Gå til innhold

Verdens-koseligste-nyhet-dagboka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjønner godt du blir irritert for spørsmål rundt graviditet. Folk spør og graver til stadighet her og, til og med onkelen til H presterte å si rett ut i julen: "Er du gravid eller?" bare fordi jeg hadde vært litt forsiktig på vindrikkingen og H stod og holdt rundt magen min bakfra når de stod i gangen og skulle gå... Greit nok at folk hinter litt om når vi skal få unge, men de får tidsnok vite når det skjer noe ;)

Nå er jo ikke vi prøvere enda, men kan se for meg jeg hadde blitt skikkelig irritert om folk hadde spurt da, spesielt hvis det tok sin tid å få det til å klaffe...

:fnise: Måtte le litt når jeg leste at du hadde brukt 7 år gammelt vaniljesukker! Ikke så ofte du baker eller? ;) Jeg fant 4 år gammel gjær på hytten i julen, jeg droppet det, for å si det sånn :ler: Men har sikkert litt mer å si med gjær enn med vaniljesukker da ;)

Når det gjelder bursdagsønsker... Har du sett serien "Mad Men"? Jeg synes den er ganske bra, om reklamebransjen på Manhattan på 60-tallet... Ellers synes jeg stort sett alle bøkene til Are Kalvø er ganske morsomme, hvis du liker han.

Spa er også god idé :) Eller hva med gavekort på restaurant, eller konsert/revybilletter? :) Har du spesielle planer for bursdagen da, siden det er rund dag og greier? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Takk for gode ord! Du har nok rett i at det ikke spiller noen rolle hvor boken ligger, å flytte den ville i så fall bare vært min måte å gi prøvingen fingeren på.. :sjenert::fnise:

Men du - du gifter deg snart du!!! :hoppe:

Jepp, det gjør jeg :bolledeig::bond:

Spa-behandling er mitt faste bursdagsønske det ... Noe såå fantastisk deilig *sukk* Tv-serier, filmer og bøker kan man også ønske seg. Ikke like bra som spa, men ikke langt unna! *Fnis* Vaniljesukker fra 2003 :fnise: Jaja, vaniljesukker er kanskje ikke forbruksvare i alle husholdninger :skratte:

Skrevet

Enig med _lene_, MadMen er knallbra! :jepp: Hvis du liker/har tid til å se serier og sånt da.. :fnise:

Skulle forøvrig ønske jeg hadde bursdag snart, for nå fikk jeg også lyst til å ønske meg spabehandling.. Går det an å ønske seg ting når man har 1/2-års bryllupsdag? :sjenert::fnise:

Skrevet

Jeg har ikke sett Mad Men, men leste litt om det nå, og merker jeg ble litt fristet!! Å se serier på DVD er den eneste måten å se dem på etter min mening. Jeg er aldri hjemme hver uke til samme tid, så det blir håpløst å få med alt når det går på tv.

Mannen fikk True Blood til jul, og det var veldig moro å se sammen!

Mazzi: Ja ja, klart det er lov å ønske seg noe til 6 mnd dagen!! Her i huset var vi jo på Bagatelle og spiste for å feire det!! (Nå var det riktignok jeg som betalte det gildet, uten å få noen gave tilbake, men hey. Det er en detalj som du ikke trenger fortelle til han godeste.)

Gjest Neferet
Skrevet
Prøvde å finne ut hva dette egentlig er nå, men vet ikke helt om jeg klarte det. Er det en ballett?? :klø:

Moderne!

Har sett stykker av dem før, det er kjempestas! :nigo:

Skrevet
..jeg har så masse issues med så masse rart at jeg orker ikke tanken på å få barn, dessuten får jeg helt angst ved tanken på alt ansvaret. Det er veldig mange private grunner, så jeg får aldri forklart det ordentlig. Og jeg får så mange rare reaksjoner, så jeg har gitt opp å forsøke å forklare.

Sånn har jeg det også. Og jeg sliter virkelig med å bestemme meg, derfor blirt det vel også så som så med prøvingen, litt halvhjertet lissom... :forvirret:

Ellers irriterer vel jeg meg mest over forventningen. "Jammen, man skal da ha få barn!!"

En gang fikk jeg spørsmålet om det fordi jeg var bilsyk... :overrasket:

Men det blir jeg veldig lett og jeg var ikke gravid...

Jaja, de ønsker vel bare det beste... eller noe...

Skrevet

Synes gavekort på spa behandling hørtes knall ut :nigo: Ønsker meg det selv ;)

Er bursdagsjenter snart vi.... :hoppe: eller skal jeg grine? :ler: enda et år til.

Hva skjer med vaniljen hos dere da? Har du brukt den til å bake i jula og eller? :fnise:

Skrevet
Moderne!

Å, den skal vi se i februar! Gleder meg vilt!!! :hoppe:

Gjest Neferet
Skrevet
Å, den skal vi se i februar! Gleder meg vilt!!! :hoppe:

Hvilken dag da?

Skrevet
Moderne!

Oi, det så veldig kult ut!! Jeg skal sette opp Opplevelser som et ønske, herunder dette!!

Synes gavekort på spa behandling hørtes knall ut :nigo: Ønsker meg det selv ;)

Er bursdagsjenter snart vi.... :hoppe: eller skal jeg grine? :ler: enda et år til.

