del... Min venn Niferex står stort sett alltid parat i skapet. Forskjellen nå er vel at etter at Turnerose ble født var jernlageret ok (over nedre grense på 15, ihvertfall), mens blodprosenten jo var fryktelig lav. Nå var blodprosenten litt bedre (9 dagen etter fødsel), mens jernlageret altså var lavt. Rare greier. Nesten så jeg lurer på om jeg må gå på jernpiller resten av livet. Æsj, for en dag. Dårlige nyheter på alle fronter, jeg har sovet forkjært i natt og har kink i nakken og hodepine, eier ikke tiltakslyst og sitter egentlig bare og stirrer i veggen. Gleder meg til mannen kommer hjem, trenger en god klem i dag. I morgen ettermiddag skal mannen ut med jobben på ettermiddag/kveld, så jeg er alene med begge jentene frem til etter legging av Turnerose, antar jeg. Egentlig skulle mamma komme og være her sammen med oss, men det blir jo ikke noe av nå. Mamma foreslo at jeg kunne spørre bestemor istedet, men det orker jeg rett og slett ikke. Gidder ikke å høre på kommentarer om at jeg burde gjort ting annerledes (det er for rotete her, må vite, og jeg trenger jo ikke å amme oftere enn hver tredje time, samt at babyer bare har godt av å gråte litt) fra en Turnerose ikke er ordentlig trygg på. Mammas begrunnelse var at bestemor sikkert ville bli sååå glad for å bli spurt. Kan være det, men når jeg føler at det blir mer stress en avlastning, så er det jo ikke så mye vits i. Mamma er tross alt enklere å si fra til.
Gjest Unknown Skrevet 28. juni 2012 #3311 Skrevet 28. juni 2012 Oj, det var mye på en gang! Håper det ordner seg fint for alle mann Vi byttet fra multi-tech til TWE tidligere i vår (eller vinter, husker ikke), og det har vært helt supert! Eneste som er litt teit med TWE er at M ofte sovner i bilen og da er der lite støtte til hodet. Men ho sover sjelden lenge, så det går greit
Haley Skrevet 28. juni 2012 #3313 Skrevet 28. juni 2012 Uff, det var en trist start på dagen! Godt at eventuelle hjerteproblemer blir fanget opp før det skjer noe alvorlig, og et drypp kan være ganske uskyldig, heldigvis! Men det er naturligvis ikke noe kjekt når sånt skjer med sine nærmeste. Håper det ordner seg for alle
Pasjonsblomst Skrevet 28. juni 2012 #3314 Skrevet 28. juni 2012 Det var nå ikke måte på, Joyce! Også begge to på engang, i tilegg til legebrev til deg. Uff Håper foreldrene dine fort er bra igjen og ut av sykehus. Tygger litt niferix jeg også, fordi legen sa jeg burde fortsette med jern når jeg ammet. Men vet ikke om jeg har så lave verdier altså..
pusilus Skrevet 28. juni 2012 #3315 Skrevet 28. juni 2012 Det var da voldsomt til hendelser da Håper det går bra med foreldrene dine, god bedring til de.
Schadenfreude Skrevet 29. juni 2012 #3316 Skrevet 29. juni 2012 En ulykke kommer sjelden alene, sier de... uff. Håper mampap kommer seg bra fort! 15 minutter i sola skal jo være nok for kroppen å få mekket d-vitaminet den trenger, men kanskje har du hatt litt lite kalsium i kosten, siden du har måttet kutte melkeprodukter? Litt usikker på om det bare gjelder d-vit som spises (altså, at kroppen må ha kalsium for å kunne ta opp d-vit)..
*Joyce* Skrevet 29. juni 2012 Forfatter #3318 Skrevet 29. juni 2012 Tja, greit nok. Været matcher i grunnen humøret - regnet strømmer ned, så ut på tur frister ikke nevneverdig. Deilig at Snorkfrøken sover mye i dag. Har akkurat trøsteshoppet litt - ny ansiktskrem fra Kimberley Sayer/Lovelula. Har bortimot brukt opp en tilsvarende. Veldig glad i KS, altså. Har prøvd litt forskjellig annet fra iherb og sånt, men ingen klarer helt å matche produktene derfra. Med unntak av rensemelken, den var ikke noe særlig. Drikker te (Teapigs! ) med rismelk og synes egentlig det er helt greit med drittvær. Gruer meg litt til i ettermiddag, får vel for sikkerhets skyld hjem en rimelig gørrmøkkete 3-åring, tenker jeg... Men har planlagt wraps til middag (med TVP i stedet for kjøtt, fint vegetaralternativ nå som jeg ikke får lov til å spise bønner/linser), og det pleier å falle godt i smak hos Turnerose. Hun spiser riktignok ikke det varme, men wraps og litt grønt pleier å skli ned. Ellers er jeg stadig i ordne-og-fikse-modus, og i går fikk skapdørene til Billyhyllene tapet på seg - dette. Det ble faktisk ordentlig kult! Jeg skal nok få tatt bilder til bloggen, men akkurat nå er minnekortene til speilrefleksen fulle og jeg gidder ikke å tømme dem. Fikk ikke til fine bilder med lommekameraet. Nei, jeg får vel gjøre litt fornuftig mens lillesnuppa sover.
*Joyce* Skrevet 29. juni 2012 Forfatter #3319 Skrevet 29. juni 2012 Aaaargh! Mannen som så fint sa at han trodde han ville være hjemme i 8-8.30-tiden, sendte akkurat melding om at de nettopp hadde gått til restauranten. F*** eller, altså! Da kunne han i det minste ha kommet hjemom og tatt litt av "ettermiddagsrushet". Og sagt fra LITT før! For dette har ikke vært det morsomste jeg har vært med på, Snorkfrøken hylte non-stop i en halvtime mens Turnerose liksom skulle sove... Og mannen ble rimelig sur da han var alene med begge i TJUE MINUTTER forrige dagen.
Gjest Unknown Skrevet 29. juni 2012 #3320 Skrevet 29. juni 2012 Aaaargh! Mannen som så fint sa at han trodde han ville være hjemme i 8-8.30-tiden, sendte akkurat melding om at de nettopp hadde gått til restauranten. F*** eller, altså! Da kunne han i det minste ha kommet hjemom og tatt litt av "ettermiddagsrushet". Og sagt fra LITT før! For dette har ikke vært det morsomste jeg har vært med på, Snorkfrøken hylte non-stop i en halvtime mens Turnerose liksom skulle sove... Og mannen ble rimelig sur da han var alene med begge i TJUE MINUTTER forrige dagen. Hørtes igrunn kjent ut Mer trøsteshopping? Jeg trøstespiser...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå