Gå til innhold

Verdens-koseligste-nyhet-dagboka


cypress

Anbefalte innlegg

Edit: forklaring på navnet på boka:

Verdens nest koseligste nyhet = når noen forteller at de prøver å få barn :sengekos:

Verdens koseligste nyhet = når noen forteller at de SKAL ha barn :gravid:

Edit 2:

Prøverdagboken er blitt forvandlet til en graviditetsdagbok!! :strix:

Jeg fikk positiv test første gang den 11. mai 2010, ganske nøyaktig ett år etter at jeg sluttet på pilla! Sprøtt!!!! Jeg kan allerede krysse av to punkter på lista!!

Unnfangelsen finner sted omkring: 2. mai 2010

Hjertet begynner å slå: 27. mai 2010

Embryoet beveger seg: 20. juni 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 27. juni 2010

Alle indre organer er ferdig formet: 27. juni 2010

Risikoen for spontanabort avtar: 11. juli 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 18. juli 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 25. juli 2010

Fosteret svelger og tisser: 8. august 2010

Tid for ultralyd: 15. august 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 22. august 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 5. september 2010

Fosteret begynner å høre: 26. september 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 24. oktober 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 28. november 2010 Svangerskapspermisjonen begynner: 4. januar 2011

Antatt termindato: 25. januar 2011

***

Hei jenter!

Jeg starter en bok her, for at jeg skal ha oversikten og klarer å huske i ettertid hvordan dette var.. Saken er den at jeg nå har tatt min siste p-pille (på lørdag) og ikke har tenkt å begynne på et nytt brett etter denne mensen. :lur:

Jeg og min kjære gifter oss om 10 dager, og reiser på bryllupsreise rett deretter. Så veldig teoretisk sett kan vi få en bryllupsreise-baby. Men det er nok heller urealistisk, for jeg har gått på p-piller i ca 10 år, og fikk for mange år siden vite at jeg har PCO. Ifølge fastlegen min kan det ha "gått over", men jeg har mine tvil...

Så - da er boken i gang. Det kommer nok ikke til å være så mye aktivitet her nå i begynnelsen (har en bryllupsbok som må pleies litt til.. :ler: ). Men etter bryllupsreisen er det sannsynelig at jeg begynner å føre mer logg. La de ekle detaljene begynne!! :fnise:

Legg gjerne igjen et spor, så skal jeg ta runden i de andre bøkene på prøverforumet etter hvert.. :klemmer:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...
Velkommen, og gratulerer med bryllup:)

Takk for det!!! Da er bryllupet vel overstått, og jeg og mannen klare for en liten en.. :sjenert:

Jeg kan jo skrive litt om oss:

Jeg er 29, mannen er 41, vi har vært sammen i snart 4 år, og er altså nygift. Vi bor i Oslo, og trives godt med det. Ingen av oss har barn fra før. For min del kunne vi forsåvidt godt ha ventet litt til med barn, men siden mannen er såpass gammel, forstår jeg godt at han gjerne vil komme i gang snart, så da gjør vi det! :jepp:

Som jeg nevnte sluttet jeg på p-piller i mai. Første dag av siste mens var 12. mai. Etter det har jeg ikke sett noe til tanta... Normalt ville jeg vært lykkelig for det, vil jo ikke ha henne her, men nå skulle jeg gjerne ha satt i gang syklusen.. Så, utålmodig som jeg er, jeg har bestilt Vitex, som jeg skjønner er vidundermiddel nr 1! Venter spent på å få det i posten!!

Jeg vil så gjerne være med på IKM-listene her inne, for jeg syns det virkelig litt koselig på et vis.. Men vet ikke om det er så mye poeng før jeg vet om jeg i det hele tatt har EL? Noen som har noe erfaring med det? :klø:

Forresten, når man teller prøveperioder, teller man da antall måneder man har prøvd, eller antall eggløsninger?? Normalt sett er jo disse numrene like, men nå i starten, som jeg antar jeg ikke har EL, blir det jo ikke det.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ok... Takk for svar! Da er jeg vel fortsatt i PP null... :ler:

Og for the record: jeg ble ikke gravid på bryllupsreisen, det har jeg allerede testet... :sjenert: Jeg skulle på fest forrige helg, og tenkte det var dumt om jeg skulle drikke masse dersom jeg tilfeldigvis skulle ha blitt gravid... Men det var jeg ikke, så da var det bare å feste. :skaal:

Har forresten blir veldig stiv i ryggen etter jeg sluttet på p-piller. Det er ganske irriterende! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt min første Vitex! Spent på å se om jeg får igjen mensen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, visste ikke at du var inne på prøverforumet Ansjoni!?! :lur:

Uansett: :velkommen: skal du være!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Ikke sånn personlig, det skal jeg innrømme, får leve ut den siden gjennom andre enn så lenge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Velkommen hit som prøver! :biggrin: Og gratulerer med vel overstått bryllup! :nigo: Giftet meg selv 20. september, nygift ennå! :ler:

Jeg regner mine PP fra første dag med mens. Da har syklusen begynt, så da er du i PP1, 2, 3...osv... :)

Lykke til!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sånn personlig, det skal jeg innrømme, får leve ut den siden gjennom andre enn så lenge :ler:

Hehe, ja men det er greit! Jeg skal gjøre mitt beste for at dette skal bli en bok fylt med så mye action som mulig...! ;) Men kan ikke love at den blir helt fri for ekle detaljer... :ler:

Grattis med bryllup! (og med prøvedagbok hihi) Blir spennende dette!

:)

Tusen takk! Bryllupet var stas! :jepp:

Haha, jeg fant deg! :hoppe: Selv uten signaturlink!

:klemmer:

Flinka!! Hvordan kom du på å lete her, og ikke på generell?? :klø:

:velkommen: uansett!

Hei hei! Velkommen hit som prøver! :biggrin: Og gratulerer med vel overstått bryllup! :nigo: Giftet meg selv 20. september, nygift ennå! :ler:

Jeg regner mine PP fra første dag med mens. Da har syklusen begynt, så da er du i PP1, 2, 3...osv... :)

Lykke til!!! :strix:

Hei!

Takk for innføring i telling! :tommelopp: Jeg er helt grønn på dette foreløpig, og er takknemlig for hjelp! Fint med KG da, her er det alltid noen som vet råd! :jepp:

:vinke: Fant deg!

Blir koselig å følge deg her. :klem:

Hei! Samme spørsmål til deg som til Twisted.. Det vil si, jeg har vel kanskje ikke akkurat lagt skjul på at vi skulle begynne å prøve etter bryllupet, så det var ikke så vanskelig å skjønne at det nye boka ligger her... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ønsker deg lykke til med babylaginga Cypress! :klemmer:

Oi, en leser til!! Så koselig!!

:velkommen: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

LYKKE til,Cypress!! Vi rakk ikke å begynne å prøve en gang vi :fnise:

Krysser alt for en bryllupsreisebaby!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Flinka!! Hvordan kom du på å lete her, og ikke på generell?? :klø:

:velkommen: uansett!

Jeg tenkte ikke å gå inn på oversiktene en gang jeg, trykket bare på nicket ditt, og "se medlemmets tråder"... Vips, der var du! :jepp:

:lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...