Hva skjer med vaniljen hos dere da? Har du brukt den til å bake i jula og eller? :fnise:

Vi :hoppe: for bursdag, vi griner ikke! Jeg er generelt veldig glad i bursdager da, (og spesielt min egen.. :sjenert: ), og siden jeg har så gammel mann er jeg bare glad for å bikke 30. Da høres det ikke så tydelig at det er et helt tiår (og vel så det) mellom oss i alder.. :fnise:

Skrevet

Hmm… Litt blandede følelser her nå.. :trist: :rødme: Fikk akkurat telefon fra en av mine nærmeste venninner. Tror jeg har nevnt her før at jeg har en venninne som også forsøker å bli gravid, og at vi hadde en plan om å bli det sammen. Nå har det klaffet allerede for dem. Hun har prøvd i, tja, 2-3 måneder?? Hun har et barn fra før, så det blir veldig hyggelig for han å få et søsken. Det som er så rart med henne er at hun konstant har krisemaksimert dette med å få barn, og stresset veldig mye med det. Selv etter å ha prøvd så kort tid som hun hadde, fortalte hun meg for et par uker siden at hun ikke klarte å glede seg ordentlig over at en annen venninne av henne fortalte at hun var gravid. Hun har diktet opp den ene diagnosen for seg selv etter den andre, for å medisinsk forklare hvorfor hun ikke ble gravid på første forsøk.

Jeg blir litt provosert av det må jeg innrømme! Jeg syns faktisk det er ganske respektløst overfor de som FAKTISK sliter med å få barn! Jeg husker fra første gang de prøvde, at hun gråt og var så fortvilet over at hun ikke ble gravid med en gang, hun sa at hun følte seg som en mann på grunn av det. I tillegg gikk hun til legen og løy om hvor lenge de hadde prøvd, for at hun skulle få legehjelp fortere. Tror til og med hun klarte å få resept på Pergo, selv uten noen diagnose, etter at det kun var et par måneder siden hun sluttet på p-piller. Hun rakk aldri å ta dem da, for hun ble jo gravid med en gang!

Huff.. Det er jo flott at det klaffet for dem da. Men her i dagboka kan jeg innrømme at jeg er såpass smålig at jeg syns det er bittlitt urettferdig.. Skal prøve å ikke la henne skjønne at jeg syns det da. Det er jo ikke noe poeng å si det til henne. Så får jeg heller bare håpe på at det klaffer for oss snart også! :jepp:

Skrevet

Åååh jeg skjønner deg :dåne:

Jeg har en venninne som er på skkurat samme viset som hun venninnen din.. bortsett fra at hun ikke er blitt gravid da, og lar sin vrede gå ut over meg uten å være redd for det :sukk:

Men jeg skjønner at du blir lei deg altså.. Skjønner så innmari godt :klemmer:

Skrevet

Det var da makan til små frekk hun var da.... men vet hun at du sliter? At du har dine problemer med ting... for hun burde da være litt forsiktig med hva hun sier til hvem spør du meg.

Men så klart så skal man jo være happy på andres vegne selv om det er lett eller vanskelig for noen... men hun der synes jeg gikk langt... juger på ting for legen og strigråter fordi det ikke klaffet med en gang. Hva er vi da? Hvis hun følte hun var mann ener jeg... jøsses....

Skrevet

Jada, hun vet godt om min situasjon. Så jeg håper litt at hun er littegrann flau nå, spesielt over uttalelsen om at hun ikke helt klarte å glede seg på den andre venninnens vegne... Det burde i hvert fall gjøre at hun forstår det hvis jeg ikke klarer å være overbegeistret for henne heller...

Men ja, hva er vi da, hvis HUN følte seg som en mann! :rolleyes:

Gjest Neferet
Skrevet

:rolleyes:

Skjønner deg godt jeg!! :kose:

Sender over masse :klemmer: og ønsker god helg!!!

Skrevet

:roll:

Har ikke noe lurt å si, bortsett fra å ønske deg en god helg og legge igjen noen :klemmer: til deg kjære cypress!

Skrevet

Noen mennesker har ikke alltid de best utviklede sosiale antennene føler jeg! Så utrolig lite taktfullt å snakke om å "føle seg som en mann" (hva nå DET skal bety- flott for alle som f.eks etter kreftbehandling har blitt sterile- er de menn hele gjengen nå eller??) etter SÅ kort tid, spesielt når hun vet om din situasjon. *kjefte litt* Tror man bare må prøve å overse sånne kommentarer ... Det blir liksom litt dumt. Har ei i familien jeg, som ofte påpeker at "det nok var litt bra for meg å ha utfordringer ift helsen (jeg var sykemeldt nesten et år), for det gir gode erfaringer ... at alt ikke kommer så lett hele tiden ... ". :rolleye: Håper du får en kjempefin helg, og koser deg sammen med den flotte mannen din! Stor klem fra meg- for øyeblikket i rollen som vitaminpastill for å gi deg en liten pepp! Spretter snart tilbake i lakrispastill-formen.

Skrevet

Innom med en :klem: og ønske om en flott helg :)

Jaggu fikk jeg lyst på stubedama, saltebjørner eller IFA nå gitt.....

Skrevet

Så tåpelige uttalelser fra venninnen din, særlig når hun vet om deres situasjon. Og babylaging er dessverre urettferdig, men håper dere følger raskt etter venninna di. :klemmer:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...